De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ik sta aan T-splitsing te wachten en moet naar links. Links komt een wagen aan, nog ver maar redelijk snel. Ik rij toch uit. Meneer geeft gas bij omdat het hem niet aanstaat. Ik vertraag. Meneer remt. Meneer toetert. Ik stop midden de baan en bol langzaam naast hem. Meneer doet z'n raam open. Ik ook. "Pipo!! Wie denkte gij wel dat ge zijt? En dan nog stoppen ook!!". Meneer klikt zijn gordel los. "Moet ik nekeer uitstappen misschien".

'Ik sla u los tegen dek, gij achterlijken mongool', riep ik. Toen zei ik hem ook nog dat het voorrang van rechts was en dat hij het eens mocht proberen van uit te stappen. Die kwam helemaal rood en had precies zijn tong ingeslikt. Ik ben blijven staan en bleef hem aangapen tot hij het stillekes afbolde.

Even alle coolness verloren en natuurlijk stond iedereen te kijken door dat roepen tegen elkaar.

Ik rij door en zie daar de tante van mijn vrouw staan kijken.

't Was maar awkward. Zo van: 'heeeeey'. :unsure:

Vandaag een slak die het rondpunt niet wou oprijden tot dat er absoluut nergens iemand meer te zien was, dus ik toeter even om aan te geven dat er al lang genoeg ruimte is om te vertrekken.
Begint die persoon wel niet van z'n tak te maken en uit te stappen...
Ja dag, ik toeter omdat ik geen zin heb om nog lang te wachten, dan ga ik echt niet nog de confrontatie met jou aan om nog meer tijd te verdoen hoor.
Ik heb die dan maar eens schaapachtig aangekeken en gewoon zijn auto voorbij gestoken terwijl hij er naast stond.

Daarstraks reed ik in Diest van de rotonde (ik kwam van Halen en reed richting Scherpenheuvel voor de mensen die de plaats kennen), ik stopte bij het verlaten van de rotonde om een voetganger over te laten steken, kwam er een auto van rechts (uit centrum Diest) die mij moet voor laten, maar reed gewoon voor mij in toen ik net terug wilde vertrekken.
Een stuk verder op dezelfde weg stopt die plots om een fietser over te laten steken die helemaal geen voorrang heeft op die plaats.
Ik vraag me echt af hoe zo een mensen ooit hun rijbewijs gehaald hebben!

Daarstraks reed ik in Diest van de rotonde (ik kwam van Halen en reed richting Scherpenheuvel voor de mensen die de plaats kennen), ik stopte bij het verlaten van de rotonde om een voetganger over te laten steken, kwam er een auto van rechts (uit centrum Diest) die mij moet voor laten, maar reed gewoon voor mij in toen ik net terug wilde vertrekken.
Een stuk verder op dezelfde weg stopt die plots om een fietser over te laten steken die helemaal geen voorrang heeft op die plaats.
Ik vraag me echt af hoe zo een mensen ooit hun rijbewijs gehaald hebben!
Dagelijkse kost hierzo :( De bordjes kunnen er niet duidelijker staan.

Kom ik net terug van 't werk. Heb ik me daar toch niet bijna een nachtelijke jogpersoon op mijne capot hangen zeker.
Mijnheer vond het blijkbaar normaal dat em op een pikdonker fietspad ,in een bocht , zonder enige vorm van reflectors of verlichting en gans in't zwart zijn toerke aan't lopen was om 01h.
Moest em toevallig meelezen , je bent op 10cm na ,van invaliditeit of erger gespaard gebleven.
Proficiat. Idioot !

Moest ik gaan nachtjoggen , ik ging op z'n minst zo ver mogelijk ad kant als ik een wagen hoorde.

Morgen m'n dashcam eens checken. Scheelde echt maar een haartje of zo.

Kom ik net terug van 't werk. Heb ik me daar toch niet bijna een nachtelijke jogpersoon op mijne capot hangen zeker.
Mijnheer vond het blijkbaar normaal dat em op een pikdonker fietspad ,in een bocht , zonder enige vorm van reflectors of verlichting en gans in't zwart zijn toerke aan't lopen was om 01h.
Moest em toevallig meelezen , je bent op 10cm na ,van invaliditeit of erger gespaard gebleven.
Proficiat. Idioot !

Moest ik gaan nachtjoggen , ik ging op z'n minst zo ver mogelijk ad kant als ik een wagen hoorde.

