De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Wat is dat toch met mensen die het bord E3 maar blijven aan hun laars lappen.

image.jpg

We zetten die borden niet voor de show hoor. Dat is zodat zij daar met hun auto niet staan. Doch, elke keer als we die laten zetten, zullen er wel 4 Charels zijn die denken dat dit voor hun wagen niet telt natuurlijk. Elke keer weer hoop ik dat de politie overgaat tot direct takelen, en elke keer weer willen ze eerst in dialoog gaan. Dit laatste blijkt duidelijk niet te werken.

In 5 maand 10 keer een parkeerverbod gehad voor mijn deur voor de meest belachelijke toestanden zoals 4 dagen voor een riooldienst die 1 keer is gepasseerd aan elk putje en dan 3 dagen aan de overkant bezig was (maar het parkeerverbod langs hier bleef staan) of buren die 30 meter claimden voor een verhuisliftje op een remork.

Ik denk er nu ook aan om m'n auto in 't vervolg te laten staan met een papiertje met m'n gsm-nummer op m'n dashboard.

Ja ik zeg het, ik zou er eens moeten rijden om het te kunnen ervaren. Maar conclusie: dick move van die bestelwagen :)

Performante wagen? In zo'n situatie toch in 6 à 7s van 0-100km/h en goed liggen in de bochten. Bv. een BMW 125d.
Idd daar komt het op neer :)
330i ipv 125d ook goed ? <6sec

Geduld is precies ver te zoeken tegenwoordig. Het aantal mensen die flagrant door het rood rijden (als in: het is al duidelijk rood nog voor ze in de buurt van de stop-streep komen) stijgt precies dagelijks. Liefst verstand op nul en in een treintje van 2-3 auto's allemaal gezellig door het rood rijden.

Daarnet 1 uit de tegengestelde richting die linksaf wil; in plaats van te wachten tot ik gepasseerd ben, gewoon aanzetten en voor mijn neus indraaien. Gelukkig reken ik er al half op dat er pipo's zo'n toeren uithalen of ik zat los in zijn flank. Natuurlijk nul reactie op mijn claxonneren dus ofwel geen enkel besef van het verkeer, ofwel wist hij goed genoeg hoe stom zijn actie was.

Nog eens een klassieker gehad vandaag, waar ik ook telkens verhoogde bloeddruk van krijg. Je staat te wachten aan een stopbord en wacht op een auto die van links aankomt. Plots begin je door te hebben dat die vertraagt, maar je bent nog niet zeker of dat is om af te slaan, of gewoon uit voorzichtigheid omdat hij een kruising nadert, dus je wacht. En dan, net voor hij er is, gaat die pinker aan en sta je voor piet snot te wachten. Uiteraard komt er tegen die tijd ook een andere auto van rechts, en mag je nog even langer wachten. :angry: STEEK GEWOON DIE FUCKING PINKER OP TIJD AAN

Nog eens een klassieker gehad vandaag, waar ik ook telkens verhoogde bloeddruk van krijg. Je staat te wachten aan een stopbord en wacht op een auto die van links aankomt. Plots begin je door te hebben dat die vertraagt, maar je bent nog niet zeker of dat is om af te slaan, of gewoon uit voorzichtigheid omdat hij een kruising nadert, dus je wacht. En dan, net voor hij er is, gaat die pinker aan en sta je voor piet snot te wachten. Uiteraard komt er tegen die tijd ook een andere auto van rechts, en mag je nog even langer wachten. :angry: STEEK GEWOON DIE FUCKING PINKER OP TIJD AAN
Frustrerend inderdaad, maar toch opletten met zoiets.

Zo heb ik eens ongeveer hetzelfde meegemaakt. Auto kwam van links en die had zijn pinker opgezet om naar rechts te gaan, dus ik dacht 'ah mooi ik kan verder rijden'. Blijkbaar moest die toen vlak na het kruispunt ergens een oprit rechts opdraaien. Gelukkig nog alles kunnen dichtgooien.

Frustrerend inderdaad, maar toch opletten met zoiets.

Zo heb ik eens ongeveer hetzelfde meegemaakt. Auto kwam van links en die had zijn pinker opgezet om naar rechts te gaan, dus ik dacht 'ah mooi ik kan verder rijden'. Blijkbaar moest die toen vlak na het kruispunt ergens een oprit rechts opdraaien. Gelukkig nog alles kunnen dichtgooien.
In Kortrijk bij de afrit van de E17 aan de grens met Zwevegem, zijn er zo afgelopen decennia mega veel ongelukken gebeurd.
Als je van Zwevegem richting Kortrijk rijdt, kom je eerst de E17 oprit tegen en dan de ring oprit.
En vaak is het zo wanneer ze de ring op wilden, men vaak pinkt voor dat ze de E17 oprit passeerden.
Waardoor degenen die de E17 afkwamen, er van uit gingen dat ze vrij konden oversteken omdat ze de E17 op wilden.
Maar dan blijken ze door te rijden naar de oprit van de ring.
Pas recent hebben ze daar nu een aparte rijstrook voor voorzien, zodat die verwarring er niet meer kan zijn. Absurd hoe lang dat heeft moeten duren.

