De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Beetje zelfde als ruiters die een spoor van paardenstront achterlaten.
Ook zo ergerlijk.
Voilà. Dat is een druk bereden fietsweg (een oude spoorweg), en dat kan nu weer enkele dagen niet gebruikt worden door die fietsers. Het is vandaag droog gebleven, ik ga morgenvroeg voorzichtig langs daar rijden, één kant van de weg is nog redelijk droog, maar de twee 90° bochten zal ik heel traag 'nemen'

gemeente heeft me vorige keer aangegeven dat ik de politie moet bellen (want gevaarlijke situatie), maar uiteindelijk heeft het meer dan twee weken geduurd vooraleer er iets werd ondernomen. Er zijn plannen op lange termijn om dit 'op te lossen', maar in the end moet ook die landbouwer gewoon de wet volgen, en het wegdek in orde houden.
Hier is deze week ook door een tractor een mooi spoor gelegd, mengeling van modder en stront. Een van de buren heeft de politie gebeld en een half uur later was de brandweer bezig de weg proper te maken.

Hier is deze week ook door een tractor een mooi spoor gelegd, mengeling van modder en stront. Een van de buren heeft de politie gebeld en een half uur later was de brandweer bezig de weg proper te maken.
Wordt die kost dan doorgerekend aan die landbouwer?

Wordt die kost dan doorgerekend aan die landbouwer?
Als men weet van wie het is wel ja.
Ik heb redelijk wat landbouwers in mijn familie en vriendenkring en vorig jaar had iemand de brandweer gebeld omdat er modder op een veldweg lag tijdens het ploegen.
Heeft de factuur mooi in de bus gekregen.

Ze zullen het wel kunnen als ze willen, het spoor was perfect volgbaar tot de wei waar het begon. Een beetje modder als je van de wei komt is begrijpbaar, een spoor van 500m in de dorpskern gaat erover.

Mensen die bumperkleven en geen afstand weten houden op een autosnelweg. Dat je wat dichter kruipt bij iemand die héél traag een vrachtwagen voorbij steekt is één ding, maar als je aan een degelijke snelheid op het linkerbaanvak rijdt en wat afstand houdt van diegene voor jou (of het is gewoon druk en iedereen rijdt niet al te snel) is bumperkleven echt irritant en totaal onnodig. En gevaarlijk.
Waar ik mij ook serieus aan stoor is mensen die zich er tussen smijten als je wat meer afstand houdt dan de rest tijdens het traag rijdend verkeer op de snelweg. Ik laat altijd wat ruimte met mijn voorganger moest die per toeval alles toegooien, maar dat nodigt natuurlijk uit voor andere mensen om zich er tussen te smijten. Ik snap sowieso niet waarom je tijdens traag rijdend verkeer zo nodig van rijstrook moet veranderen. Blijf gewoon op uw stuk ffs.

gemeente heeft me vorige keer aangegeven dat ik de politie moet bellen (want gevaarlijke situatie), maar uiteindelijk heeft het meer dan twee weken geduurd vooraleer er iets werd ondernomen. Er zijn plannen op lange termijn om dit 'op te lossen', maar in the end moet ook die landbouwer gewoon de wet volgen, en het wegdek in orde houden.
Blijkbaar is de wet niet voor iedereen de wet hoor.
Hier in de buurt zijn ze aan een fabriek een nieuw stuk aan het bijbouwen. Gevolg, vrachtwagens rijden in en uit met heel veel modder/grond om de rijbaan. Liggen geen oprij platen.

Er is al vaak de politie gebeld, staat 3x per week in de lokale facebook groep dat iemand gebeld heeft. Wat doen ze ? Niks, noppens
Vorige week lag het vettig, is er ene met zijn auto in de omheining beland. Alles wat tegen de middag proper en er liggen platen. Dan kan het wel

Waar ik mij ook serieus aan stoor is mensen die zich er tussen smijten als je wat meer afstand houdt dan de rest tijdens het traag rijdend verkeer op de snelweg. Ik laat altijd wat ruimte met mijn voorganger moest die per toeval alles toegooien, maar dat nodigt natuurlijk uit voor andere mensen om zich er tussen te smijten. Ik snap sowieso niet waarom je tijdens traag rijdend verkeer zo nodig van rijstrook moet veranderen. Blijf gewoon op uw stuk ffs.
Dat ken ik, je laat extra ruimte want het is toch accordeon-verkeer (bv. de ring) waar je eens 30 meter kan doorrijden om terug stil te staan. Uiteraard is dat een uitnodiging voor iedereen die "gehaast is" om zich voor jou te gooien. Het alternatief is zoals een zot op 2 meter van de voorligger te rijden: gas, rem, gas, rem.

Dat ken ik, je laat extra ruimte want het is toch accordeon-verkeer (bv. de ring) waar je eens 30 meter kan doorrijden om terug stil te staan. Uiteraard is dat een uitnodiging voor iedereen die "gehaast is" om zich voor jou te gooien. Het alternatief is zoals een zot op 2 meter van de voorligger te rijden: gas, rem, gas, rem.
tis ook vervelend met Adaptive Cruise Control, die houdt mooi afstand, dan vlamt er weer ene tussen en dan gaat de ACC ineens weer remmen om weer de afstand te bekomen. :/

Of onnozelaars die duidelijk héél snel achter je komen om héél dicht achter jou te kleven en zodra het mogelijk is halen ze je langs rechts in om zich dan voor je neus in die lege ruimte te smijten. En dan zit je achter die paljas te bumperkleven tot paljas 2 eraan komt. Rinse, repeat.

tis ook vervelend met Adaptive Cruise Control, die houdt mooi afstand, dan vlamt er weer ene tussen en dan gaat de ACC ineens weer remmen om weer de afstand te bekomen. :/
Oh ja, in normaal of druk verkeer is dat amper bruikbaar in België vind ik, het is anders zo relax rijden.

