De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Je maakt jezelf belachelijk. Je hebt gewoon heel veel geluk dat je de verkeerde nog niet tegengekomen bent.
Dat uitstappen en stoer doen moet je bij mij eens proberen. Gegarandeerd dat je het u gaat beklagen.

Wees u ervan gewoon bewust dat er mensen zijn die het niet kan schelen of ze er levend uitkomen of niet, laat staan dat ze zich bekommeren om materiële schade.
Zo ne zot ben ik nu ook weer niet, maar probeer mij wel niet uit men auto te sleuren aub :unsure:

Zopas stak ik iemand voorbij aan 50 per uur, in de zone 30.

Ok ik ben in fout ik weet het, dat is te snel, maar ik redeneerde dat er toch geen school is nu , en zone 30 is vooral voor school omgevingen.
(ok moraalridders hierop hoef je niet te quoten, ik weet dat IN PRINCIPE dit dag en nacht is). ik ben in fout.

Maar goed, ik stak die dus voorbij, begint die gast opeens 3 keer na elkaar te klaxoneren. ik kijk rond me, dacht eerst voor iets anders maar nee niets te zien. Ik ga zachtjes op mijn rem gaan staan, stap uit, en klop op zijn raam en vraag wat het probleem was.

Tot mn verbazing zie ik hem met zijn gsm aan zijn oor, en legt die aan de kant, begint hij te zeggen dat ik hem niet moet voorbij steken.

Heb hem heel kordaat gezegd dat hij niet de heilige moet uithangen, terwijl hij zelf in fout is, en dat hij geluk heeft dat ik al mijn goede voornemens heb opgezegd tijdens de middernachtmis. Maar dat ik hem de volgende keer wel uit zn auto sleur. Hij was opeens muis stil.
Sommige mensen zijn soms zo stoer... Tot je ze zelf confronteert met hun eigen tekortkomingen.
Poh poh stoer zeg…
Tot ge de verkeerde tegenkomt 🤣

gij moet nu niet beginnen uit de hoogte doen hé manneke :)

dikke zever dat in mijn voorbeeld ik daarnet aanhaalde, je automatisch je rijbewijs kwijt speelt.
maar dat voorbeeld durf je zelfs niet ontleden, of je haalt er niet eens een bron bij !!
dus jij weet er zo veel van zeker, omdat jij een keer een klacht hebt ingediend. :sarcastic:

maar ja, het klinkt dat jij nogal zo'n typetje bent zoals ik vandaag ben tegen gekomen, die voor het minste begint te claxxoneren, zelf in fout durft te zijn, en dan verwonderd zijn als er iemand verhaal heeft komen halen bij u?
en natuurlijk zullen ze u wel wat gekalmeerd hebben bij je verhoor, toen je het slachtoffer uit ging hangen.
Zoals altijd weet ge het weer beter.
Uitstappen in zo'n geval wordt beschouwd als een teken van fysieke agressie = altijd rijbewijs kwijt
Maar doe maar verder.

Je maakt jezelf belachelijk. Je hebt gewoon heel veel geluk dat je de verkeerde nog niet tegengekomen bent.
Dat uitstappen en stoer doen moet je bij mij eens proberen. Gegarandeerd dat je het u gaat beklagen.

Wees u ervan gewoon bewust dat er mensen zijn die het niet kan schelen of ze er levend uitkomen of niet, laat staan dat ze zich bekommeren om materiële schade.
Misschien ook niet de beste reactie. :unsure:

Misschien was hij naar de politie aan het bellen nadat gij hem (op de baan dan?) deed stoppen en ge om een of andere reden uit de wagen stapte om verhaal te halen, nadat hij u der waarschijnlijk gewoon op wou wijzen dat uw gedrag ongepast was. :unsure:

Dat ge niet altijd 30 rijdt in de voorziene zone, als de omstandigheden dat toelaten, kan ik nog wat inkomen. Maar om nu iemand die wel de toegelaten snelheid volgt dan te gaan voorbijsteken? Is toch ook wel een beetje belachelijk, niet? Wetende dat zo’n zones meestal niet veel langer duren dan een paar honderd meter.

