De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Trucje toegepast voor een gatplakker. 4 pinkers opgezet en gas lossen. Toen die ging remmen, versnelde ik, stak ik de wagen rechts van me voorbij en zette me rechts.
Raar maar waar, hield die plots de snelheidslimiet aan en heeft die niemand meer langs links proberen voorbijsteken.. Dan toch niet meer zo gehaast?!
Ik zou nu ook wel niet weten wat te doen als iemand voor mij opeens 4 pinkers aanzet.

Daarstraks ook een knettergek mannetje achter mij in een Seat Leon zonder logo's en kermisvelgen etc..

Baan van 70, 1 rijvak, ik reed netjes 70-75 - gatplakken dat het niet meer normaal is. Zo kort dat ik zijn motorkap nog niet meer zag.

Mij niet meteen laten opjagen en rustig doorgetuft.. hij al slalommend achter mij heel bruusk, echt wel erover.

Komen aan op een rondpunt, moeten allebei eerste afslag.

't is een dubbel rondpunt en er is net een kamion die de eerste afslag neemt.. ik ook en ga meteen links want ben intussen een beetje pissed off en geef veel gas ('t is daar een dubbele baan met middenberm en veel plaats, er was ruimte om behoorlijk op te trekken tot 90-100)

Komt het gefrustreerde mannetje achteraf toch nog aangevlamd over de fucking pechstrook in een flauwe bocht steekt hij iedereen tegen 160 voorbij. Eventjes veel mensen in gevaar gebracht daar.

Ongelofelijk hoe fucking gevaarlijk dat was.

Daarstraks ook een knettergek mannetje achter mij in een Seat Leon zonder logo's en kermisvelgen etc..

Baan van 70, 1 rijvak, ik reed netjes 70-75 - gatplakken dat het niet meer normaal is. Zo kort dat ik zijn motorkap nog niet meer zag.

Mij niet meteen laten opjagen en rustig doorgetuft.. hij al slalommend achter mij heel bruusk, echt wel erover.

Komen aan op een rondpunt, moeten allebei eerste afslag.

't is een dubbel rondpunt en er is net een kamion die de eerste afslag neemt.. ik ook en ga meteen links want ben intussen een beetje pissed off en geef veel gas ('t is daar een dubbele baan met middenberm en veel plaats, er was ruimte om behoorlijk op te trekken tot 90-100)

Komt het gefrustreerde mannetje achteraf toch nog aangevlamd over de fucking pechstrook in een flauwe bocht steekt hij iedereen tegen 160 voorbij. Eventjes veel mensen in gevaar gebracht daar.

Ongelofelijk hoe fucking gevaarlijk dat was.
Een Belg met nazikapsel en bonkebonkemuziek in een Seat met 'tuning' attributen is een van de eindbazen van de openbare weg in België.

Het is één van mijn diepste wensen om achter eentje te komen aan een rood licht en dan een Golf met Brusselse jongeren er naast te zien plaats nemen. En dan gewoon de synergie van marginaliteit bewonderen. Beide natuurlijk met maximaal een 1.6 TDI die jankt van de pijn, beide een muur van kabaal, raampjes die bijna uit het kader trillen, wat gebaren heen en weer zien gaan en dan hun 0-100 op 9 seconden aanschouwen tot minstens één van hen van de baan gaat met hun kale banden/hun rempunt missen wegens laatste onderhoud in 2009.

Om het helemaal af te maken zou er nog een gefrustreerde huisvader in een C-Max in hun gat moeten komen duwen tijdens die gekheid en wat PIT-manouvres uitdelen omdat hij eindelijk zijn kookpunt bereikt na 8 jaar op het randje van een razernij te leven vanwege 2/3 eigenlijk ongewenste kinderen waardoor hij zijn geliefde Mazda MX5 moest wegdoen.

En dan een Russische verdwaalde raket die ze alledrie meepakt.

Ik zou nu ook wel niet weten wat te doen als iemand voor mij opeens 4 pinkers aanzet.
Ik pas het enkel toe als laatste redmiddel bij idiote chauffeurs die echt op een cm van je kofferbak zitten en blijven belachelijk doen, terwijl je zelf niets foutief doet.
Zelf ben ik iemand die bij het inhalen voldoende snelheid aanhoudt en dit zsm. achter de rug wil hebben om dan meteen terug rechts aan te houden.

Dat moeten die idiote chauffeurs toch ook wel zien als ze eerlijk zijn met zichzelf. Ik ben verre van een linksplakker of iemand die aan een veel te lage snelheid iemand probeert in te halen.

Ik krijg dus het schijt van mijn remmen. Nieuwe remblokken. Die remmen 'piepen' enorm wanneer ik traag afrem. Aanschuiven in de dorpskern, ik ben precies een tram. De ene dag is het er, de andere dag veel minder.

