De grote MotoGP-thread

D

Deleted member 14

Guest
1280px-Moto_Gp_logo.svg.png


Kalender

Vorige thread:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als hij echt 100% herstelt van die blessure, zie ik hem wel op zijn oude niveau terugkeren. Maar mist hij sowieso de start niet?
 
Als hij echt 100% herstelt van die blessure, zie ik hem wel op zijn oude niveau terugkeren. Maar mist hij sowieso de start niet?
Laatste nieuws was, dacht ik, dat hij de start waarschijnlijk zou missen. Na zijn eerste te vroege terugkeer van vorig jaar denk ik dat er dit keer geen risico zal genomen worden.

Laatste dagen wel gelezen dat het serieus zou rommelen intern doordat dit seizoen mogelijk ook om zeep zal zijn. Honda zou vorig jaar veel geïnvesteerd hebben om hem 4 jaar vast te leggen en die dreigen nu een kwart tot de helft van die investering in rook zien opgaan. Komt er nog bij dat er geruchten zijn dat de breuk die hem liet hervallen op een "geheime" training zou zijn gebeurd en niet bij het sluiten van een deur thuis.

Maar dat zijn natuurlijk allemaal wel geruchten, dus korreltje zout is hier ook nodig.
 
Ook al paar presentaties geweest.

Ducati


"Nieuwe" line-up voor het fabrieksteam,beiden zijn gepromoveerd uit het satellietteam waar ze vorig seizoen toch mooie zaken lieten zien.
Kan een van hen opvolger van Stoner worden en de titel naar het Italiaanse merk brengen?

KTM
satelietteam KTM Tech 3 wordt niet langer gesponsord door Red Bull maar dragen hun eigen naam.
Gaan wel opvallen met dat oranje.
Vind het wel geslaagd.


Vorig jaar serieuze stappen gemaakt,kunnen ze dit jaar evolutie voortzetten en bevestigen?
Pol Espargaro zijn ze wel kwijt aan Honda,maar met Binder en Oliveira hebben ze toch zeker en vast getalenteerde jonge gasten aan boord.
Petrucci komt vanuit Ducati het satellietteam versterken,Lecuena mag zich verder ontwikkelen.


Yamaha


Kunnen ze het tij keren en terug constante topresultaten behalen?
Next big thing FQ20 krijgt kans op fabrieksmateriaal om zijn evolutie door te zetten.
Vinales zal zich toch ook stilaan moeten bewijzen en constanter worden.
Vooral zijn slechte starts waren probleem,hopelijk voor hem kan hij daar iets aan doen.


Honda Repsol zal nauwelijks of niks veranderen qua livery,vraag me gewoon af wie MM93 gaat vervangen.
Bradl (meest logische) of toveren ze nog wit konijn uit de hoed (Dovi,al lijkt die kans niet echt groot).
Wat gaat Pol presteren bij hun?
 
LCR heeft ook al een van zijn liveries bekend gemaakt.
Alex Marquez vervangt Crutchlow die nu tegenwoordig als testrijder bij Yamaha onder contract staat.


Hij maakte vorig jaar zijn debuut bij Repsol Honda in de schaduw van zijn broer.
Toen zijn broer geblesseerd uitviel moest hij al snel uit die schaduw tevoorschijn komen.
Echter AM73 had een heel moeilijk seizoensbegin maar naar het einde van het seizoen toe kwam hij er toch door met 2 podia.
Kan hij deze tendens voortzetten?
Mogelijk helpt het wel dat hij nu bij een iets "rustiger" team aan de slag kan.
Ik kijk er toch naar uit.


ook ff minder goed nieuws.

 
Spannend is het wel aan't begin van't seizoen.
Precies Moto3 races,grote groep dat aan elkaar gewaagd is.
Hoop wel dat het niet verkeerd gaat aflopen,Miller en Mir toch al op't randje.
 
MotoGP inderdaad spannend gestart, mooie races ook wel.