Morgen m'n dashcam eens checken. Scheelde echt maar een haartje of zo.
Ik ben deze week 3 dagen met de fiets naar 't werk gegaan. Ik ben 5 fietsers tegen gekomen die zonder licht reden op een onverlicht fietspad (jaagpaden). Ik heb zelf goede verlichting, maar 't blijft toch altijd schrikken.
Ik heb ooit een noodrem moeten maken voor een klojo die met 5 grote honden om 6 uur 's morgens (dus écht donker) aan 't wandelen was op een fietspad door een bos. Helemaal in 't zwart gekleed, niets van reflecterende kledij aan, ik heb toen echt moeite gehad om op tijd te stoppen.
Nu, indien die loper op een echt fietspad liep, zou je die nooit mogen in gevaar brengen met je wagen, want met de auto mag je nooit op dat fietspad ;-)

Los van het feit dat het dom is om te gaan lopen in het donker zonder aangepaste kledij en verlichting dacht ik dat laatste dus ook 🙂

Ergernis van mij: mensen die hun bochten afsnijden op het ander baanvak of fietspad 😉

Ik ben deze week 3 dagen met de fiets naar 't werk gegaan. Ik ben 5 fietsers tegen gekomen die zonder licht reden op een onverlicht fietspad (jaagpaden). Ik heb zelf goede verlichting, maar 't blijft toch altijd schrikken.
Ik heb ooit een noodrem moeten maken voor een klojo die met 5 grote honden om 6 uur 's morgens (dus écht donker) aan 't wandelen was op een fietspad door een bos. Helemaal in 't zwart gekleed, niets van reflecterende kledij aan, ik heb toen echt moeite gehad om op tijd te stoppen.
Nu, indien die loper op een echt fietspad liep, zou je die nooit mogen in gevaar brengen met je wagen, want met de auto mag je nooit op dat fietspad ;-)

Los van het feit dat het dom is om te gaan lopen in het donker zonder aangepaste kledij en verlichting dacht ik dat laatste dus ook 🙂

Ergernis van mij: mensen die hun bochten afsnijden op het ander baanvak of fietspad 😉

Uiteraard reed ik niet op het fietspad. 🤨
Op de plek in kwestie heb je zo'n 'moordstrookje' van geen 50cm breedte.
Als je dan zo dwaas bent om daar in 't putteke vd nacht je km's af te malen zonder ook maar iets van verlichting zoek je het zelf.
Dan moet je zelfs niet op het fietspad rijden om zo ne dwaas te raken.

Gisteren mijn voorrang van rechts mogen afgeven : links van mij komt er een schoolbus aan 50 de berg af gereden zonder te vertragen of te stoppen. De chauffeur was rustig op zijn gsm aan het tokkelen. Ik heb nog zitten claxxoneren naar die doodrijder, maar tzal wel weer niet doorgedrongen hebben.

Razend word ik er van.

Gisteren mijn voorrang van rechts mogen afgeven : links van mij komt er een schoolbus aan 50 de berg af gereden zonder te vertragen of te stoppen. De chauffeur was rustig op zijn gsm aan het tokkelen. Ik heb nog zitten claxxoneren naar die doodrijder, maar tzal wel weer niet doorgedrongen hebben.

Razend word ik er van.
Troost je. Hier zijn het elke dag lijnbussen. Het is hier algemeen geweten van niet uwe voorrang te nemen bij het aankomen van een lijnbus, daar deze niet stoppen. Gek genoeg, heb ik daar altijd wel goesting in, echter heb ik geen zin in de miserie die er altijd bij komt kijken.

Troost je. Hier zijn het elke dag lijnbussen. Het is hier algemeen geweten van niet uwe voorrang te nemen bij het aankomen van een lijnbus, daar deze niet stoppen. Gek genoeg, heb ik daar altijd wel goesting in, echter heb ik geen zin in de miserie die er altijd bij komt kijken.
Als ik eens een nieuwe auto nodig hebt of zijt zo lomp geweest ben om zelf een bluts in mijn wagen te rijden ... Maar mij voor zo'n gevaarte smijten is misschien niet echt het idee van 't jaar.

Daarnet stond ik te wachten achter ene om links af te slaan. Die vertrekt, ik schuif op, kijk even naar rechts of er daar niemand af komt (voorrang van rechts) en ik vertrek ook. Blijkt dat die geit met hare Discovery was gestopt om iemand over te laten waar er GEEN zebrapad is. Op heel da kruispunt is er zelfs geen enkel zebrapad 🤦‍♂️
Rap alles mogen toesmijten en natuurlijk stil gevallen :angry:

Maar ik was dus met de moto en aangezien het in de dorpskern was, had ik de helm helemaal open. Uit kolere 'godverdomse mutten' geroepen en dan keek die kerel da overstak opeens maar raar :D
Toch maar rap gezegd dat het niet tegen hem bedoeld was :)

Razend word ik er van.
Dat is iets wat ik ook wel vaker zie.
Ik denk dat dat zo een beetje overal is met de lijnbussen. Veel van die chauffeurs denken gewoon dat ze overal voorrang hebben.

