De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

uitspraak ivm 'huidskleur' gaan we achterwege laten
Het wordt stilaan tijd dat mensen terug gaan beseffen dat het de bedoeling is dat je pinkt vóór je begint te remmen en/of afdraaien.

Doe daar voorrang van rechts maar bij. Ik kan elke week wel een ongeluk hebben op het einde van de straat...
En als je dan claxoneert worden ze nog boos ook... Zal maar niet uitweiden over welke huidskleur dat in 90+% van de gevallen dat gaat...
Gewoon je fout erkennen is goed hoor voor mij, hoeft zelfs niet in het Nederlands :p.

Het wordt stilaan tijd dat mensen terug gaan beseffen dat het de bedoeling is dat je pinkt vóór je begint te remmen en/of afdraaien.
Goed nieuws, volgens mijn moeder trekt haar nieuwe auto tegen wanneer ze afdraait zonder te pinken en heeft ze daardoor naar eigen zeggen opnieuw geleerd om te pinken voor ze wilt afslaan :unsure:

Da’s dus al eentje minder op de baan.

Doe daar voorrang van rechts maar bij. Ik kan elke week wel een ongeluk hebben op het einde van de straat...
En als je dan claxoneert worden ze nog boos ook... Zal maar niet uitweiden over welke huidskleur dat in 90+% van de gevallen dat gaat...
Gewoon je fout erkennen is goed hoor voor mij, hoeft zelfs niet in het Nederlands :p.
Nja, dit weekend was het ook weer van dat. Negeert voorrang van rechts, daarna wat uitdagen door meerdere keren te brakechecken en op het einde gewoon tot stilstand te komen op de baan.

Gisteren op 60km tijd drie verschillende bestuurders gezien die bij het nemen van een bocht (2 banen om naar links/rechts te gaan) doodleuk in de bocht zelf wisselen van binnenbocht naar buitenbocht.

Ik snap niet waarom sommige mensen absoluut niet een halve meter over een volle lijn willen rijden om zo een voorligger die nog deels op de baan staat in te halen.
Bijvoorbeeld bij afslaan, die gaan dan liever koppig tot stilstand afremmen dan een half metertje uit te wijken waardoor al het verkeer vlot zou kunnen doorrijden.

Ik snap niet waarom sommige mensen absoluut niet een halve meter over een volle lijn willen rijden om zo een voorligger die nog deels op de baan staat in te halen.
Bijvoorbeeld bij afslaan, die gaan dan liever koppig tot stilstand afremmen dan een half metertje uit te wijken waardoor al het verkeer vlot zou kunnen doorrijden.
Omdat het verboden is ?

En gevaarlijk. Als ge in een 'treintje' zit en 1 en 2 rijden over de witte lijn voorbij die auto, 3 let niet goed op en schampt er tegen.
Als ik moet alslaan zet ik me ook zo rechts mogelijk zodat er zeker niemand door kan (voorbij steken over het fietspad ofzo), ene die ff niet oplet (want het verkeer voor hem rijdt gewoon door) en ge hebt prijs

Omdat het verboden is ?

En gevaarlijk. Als ge in een 'treintje' zit en 1 en 2 rijden over de witte lijn voorbij die auto, 3 let niet goed op en schampt er tegen.
Als ik moet alslaan zet ik me ook zo rechts mogelijk zodat er zeker niemand door kan (voorbij steken over het fietspad ofzo), ene die ff niet oplet (want het verkeer voor hem rijdt gewoon door) en ge hebt prijs
Normaal is het verkeer dan sowieso al vertraagd, want degene die afslaat gaat al vertragen voordat die kan uitwijken.
En als die 3e auto er in dat geval nog zou tegen rijden, is dat bijna zeker al een type die in gelijk welke situatie ergens zou tegen rijden.

