De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Verbindingsweg buiten bebouwde kom die na het vernieuwen van de straat al teruggebracht was naar zone 50 omdat er wat lintbebouwing is. Nu hebben ze daar recent niet beter op gevonden dan een stuk 30 te maken en paddenstoelen te leggen. Dat is dus op een voldoende brede verbindingsweg, buiten bebouwde kom, met verhoogde fietspaden langs beide kanten van de straat. 🤦‍♂️ Enige mogelijke reden die ik kan bedenken is voor een take-away pizza die daar ligt, maar of dat nu plots zulke onveilige verkeerssituaties oplevert dat het 30 verantwoordt. :wtf:

Diezelfde straat 100m verder is over de gemeentegrens ook nog gewoon 70, ook al is het daar over de jaren heen eerder een lappendeken geworden dan dat het nog een effectief veilig berijdbare straat is. 🤷‍♂️

Ik heb geen probleem met 30km/u beperkingen als deze gerechtvaardigd zijn zoals aan scholen en stadscentra, maar ze zijn hier de laatste tijd echt aan het overdrijven met het in te voeren op banen 'op den buiten'.

Verkeerslichten op kruispunt waar ik links af moet slaan. File.
Na 7 keer groen gehad te hebben om links af te slaan, kom ik eindelijk in de buurt van de afslag en misschien haal ik de volgende wel.
Bij het naar voren schuiven, wurmt een rotte Dacia zich ineens voor mij in en skipt de hele file achter mij. Rot onnozel jongske, ik kon zijn ruit inslaan.
Volgende groene licht mis ik dan omdat die stumperd voor mij staat en hij stopt voor het oranje licht. Was ik het geweest, ik was nog mee geglipt.
Ik sta op ontploffen want ik ben al te laat op mijn afspraak.
Dan komt een goedkoop scooterke tussen die Dacia en mijzelf staan. Dat scoorterke vertrekt enorm traag bij het groen licht en kan precies maar 25 per uur halen.
Ipv dat dat scooterke opschuift naar het fietspad blijft die nog net op mijn rijstrook hangen om een fietser 100m verder in te halen. Gezien het tegenliggend verkeer kan ik die scooter niet voorbij.
150m rijdt dat scooterke nu al met de pinker op om nr rechts te gaan, hoewel hij nog steeds voor mij tuft aan 25 per uur. Om dan eindelijk rechts in te slaan.
Ik wil optrekken, maar uit diezelfde weg vlamt een johnny bak voor mij.
De johnny bak trekt niet op, maar wil zich 30m verder parallel parkeren en remt dus.
Op dat moment kon ik mijn stuur opeten, maar dan heb ik gekozen om die johnny bak dan toch maar voorbij te rijden over de doorlopende witte lijn....

Om dan 200m verder weer voor een rood licht te staan waar mensen precies niet kunnen normaal optrekken. RIJ TOCH EENS DOOR

20min eerder trouwens een idioot die op net naast een smalle rijstrook parkeerde, en dan zijn deur wagenwijd opengooit op uit te stappen. Ik rem af en ik toeter om hem ervan te vergewissen dat hij idiote toeren uithaalt. Begint die persoon van zo'n typisch calimero-volk zelf van zijne tak te maken en met zijn arm te zwaaien.
Wat dat met die Dacia betreft, ik zie zo een zaken vaak voor mij gebeuren (zijn meestal wel andere merken die dat heel frequent doen).
Maar bij mij pakt dat niet, ik zorg dat ze er niet tussen kunnen komen, ze mogen doen wat ze willen, er tussen komen ze niet.

Wat dat met die Dacia betreft, ik zie zo een zaken vaak voor mij gebeuren (zijn meestal wel andere merken die dat heel frequent doen).
Maar bij mij pakt dat niet, ik zorg dat ze er niet tussen kunnen komen, ze mogen doen wat ze willen, er tussen komen ze niet.
Bij mij zal het ook niet snel lukken. Maar nu kwam net wat snelheid in de rij omdat er een groen licht was geweest. En die Dacia kwam van verder, stond nog niet stil, en schoot rechtstreeks in de auto afstand die ik hield tov de camionette voor mij. Weinig tegen te doen buiten in zijn flank rijden, of veel te weinig afstand houden tov een camionette waarvan je niet weet wanneer die precies remt wegens gebrekkig zicht.