Maar de Moto3 race van vandaag was toch wel nog iets anders, amai. Binder won ooit eens van laatste plaats op de grid in Moto3, dan deed Acosta daar vandaag toch een serieus schepje bovenop door vanuit de pits te starten (met direct al 8-9 seconden achterstand) en toch nog te winnen. In een reeks als Moto3 waarin de tijdsverschillen doorgaans klein zijn en een gat dichten op een groep voorop niet eenvoudig is, was dit echt wel een serieus staaltje rijden.

En die jongen is een rookie... One to watch 🙂
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Kampioenschap blijft enorm interessant om te volgen.
Was weer leuke race in Le Mans mede door de weersomstandigheden.
Wel met wrang gevoel,MM93 geeft hier mogelijk een goed resultaat (zelfs winst) uit handen.
Maakte toch weer indruk tot zijn fatale crash vandaag.
Ben wel benieuwd of Ducati dit jaar wel de titel gaat kunnen pakken,grootste tegenstander is Quartararo die de leiding heeft in het kampioenschap.
Bij Honda hoop ik wel dat Nakagami eens podium rijdt en dat ze competitief worden met alle rijders.
 
Beetje jammer voor Marc maar idd kampioenschap is een stuk spannender ;)
 
Die ronde dat het echt begon te regenen en ze naar de pits moesten, was Marquez wel indrukwekkend. Dacht dat hij na het wisselen naar wets toch ook op weg was naar de zege. Maar helaas. Het was idd wel heel leuke GP!
 
Beetje Marc zijn probleem zeker? Snel is hij zeker, maar een deel van die snelheid komt ook door meer risico nemen. De gevolgen zag je dan vorig jaar en gisteren ook.

Leuke race. Ook in de Moto3 een leuke race, Acosta die eraf gaat maar uiteindelijk nog achtste wordt en z'n al aanzienlijke voorsprong in de stand nog vergroot.
 
Yes, Moto 3 ook van genoten! Chance dat Acosta verder kon, maakte het nog interessanter :) Staat nu dubbel zoveel punten voor denk ik. Indrukwekkend! :eek:
 
Mooie dag voor Honda vandaag.
Max wint in F1 en Marc kon winnen op een circuit dat hem heel goed ligt.
Na 3 crashes op rij zal hem dat ook wel deugd doen.
Anderzijds bevestigt dit het probleem dat Honda al tijdje heeft,alleen Marc kan competitief zijn terwijl anderen moeite hebben om resultaten te behalen.

Quartararo volwassen gereden,zonder al te veel risico derde plaats behaald en uitgelopen op naaste concurrenten.
Yamaha lijkt hetzelfde aan de hand te hebben als Honda op dat vlak,alleen de Fransoos kan topresultaten halen.
KTM na moeilijk seizoensbegin toch ook wel back in business.
Aleix Espargaro toch ook aan mooi seizoen bezig met de Aprilia
 
Yamaha lijkt hetzelfde aan de hand te hebben als Honda op dat vlak,alleen de Fransoos kan topresultaten halen.
Ik denk dat deze stelling niet helemaal klopt. Vorige race hingen op een bepaald moment 4 Yamaha's in de top 5 indien ik me goed herinner. Het is wel zo dat, wanneer ze op een circuit rijden dat Yamaha niet goed ligt, Quartararo de enige is die toch nog wat punten uit de brand kan slepen.

Ik vind het heel vreemd om te zien hoe circuit gevoelig elk merk is. Vroeger, in de tijd van Wayne Gardner en Mick Doohan moest je een Honda hebben of je kon het vergeten. Dan had je ook nog de seizoenen met Wayne Rainy en Kevin Schwantz. De Yamaha's en de Suzuki's waren toen serieus aan elkaar gewaagd.
Maar tegenwoordig kan de ene race het ene merk compleet domineren en de volgende race, op een ander type circuit, is het goed mogelijk dat dat merk niet eens in de punten raakt. Heel vreemd vind ik dat.