Normaal is het verkeer dan sowieso al vertraagd, want degene die afslaat gaat al vertragen voordat die kan uitwijken.
En als die 3e auto er in dat geval nog zou tegen rijden, is dat bijna zeker al een type die in gelijk welke situatie ergens zou tegen rijden.
Hoezo ? Als ik moet wachten om ergens bv. links in te slaan
Het is niet omdat ik stil sta dat achterop komend verkeer stil staat hé. die kunnen aan 70bv rijden en ook aan 70 langs mij doorrijden
Als dan ene net iets minder oplet (om welke reden ook en welk type het ook is) zit ge wel met de miserie

Dan liever zo staan dat er gene door kan

Op ne mooie zondag ..

Ne mini voor mij op de HOOFDbaan waar je 70km/u mag rijden die bij elke zijweg keihard op de rem duwt, kijkt of er géén wagens aankomen uit die zijweg, en als er wagens aankomen, die allemaal voorlaat. (Ook bij de onverharde zijwegen waar géén wagen mogen komen) :unsure:

Oh en als ie toch verder rijdt, dat steeds doet aan een constante snelheid van 40km/u.

En natuurlijk net op een locatie waar je kilometers lang NIET kan voorbijsteken.

Draai of keer hoe je het wilt. Flitsboetes die uitgedeeld worden zijn toch een mooie bijverdienste van de staat. Daarstraks aan de singel, 5 auto's geflitst in nog geen 10 minuten tijd. Spijtig dat de burger zelf geen dergelijke bijbaantje heeft.

Draai of keer hoe je het wilt. Flitsboetes die uitgedeeld worden zijn toch een mooie bijverdienste van de staat. Daarstraks aan de singel, 5 auto's geflitst in nog geen 10 minuten tijd. Spijtig dat de burger zelf geen dergelijke bijbaantje heeft.
Aan de snelheid houden is allemaal zo moeilijk niet hoor

Ooit eens de evolutie van het aantal dodelijke verkeersslachtoffers gezien wanneer een overheid beslist om strenger op te treden en meer te controleren tegen overdreven snelheid? De impact is indrukwekkend.

Gewoon even de resultaten van de strengere controles op snelheidsovertredingen in Frankrijk (ingevoerd door Sarkozy toen hij Minister van Binnenlandse zaken was)
2002 : 7042 verkeersdoden​
2003 : sterke verhoging van snelheidscontroles - 5731 verkeersdoden​
2006 : 4703 verkeersdoden​

Over een periode van 5 jaar sparen deze extra controles het leven van 8000 mensen.

Het is vooral spijtig dat de overheid geld moet spenderen om er voor te zorgen dat mensen zich aan de regels houden. En dat België op het vlak van verkeersveiligheid nog een apenland is, door mensen met jouw houding, terwijl f*cking Frankrijk bij het koppeloton hoort.

Ooit eens de evolutie van het aantal dodelijke verkeersslachtoffers gezien wanneer een overheid beslist om strenger op te treden en meer te controleren tegen overdreven snelheid? De impact is indrukwekkend.

Gewoon even de resultaten van de strengere controles op snelheidsovertredingen in Frankrijk (ingevoerd door Sarkozy toen hij Minister van Binnenlandse zaken was)
2002 : 7042 verkeersdoden​
2003 : sterke verhoging van snelheidscontroles - 5731 verkeersdoden​
2006 : 4703 verkeersdoden​

Over een periode van 5 jaar sparen deze extra controles het leven van 8000 mensen.

Het is vooral spijtig dat de overheid geld moet spenderen om er voor te zorgen dat mensen zich aan de regels houden. En dat België op het vlak van verkeersveiligheid nog een apenland is, door mensen met jouw houding, terwijl f*cking Frankrijk bij het koppeloton hoort.
Dit gaat louter toeval zijn en hoogstwaarschijnlijk staat er ook nog is in koeien van letters dat ze aan het flitsen zijn. Er is geen bewijs noch causaal verband dat je het aantal doden kunt reduceren door trager te gaan rijden. Aan de KT mag je nu slechts 70 km gaan rijden, er gaat daar niemand dood als je km verhoogt naar 100 km. Trouwens de boetes die ik de laatste 10 jaar heb gekregen, kan ik op een hand tellen. Het is een vaststelling, je moet niet zo uit de hoogte doen.

