De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Bah zoveel mensen op de baan die:
- geen richtingaanwijzers gebruiken op een rotonde
- 60 rijden op een baan waar ge 70 moogt (die vroeger 90 was)
- 50 rijden op een baan waar ge 70 moogt (en dan toeteren als ge ze voorbijsteekt)
- nog net voor u inrijden op het linkervak van de autosnelweg en ik in de remmen moet

Was lang geleden, maar deze maakt het toch efkes te gortig.
Klein beetje context, was 50m ervoor van 1 vak naar 2 vakken, en dan direct terug naar 1 vak. Dus dienen had 10 auto's ingehaald ofzo om hem er dan terug tussen te smijten.

Laatst bewerkt:
Was lang geleden, maar deze maakt het toch efkes te gortig.
Klein beetje context, was 50m ervoor van 1 vak naar 2 vakken, en dan direct terug naar 1 vak. Dus dienen had 10 auto's ingehaald ofzo om hem er dan terug tussen te smijten.
Was dat nu een brakecheck, of was ie zo loemp om terug rechts in te proberen voegen?

Was dat nu een brakecheck, of was ie zo loemp om terug rechts in te proberen voegen?
Aangezien hij daarna aan de verkeerslichten mooi voorsorteerde om rechtdoor te gaan ga ik er ook van uit dat dat een brakecheck was. Het leek eigenlijk wel nog een redelijk brave, nog min of meer het rempedaal gedoseerd en pas aangevat als er wat afstand was. Het blijft uiteraard een klotemove (ook het afsnijden even daarvoor), dus ik wil het zeker niet goedpraten. Ik heb gewoon al chauffeurs gezien die meer bedreven zijn in brakechecks. :unsure:

Het filmpje toont wel goed aan wat het nut is van een dashcam. Als ge daar in 1 van de 2 gevallen tegen elkaar had geplakt was die opname heel handig geweest.

Aangezien hij daarna aan de verkeerslichten mooi voorsorteerde om rechtdoor te gaan ga ik er ook van uit dat dat een brakecheck was.
Het zou ook kunnen dat hij/zij/hun geen mogelijkheid zag om ertussen te geraken en dan aan het licht maar volle gas heeft gegeven om mee naar rechts te gaan.

Deze ochtend nog eens een klassieker meegemaakt. Ik rij op de hoofdweg waar je 70 mag. Zo'n 50m verder is er rechts een straatje, en nog eens 25m verder is er links een straatje. Uit dat straatje rechts schiet zich nog snel een camionette, om dan links af te moeten, maar wel eerst 20 tegenliggers te moeten voorlaten. Echt man. Er reed niemand achter mij. WACHT DAN GEWOON. :angry:

Gisteren een interessante wagen (330e) gezien op de site van een officiële dealer.
Stuur hun een mailtje voor de optielijst, krijg ik ook vrij snel. Zag er ook compleet uit en goed geprijsd

Dan stuur ik of ik vandaag mag langsgaan of dat ik een afspraak moet maken, krijg ik zonet een mail dat ze slecht nieuws hebben.
Ze hadden die auto al op hun site gezet/aangeboden, maar zou een overname zijn van een klant en nu gaat die deal niet door

Wacht dan gewoon met dat online te zetten hé tot hm echt in uw bezit is

Geen ergernis op de weg natuurlijk, maar geen idee waar ik het moest zetten :)

Gisteren een interessante wagen (330e) gezien op de site van een officiële dealer.
Stuur hun een mailtje voor de optielijst, krijg ik ook vrij snel. Zag er ook compleet uit en goed geprijsd

Dan stuur ik of ik vandaag mag langsgaan of dat ik een afspraak moet maken, krijg ik zonet een mail dat ze slecht nieuws hebben.
Ze hadden die auto al op hun site gezet/aangeboden, maar zou een overname zijn van een klant en nu gaat die deal niet door

de-kleine-mijn-ergernissen-naast-de-weg-thread

We hebben ook nog ergens op dit forum een algemeen ergernissen topic dacht ik?
Maar het is toch auto gerelateerd en dergelijke zaken komen wel vaker in dit topic terecht, ook al is het niet op de weg.
Omgekeerd komen er trouwens ook soms ergernissen op de weg in dat algemene topic terecht.