Het klopt wel dat er maar 1 piloot is die met de Honda kan rijden. Toch een speciaal manneke die Marc Marquez. Ik snap nog altijd niet dat ze bij Honda Cal Crutchlow hebben laten vertrekken. Dat was imo de enige andere piloot die met een Honda een beetje uit de voeten kon.
 
Topprestatie van Marquez wel. Ik ben niet echt zijn grootste fan, maar alleen maar respect hiervoor. En zijn post-race interview toonde ook wel van hoe diep het kwam, amai.

Acosta ook weer in Moto3, na een paar races waarin hij iets minder scoorde (zeker in Mugello meer verdiend imo, maar dat is dan ook een slipstreaming loterij voor die 250cc's) gisteren weeral zijn onbevangen zelf, overal inhalen, P13 naar vooraan op een paar rondjes, en wint dan toch daar waar Foggia een hele wedstrijd controle leek te hebben en de snelste leek. De manier waarop die bochten aansnijdt is ook waanzinnig. Remt zo laat, trekt heel vroeg naar binnen (en is daardoor ook zo lastig in te halen), maar krijgt hem dan toch (bijna) elke keer weer tegen de apex geplakt. Geen idee hoe die dat flikt.

4 overwinningen en 55 punten voorsprong na 8 races in z'n rookieseizoen. Ik ben zwaar fan.


edit: Moto2: indrukwekkende streak van Gardner. Lowes weer teleurstellend, begon die het seizoen met 2 overwinningen en werd gezien als grote titelkandidaat, heeft die dat opgevolgd met nauwelijks 36 punten uit 6 wedstrijden.
 
Ik denk dat deze stelling niet helemaal klopt. Vorige race hingen op een bepaald moment 4 Yamaha's in de top 5 indien ik me goed herinner. Het is wel zo dat, wanneer ze op een circuit rijden dat Yamaha niet goed ligt, Quartararo de enige is die toch nog wat punten uit de brand kan slepen.

Ik vind het heel vreemd om te zien hoe circuit gevoelig elk merk is. Vroeger, in de tijd van Wayne Gardner en Mick Doohan moest je een Honda hebben of je kon het vergeten. Dan had je ook nog de seizoenen met Wayne Rainy en Kevin Schwantz. De Yamaha's en de Suzuki's waren toen serieus aan elkaar gewaagd.
Maar tegenwoordig kan de ene race het ene merk compleet domineren en de volgende race, op een ander type circuit, is het goed mogelijk dat dat merk niet eens in de punten raakt. Heel vreemd vind ik dat.

Het klopt wel dat er maar 1 piloot is die met de Honda kan rijden. Toch een speciaal manneke die Marc Marquez. Ik snap nog altijd niet dat ze bij Honda Cal Crutchlow hebben laten vertrekken. Dat was imo de enige andere piloot die met een Honda een beetje uit de voeten kon.

Dan heb ik andere races gezien.
Ik heb Rossi,Morbidelli of Vinalers niet voor de podiumplaatsen zien racen afgelopen races ;)
Voor Morbidelli geld wel het excuus dat hij met het minste materiaal rijdt,krijgt weinig updates en chassis zou dat van 2018 of 2019 zijn.
Vind het wel vreemd aangezien hij toch vice-wereldkampioen was vorig jaar.

Wat Crutchlow betreft:
Denk dat hij te vaak zijn bijnaam (Crashlow) eer aan deed helaas,anders had hij wel mogelijk kans gehad om of fabrieksmateriaal te rijden.
Nakagami verkeerde bandenkeuze gemaakt blijkbaar.
De Japanner (van de huidige Honda rijders) heeft volgens mij het meeste potentieel om goede resultaten bij de fabrieksmachine te rijden,maar mist toch ook iets om echte topper te zijn.