Die ene minuut (als het dat al is) gaat het verschil niet maken hoor.
De keren dat ik al voorbijgestoken ben wanneer ik in een zone 30 ook effectief 30 km/h rijd kan ik al lang niet meer tellen.

Ik begrijp het nut ook niet om in zo’n geval te stoppen “om verhaal te halen”. Dus:
1. Een auto rijdt te traag (niet volgens de snelheidslimiet, maar volgens de achterligger)
2. De achterligger is gehaast en haalt in
3. De ingehaalde claxoneert
4. Degene die inhaalt verliest vervolgens een veelvoud aan tijd (in vergelijking met de “tijdswinst” van in een zone 30 in te halen) door te stoppen, uit te stappen en wat aan een venster te staan schreeuwen.

:wtf:

Ik haal ongetwijfeld ook wel eens in bij een zone 30 of heb in elk geval al vaak claxons gehad (geluid of met lichten) wanneer ik iemand inhaal (eender welke zone), maar ik zet dan hoogstens m’n 4 pinkers ff op ter bevestiging “jooowww ik heb u ook gezien, allez dag eh!” 🤷‍♂️

en wat deed ik dan verkeerd? inhalen mag, op dashcam beelden kan je niet zien hoe snel ik rijd
en bovendien geen geluid vastgelegd, (als er al geluid word vast gelegd, dan zou ik gewoon zeggen dat hij slechts 20 reed, en ik 30; en dat hij dus claxxoneerde voor niets, wat strafbaar is ;) :D )

brrr wat maak je me toch bang, stoere jongen
Je kan inderdaad niet zien hoe snel jij rijd, wel hoe snel de bestuurder met de dashcam rijd. Als die die aan de max toegelaten snelheid rijd en jij haalt hel in, dan rij je bij gevolg dus ook te snel.
Ook geluid word gewoon opgenomen met een dashcam, tenzij de gebruiker dit uitzet uiteraard.

Ik haal zo vaak andere voertuigen in, heb gewoon niet altijd zin om achter iemand anders te rijden.
Sommige bestuurders voelen dan de nood om te gaan flashen of drukke handgebaren te maken.
Vroeger toen ik jong was kon ik daar wel kwaad van worden, nu vind ik het lachwekkend en rijd ik gewoon door

Je bent gewoon een marginaal als je zelf iets onwettig doet en daarna verhaal komt halen.
Je hebt misschien gelijk, maar snap gewoon niet dat andere mensen beginnen flippen dat ze voorbij gestoken worden.
Als ik te hard wil rijden, is dat mijn eigen keuze. Tenminste op wegen waar het aanvaardbaar is.
Als ik dan een boete kan krijgen is dat toch aan mij om die te betalen.

Je hebt misschien gelijk, maar snap gewoon niet dat andere mensen beginnen flippen dat ze voorbij gestoken worden.
Als ik te hard wil rijden, is dat mijn eigen keuze. Tenminste op wegen waar het aanvaardbaar is.
Als ik dan een boete kan krijgen is dat toch aan mij om die te betalen.
Toch gek dat er wegen zijn waar te snel rijden aanvaardbaar is. Jouw keuze om te snel te rijden kan ook anderen in gevaar brengen.
Dat is de reden waarom er een verkeerscode is. Jij kan dat aanvaardbaar vinden, maar dat maaktd at dus niet aanvaardbaar voor anderen

Let wel, ik ga niet beginnen claxonneren indien iemand me te snel voorbij gaat.

Zoals altijd weet ge het weer beter.
Uitstappen in zo'n geval wordt beschouwd als een teken van fysieke agressie = altijd rijbewijs kwijt
Maar doe maar verder.
Nog steeds geen link of bron...😁

Kijk aan zo n mensen ga ik me dus niet meer opjagen in 2022. Ignore list dan maar....
Ik onthou dat je een trauma hebt opgelopen van je eerdere "verkeersagressie' incident en daarom vergeef ik je dat je me debiel noemde. Maar hier stopt het voor me.

