De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Is er geen groot verschil tussen een keuring van een trekhaak die meer dan 750kg mag trekken vs eentje max 750kg waar in de praktijk vooral een fietsenrek op staat.
Bij max 750kg is een eenmalige keuring nodig, bij eerste inverkeersstelling van de auto. En dan na 4j gewoon tijdens de normale keuring.
Bij meer dan 750kg moet het jaarlijks.
Maar normaal is het bij beiden dat ze er eens aan trekken/duwen om te zien of het nog in orde is.
Als ze dat niet doen, hebben ze hun werk niet gedaan en zou er eigenlijk melding van moeten gemaakt worden. Wie weet welke zaken die keuringsstation nog niet controleert.

In verband met die keuring.. als het een tweedehandswagen was zou er toch wel een keuringsbewijs zijn, ook al was die wagen nog maar een paar jaar oud?

Alle klojo's die het hier OK vinden om hun auto op het fietspad/voetpad te parkeren wanneer ze naar de bakker gaan. Waarom niet gewoon op de weg zetten.
Ik zou met plezier een mobiele pers ontwikkelen omdat die wagens gewoon tot een samengeperst stuk staal/aluminium te reduceren, en dat dan op de stoep te laten staan.
https://goo.gl/maps/CrGqabtwaXHvmd3y8

Dat is hier ook schering en inslag, terwijl er bij de heraanleg van de straat parkeerplaatsen zijn voorzien, blijven mensen op het voetpad op de hoek parkeren. Soms staan ze zelfs op het fietspad van de steenweg… pure luiigheid.

In Antwerpen heb ik een tijdje geleden, netjes geparkeerd aan de Posthofbrug. Ik heb gezocht naar een parkeerautomaat maar deze niet gevonden, volgens mij staan er daar dus géén ?? :unsure:

Update: Ik heb het opgezocht en wat blijkt? Er bevindt zich daar amper 1 automaat en waar staat deze? Onderaan de brug net na infrabel aan de overkant. Dat is op +- 400 meter van waar ik geparkeerd stond volgens googlemaps. :confused:

Ik heb dan via mijn GSM het even opgezocht, om te zien in welke zone ik mij bevond, en dan heb ik betaald via SMS. Helaas was ik door al dat getreuzel al te laat, geparkeerd om 9u15, boete uitgeschreven om 9u30 (met die scanwagens gaat het snel). De boete stak gisteren alvast in mijn brievenbus. :cry:

Laatst bewerkt:
Daar staan er wel:
1640702923292.png

Toegegeven:
Die op de brug kan misschien slecht zichtbaar zijn:
1640702952635.png
Waarom geen 4411 app? Dan heb je meteen de dichtsbijzijnde parkeerautomaat?

Daar staan er wel:
Bekijk bijlage 6651

Toegegeven:
Die op de brug kan misschien slecht zichtbaar zijn:
Bekijk bijlage 6652Waarom geen 4411 app? Dan heb je meteen de dichtsbijzijnde parkeerautomaat?
Ik stond dus zowiezo net tss 2 parkeerautomaten in. Langs beide kanten effectief +-5min om aan die automaten te geraken.

Dit is dus toch wel een zure boete ..

In het vervolg ga ik gewoon op voorhand al plannen. Dan kan ik gewoon meteen betalen per sms en hoef ik helemaal niet te wandelen naar een automaat. Dan zit ik zeker safe.

Ik stond dus net tss 2 parkeerautomaten in volgens die app. Langs beide kanten effectief +-5min om aan die automaten te geraken.

In het vervolg ga ik gewoon op voorhand al plannen. Dan kan ik gewoon meteen betalen per sms en hoef ik helemaal niet te wandelen naar een automaat.
In Gent heb ik zo'n boete al eens kunnen laten kwijtschelden omdat ik te laat een betaalautomaat vond. Zou dat in Antwerpen dan ook niet lukken?

Ik stond dus zowiezo net tss 2 parkeerautomaten in. Langs beide kanten effectief +-5min om aan die automaten te geraken.

In het vervolg ga ik gewoon op voorhand al plannen. Dan kan ik gewoon meteen betalen per sms en hoef ik helemaal niet te wandelen naar een automaat. Dan zit ik zeker safe.
4411, ga mee met de tijd!

In Gent heb ik zo'n boete al eens kunnen laten kwijtschelden omdat ik te laat een betaalautomaat vond. Zou dat in Antwerpen dan ook niet lukken?
Ik heb in Antwerpen een boete gehad terwijl ik gewoon correct stond ingeschreven, in de juiste zone enzovoort. Ik stuur mijn bewijs door en ze zeiden dat ik in de verkeerde zone stond. Ik stuur nogmaals een mail met een bewerkt plaatje om aan te tonen dat ik juist was ingeschreven.

Die sturen mij doodleuk dat het "Goed was voor één keer, maar dat ik volgende keer wel correct moest parkeren."

4411, ga mee met de tijd!
Hoe denk je dat ik betaald heb per SMS? Via 4411 :tongue:
Zoals gezegd: Ik wilde eerst de parkeermeter zoeken, ik vond deze niet meteen (de eerste stond 400 meter ver blijkbaar) en toen ik dan via 4411 betaalde was het dus te laat ..

Het issue is echter dat je ook de zone waarin je geparkeerd staat moet doorgeven (zoals Marsu ook zegt) samen met je nummerplaat.
Geef je de foute zone in, dan krijg je alsnog een retributie / boete.