Gisteren nen oude vent die de autostrade opreed aan 50 per uur. Steekt richtingaanwijzer aan en vertraagd naar 40 per uur om te kijken of er gene afkomt. En ik daarachter. Levensgevaarlijk jong.

Laatst bewerkt:
En uiteraard daarna 10km onder de toegelaten snelheid rijden.
Da's altijd ne toffen. Eerst 10 km/u onder de limiet rijden om u toch zeker te doen vertragen en dan volle gas naar 20km/u erboven.
Ik heb geen probleem dat mensen er tussen schieten, maar geeft dan van den eerste keer volle gas in plaats van te tuitelen.

Ongelooflijk hoeveel volwassen mensen je 's ochtends zonder enig fietslicht ziet rondrijden. Of ja, je ziet ze niet.
Dat is niet normaal, vrijdag avond moest ik in gent zijn. Buurt met veel jongeren en die fietsen komen van overal ze steken u voorbij langs links /rechts. Rijden tegenovergestelde richting echt je moet daar duizend ogen hebben bij manier van spreken.

Voor u in vliegen terwijl er niemand achter mij aan het rijden is.
En dan 60 rijden ipv 70 en er de volgende straat weer af moeten.

Dat is niet normaal, vrijdag avond moest ik in gent zijn. Buurt met veel jongeren en die fietsen komen van overal ze steken u voorbij langs links /rechts. Rijden tegenovergestelde richting echt je moet daar duizend ogen hebben bij manier van spreken.

Idd, ik neem soms ook een binnenweg die langs een school uitkomt.
Daar lijkt het net of ik met een onzichtbare wagen aan het rijden ben.
Ze fietsen en wandelen OVERAL en gaan niet aan de kant.
Overlaatst kwam er net politie langs die de jongeren eens goed op hun plaats had gezet, maar dat is dweilen met de kraan open. De keer erna is het terug prijs. Het ene oor erin, het andere eruit.

EN bijna allemaal zonder verlichting!
Dat ze daar maar eens zeer streng op controleren en niet alleen bij de jeugd hoor.
Overlaatst reed ik een bocht in waar ik bijna iemand overhoop had gereden.
Zwarte fiets en volledig zwart gekleed zonder verlichting terwijl het pikdonker was. Levensgevaarlijk zoiets!

Gisteren ook weer eens een pipo met de fiets tegengekomen. In de industriezone waar ik moest zijn ligt een grote rotonde waar verschillende wegen op uitkomen. Ik kom daar gisteren op gereden. Rijdt er daar een met zijn fiets in 't midden van die rotonde. Eigenlijk al levensgevaarlijk met al de vrachtwagens die daar constant rijden. Op alle wegen die op die rotonde uitkomen staat duidelijk een verbodsbord voor fietsers en voetgangers dat ze de rotonde niet op mogen. Achter de fabrieken en aan de buitenkant van de industriezone zijn er mooie en heel veilige fietspaden aangelegd. De hoofdbaan is ondertunneld waardoor ze makkelijk aan de andere kant geraken.

Hij moest dezelfde afrit hebben op de rotonde. Daarna passeer ik hem en claxonneer eens. Natuurlijk veel gebaren. Een stuk verder en ik ben waar ik moet zijn en hij komt daar ook aangereden. Dan stopt hij bij mij om te vragen of hij iets verkeerd heeft gedaan. Ik maak het hem allemaal duidelijk dat je de rotonde niet op mag, gevaarlijk is enz. Zegt hij dat hij van de fabriek komt en hij geen andere keuze heeft dan zo te rijden. Ik maak hem nog eens duidelijk dat hij wel een andere keuze heeft en dat hij een stukje de andere richting moet uitrijden, tunnel door en dan terug kan komen veilig en wel. Komt er iets van 'ja maar ja, dan moet ik zo veel omrijden'.

🤷‍♂️

Ik sta aan T-splitsing te wachten en moet naar links. Links komt een wagen aan, nog ver maar redelijk snel. Ik rij toch uit. Meneer geeft gas bij omdat het hem niet aanstaat. Ik vertraag. Meneer remt. Meneer toetert. Ik stop midden de baan en bol langzaam naast hem. Meneer doet z'n raam open. Ik ook. "Pipo!! Wie denkte gij wel dat ge zijt? En dan nog stoppen ook!!". Meneer klikt zijn gordel los. "Moet ik nekeer uitstappen misschien".

'Ik sla u los tegen dek, gij achterlijken mongool', riep ik. Toen zei ik hem ook nog dat het voorrang van rechts was en dat hij het eens mocht proberen van uit te stappen. Die kwam helemaal rood en had precies zijn tong ingeslikt. Ik ben blijven staan en bleef hem aangapen tot hij het stillekes afbolde.

Even alle coolness verloren en natuurlijk stond iedereen te kijken door dat roepen tegen elkaar.

Ik rij door en zie daar de tante van mijn vrouw staan kijken.

't Was maar awkward. Zo van: 'heeeeey'. :unsure:

Terug
Bovenaan