De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ik heb een neef en een schoonzus, 20 jaar / 27 jaar (en zwanger). Allebei doodgereden, eentje op 't fietspad, de andere op een zebrapad.
Twee jonge mensen die gewoon overhoop gereden werden door iemand die dacht dat hij op de plek veilig reed (en de regels overtrad).
Dat is heel erg om te horen. Jammer dat zij en jij dat meegemaakt hebben.

Dus neen, gezond verstand is echt geen goed uitgangspunt.
Mijn punt, nogmaals, is dat men er in heel veel situaties op rekent.

Zo een dingen snap ik dus ook echt niet,dat mensen niet slimmer dan dat.
Heb dat ook af en toe aan de hand dat ik net te laat besef dat ik nog af moet.
In België moet ge ocharmkes een paar km verder rijden tot de volgende afrit. It's not worth it.

In België moet ge ocharmkes een paar km verder rijden tot de volgende afrit. It's not worth it.
Lijkt me ook wel een beetje fixatie op de vangrail te zijn. Ik heb precies de indruk dat er op het einde niet veel meer gestuurd wordt...

Goed dat de bestuurder ongedeerd is maar hier heb ik 0 compassie mee. Zijn er heel veel die dit doen, bij deze loopt het nu eens fout, eigen schuld dikke bult. Mss dat de ogen nu eens open gaan.

Vanavond iets gek meegemaakt op de E40. Ik zie 150 m voor me een Golf op 't middenvak rijden terwijl ik een tragere wagen aan 't voorbijrijden ben. Ik voeg terug in op 't rechterrijvak.
De golf rijdt wat trager dan me, en ik nader hem, en net op 't ogenblik dat ik links wil gaan om de middenvakklever voorbij te rijden, versnelt een Mercedes A achter me, gewoon om me vast te zetten op het rechtervak (want daarna blijft hij naast me rijden). Hij gaat daarna bumperkleven bij de Golf.
De golf, die tot dan op 't middenvak reed (en nog altijd perfect naar 't rechtervak kon uitwijken - ik ga niemand rechts voorbij - zet zijn richtingaanwijzer aan en gaat helemaal op 't linkse vak rijden. Ik ben dan een beetje vertraagd, heb geen zin om met een stel idioten rondom mij de baan te delen.

Bob-controle (niks mis mee)

Ik geef papieren:

Agente: Meneer uw keuringsbewijs?
Biljart: mijn auto is 3 jaar oud ?!
Agente: A ja inderdaad ik zie het.
Agente: heb je een trekhaak?
Biljart: neen er zit geen op?

-_-

Afneembare trekhaak of eentje die wegklapt kan je niet zomaar zien.
En waarom zou dat keuringsbewijs niet nodig zijn? We betalen die kerel toch om te controleren?

Vanavond iets gek meegemaakt op de E40. Ik zie 150 m voor me een Golf op 't middenvak rijden terwijl ik een tragere wagen aan 't voorbijrijden ben. Ik voeg terug in op 't rechterrijvak.
De golf rijdt wat trager dan me, en ik nader hem, en net op 't ogenblik dat ik links wil gaan om de middenvakklever voorbij te rijden, versnelt een Mercedes A achter me, gewoon om me vast te zetten op het rechtervak (want daarna blijft hij naast me rijden). Hij gaat daarna bumperkleven bij de Golf.
De golf, die tot dan op 't middenvak reed (en nog altijd perfect naar 't rechtervak kon uitwijken - ik ga niemand rechts voorbij - zet zijn richtingaanwijzer aan en gaat helemaal op 't linkse vak rijden. Ik ben dan een beetje vertraagd, heb geen zin om met een stel idioten rondom mij de baan te delen.
Dat soort geschift gedrag maak ik met enige regelmaat mee op de E40. Daar ben ik liefst zo snel mogelijk van weg door trager of sneller te gaan.

Snap sowieso niet hoe je zelfs in die situatie nog tegen die vangrail rijdt. Lijkt precies alsof die daar bewust tegen rijdt. :unsure:

Alle klojo's die het hier OK vinden om hun auto op het fietspad/voetpad te parkeren wanneer ze naar de bakker gaan. Waarom niet gewoon op de weg zetten.
Ik zou met plezier een mobiele pers ontwikkelen omdat die wagens gewoon tot een samengeperst stuk staal/aluminium te reduceren, en dat dan op de stoep te laten staan.

Alle klojo's die het hier OK vinden om hun auto op het fietspad/voetpad te parkeren wanneer ze naar de bakker gaan. Waarom niet gewoon op de weg zetten.
Ik zou met plezier een mobiele pers ontwikkelen omdat die wagens gewoon tot een samengeperst stuk staal/aluminium te reduceren, en dat dan op de stoep te laten staan.
Ik wil gerust eens prijs maken hoor.

Zeg me waar en wanneer en ik parkeer m'n Peugeot daar ;)

Terug
Bovenaan