De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Tegenwoordig heb ik enorm last van volk dat zich nog snel snel voor mij de weg op schiet.
Enorm ergerlijk, zeker wanneer er achter mij amper volk aan het rijden is en ze dan nog eens verdertaffellen onder de toegelaten snelheid :angry:.
Precies erger dan vroeger.

Tegenwoordig heb ik enorm last van volk dat zich nog snel snel voor mij de weg op schiet.
Enorm ergerlijk, zeker wanneer er achter mij amper volk aan het rijden is en ze dan nog eens verdertaffellen onder de toegelaten snelheid :angry:.
Precies erger dan vroeger.
Dat is inderdaad echt een plaag die steeds erger wordt..

En als je ze dan (legaal) uiteindelijk kunt inhalen fahren ze meestal nog eens..

Ook bijna van de baan gekwakt

Verkeerslicht met 2 rijvakken om rechts af te slaan. Rechtse vak staat zo'n kleine bestelwagen voor pakjeslevering of verhuisfirma (wit zonder reclame dus geen flauw idee)
Ik zet me links omdat ik sowieso veel sneller weg ben en sneller optrek op het rechte stuk en het iets verder van 2 naar 1 rijvak gaat

Springt op groen, vertrekken alletwee, in het afslaan als ik langs hem zit komt hij helemaal naar mijn rijvak dus het is remmen of van de baan gereden worden, dan blijft hij in het midden rijden..
Enkel om ervoor te zorgen dat ik nie voor hem zit als het van 2 naar 1 rijvak gaat, om dan aan +70km/u in een zone 50 te kunnen doorknallen

Zotten zijn het
Ik snap je verhaal niet zo goed. Als je een performante wagen hebt en sneller vertrekt dan zo'n kleine bestelwagen, dan komt die toch niet in de buurt van jou en laat je die ver achter je?

Gemiddeld verzamel ik 1 verkeersboete per jaar. Vandaag de 2de boete op 1 maand binnen gekregen...

Ik rijd vaak ‘s avonds rond 21u op de autosnelweg aan 130 km/u.

Blijkbaar zijn de trajectcontroles omgeving Gent op de E40 eindelijk actief!

2x62 euro te betalen, respectievelijk 8 en 3km/u te snel…

Ik ben al bang om de komende dagen/weken de brievenbus open te doen!

Ik woon in een woonwijk en als ik de straat uitrij is er een lange straat waar iedereen 70 knalt maar je mag er maar 50. Om de zoveel meter staan er bloembakken/wegversmallers en het is wisselend wel voorrang/geen voorrang, duidelijk aangeduid met de welbekende borden met de witte en de rode pijl.
Ik neem die baan dagelijks en hoe vaak dat ik aangereden kom en voorrang heb ik toch nog op de rem moet omdat de tegenligger in het midden begint te rijden en zijn snelheid verhoogt om toch maar voor mij die versmalling te kunnen nemen. Vaak rijdt er dan nog één of twee auto's achter die natuurlijk ook niet stoppen maar gewoon volgen. Vreselijk irritant. En dat is bijna elke dag zo eh.

Ik woon in een woonwijk en als ik de straat uitrij is er een lange straat waar iedereen 70 knalt maar je mag er maar 50. Om de zoveel meter staan er bloembakken/wegversmallers en het is wisselend wel voorrang/geen voorrang, duidelijk aangeduid met de welbekende borden met de witte en de rode pijl.
Ik neem die baan dagelijks en hoe vaak dat ik aangereden kom en voorrang heb ik toch nog op de rem moet omdat de tegenligger in het midden begint te rijden en zijn snelheid verhoogt om toch maar voor mij die versmalling te kunnen nemen. Vaak rijdt er dan nog één of twee auto's achter die natuurlijk ook niet stoppen maar gewoon volgen. Vreselijk irritant. En dat is bijna elke dag zo eh.
Gewoon klem rijden en daar je plezier uit halen. Treintje naar achteren. Helaas is daar niet altijd tijd voor :(

Nog een ergernis:
Na het werken moet ik een drukke weg oprijden, ik kom uit een kleine zijstraat met lichten. De hoofdbaan is een dubbele baan waar altijd druk verkeer is en ook lichten staan, twee kort op elkaar met als gevolg dat wanneer ik groen heb ik meestal niet kan oprijden omdat de andere weggebruikers die eerst groen hadden doorrijden tot aan het volgende licht wat dan rood is en de weg blokkeren en daar dus staan wanneer het mijn beurt is. 🤬
Volgens mij moet ge een kruispunt toch altijd vrij laten dacht ik?