Kijk aan zo n mensen ga ik me dus niet meer opjagen in 2022. Ignore list dan maar....
Ik onthou dat je een trauma hebt opgelopen van je eerdere "verkeersagressie' incident en daarom vergeef ik je dat je me debiel noemde. Maar hier stopt het voor me.
Ik zou toch oppassen met verhaal halen, want als je de verkeerde tegenkomt dan gebeurt er dit (dit is nu een extreem geval but you never know)
Slachtoffer verkeersagressie met bosmaaier is been kwijt

Ik erger mij ook regelmatig aan bepaalde chauffeurs maar het sop is de kolen niet waard.

Toch gek dat er wegen zijn waar te snel rijden aanvaardbaar is. Jouw keuze om te snel te rijden kan ook anderen in gevaar brengen.
Dat is de reden waarom er een verkeerscode is. Jij kan dat aanvaardbaar vinden, maar dat maakt dat dus niet aanvaardbaar voor anderen
Al kan de politie natuurlijk ook daarin overdrijven hé.

Een tijd geleden (artikel is ondertss verdwenen / vind ik niet meteen meer terug) waren er werken ergens op een autostrade. Die waren nét afgelopen maar er stond nog een bordje 30km/u. (Dat waren ze vergeten weg te doen). Voor het overige was er niks meer te merken van die werkzaamheden.

De politie vond er niets beter op om daar dan een mobiele flitser te plaatsen en 90+% reed 120km/u of harder.
De rechter was toen niet gelukkig omdat hij extreem véél strafdossiers op zijn bureau kreeg van die locatie.

Je kan dan niet zeggen dat de politie daar stond te flitsen voor de verkeersveiligheid hé.

Dat is de reden waarom er een verkeerscode is. Jij kan dat aanvaardbaar vinden, maar dat maaktd at dus niet aanvaardbaar voor anderen

Let wel, ik ga niet beginnen claxonneren indien iemand me te snel voorbij gaat.
Maar het mag toch mijn eigen keuze zijn om een boete op te lopen.
Je kan toch niet ontkennen dat er soms geen logica te bekennen is in de snelheidsregels?
Hier zijn straten waar de voordeur bijna tot tegen de straat komt en daar mag je 70, en een stuk verder rijd je door open veld met woning die een voortuin hebben van 20 meter, waar je dan 50kmhu mag.

En het is vaak nog niet zozeer dat het mij gaat om echt te hard rijden, maar mensen die 45 of zelfs minder gaan rijden op een 50 weg in een straat waar amper huizen staan, daar blijf ik niet achter.

En het is vaak nog niet zozeer dat het mij gaat om echt te hard rijden, maar mensen die 45 of zelfs minder gaan rijden op een 50 weg in een straat waar amper huizen staan, daar blijf ik niet achter.
Juist en wat mij stoort is die zwart-wit zone 30 regeling. Ik dachtdat dit vooral was voor kinderen voor en na school te beschermen? Waarom word dan geen uitzondering gemaakt voor schoolvakantiesof weekends.
Ach typisch België ̈.in brussel doen ze maar wat. En zie dan gisteren raad van state krijgen ze af en toe toch es lekker deksel op de neus.

Goed zo.
Bye

En dikke lol aan al die dashcam warriors hier weer...

Veel succes ermee naar de rechter te stappen met, kijk meneer de judge trump reed 50 in zone 30.
Geen enkele gaat daar gehoor aan geven. En maar best ook.
Triestig trouwens. Wat mij betreft mogen ze dashcams illegaal maken. Want ongeoorloofd filmen is tegen de privacy wet. Zijn dan dezelfde zure appels die klagen als hun buurmans security cam teveel in hun tuin filmt...🙈

Veel succes ermee naar de rechter te stappen met, kijk meneer de judge trump reed 50 in zone 30.

Triestig trouwens. Wat mij betreft mogen ze dashcams illegaal maken. Want ongeoorloofd filmen is tegen de privacy wet. Zijn dan dezelfde zure appels die klagen als hun buurmans security cam teveel in hun tuin filmt...🙈
Dit klopt niet.

In uw geval mag die kerel zoveel filmen als hij wil. Hij mag alleen die beelden niet publiekelijk bekend maken, maar hij mag die wel gebruiken om aan de politie te geven.

Terug
Bovenaan