Garagist steekt het op Audi, dat zou een gekend probleem zijn. Heeft de remblokken wat bij geschuurd ofzo. Dan was het een week of 2 weg. Nu is het terug.

Iemand tips?
Ook gehad. Die van mij kwam zo standaard van 't fabriek. Enkele weken als het kan een stevige coup de frein plannen op rustige momenten en opgelost. Ook wat vinniger gereden en rem niet gespaard en een paar keer echt expres de rem wat misbruikt en stevig gecontroleerd laten door piepen/schreeuwen. Bij mij was het echt gepiep, vooral juist bij het bijna stilstaan aan "het einde van de rem".

Mega irritant bij het stapvoets rijden met die automaat. Constant gepiep en voetgangers die kijken.

Tegen de tijd dat ik een afspraak in de garage te pakken had, was het probleem opgelost. Ambetant dat die manne daar dan toerkes mee staan doen en dan zjust niks horen. Ik zou zeggen, de oplossing is: maak een afspraak en de dag ervoor is alles magisch weg (zo ging het alvast bij mij).

Ik kreeg ook de indruk dat het probleem niet op het remplaatje zit maar eerder op de klauw. Precies of het plaatje ergens een bepaalde (weliswaar piepkleine) speling heeft en zich nog moet "zetten". Dus schuren gaat misschien inderdaad niet veel helpen.

Dus rijden gelijk de voorschriften van Audi: veel gatplakken waardoor je alles moet toesmijten en onnodig veel optrekken en remmen. Defensief/ecologisch rijden is voor pussies en verbruik per 100km is slechts een richt getal. Die ringen moeten branden in 't plebs hun gat dat ze den Duits nog horen marcheren.
...enfin... tot de piep gedaan is hé.

Wat voor Audi is dat dan? Mijn 3 Audi's hebben dat nooit gehad.
Bij mij de 2021 Q5 automaat 2L.

Laatst bewerkt:
Ondertussen zijn speed-pedelecs toch ruim bekend zou je denken...
Minstens 1 keer per week dat een of andere automobilist zich toch weer belachelijk moet maken door tekens te doen en te roepen...
Ik fiets dan nog in een zeer rustige buurt en vanaf ik zie dat er achterliggers komen ga ik al aan de kant omdat ze anders toch weer "blijten".
Dus heel vaak zijn het de tegenliggers???
Komt 5min vroeger uit uw bed zodat ge niet zo opgefokt in uw wagen zit...

Ook gehad. Die van mij kwam zo standaard van 't fabriek. Enkele weken als het kan een stevige coup de frein plannen op rustige momenten en opgelost. Ook wat vinniger gereden en rem niet gespaard en een paar keer echt expres de rem wat misbruikt en stevig gecontroleerd laten door piepen/schreeuwen. Bij mij was het echt gepiep, vooral juist bij het bijna stilstaan aan "het einde van de rem".

Mega irritant bij het stapvoets rijden met die automaat. Constant gepiep en voetgangers die kijken.

Tegen de tijd dat ik een afspraak in de garage te pakken had, was het probleem opgelost. Ambetant dat die manne daar dan toerkes mee staan doen en dan zjust niks horen. Ik zou zeggen, de oplossing is: maak een afspraak en de dag ervoor is alles magisch weg (zo ging het alvast bij mij).

Ik kreeg ook de indruk dat het probleem niet op het remplaatje zit maar eerder op de klauw. Precies of het plaatje ergens een bepaalde (weliswaar piepkleine) speling heeft en zich nog moet "zetten". Dus schuren gaat misschien inderdaad niet veel helpen.

Dus rijden gelijk de voorschriften van Audi: veel gatplakken waardoor je alles moet toesmijten en onnodig veel optrekken en remmen. Defensief/ecologisch rijden is voor pussies en verbruik per 100km is slechts een richt getal. Die ringen moeten branden in 't plebs hun gat dat ze den Duits nog horen marcheren.
...enfin... tot de piep gedaan is hé.

Bij mij de 2021 Q5 automaat 2L.
Haha! Ik zal deze week m'n rijstijl eens serieus aanpassen si!

't Is inderdaad echt heel irritant bij stapvoets verkeer in de dorpskern tijdens de spits. Ik ben precies telkens nen trein die tot stilstand komt. Iedereen die passeert kijkt.

Polo die op het viaduct van de A12 bijna in de muur stak. Effe aan het zwalpen en ineens op de pechstrook, vlak tegen de muur.
Dan ne ruk terug naar links. Ik kon ni zien wat hij/zij aan het doen was maar ik vermoed dat er een heel belangrijk bericht op de GSM binnen kwam.