Dit gaat louter toeval zijn en hoogstwaarschijnlijk staat er ook nog is in koeien van letters dat ze aan het flitsen zijn. Er is geen bewijs noch causaal verband dat je het aantal doden kunt reduceren door trager te gaan rijden. Aan de KT mag je nu slechts 70 km gaan rijden, er gaat daar niemand dood als je km verhoogt naar 100 km. Trouwens de boetes die ik de laatste 10 jaar heb gekregen, kan ik op een hand tellen. Het is een vaststelling, je moet niet zo uit de hoogte doen.
Wat jij doet is geen vaststelling, het is gewoon prietpraat.
Er is een duidelijk causaal verband tussen snelheid van een voertuig en de impact bij een ongeluk (kinetische energie van een object neemt toe met v²). Bovendien verhoogt bij hogere snelheid ook de remafstand.

En het feit dat ze in koeien van letters aangeven dat er een snelheidscontrole is, bewijst dat ze in eerste instantie mensen trager willen doen rijden, en geen bekeuringen willen uitschrijven.

Doet me denken aan vorige week.

Op het rechtervak reed een camionette aan 90km/h, ik ging erachter rijden om mijn afslag te nemen. De moment dat ik rechts naast hem zat op de afrit begon die zonder pinken nogal vlot opzij te gaan. Halverwege de "afritstrook". Ik moest op de pechstrook gaan rijden of die had me gewoon geramd.

Deze morgen ene volledig in 't zwart gekleed met zijne MTB, ik gok een elektrische maar ben dat niet zeker. Ging wel heel snel. Negeert voorrang, vlamt hem tussen het verkeer in. Links, rechts wagens inhalen in de dorpskern waar iedereen stapvoets vooruit gaat. Alles staat plots blok toe, vlamt het voetpad op om enkele meters verder (net voor een zebrapad) een 'jumpke' van het voetpad terug op straat te doen. Net wanneer iemand aan het oversteken is. Meneer was zodanig bezig met 'stunten' dat hij dat natuurlijk niet gezien had en alles mocht toegooien. Daarna reed hij door en ik zag hem iets roepen en zijne vuist in de lucht steken.

Some people.

2 vaksbaan in 1 richting waar je het verkeerslicht +- 1,5 à 2km ver al ziet staan.

Ik steek een wagen voorbij aan 95km/u cc maar beslis om niet naar rechts te gaan aangezien de lichten te dichtbij komen en ik anders eventueel de remafstand van de wagen die ik net had voorbij gestoken onnodig zou kunnen beperken.

De lichten springen op oranje, ik kan op een normale manier tot stilstand komen, wanneer ik op het linkervak stil sta en het licht toch al 2 seconden rood is rijdt de wagen die ik daarvoor had voorbij gestoken nog vlot aan 70-80mk/u door het rood...

Haast kan het al niet geweest zijn, want 2 minuten later haal ik hem terug in terwijl ik legale snelheden rijd.

Wat is nog erger dan een zondagsrijder? Als je dat tegenwoordig al zo mag noemen, een occasionele autorijder zoals er wel veel rondrijden in dit soort autootjes:

IMG_20201015_130914-3-960x540.jpg

Deze ochtend ben ik met de dochter op het Fietspad aan het fietsen, gelukkig in het fietsstoeltje achteraan want wie weet waar had ze anders gehangen. Slaagt dit voertuig vlotjes naar rechts af zonder even te checken of er fietsers zijn. Het had niet veel gescheeld of ik lag op de motorkap.

Altijd dolletjes, die ritjes in de ochtend. Volgende keer smijt ik mijn fiets gewoon tegen het voertuig. Kan hij bij GreenMobility gaan uitleggen waarom de motorkap gans beschadigd is.
Effectief, rijden vaak als complete gekken. Doorgaans hetzelfde type bestuurder als diegene die ook met Poppy-wagens zo rijden.

Terug
Bovenaan