En de zone wist ik natuurlijk ook niet vanbuiten en moest ik dus ook eerst nog opzoeken. (deze staat op de parkeermeter maar ja die vond ik ook niet). Ok deze staat ook op het zonebord maar dat had ik al helemaal gemist hé ..

Allé ja moeilijk is het niet en ja er bestaat een app voor 4411 (die dat allemaal bijhoudt ..). Maar als je ter plaatse dat nog moet gaan opzoeken en ligt te sukkelen, tegen zijn je 5 minuten coulance (meer krijg je niet) gewoon al om hoor :)

Laatst bewerkt:
Hoe denk je dat ik betaald heb per SMS? Via 4411 :tongue:
Zoals gezegd: Ik wilde eerst de parkeermeter zoeken, ik vond deze niet meteen en toen ik dan via 4411 betaalde was het dus te laat ..

Het issue is dat je de zone waarin je geparkeerd staat ook moet doorgeven (zoals Marsu ook zegt) samen met je nummerplaat.
Geef je de foute zone in, dan krijg je alsnog een retributie / boete.

En de zone wist ik natuurlijk ook niet vanbuiten en moest ik dus ook eerst nog opzoeken. (deze staat op de parkeermeter maar ja die vond ik ook niet). Ok deze staat ook op het zonebord maar dat had ik al helemaal gemist hé ..
App 4411, niet sms :)

Enkel visuele check zou niet mogen. Ze moeten daar op zijn minst eens aan duwen/trekken om te kijken of er geen speling op zit.
Ik check die bij ieder onderhoud als de wagen op de brug staat. Das een kleine moeite die grote gevolgen kan verhelpen.
We hebben ook wel veel eigenaars met paardentrailers bij isuzu. Mag er niet aan denken wat daar de gevolgen zijn.
Of veel zelfstandigen die de wagen kopen om tot de limiet van 3,5T te trekken.
Zo heb ik al bouten vervangen waar de borgmoeren nog opzitten en visueel niets aan te zien is.
Je kan die trekhaak bewegen en als je de bouten verwijderd is het midden nog half zo dik als de oorspronkelijke schroefdraad. Dan duurt het niet lang meer voor dat deze loskomt zeker met gewicht aan. Onbegrijpelijk dat ze dat op de keuring niet beter controleren.

Nederlandse wagens op de ring van Antwerpen gisteren. Nederlanders tout court in 't stad :angry:. Bijna letterlijk 1/5 en met gans het gezin in de wagen.

Op de autosnelweg drie op een rij op het middenvak. Rechts reed ik achter hen en in de verste verte pas een vrachtwagen (tevens ook een Nederlander, maar dat vergeef ik hem nog wel). Links helemaal vrij, want het was na 21u.
Laatste Nederlander wisselt tussen 95-100km/u, naar mate ik dichter nader. Op een stukje van 120km/u, alle drie langs links voorbijgereden en die haar verdwaasde kop... asjemenou. Ik terug op rechts en dan volgden ze mee naar rechts achter me.
Om dan eentje die terug wou inhalen net voor Deurne, op de rem te gaan staan, want ahja, de flitscamera.
Zelf reed ik rechts en gewoontjes langs rechts mijn weg vervolgd en mijn hoofd geschud als ik die achterliet in mijn zijspiegel.

Ik wil tijdens de vakantieweken tol voor buitenlandse personenwagens aan de grenzen :cry:.

Zopas stak ik iemand voorbij aan 50 per uur, in de zone 30.

Ok ik ben in fout ik weet het, dat is te snel, maar ik redeneerde dat er toch geen school is nu , en zone 30 is vooral voor school omgevingen.
(ok moraalridders hierop hoef je niet te quoten, ik weet dat IN PRINCIPE dit dag en nacht is). ik ben in fout.

Maar goed, ik stak die dus voorbij, begint die gast opeens 3 keer na elkaar te klaxoneren. ik kijk rond me, dacht eerst voor iets anders maar nee niets te zien. Ik ga zachtjes op mijn rem gaan staan, stap uit, en klop op zijn raam en vraag wat het probleem was.

Tot mn verbazing zie ik hem met zijn gsm aan zijn oor, en legt die aan de kant, begint hij te zeggen dat ik hem niet moet voorbij steken.

Heb hem heel kordaat gezegd dat hij niet de heilige moet uithangen, terwijl hij zelf in fout is, en dat hij geluk heeft dat ik al mijn goede voornemens heb opgezegd tijdens de middernachtmis. Maar dat ik hem de volgende keer wel uit zn auto sleur. Hij was opeens muis stil.
Sommige mensen zijn soms zo stoer... Tot je ze zelf confronteert met hun eigen tekortkomingen.

Tot mn verbazing zie ik hem met zijn gsm aan zijn oor, en legt die aan de kant,

Misschien was hij naar de politie aan het bellen nadat gij hem (op de baan dan?) deed stoppen en ge om een of andere reden uit de wagen stapte om verhaal te halen, nadat hij u der waarschijnlijk gewoon op wou wijzen dat uw gedrag ongepast was. :unsure:

Dat ge niet altijd 30 rijdt in de voorziene zone, als de omstandigheden dat toelaten, kan ik nog wat inkomen. Maar om nu iemand die wel de toegelaten snelheid volgt dan te gaan voorbijsteken? Is toch ook wel een beetje belachelijk, niet? Wetende dat zo’n zones meestal niet veel langer duren dan een paar honderd meter.

Die ene minuut (als het dat al is) gaat het verschil niet maken hoor.

Terug
Bovenaan