Ik snap je verhaal niet zo goed. Als je een performante wagen hebt en sneller vertrekt dan zo'n kleine bestelwagen, dan komt die toch niet in de buurt van jou en laat je die ver achter je?
Ik ben inderdaad sneller, maar hij heeft binnenbocht en komt in het afdraaien al volledig naar mijn kant opgeschoven.

Gewoon klem rijden en daar je plezier uit halen. Treintje naar achteren. Helaas is daar niet altijd tijd voor :(
Dat heb ik ook al een aantal keren gedaan, zelfs één keer dat de andere niet wilde achteruit rijden, heb toen gewoon mijn motor stil gelegd en ben blijven wachten.
Nog een ergernis:
Na het werken moet ik een drukke weg oprijden, ik kom uit een kleine zijstraat met lichten. De hoofdbaan is een dubbele baan waar altijd druk verkeer is en ook lichten staan, twee kort op elkaar met als gevolg dat wanneer ik groen heb ik meestal niet kan oprijden omdat de andere weggebruikers die eerst groen hadden doorrijden tot aan het volgende licht wat dan rood is en de weg blokkeren en daar dus staan wanneer het mijn beurt is. 🤬
Ja, ze moeten in principe het kruispunt vrij laten, maar het probleem ligt ook vaak bij de afstelling van de lichten zelf, slecht afgestelde lichten zorgen heel vaak voor dat soort problemen.

Ik ben inderdaad sneller, maar hij heeft binnenbocht en komt in het afdraaien al volledig naar mijn kant opgeschoven.
Het zal wss aan mij liggen, maar ben nog steeds niet mee.

Hoe kan je in het afslaan langs hem zitten als je een veel performantere wagen hebt en sneller weg bent? Dan is er geen enkel moment dat die naast jouw kan komen?
Als die bestelwagen tijdens het afslaan op jouw rijvak komt en je dreigt klem te rijden, dan:
  • Ben je niet sneller in de bocht en is je wager trager dan je nu beschrijft.
  • Is die bestelwagen sneller dan je denkt (Bv. was het een Mercedes V300d die op gierende banden vertrok en je meteen klem reed)?
Maar goed, ik was er niet bij en weet niet hoe de verkeerssituatie er daar uitziet. En ik ga ervan uit dat jij niet alles op alles zette en die bestelwagen wel. Blijft een dick move natuurlijk.

Hoe kan je in het afslaan langs hem zitten als je een veel performantere wagen hebt en sneller weg bent? Dan is er geen enkel moment dat die naast jouw kan komen?
't Is niet omdat ge een snellere wagen hebt, dat ge altijd de snelste weg moet zijn.

Zalig. Zo in het zonnetje rijden met de fiets. Wil je rechtdoor oversteken, willen er twee jonge grietjes in hun nieuwe Mercedes afslaan, natuurlijk bijna recht tegen mij. De nodige handgebaren in de auto en vast even in shock om erna wat te gaan claxoneren. Wat is er mis met die mensen? Mogen al blij zijn dat ze de juiste zijn tegen gekomen.

Gisteren ook is met de fiets naar het werk gereden; 5km ver en daar moeten uitzwenken voor een auto die rechts afsloeg over het fietspad.
Hij had wel gewacht tot de fietser in zijn spiegel was gepasseerd maar ik kwam van recht voor hem op het fietspad en daar had hij geen oog voor..
Dan springt u hart wel ineens een pak sneller.

Als die bestelwagen tijdens het afslaan op jouw rijvak komt en je dreigt klem te rijden, dan:
  • Is die bestelwagen sneller dan je denkt (Bv. was het een Mercedes V300d die op gierende banden vertrok en je meteen klem reed)?
Maar goed, ik was er niet bij en weet niet hoe de verkeerssituatie er daar uitziet. En ik ga ervan uit dat jij niet alles op alles zette en die bestelwagen wel. Blijft een dick move natuurlijk.
Binnenkant van de bocht, dan ben je ‘sneller’ aan het einde.

Vanochtend nog zo een debiel in een Mercedes E220d die aan de binnenkant zat. Ik ben sneller weg, maar ik hou in omdat mijn motor nog niet volledig is opgewarmd en neem mijn bocht ook breed omdat ik voelde dat er een achterlijke naast mij stond. Die kerel jaagt zijn auto half in het graf om mij in te halen en in de bocht al op mijn baanvak te komen terwijl die voor 3/4 echt nog naast mij rijdt.