Als P.Espargaro niet voldoet na zijn contractperiode weet ik niet wie bij Honda zou kunnen gaan.
Binder,Oliveira en Mir zijn de eerste namen die bij mij opkomen.
Eventueel een Zarco,Miller of Bagnaia (die toch ook wel knappe race reed gisteren) als back-up
Rins gaat ook te vaak op de grond helaas.
Vinales teveel twijfels,Quartararo onhaalbaar imo.
Morbidelli,kleine kans.
Ik weet niet wat talent er zit in de Moto2 vijver.
In de Moto3 is het wel duidelijk dat Acosta de man van de toekomst is,al zal hij toch moeten blijven bevestigen.
Maar ja veel zal afhangen of MM93 kan blijven presteren,toekomst zal het wel uitwijzen.
Ik hoop voor hem dat hij terug topper wordt die hij was voor zijn blessure.

Voor de rest,VR46 gaat waarschijnlijk iets doen inde GT3 na zijn actieve carrière en wellicht zijn eigen team in de MotoGP runnen.
 
Dan heb ik andere races gezien.
Ik heb Rossi,Morbidelli of Vinalers niet voor de podiumplaatsen zien racen afgelopen races ;)
Ik spreek ook niet over het einde van de race. Redelijk in het begin van de race hingen 4 Yamaha's in de top 5. Ik was al blij dat Rossi blijkbaar eindelijk terug een beetje onder de mensen was. Niet veel later lag hij er wel langs.
Spijtig eigenlijk. Altijd een grote fan geweest van Rossi. Spijtig om hem dit jaar zo te zien sukkelen. Het seizoen te veel zekers...

Wat Crutchlow betreft:
Denk dat hij te vaak zijn bijnaam (Crashlow) eer aan deed helaas,anders had hij wel mogelijk kans gehad om of fabrieksmateriaal te rijden.
Nakagami verkeerde bandenkeuze gemaakt blijkbaar.
De Japanner (van de huidige Honda rijders) heeft volgens mij het meeste potentieel om goede resultaten bij de fabrieksmachine te rijden,maar mist toch ook iets om echte topper te zijn.


Als P.Espargaro niet voldoet na zijn contractperiode weet ik niet wie bij Honda zou kunnen gaan.
Binder,Oliveira en Mir zijn de eerste namen die bij mij opkomen.
Eventueel een Zarco,Miller of Bagnaia (die toch ook wel knappe race reed gisteren) als back-up
Rins gaat ook te vaak op de grond helaas.
Vinales teveel twijfels,Quartararo onhaalbaar imo.
Morbidelli,kleine kans.
Ik weet niet wat talent er zit in de Moto2 vijver.
In de Moto3 is het wel duidelijk dat Acosta de man van de toekomst is,al zal hij toch moeten blijven bevestigen.
Maar ja veel zal afhangen of MM93 kan blijven presteren,toekomst zal het wel uitwijzen.
Ik hoop voor hem dat hij terug topper wordt die hij was voor zijn blessure.
Blijkbaar is het voor heel veel piloten heel moeilijk om zich aan te passen aan de Honda. Ik zie eigenlijk niemand van wie ik zeg dat die dat wel zou kunnen. Ik zie Zarco heel graag rijden maar of hij uit de voeten kan op een Honda weet ik niet. Maar 1 manier om dat te weten te komen en dat is een contract tekenen er bij. En als het dan niet lukt zit je minimum een jaar vast aan een motorfiets waar je geen potten mee kan breken.
Crutchlow was iemand die wel met de Honda overweg kon. 1 van de weinigen buiten Marc Marquez. Maar inderdaad, hij viel wat te vaak.
 
VR46 is helaas al tijdje over zijn top,had in 2015 nog kans op titel maar heeft dat imo zelf verkwanselt.
In het begin van de race hangt heel het pak nog bij elkaar ja,maar aan het eind van de race worden de punten uitgedeeld.

Edit:VR46 hoeft in principe niks meer te bewijzen,maar vind het toch ook beetje schrijnend wat die nog presteert.
Hoop wel dat hij nog jaartje erbij doet om voor volle tribunes afscheid te nemen.
Dat verdient hij wel.
 
Terug
Bovenaan