Een SUV die het in druk verkeer nodig vond van te bumperkleven. Op de oprit naar de snelweg vindt hij dan zijn gaspedaal niet, maar een paar honderd meter verder komt hij weer plakken, terwijl er voor mij al een trein auto's aan de toegelaten snelheid rijdt. Als ik niet aan de kant ga, flikkert hij nog eens met zijn lichten. Dat verdient natuurlijk een middelvinger :tongue:
Een eind verder laat ik hem passeren, blijft hij nog wat links hangen en naar mij kijken. Hij wou precies nog eens mijn middelvinger zien - u vraagt, wij draaien :smile: Dat soort types wordt ooit wel slachtoffer van verkeersagressie...

Eén die het weer nodig vond van overal minstens 20 km/u te traag te rijden (en geloof me, 30 waar je 50 mag en perfect 50 kan rijden is traaaaag). Maar dan wel met zijn lichten flikkeren als ik hem op een stuk waar je 70 mag, aan 70 voorbijsteek.

Een paar 100 meter verder jongeren die persé met 4 naast elkaar willen wandelen zodat er 1 in het donker op de rijbaan wandelt, in een bocht, op een baan waar er veel camions rijden. En dan verbaasd zijn dat die in de krant komen als een uitgesmeerde streep préparé op het wegdek...

@IBBIE waarom lach je?
Als je dat een paar keer meemaakt dat een zo een bus voor je in rijd terwijl hij helemaal geen voorrang heeft en je serieus moeite moet doen om een ongeval (dat dan niet eens je eigen fout zou zijn) te vermijden, zal je niet meer zo lachen!

Ja, ergerlijk. Ze hebben in de bebouwde kom voorrang bij het verlaten van een halte, maar daar stoppen hun privileges.

Ja, ergerlijk. Ze hebben in de bebouwde kom voorrang bij het verlaten van een halte, maar daar stoppen hun privileges.
Als ze hun pinker aanzetten alleszins.

Ik heb één keer gehad dat ik zo een bus wou passeren en opeens komt die gewoon zonder pinken de baan op waardoor ik verplicht moest uitwijken over de (gelukkig lage) middenberm of die zat los tegen mij.

Sindsdien durf ik bijna geen bus aan een halte meer voorbijrijden bij wijze van spreken. Zie steeds datzelfde beeld dan voorbijflitsen dat die ineens vertrekt dat ik er naast kom.

Als ze hun pinker aanzetten alleszins.

Ik heb één keer gehad dat ik zo een bus wou passeren en opeens komt die gewoon zonder pinken de baan op waardoor ik verplicht moest uitwijken over de (gelukkig lage) middenberm of die zat los tegen mij.

Sindsdien durf ik bijna geen bus aan een halte meer voorbijrijden bij wijze van spreken. Zie steeds datzelfde beeld dan voorbijflitsen dat die ineens vertrekt dat ik er naast kom.
Ik heb zo eens gehad dat er een bus plots vertrok (pinker op en direct vertrekken) op de moment dat ik gelijk zit met de achterkant van de bus. Ik kon nog net uitwijken, maar uit de andere richting kwam er een auto aan, gelukkig was op die plaats aan de andere kant de bushalte en daarop ben ik uiteindelijk tot stilstand gekomen.
Sindsdien ben ik altijd extra voorzichtig in de buurt van lijnbussen.

Ouwe bompa's die het nodig te vinden om 30/u in een zone 50 te rijden en dan nog stoppen en voorrang geven aan mensen die uit een zijstraatje komen die helemaal geen voorrang hebben...

Ik snap wel dat het allemaal wat moeilijker gaat als je ouder bent, maar als je zo bang bent om de toegelaten snelheid te rijden en dan nog de verkeersregels aan uw laars lappen, blijf dan thuis of pak de trein ofzo.

Ouwe bompa's die het nodig te vinden om 30/u in een zone 50 te rijden en dan nog stoppen en voorrang geven aan mensen die uit een zijstraatje komen die helemaal geen voorrang hebben...

Ik snap wel dat het allemaal wat moeilijker gaat als je ouder bent, maar als je zo bang bent om de toegelaten snelheid te rijden en dan nog de verkeersregels aan uw laars lappen, blijf dan thuis of pak de trein ofzo.
Ah, een tijd geleden nog de discussie gehad, waarin iemand pertinent overtuigd was dat te traag rijden niet strafbaar is. Ik heb hem dan de wegcode gepresenteerd, maar dan was 50 rijden waar je 70 mag blijkbaar niet abnormaal traag :doh:

Terug
Bovenaan