Sommige mensen zijn echt zo dom als ze er uitzien... De school die verhuist tot minder dan 500m van je deur is blijkbaar niet voldoende om je auto te laten staan. :wallbash: "Onderweg naar het werk" kan het ook al niet zijn, want het is een doodlopende straat.

Bonus: helemaal op het einde van die doodlopende straat stuntelig keren zodat je voetgangers en fietsers in de weg rijdt.

Sommige mensen zijn echt zo dom als ze er uitzien... De school die verhuist tot minder dan 500m van je deur is blijkbaar niet voldoende om je auto te laten staan. :wallbash: "Onderweg naar het werk" kan het ook al niet zijn, want het is een doodlopende straat.

Bonus: helemaal op het einde van die doodlopende straat stuntelig keren zodat je voetgangers en fietsers in de weg rijdt.
Ik denk niet dat je "onderweg naar het werk" zo letterlijk moet nemen ;). Moest dat zo zijn, zouden er heel weinig kinderen onderweg naar het werk afgezet kunnen worden, want scholen liggen typisch niet op een steenweg...

Tuurlijk, maar om je auto te nemen om achter de hoek in een doodlopende straat te rijden, daar moet je toch een speciale kronkel voor hebben.

https://www.hln.be/binnenland/vrouw...-ze-is-op-mijn-wagen-beginnen-slaan~a73b6ee8/

Van zo'n dingen wordt ik echt wild man. Zo'n gedrag is toch niet normaal? Zal er wel weer met niks vanaf komen. In de tussentijd wel ik weet niet hoe veel mensen in gevaar gebracht.
Voor hetzelfde geld is die andere bestuurder een agent in burger. En tegenwoordig hebben ook véél mensen een dashcam (zoals hier het geval is)
Dus die vrouw heeft zwaar gegokt en verloren. Dat wordt een gepeperde rekening als die mens klacht indient.

Zal er wel weer met niks vanaf komen.
Dat hangt er vanaf wie die andere bestuurder is hé. Ne agent in burger? Ne advokaat? Of Piet?

Staat toch allemaal op beeld? Dus gewoon klacht indienen en mevrouw zal wel een bezoekje/boete krijgen voor verkeersagressie lijkt me.

Wat ik eigenlijk nog erger vind is dat die als een zottin over de doorlopende lijn aan het rijden is om voorbij te steken terwijl er constant tegenliggers afkomen die dan zelfs moeten uitwijken :crazy:

https://www.hln.be/binnenland/vrouw...-ze-is-op-mijn-wagen-beginnen-slaan~a73b6ee8/

Van zo'n dingen wordt ik echt wild man. Zo'n gedrag is toch niet normaal? Zal er wel weer met niks vanaf komen. In de tussentijd wel ik weet niet hoe veel mensen in gevaar gebracht.
Is een kwestie tot ze dat eens probeert bij een iets minder vriendelijke persoon die net een slechte dag heeft gehad. Dan wordt die ge-na-de-loos in elkaar gepeerd en worden de webcambeelden vakkundig verwijderd.

Typisch gedrag van iemand die nog nooit gevolgen heeft ervaren. Anders ga je niet als vrouw zijnde, met de bouw van Mrs Bucket, zo fars doen.

Staat toch allemaal op beeld? Dus gewoon klacht indienen en mevrouw zal wel een bezoekje/boete krijgen voor verkeersagressie lijkt me.

Wat ik eigenlijk nog erger vind is dat die als een zottin over de doorlopende lijn aan het rijden is om voorbij te steken terwijl er constant tegenliggers afkomen die dan zelfs moeten uitwijken :crazy:
Spookrijden, verkeersagressie, volle lijn, gsm gebruik, rechts inhalen, pechstrook gebruiken.... zal wel rechtbank worden als ze gepakt wordt.

Terug
Bovenaan