Het circulatieplan in Aalst.

Ik begrijp dat je een stad veiliger wil maken en toegankelijker voor fietsers. Maar hou er ook rekening mee dat mensen van buiten de stad er soms ook moeten zijn. Werkelijk niets van signalisatie behalve borden gewijzigde verkeerssituatie en heel veel borden dat je er niet in mag.
Zoals enkele jaren geleden. Ik rijd een éénrichtingsstraat in en ik kom terecht op een afgebroken rondpunt. Alle andere straten waren ... opgebroken. Dus ik ben foutief terug gereden door die éénrichtingstraat .. ik geraakte anders niet meer weg. :tongue:

Niemand die daar toen blijkbaar aan gedacht had ..

En stak bijna een madam onder mijne moto.

Als die auto voorbij is steek ik over zonder kijken, kan mij niet schelen dat er nog ne moto afkomt!

Kalf. En nog durven verschieten en gebaren ook.

Gisteren een omleiding moeten volgen. De "hoofdstraat" is blijkbaar afgesloten dus het verkeer moet een omleiding volgen, alleen moet het verkeer een stuk van van de omleiding dezelfde weg gebruiken, helaas is dit stuk weg te smal voor 2 auto's naast elkaar. Good job!

Ik kom gisteren van hier: https://www.google.be/maps/@50.8477...4!1sPmflyrJZdF4xFFsG28YxSA!2e0!7i16384!8i8192
Ik zie dat er in de andere richting een auto komt en we elkaar niet kunnen kruisen dus ik stop en wacht, beslist er toch nog een fluit in een Tucson om mij voorbij te steken en door te rijden, natuurlijk geen 20meter verder staan tegenover elkaar en kan madam achteruit rijden en de stoep op manoeuvreren.

Het inzicht van een duif sommige

Niet echt op de weg, maar toch een ergernis.

Een of andere degenerate heeft één van mijn ventieldopjes gestolen. Ik merk het nu op omdat die band tevens aan het afgaan is tegen 0,1 bar/dag, dus vermoedelijk heb ik nog een klein fitje ook. Ik neem aan dat het dopje hier normaliter geen invloed op mag hebben. En als het wél met elkaar te maken heeft is het de buurman met zijn lelijk geval van hetzelfde merk, want dan is het net gebeurd op de enige dag van de laatste 3 maand dat mijn auto gewoon de hele dag in onze gemeenschappelijke garage stond. :')

Niet echt een ergernis op de weg, maar eerder aan de weg:

hoe fucking lang kunnen wegenwerken soms aanslepen? De verbindingsweg tussen afrit Bekkevoort en Tienen is nu al ruim een jaar afgesloten wat betekent dat als ge van Limburg naar Tienen moet (wat hier helaas wel eens voorvalt aangezien de schoonfamilie daar woont) ge allerlei binnenwegen moet nemen. En voor degenen die de regio daar wat kennen, die zullen weten dat Jezuske daar nog niet overal gepasseerd is en die "binnenwegen" dus soms echt veldwegen zijn.

Voor een stuk van 5min is het nu mss al gauw 20min langer rijden.

Niet echt een ergernis op de weg, maar eerder aan de weg:

hoe fucking lang kunnen wegenwerken soms aanslepen? De verbindingsweg tussen afrit Bekkevoort en Tienen is nu al ruim een jaar afgesloten wat betekent dat als ge van Limburg naar Tienen moet (wat hier helaas wel eens voorvalt aangezien de schoonfamilie daar woont) ge allerlei binnenwegen moet nemen. En voor degenen die de regio daar wat kennen, die zullen weten dat Jezuske daar nog niet overal gepasseerd is en die "binnenwegen" dus soms echt veldwegen zijn.

