De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Voor dat soort mensen zou een rijexamen om de 5 jaar niet slecht zijn of kunnen bewijzen dat je x-aantal kilometer hebt gereden dat jaar. Ik maak maar even de vergelijking met vlieguren.
Kilometers is wel de correcte maatstaf voor ervaring.

Ons heel verzekeringssysteem is daar zo krom als iets getrokken. Iemand die 450.000 km op 10 jaar rijd kan echt wel een pak beter rijden als een pre gepensioneerde dien zen heel leven niet verder dan de kerktoren gekomen is (en is ne keer éne keer per jaar naar zee).

Kilometers is wel de correcte maatstaf voor ervaring.

Ons heel verzekeringssysteem is daar zo krom als iets getrokken. Iemand die 450.000 km op 10 jaar rijd kan echt wel een pak beter rijden als een pre gepensioneerde dien zen heel leven niet verder dan de kerktoren gekomen is (en is ne keer éne keer per jaar naar zee).
Wat stel je zelf voor?

Heb het nog al eens gepost maar toch. Fiets met verlichting: top, chapeau en goed bezig. Maar dat hoeft heus geen werflamp te zijn, een gewoon fietslicht is ook al voldoende. :unsure:

Bonuspunten voor wanneer ze hem in stroboscoopfunctie hebben staan.

Jokes' on them; met een epileptische aanval rij ik ze alsnog van hun sokken.

Voor dat soort mensen zou een rijexamen om de 5 jaar niet slecht zijn of kunnen bewijzen dat je x-aantal kilometer hebt gereden dat jaar. Ik maak maar even de vergelijking met vlieguren.
Wat stel je zelf voor?
Kilometers per jaar he tiens. Dan heb je meteen ervaring + frequentie in één klap bij elkaar.

En als je der dan drie bij elkaar rijd per 50.000km mag het even pijn of dat nu over een tijdspanne van 1 jaar is of 20 jaar.
Misschien ook in een keer de oogtest er opnieuw bij?

Sommige mensen en tweevaksrondpunten... Zucht. Zie onder: ik groen, oudere man rood. Alles mogen toegooien want het scheelde echt niet veel.

3UBXzUT.png
Dat heb je ook vaak op kruispunten met twee rijvakken die linksaf slaan, er zijn er altijd die het presteren om van hun rijlijn af te wijken.
(In mijn ervaring gebeurt dit vaker bij links dan bij rechts afslaan)

Mensen waren "en forme" vanochtend hier. Ik rij aan Vmax en wordt langs alle kanten ingehaald en afgesneden. Bochten, rode lichten, geparkeerde auto's, fietsers en overstekende voetgangers moeten en zullen wijken. Moest het nu nog een schone zomerdag zijn, maar het is stekedonker en het vriest. Precies of mensen omgekeerd evenredig hun rijgedrag aanpassen naar de situatie.

Vorige week toch effe serieus verschoten toen ik een spookrijder op me af zag komen. Ik reed het groene traject, spookrijder deed het rode traject. Ik sloeg af en plots zag ik 2 koplampen op me af komen. Normaal rijden auto's in die richting dus op de blauwe lijnen... Hoe die spookrijder daar gekomen is, is me nog steeds niet duidelijk, en persoon in de wagen keek ook heel verdwaasd naar mij, volgens mij van niets bewust...

Schitterend.
De eigenaar van deze firma is Glenn Janssens

Dat is om dit allemaal te bekostigen. Eigenlijk is heel die zijn luxe-leven met onze bedrijfsvoorheffing bekostigd...

Dat is om dit allemaal te bekostigen. Eigenlijk is heel die zijn luxe-leven met onze bedrijfsvoorheffing bekostigd...
Zou em daar nu mee moeten gaan inparkeren bij zijn rijexamen?

Vorige week toch effe serieus verschoten toen ik een spookrijder op me af zag komen. Ik reed het groene traject, spookrijder deed het rode traject. Ik sloeg af en plots zag ik 2 koplampen op me af komen. Normaal rijden auto's in die richting dus op de blauwe lijnen... Hoe die spookrijder daar gekomen is, is me nog steeds niet duidelijk, en persoon in de wagen keek ook heel verdwaasd naar mij, volgens mij van niets bewust...
Ik heb een paar weken terug een gelijkaardige situatie meegemaakt. Dat is inderdaad wel verschieten.

Bijna een duo fietsers overreden die los in mijne A-stijl voorrang pakten waar ze dat niet hadden.
FF verschieten toen ik plots 2 voorwielen tevoorschijn zag komen.

Bijna een duo fietsers overreden die los in mijne A-stijl voorrang pakten waar ze dat niet hadden.
FF verschieten toen ik plots 2 voorwielen tevoorschijn zag komen.
Recent ook bijna een fietser aangereden.

Situatie: zijstraat die uitgeeft op een vrij drukke 1-richtingsweg. Om die weg op te rijden, rij je eerst over een zebrapad en oversteekplaats voor fietsers. Het is daar sowieso gevaarlijk omdat zowel voetgangers als fietsers vlot oversteken, die laatsten meestal aan een serieuze snelheid, en tegenwoordig zijn daar ook elektrische steps bij.
Bon, ik zie niemand en sta dus al op zebrapad en fietsoversteekplaats, geen wagens, dus ik zet aan...om plots een fietser volle snelheid te zien die op de straat rijdt in plaats van het fietspad. Die lag er bijna onder.

Een week daarvoor zo iemand een step zien aanrijden op hetzelfde punt.

Daarnet reed ik in de bebouwde kom, pinker opzetten naar links, en beginnen afslaan. Dienen achter mij begint nu toch te trompen nie normaal. Al vermoed ik dat het was omdat hij zat te slapen achter zijn stuur, want toen ik begon af te slaan zat hij ver in mijn gat.
En eerder deze week achter ene gehangen die 40 reed waar we 70 mochten, en ik kon er nie langs :(

Niet direct op de weg, maar wel gerelateerd.
Ik doe mee met de Kleinste verkeersquiz van VSV.
Iedere donderdag één verkeersituatie met een vraag.

Ik erger me aan hoeveel mensen gewoon steeds weer opnieuw foutief antwoorden op die vaak relatief éénvoudige vragen. Vooral wanneer het over de rechten van zwakke weggebruikers gaat.
Soms is er een echt moeilijke vraag bij, of voor een niche van verkeersgebruikers (bvb hoe snel mag een elektrische step) waarvan ik snap dat je het antwoord niet weet. Maar daar zitten dus echt vaak gewone basisvragen in over voorrangsregels

Terug
Bovenaan