De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Afneembare trekhaak of eentje die wegklapt kan je niet zomaar zien.
En waarom zou dat keuringsbewijs niet nodig zijn? We betalen die kerel toch om te controleren?
Dat van die trekhaak ja, dat kunnen ze niet zien als het een afneembare of wegklapbare zou zijn.
Maar wat dat keuringsbewijs betreft, de eerste keuring is pas wanneer de auto 4 jaar gaat worden, dus een 3 jaar oude auto heeft nog geen keuringsbewijs.
En euh, kerel? Hij heeft het over een agente.

Moest het voertuig wel een (afneembare/wegklapbare) trekhaak hebben gehad, dan moet je wel in het bezit zijn van een keuringsbewijs.

Website goca
Dat klopt, een eenmalige keuring voor minder dan 750 kg en jaarlijks als je meer dan 750 kg wilt trekken.

Maar als het antwoord op de vraag of er een trekhaak aan het voertuig zit "nee" is, dan is de vraag naar een keuringsbewijs dus overbodig.

Bob-controle (niks mis mee)

Ik geef papieren:

Agente: Meneer uw keuringsbewijs?
Biljart: mijn auto is 3 jaar oud ?!
Agente: A ja inderdaad ik zie het.
Agente: heb je een trekhaak?
Biljart: neen er zit geen op?

-_-
Maar als het antwoord op de vraag of er een trekhaak aan het voertuig zit "nee" is, dan is de vraag naar een keuringsbewijs dus overbodig.
Ze vroeg eerst naar het keuringsbewijs, daarna pas achter de trekhaak.
Agente heeft totaal niets verkeerd gevraagd in deze volgorde.

Alle klojo's die het hier OK vinden om hun auto op het fietspad/voetpad te parkeren wanneer ze naar de bakker gaan. Waarom niet gewoon op de weg zetten.
Ik zou met plezier een mobiele pers ontwikkelen omdat die wagens gewoon tot een samengeperst stuk staal/aluminium te reduceren, en dat dan op de stoep te laten staan.

Ik ken 't.
De algehele luiheid van sommige mensen gewoon eigenlijk.
Hierlangs is een café.
4 parkeerplaatsen op 10 meter en 40 plaatsen 30 meter verder om de hoek.

In plaats van dus die 30 meter te wandelen staan ze dan liever uren op de stoep. Gooien zich zelfs tussen lantaarnpalen, amsterdammerkes om toch maar geen 30 meter te moeten wandelen.

Ieder zijn ergernis, maar dat lijkt mij toch ook klagen om te klagen.

Het kan ook doelbewust zijn, eerst vragen om het keuringsbewijs en nadien nog even checken of er geen trekhaak is gestoken zonder keuring.

Ik ken 't.
De algehele luiheid van sommige mensen gewoon eigenlijk.
Hierlangs is een café.
4 parkeerplaatsen op 10 meter en 40 plaatsen 30 meter verder om de hoek.

In plaats van dus die 30 meter te wandelen staan ze dan liever uren op de stoep. Gooien zich zelfs tussen lantaarnpalen, amsterdammerkes om toch maar geen 30 meter te moeten wandelen.
Een spijkermat leggen kan wonderen doen. Zo blijft ie vast nog even staan.

Nog ééntje van zaterdagnacht. Antwerpse ring, richting Nederland komt er iemand in Berchem op gereden. Ik rijd rechts en schuif een vak op zodat die zonder probleem kan invoegen. Geeft goed gas en komt (schuin) voor mij de ring op. Schuift meteen op naar het tweede vak en blijft daar hangen. Ik ga terug naar rechts.

Dan begint hij te vertragen tot onder de honderd (max snelheid daar). In eerste instantie vertraag ik mee om dat ik er niet langs rechts voorbij wou.
Komen we aan de flitspaal in Borgerhout, stampt hij op zijne rem. Ik reed 95 ofzo en vlamde die echt voorbij.
Daarna rij ik de E313 op en hij volgt. Vliegt die me weer voorbij. Komen we aan de trajectcontrole en vertraagt hij weer tot ruim onder de toegelaten snelheid. Echt vreemd.

Drama zeg, drama. Voor zoiets zagen is toch echt wel dingen zoeken ze.
Het was niet mijn ergernis, maar die van Biljart, ik antwoorde er gewoon op omdat ik zijn punt wel begreep terwijl andere mensen doen alsof het niet anders zou kunnen dan op die manier.
Ieder zijn ergernis, maar dat lijkt mij toch ook klagen om te klagen.

Het kan ook doelbewust zijn, eerst vragen om het keuringsbewijs en nadien nog even checken of er geen trekhaak is gestoken zonder keuring.
Waarom doelbewust? Als ze eerst naar de trekhaak had gevraagd en dan pas (indien wel een trekhaak aanwezig) naar het keuringsbewijs en dat was er niet, dan was het resultaat gewoon hetzelfde geweest.

Ik heb trouwens nog nooit mijn papieren moeten afgeven bij een bob controle. Gewoon blazen, resultaat "safe", en dan doorrijden.
bij een

Slightly offtopic, maar keuring trekhaak is de grootste onzin. Belangrijkste wat ze doen is de M.T.M. van gelijkvormigheidsattest éénmalig overtypen, voor de rest is het hoogstens een snelle visuele check.

Slightly offtopic, maar keuring trekhaak is de grootste onzin. Belangrijkste wat ze doen is de M.T.M. van gelijkvormigheidsattest éénmalig overtypen, voor de rest is het hoogstens een snelle visuele check.
Enkel visuele check zou niet mogen. Ze moeten daar op zijn minst eens aan duwen/trekken om te kijken of er geen speling op zit.

Is er geen groot verschil tussen een keuring van een trekhaak die meer dan 750kg mag trekken vs eentje max 750kg waar in de praktijk vooral een fietsenrek op staat.

Terug
Bovenaan