Voor een stuk van 5min is het nu mss al gauw 20min langer rijden.
Das de weg naar mijn werk en binnendoor heb ik 3 andere wegen, 2 zijn afgesloten en werken ze zelfs niet verder en op de 3e is fluvius bezig waardoor er verkeerslichten staan en afgesperde stukken.

Ik stap hier net even naar buiten en zie een motorfiets (klasse B) op de weg rijden. Bestuurder heeft met zijn rechterhand het stuur en de gas vast, met zijn linkerhand een aanhangwagen die hij voortsleept :oops:
Tuft hier tegen ik schat 30 - 35 km/h voorbij.
Op die aanhangwagen staat wel 'uitzonderlijk vervoer'.:mad:

Ik spreek dus over een aanhangwagen voor een wagen, niet voor een fiets, een kleintje in deze stijl.

aanhangwagen-voor-2-honden-bw-dog-2--839073.jpg

Ze hebben de aanleiding niet gefilmd.

Alé, zo'n gedrag is voor mij levenslang rijverbod, enorm grote boete en zelfs een gevangenisstraf waard. Maar ik zou graag de aanleiding weten. Die doet dat niet zomaar he. Er zijn altijd gedrogeerde zotten die om het minste doorslaan, maar ik zou dat ook wel graag zien.
Als rechter zonder die extra info zou ik die kerel wel serieus straffen, daar niet van, want niets praat dit goed.

Alé, zo'n gedrag is voor mij levenslang rijverbod, enorm grote boete en zelfs een gevangenisstraf waard. Maar ik zou graag de aanleiding weten. Die doet dat niet zomaar he. Er zijn altijd gedrogeerde zotten die om het minste doorslaan, maar ik zou dat ook wel graag zien.
Als rechter zonder die extra info zou ik die kerel wel serieus straffen, daar niet van, want niets praat dit goed.
Aangezien hij nog iemand anders in de flank gereden heeft.. drugs/alcohol zeker?

Maar die moeilijkheid verdwijnt toch uit het niets in vergelijking met de Koolmijnlaan in Heusden op te moeten vanuit de zijstraten daar. Nuja, de Koolmijnlaan in Heusden is in het algemeen ook gewoon een "hier zijn we nog niet op de hoogte van het feit dat er zoiets bestaat als verkeersregels en hoffelijkheid"-zone.
Ja , das waar. Da volkske daar heeft z'n eigen verkeersregels.
Parkeren daar ook steeds op't fietspad. Ben daar met de fiets eens tegen ene opgereden die z'n deur opensmeet.
Wollah dit , wollah dat , mijne spiegel kapot.
Juist of dat ik in fout was. Ik heb me kunnen rechthouden maar mijn fiets had wel wat schade.
Wel onmiddellijk 30 man rond mij. Gij zijt in fout want ge had die deur kunnen ontwijken.
Ik zal van het fietspad afrijden omdat meneer een kennis zag zitten op één van die terraskes daar en hij persé iets moest kunnen zeggen.
Yeah right. 🤨 Politie gebeld nadat ze wat begonnen dreigen en agressief worden.
Ik was in m'n recht , schade is door de verzekering vergoedt maar of die van de verzekering zelf hun centen van 'meneer' hebben terug gezien betwijfel ik ten zeerste.

En nu met al die grote winkelketens daar op ne zakdoek groot zal de doorstroming er niet op beteren.

Die doet er gewoon niet toe. Niets kan dit soort gedrag vergoedelijken.
Alé, zo'n gedrag is voor mij levenslang rijverbod, enorm grote boete en zelfs een gevangenisstraf waard. Maar ik zou graag de aanleiding weten. Die doet dat niet zomaar he.
Nogmaals, die doet er niet toe. Die man gebruikt zijn wagen als wapen, als represaille voor whatever. Gewoon op die manier bestraffen.

Terug
Bovenaan