Ik rijd altijd met haviksogen als ik zo een dubbele afslag neem met een samenvoeging/splitsing verderop. Zo vaak mensen die totaal zonder besef hun auto maar overal naartoe smijten.

In Merksem hebben ze op de afrit ook zo een mooie situatie gemaakt. Jaar en da was uiterst rechts enkel voor rechts af te slaan, het baanvak links daarvan enkel om rechtdoor te rijden. Nu zijn beide baanvakken om rechtdoor te rijden (met uiterst rechts eveneens nog om rechts af te slaan) en aan te sluiten op een baanvak met twee rijstroken.

Gevolg: elke vastgeroest takkenwijf zonder ogen en zonder denkvermogen beseft niet dat ze daar aanpassingen hebben doorgevoerd die zijn aangegeven met duidelijke pijlen van 3 meter groot en snijdt dus iedereen van uiterst rechts de pas af zonder zelfs maar richtingaanwijzers te gebruiken. En dan maar toeteren op iedereen die gewoon correct zijn baanvak volgt. Dan zie je in je achteruitkijkspiegel telkens zo een kortpittig kapsel of een poedelhoofd met haar hoofd schudden en kijken alsof je haar hond hebt onthoofd.

En soms is het zo een walgelijke zeug van een mens die in zijn auto hangt alsof ie aan het smelten is. Dan kijk ik opzij en zie ik haast een Salvador Dali schilderij maar ipv een paar klokken is het een nutteloze mens met een blik die doet vermoeden dat er vogels in zijn hersenpan een nest hebben gebouwd. Harige poot uit het raam en alleen opzij kijken als ie een lekker wijf passeert.

Doodseskaders die zulke mensen uit het verkeer halen pls.

Vanaf wanneer heb je een performante wagen in jou ogen ? :)

Het is een bocht van 90 graden naar rechts, dan ga je niet vol op het gas, geen idee waar je dan uitkomt.
In 99% van de gevallen als ik gewoon vertrek zit ik er langs als we terug "recht" staan en ben ik er vlot voorbij voor we aan het einde van de 2rijvakken komen. In dit geval was dat niet makkelijk. In de bocht ben ik wel ietske sneller ma zijn traject is korter wegens binnenkant

Nu het is ook moeilijk te beschrijven, gewoon een klootzak die dacht dat ik hem zou beletten dat hij 75-80 kon rijden in een zone 50 waarschijnlijk

Nog een ergernis:
Hangt wat samen met mijn ergernis: meer en meer mensen die gewoon lichten negeren.
Ah file, dan bol ik maar traag door het rood, care dat het kruispunt al vast staat, diegene da er op willen moeten toch al wachten. Of mensen die versnellen bij oranje om dan toch nog door het rood te knallen.
Daarstraks nog één door het rood zien rijden bij een licht waar twee kindjes stonden te wachten. Fucking degoutant.

Op een van de grotere expresswegen in Bxl: rood licht rijden, kruispunten blokkeren (inclusief diegene met wit dambordpatroon van de tram), inhalen over de fietsstrook (was vroeger een derde baanvak en is nu een breed moordstrookje geworden), constant van vak wisselen terwijl er amper plaats is waardoor de rest telkens op de rem moet.
Op de snelweg dan: op verkeerswisselaar helemaal tot het einde rijden of daar nog wat voorbij op de arceringen (wat maakt het ook uit als we toch al aso bezig zijn) om een stuk van de file voor te zijn. In diezelfde file de pechstrook pakken om ruim een km verder de afrit te nemen. Gisteren allemaal gezien op een dik uur tijd. De meeste zaken dan nog door meerdere chauffeurs. (y)

Vanaf wanneer heb je een performante wagen in jou ogen ? :)

Het is een bocht van 90 graden naar rechts, dan ga je niet vol op het gas, geen idee waar je dan uitkomt.
In 99% van de gevallen als ik gewoon vertrek zit ik er langs als we terug "recht" staan en ben ik er vlot voorbij voor we aan het einde van de 2rijvakken komen. In dit geval was dat niet makkelijk. In de bocht ben ik wel ietske sneller ma zijn traject is korter wegens binnenkant

Nu het is ook moeilijk te beschrijven, gewoon een klootzak die dacht dat ik hem zou beletten dat hij 75-80 kon rijden in een zone 50 waarschijnlijk
Ja ik zeg het, ik zou er eens moeten rijden om het te kunnen ervaren. Maar conclusie: dick move van die bestelwagen :)

Performante wagen? In zo'n situatie toch in 6 à 7s van 0-100km/h en goed liggen in de bochten. Bv. een BMW 125d.

Terug
Bovenaan