De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Alleen is dat wel heel moeilijk. Als die voor je 50km/u rijdt, mag jij al onder de 30km/u rijden om nog genoeg afstand te houden zodat je tijdig kunt optrekken en minimaal 90km/u rijdt tegen het moment dat je wilt invoegen.
Indien mogelijk gewoon via de pechstrook er voorbij en zelf veilig invoegen.

Zijn de prijzen voor boetes ook geïndexeerd?

61,84€ voor 1km/h te veel :angry:
121km/h na correctie, gemeten snelheid 129.

En gvd op exact dezelfde plaats als de vorige keer. (Toen 110 na correctie als het 90 was door werken). E17 richting Gent net na oprit Beervelde.

JMHkVAB_d.webp

En ik let er op, want ik weet waar ze staan. In het vervolg minder op het verkeer rondom mij letten en meer de bermen afspeuren dan maar :unsure:

Vanmiddag ene die buiten de bebouwde kom 20km/h te traag reed en dan VERSNELDE naar 60km/h binnen de bebouwde kom.
In 't midden onderaan zijn achterruit ne sticker met daarop: "Vrijwilliger brandweer".
Hopelijk rijdt er iemand anders binnen da korps met de grote rode camion...

Op den E17 dan nog ene in ne Renault Kaptur die op 't rechtervak reed en dacht dat het aanzetten van zijn knipperlicht hem automatisch voorrang geeft. Sneed me zomaar de pas af (letterlijk: knipperlicht aan voor 1 seconde en direct van vak veranderen) terwijl ik op 't middenvak aan 't inhalen was met nog iemand op 't linkervak die mij aan 't inhalen was.
Toen hij de paar auto's op 't rechtervak voorbij was en terug naar rechts ging, was hij colèrig aan 't doen tegen mij omda ik mijne claxon gebruikt had. Achterlijk ventjen.

Laatst bewerkt:
Twee die persé wilden drag-racen toen het groen werd, vlot naar de 100 km/u gingen waar je 70 mag. De "verliezer" kon het niet verkroppen en heeft de ander dan maar voorgestoken over het afslagvak van de andere richting :wallbash:
Ja, want met een SUV die meer dan 9 seconden nodig heeft om 0-100 te doen, moet je echt stoplichtsprintjes trekken...

Hij was me daarvoor al opgevallen door op een 2x2 baan bij elke lichte bocht serieus uit zijn vak te rijden. Als je niet kan rijden, blijf dan thuis hé.

Twee die persé wilden drag-racen toen het groen werd, vlot naar de 100 km/u gingen waar je 70 mag. De "verliezer" kon het niet verkroppen en heeft de ander dan maar voorgestoken over het afslagvak van de andere richting :wallbash:
Ja, want met een SUV die meer dan 9 seconden nodig heeft om 0-100 te doen, moet je echt stoplichtsprintjes trekken...

Hij was me daarvoor al opgevallen door op een 2x2 baan bij elke lichte bocht serieus uit zijn vak te rijden. Als je niet kan rijden, blijf dan thuis hé.
Als je niet kan rijden, koop dan een SUV. Het zoveelste bewijs. Door hun breedte en hun hoge stand, ben je veel sneller geneigd om buiten de lijntjes te kleuren.

- Net zoals de SUV die onlangs een peuter heeft doodgereden aan de crèche. "Niet gezien". Natuurlijk heb je die peuter niet gezien, dat komt omdat je in een fucking SUV rijdt met een capeau waarbij je in de eerste 10 meter voor u geen enkele peuter kunt zien.
- Net zoals de SUV (eigenlijk pick-up, minstens even erg) die onlangs een kind heeft aangereden door een gestopte bus voorbij te steken over het fietspad. Natuurlijk rijdt hij over het afgescheiden fietspad, door zijn hoge wielbasis kun je daar makkelijk op- en overrijden.