Deze week twee keer met de speed-pedelec naar 't werk gereden. Ik ben er eentje gekruist die een triathlonstuur op zijn stromer heeft gezet. Lijkt me perfect veilig voor de andere fietsers op dat fietspad...

Uiteraard vreselijk. Maar langs de andere kant was ik vandaag ook met de auto op de baan. Niet normaal hoeveel fietsers, en die houden zich (zeker in groep) inderdaad totaal niet aan de normale verkeersregels.
Geen excuus om mensen van de baan te maaien, maar ik erger me er wel aan...

En ook: misschien is dat omdat ik niet zo vaak op zondag onderweg ben, maar zondagsrijders! :wallbash:
Vreemde extremen, gaande van a) de klassieke 'bompa' die 40 rijdt waar ge 70 moogt, of 90 op de snelweg - tot b) iemand met een SUV die u aan 140 voorbij vlamt op de linkerrrijstrook.

Ik denk er nu ook aan om m'n auto in 't vervolg te laten staan met een papiertje met m'n gsm-nummer op m'n dashboard
Mee oppassen, sommigen zien dit als iemand die de regels aan zijn laars lapt en zich de koning waant en bellen nog liever direct de politie, dan uzelf. Genoeg mensen die gewoon bloed en pijn willen zien bij anderen.

Meisje van een jaar of 16-18 die volle snelheid uit een klein straatje van links komt met de fiets.
Beiden alles moeten dicht smijten, zij laat zich vallen op enkele cm's voor mijn auto.

En dan nog kwaad kijken ook.
Chance dat ik al vertraagde omdat ik geen zicht had op de straat rechts, welke wel voorrang hebben.

Gaan fietsen en op een veldweg voorbijgestoken worden met amper een halve meter afstand tussen mezelf en de auto. Achter het stuur iemand lustig aan het bellen.

Kruispunt voorrang van rechts werd ik dan weer volkomen genegeerd door een auto die mij voorrang moest geven. Redelijk onoverzichtelijk kruispunt. Auto was niet vertraagd, gelukkig ik wel.

Zaterdag was het zo ver. Weer iemand met een elektrische fiets die anders nooit fietst, omver gemaaid zien worden.
Ik verschiet er niet van. De toeren dat sommigen daarmee uithalen.

Is dat nu btw de gewoonte geworden om wanneer je als fietser aan een T-splitsing komt, en de weg is niet meteen vrij, je kort links het fietspad in tegengestelde richting neemt en dan wat verder begint te kijken om de baan over te steken? What is wrong with those people.

Is dat nu btw de gewoonte geworden om wanneer je als fietser aan een T-splitsing komt, en de weg is niet meteen vrij, je kort links het fietspad in tegengestelde richting neemt en dan wat verder begint te kijken om de baan over te steken? What is wrong with those people.
Hier bezondig ik mezelf ook wel eens aan. Ik passeer na m'n werk meestal omstreeks 'tzelfde uur steeds zo'n T.
Probleem is dat 300m verder een overweg is.
Rond dat uur passeert de trein en als de slagbomen weer openen is dat soms zo'n rij van (i kid you not) +100 auto's.
Dan sta je daar dus soms een dikke 5 minuten te wachten tot er ene wat vertraagd en je jezelf er tussen kan gooien.

En ook: misschien is dat omdat ik niet zo vaak op zondag onderweg ben, maar zondagsrijders! :wallbash:
Vreemde extremen, gaande van a) de klassieke 'bompa' die 40 rijdt waar ge 70 moogt, of 90 op de snelweg - tot b) iemand met een SUV die u aan 140 voorbij vlamt op de linkerrrijstrook.
Die rijden er op maandag ook hoor.
Vandaag nog zo ne bejaarde klojo voorbijgestoken met de fiets.
Mijnheer stak me bergop voorbij met z'n koekendoos om dan wat verderop in de dorpskern tegen 30 (zone 50) op het fietspad te blijven rijden.
Met een treintje van 5 auto's er achter.
Ben er dan maar langst rechts op het voetpad voorbij gegaan om dan terug het fietspad op te kletsen.
Klojo kijkt dan nog met zo ne dwazen blik van : hoe snel rijdt die fietser wel niet.
Voor alle duidelijkheid , ik heb geen elektrische fiets en geen koersvélo maar met een lekker windje in de rug moest ik niet al te veel moeite doen om de 40 aan te tikken.

Die rijden er op maandag ook hoor.
Vandaag nog zo ne bejaarde klojo voorbijgestoken met de fiets.
Mijnheer stak me bergop voorbij met z'n koekendoos om dan wat verderop in de dorpskern tegen 30 (zone 50) op het fietspad te blijven rijden.
Met een treintje van 5 auto's er achter.
Ben er dan maar langst rechts op het voetpad voorbij gegaan om dan terug het fietspad op te kletsen.
Klojo kijkt dan nog met zo ne dwazen blik van : hoe snel rijdt die fietser wel niet.
Voor alle duidelijkheid , ik heb geen elektrische fiets en geen koersvélo maar met een lekker windje in de rug moest ik niet al te veel moeite doen om de 40 aan te tikken.
Dus zelf met 40kmh over het voetpad rijden en klagen over een ander zo'n fout? :unsure:

Terug
Bovenaan