Ondertussen zijn speed-pedelecs toch ruim bekend zou je denken...
Minstens 1 keer per week dat een of andere automobilist zich toch weer belachelijk moet maken door tekens te doen en te roepen...
Ik fiets dan nog in een zeer rustige buurt en vanaf ik zie dat er achterliggers komen ga ik al aan de kant omdat ze anders toch weer "blijten".
Dus heel vaak zijn het de tegenliggers???
Komt 5min vroeger uit uw bed zodat ge niet zo opgefokt in uw wagen zit...
Ik snap hm nie :unsure:

Dan heb je nog nooit met een speed-pedelec gereden. Sommige zouden je gewoon van de weg rijden omdat ze vinden dat je als "fietser" op het fietspad hoort. Terwijl je op een fietspad dubbel gebruik gewoon niet op mag bv.

Aah oké. Hangt dat ook niet gewoon ook af van de weg hoe men reageert ?
In een dorpskern - bebouwde kom zou me dat niet storen, op een N-weg waar het 70 is met leeg fietspad zou dat nu toch ook wel een vreemd (en gevaarlijk) zicht zijn :)

Aah oké. Hangt dat ook niet gewoon ook af van de weg hoe men reageert ?
In een dorpskern - bebouwde kom zou me dat niet storen, op een N-weg waar het 70 is met leeg fietspad zou dat nu toch ook wel een vreemd (en gevaarlijk) zicht zijn :)
Ik ken toch verschillende N-wegen waar het 70 en men eigenlijk verplicht is met de speedpedelec op de weg te rijden. Zelf rij ik dan op het fietspad omdat mijn speed pedelec een kruissnelheid heeft van 35km/h, maar een slecht gezinde agent kan me dan wel een boete geven omdat ik daar niet mag rijden (en ze zou zelfs terecht zijn)

Dan heb je nog nooit met een speed-pedelec gereden. Sommige zouden je gewoon van de weg rijden omdat ze vinden dat je als "fietser" op het fietspad hoort. Terwijl je op een fietspad dubbel gebruik gewoon niet op mag bv.
Bedankt, weer wat bijgeleerd. Ik ergerde me vanochtend dus onterecht aan de fietser die op de rijbaan reed met een leeg fietspad daar vlak naast. Maar ik heb haar niet van de weg gereden ofzo; op ruime afstand voorbijgegaan waar het kon 🤓

Bedankt, weer wat bijgeleerd. Ik ergerde me vanochtend dus onterecht aan de fietser die op de rijbaan reed met een leeg fietspad daar vlak naast. Maar ik heb haar niet van de weg gereden ofzo; op ruime afstand voorbijgegaan waar het kon 🤓
Een fietser of een speedpedelecdingener? Een fietser moet daar wel gewoon op dat fietspad he. :p

Qua speedpedelecs stoor ik mij totaal niet aan het feit dat ze al dan niet op het fietspad zouden rijden, maar eerder aan hun algehele rijstijl.

Ik vraag me af wanneer ze in Mariakerke op de N9 aan de op- en afrit R4 eens door gaan hebben dat het kruispunt volledig blokkeren enkel de mensen maar kloot. Elke keer opnieuw is het daar in de spits aanschuiven als je van Lievegem komt en de R4 op wilt, omdat die die van Gent komen het kruispunt vast zetten. En als je je er eens tussen duwt krijg je soms nog een vieze blik ook.

Ik ga daar eens folders uitdelen met dit artikel denk ik: https://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/169-art14

Een fietser of een speedpedelecdingener? Een fietser moet daar wel gewoon op dat fietspad he. :p

Qua speedpedelecs stoor ik mij totaal niet aan het feit dat ze al dan niet op het fietspad zouden rijden, maar eerder aan hun algehele rijstijl.
Hehe Neenee was idd wel een speedpedelec 🤓

Duidelijk een ergernis van chauffeurs die denken dat de openbare weg een racebaan is..
Maar ik moet wel zeggen dat ik onder de indruk ben van die Mercedes G klasse.
Ik ga er even vanuit dat ze daar toch minstens met 100km/h tegen die vrachtwagen reden.. Met zowat elke normalere auto waren ze dood geweest.

Duidelijk een ergernis van chauffeurs die denken dat de openbare weg een racebaan is..
Maar ik moet wel zeggen dat ik onder de indruk ben van die Mercedes G klasse.
Ik ga er even vanuit dat ze daar toch minstens met 100km/h tegen die vrachtwagen reden.. Met zowat elke normalere auto waren ze dood geweest.
Da's dan ook een tank. Moest ik het geld hebben stonden er hier twee op de oprit, een 63 voor de madam die daar zot van is en een 500 voor mezelf om het varken mee af te geven. :unsure:

De plaatsen waar je op de weg moet zou je eigenljk met een speed pedelec (en bromfiets klasse b) moeten rijden als met een moto. Je plaats opeisen en zorgen dat je gezien wordt. De meeste kruipen tegen de kant en dan creer je gewoon plaats voor de auto' s om je rakelings voorbij te rijden terwijl je meestal bijna even snel gaat.

Terug
Bovenaan