Andere frustratie is dat veel mensen deze regel niet lijken te kennen :
Daarjuist had ik chance dat ik nog ver genoeg verwijderd was van het kruispunt. Maar de twee auto's die aan volle snelheid hun "voorrang van rechts" pakten, hadden mij los in de flank geraakt/had ik los op in gereden als die iets later waren afgekomen.
Inderdaad heel gevaarlijk. Maar ik vind het ook totaal geen logische regel (los van het feit dat de hele voorrang van rechts regel een gedrocht is imho): voorrang van rechts, behalve voor fietsers én als het een doorlopend fietspad is. Gewoon nodeloos ingewikkeld, dat is risico's creëren...
Mijn ergernis gisteren: de manier waarop de wegen rond Haasdonk / Kruibeke aangelegd zijn: chaotische toestanden met hoekjes & kantjes, kruispunten als halve pleintjes aangelegd zonder enige aanduiding van rijstroken, op die 5 kilometer meer dan 1 keer een auto gezien die midden over zo'n pleintje zwalpte zonder precies te beseffen dat ze op het vak van de tegenrichting kwamen of dat er daar een andere straat op uit kwam.
Afgewisseld met parkeervakken van 20 m of langer waar het verkeer uit de ene richting moet stoppen en je min of meer moet gokken of er de komende minuut nog verkeer uit de andere richting zal komen.
En op 50 meter 4 wissels van wegdek, dat kan ook niet de meest kostenefficiënte manier zijn om wegen aan te leggen... /einde van de rant