Vanmiddag ene die buiten de bebouwde kom 20km/h te traag reed en dan VERSNELDE naar 60km/h binnen de bebouwde kom.
In 't midden onderaan zijn achterruit ne sticker met daarop: "Vrijwilliger brandweer".
Hopelijk rijdt er iemand anders binnen da korps met de grote rode camion...
Misschien heb jij een bord zone 30 en einde zone 30 gemist natuurlijk :P

Vorige week komende van mijn werk iets meegemaakt waar ik kop nog staart aan krijg.
Ik reed als laatste in een treintje van 5 wagens op de dreef van zoutleeuw (50km/u).
Zie ik in mijn achteruitkijkspiegel een renault camionette naderen aan veel te hoge snelheid tot vlak achter mij.
Eerst komen er tegenliggers en dan is de baan even vrij, hij neemt zijn kans en begint me in te halen.
Ik laat al tussen mij en mijn voorligger een beetje plaats want zie al terug tegenliggers komen. Maar hij haalt ineens ook mijn voorligger in die veel korter op zijn voorligger zat en waar eigenlijk totaal geen plaats was voor een camionette. Hij smijt zich er met een brut manoeuvre tussen en uiteraard had mijn voorligger iets van wtf en laat dit dan ook merken. Goed, we komen aan het kruispunt en die renault camionette gaat rechtdoor, mijn voorligger slaat rechtsaf en ik ga ook rechtdoor waar ik achter die renault camionette kom. Eerst zone 50, alles ok, ik hou afstand want vertrouwde hem al voor geen haar, ook doordat hij heel brut bochten nam en alles behalve soepel reed. Over middenlijn, tegen trottoir enz.
Dan komt er een zone 70 aan door velden en onze gehaaste bestuurder vertraagt naar 45km/u. Vertrouw het nog steeds niet en hou afstand. Inhalen was geen optie door de tegenliggers. Achter mij sluit een peugeot partner aan. Die renault had 2 klapdeuren achteraan waar de stijlen van de deuren het zicht op de binnenspiegel bedekt maar ik zie tussen zijn hoofdsteun en de achterdeurstijlen dat hij met zijn had vanalle gebaren maakte. Ik dacht nog "ah, die is aant bellen". Zone 70 gaat over naar zone 50 en hij zet pinker op en stopt op de straat. Ik en mijn achterligger pinker links en netjes voorbij. Zie hem in mijn binnenspiegel onmiddellijk na mijn achterligger vertrekken. 2 kruispunten verder sla ik linksaf en mijn achterligger gaat rechtdoor. De renault slaat ook linksaf en dan had ik het door, diene moet mij hebben en is me aan het volgen want das een straat waar niet veel verkeer komt. Hij nadert heel agressief en komt zo dicht hangen dat zijn gril bijna tegen mijn achterruit zit. Ieder zijstraatje is voorrang van rechts en ik blijf normale snelheid houden en normaal afremmen bij elke blinde voorrang. Ondertussen naderen we het laatste rondpuntje voor de spar waar ik moest zijn en had me al klaargemaakt voor een gevecht. Maar op het rondpunt stopt hij en maakt rechtsomkeer.

Ik krijg er kop nog staart aan en ga naar de spar verbouwereerd en daarna naar de total.
Toevallig stopt daar de lokale politie en toch even mijn verhaal gedaan en zijn nummerplaat doorgegeven.
Ze bevestigen mij dat het sinds de corona de verkeersagressie exponentieel gestegen is.
Ik probeer het zelfs niet niet meer te analyseren, want ik zie totaal geen logica in vooral omdat ik mij geen enkele seconde associaal of agressief gedragen had.

Ik krijg er kop nog staart aan en ga naar de spar verbouwereerd en daarna naar de total.
Toevallig stopt daar de lokale politie en toch even mijn verhaal gedaan en zijn nummerplaat doorgegeven.
Ze bevestigen mij dat het sinds de corona de verkeersagressie exponentieel gestegen is.
Ik probeer het zelfs niet niet meer te analyseren, want ik zie totaal geen logica in vooral omdat ik mij geen enkele seconde associaal of agressief gedragen had.
Het is logisch, 1% van de bevolking is psychopaat. Die mensen worstelen met de gedachten, ga ik hem doden of niet doden. Verkeersagressie is een tussenstap, maar het kan ook perfect verder uit de hand lopen, gaande van iemand van de baan rijden, tot iemand doodrijden. Meestal komen ze daar ook goedkoop vanaf...

Zo'n mensen zien precies ook overal iets slechts in, alsof iedereen alles doet om hen te viseren en het moeilijk te maken.

Gisteren reed ik in de bebouwde kom, toegelaten snelheid. Komt er een E-pace in mijn gat hangen, bumperkleven, half op ons rijvak half op het andere van "heb je mij gezien, ik wil voorbij, rij sneller,..."
Max snelheid is 50 en voorrang van rechts dus ik kan en vooral mag niet sneller.

Dan buiten de bebouwde kom trek ik vlot op en opeens gaat er precies een lampje branden en dacht hij "aah die hield zich aan de regels, het was niet om mij te kloten" en toen hield hij afstand.

Ik merk trouwens dat mensen enorm hard gefrustreerd zijn en agressief als je met een BMW afkomt of als je daarmee normaal rijgedrag toont. Valt veel harder op dan met mijn vorige auto's

Zo'n mensen zien precies ook overal iets slechts in, alsof iedereen alles doet om hen te viseren en het moeilijk te maken.

Gisteren reed ik in de bebouwde kom, toegelaten snelheid. Komt er een E-pace in mijn gat hangen, bumperkleven, half op ons rijvak half op het andere van "heb je mij gezien, ik wil voorbij, rij sneller,..."
Max snelheid is 50 en voorrang van rechts dus ik kan en vooral mag niet sneller.

Ah je bedoelt spiegel-schijnen, zodanig links of rechts rijden dat hij met zijn koplampen in je zijspiegels schijnt?
Dan buiten de bebouwde kom trek ik vlot op en opeens gaat er precies een lampje branden en dacht hij "aah die hield zich aan de regels, het was niet om mij te kloten" en toen hield hij afstand.
Onlangs ook zo een driftkikker, als je 50 rijdt doe je toch niks mis...
Ik merk trouwens dat mensen enorm hard gefrustreerd zijn en agressief als je met een BMW afkomt of als je daarmee normaal rijgedrag toont. Valt veel harder op dan met mijn vorige auto's
Misschien omdat dit merk vaker gereden wordt door hufters? Er zijn hier toch studies over?

Ah je bedoelt spiegel-schijnen, zodanig links of rechts rijden dat hij met zijn koplampen in je zijspiegels schijnt?

Onlangs ook zo een driftkikker, als je 50 rijdt doe je toch niks mis...

Misschien omdat dit merk vaker gereden wordt door hufters? Er zijn hier toch studies over?
Yep. Zodanig links rijden zodat hij zeker is dat ik hem gezien zou hebben.
Eerst dacht ik dat hij voorbij wou, maar het leek gewoon aandacht.
Ik rij ook graag vlot, maar nooit zo nerveus, je jaagt alleen uzelf op, wat valt ermee te winnen

Zou wel kunnen natuurlijk. Maar ik heb me deze week al 3x afgevraagd of de regels op een rotonde zijn veranderd, rijden gewoon voor u in.

Komende van een BMW, nu rijdende met een Tesla, kan ik je verzekeren dat het met een Tesla nog veel erger is.

Komende van een BMW, nu rijdende met een Tesla, kan ik je verzekeren dat het met een Tesla nog veel erger is.

Jaloezie van kleingeestige mensen?

Doet me denken aan iemand die jaren terug zei dat hij liefst met een 20 jaar oude auto in Brussel rond reed, dan namen andere chauffeurs minder risico's in het gedacht "die zal het niet veel kunnen schelen als er een accident van komt"...

Met de auto naar de luchthaven is toch verdorie gevaarlijk hoor. Mensen beginnen plotsklaps allerhande rare maneuvers te maken. Versnellen, vertragen, dan weer van helemaal links naar helemaal rechts. Ik houd liever zo veel mogelijk afstand in Zaventem

Nope, administratiekosten.

Ge moogt nu 8,84€ betalen bovenop de 53€ boete, dus ge betaalt nu de postzegel om uw boete te bezorgen zelf :biglaugh:
Tiens, die onzin is dus overgewaaid uit Nederland of wat?
Is dat al lang, of is dat iets dat van zone afhangt, want laatste hier is mss 2-3mnd geleden en was toch gewoon €53.

Tiens, die onzin is dus overgewaaid uit Nederland of wat?
Is dat al lang, of is dat iets dat van zone afhangt, want laatste hier is mss 2-3mnd geleden en was toch gewoon €53.
Mijn broer heeft de zijne vorige week via app op telefoon binnengekregen. Was 178€ , door 't rood licht.

Vandaag echt het meest absurde, gevaarlijkste gezien en met de schrik vrij gekomen eigenlijk. Madam vond het zo nodig om op een rondpunt achteruit te rijden omdat ze haar afslag had gemist :sarcastic: Waar er toch sommige hun rijbewis halen is mij een raadsel hoor.

Laatst bewerkt:
De eigenaar van de Tesla met nummerplaat
ROO-009 is een volslagen malloot in het verkeer. Aan 140 rechts inhalen van op de afrit.

Terug
Bovenaan