De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ik heb een paar jaar met een motorscooter gereden, ook verschillende idioten die dachten dat dat motorplak er op hing voor de show :unsure:
Sommige bestuurders hier in de buurt denken dat ook, korte broek, tshirt en geen handschoenen op een motorscooter is hier frequent te zien.

Ik heb een paar jaar met een motorscooter gereden, ook verschillende idioten die dachten dat dat motorplak er op hing voor de show :unsure:
lol, ik heb ook ooit met ne 125cc gereden en ook gehad dat men teken deed dat ik op het fietspad moest en dat terwijl ik zeventig reed (waar ge zeventig mocht).

lol, ik heb ook ooit met ne 125cc gereden en ook gehad dat men teken deed dat ik op het fietspad moest en dat terwijl ik zeventig reed (waar ge zeventig mocht).
Ik snap dat ècht niet, ik reed altijd op de linkerhelft van de baan, motorvest aan (handschoenen niet altijd in de zomer ☹️), dan kan je toch denken dat die nummerplaat (was nog voor A/B-klasse dat ook hadden) met verlichting aan, een duidelijke hint is??? 🤷🏼‍♀️

Ik snap dat ècht niet, ik reed altijd op de linkerhelft van de baan, motorvest aan (handschoenen niet altijd in de zomer ☹️), dan kan je toch denken dat die nummerplaat (was nog voor A/B-klasse dat ook hadden) met verlichting aan, een duidelijke hint is??? 🤷🏼‍♀️
waarschijnlijk ergeren die zich ook al aan het feit dat ge links rijdt op uw vak, want die willen dat ge tegen de goot rijdt zodat ze u op hetzelfde vak kunnen voorbijsteken.

Derjust met de speed pedelec van de baan gebonjourd geweest omdat madam vond dat mijn plaats op het fietspad was. Klein detail was dat het een fietspad dubbel gebruik is en ik daar dus niet op mag rijden zelfs.

Eerst naast mij komen rijden en verhaal halen. Ik heb 2 keer gezegd dat ik op dat fietspad zelfs niet mag rijden. Dan moest ik maar rondrijden volgens haar en ze kwam gewoon naar rechts.
Nummerplaat melden bij de politie voor verkeersagressie. Dat zijn prioritaire oproepen, daar wordt voorrang in gegeven (om escalatie te vermijden).
Wacht, dus je moest een overtreding maken of ze ging je aanrijden?

Nummerplaat noteren voor klacht van verkeersagressie? Gaat weinig van komen maar ze kan eens verschieten.
Ik denk dat verkeersagressie altijd opgevolgd wordt... is me toch ooit uitgelegd door de politie toen ik er melding van maakte. Onmiddellijk melden, niet de dag nadien.

Ik reed enkele dagen geleden op de autostrade op de linkse rijstrook. Mijn voorliggers (een 5-tal) en ik reden ongeveer 130. Er waren maar twee rijstroken. Ik zag in mijn achteruitkijkspiegel een wagen zeer snel dichtbij komen. Niet veel later zat die ferm in mijn gat te rijden en met zijn lichten te flashen. Ik rij gewoon verder en probeer mij er niets van aan te trekken. In mijn ogen doe ik niets verkeerd en volg ik gewoon het tempo van mijn voorliggers, wat heel wat hoger lag dan het verkeer op de rechts rijstrook. Het was ook zeer duidelijk dat er voor mij nog enkele wagens en camionetten reden, dus die man zou zijn trucje nog enkele keren mogen herhalen vooraleer hij vrij spel had en kon doorrijden.

Enkele 100en meters later ga ik naar rechts omdat ik mijn afslag moet halen. Plots komt die man naast mij rijden, steekt zijn middelvinger op en begint dan voor mij op de middenstreep te rijden en regelmatig af te remmen.

Wat bezielt zo'n mensen? Wat wilde hij dat ik zou doen? Gewoon opzijgaan terwijl ik het verkeer helemaal niet vertraag? Ik heb, net zoals hem, voorliggers. Geen probleem als ik de enige zou zijn die hij voorbij moest steken, dan ging ik gewoon opzij als er een gaatje was, maar iedereen kon gewoon zien dat er voor mij nog meerdere auto's op dezelfde snelheid aan het rijden waren.

Ik haatte die gast voor enkele minuten. Zeer cliché beeld, maar het was een brede, kale patser in een lange dikke BMW met zijn bimbo ernaast.

Ah zo van die kerels die tegen 130 links blijven plakken omdat ze denken dat ze dan aan absolute VMAX rijden
giphy.gif

Haha :shy: Eigenlijk had ik die snelheid er niet bij moeten zetten. Maar wat is dan het juiste om te doen in die situatie? Ik kan gerust ff gezellig naar rechts tussen twee camions gaan plakken om dan gewoon terug opnieuw naar links in hetzelfde rijtje te gaan staan. Ik snap dat die gast vooruit wou, maar indien ik zou opschuiven, leek het probleem in mijn ogen niet opgelost. Rechts nen hoop camions, en links een rij mensen waarvan de eerste nu eenmaal niet sneller lijkt te willen rijden.

En los daarvan ist nog altijd een debiel en kinderachtig om anderen dan maar in gevaar te brengen met wat stoer rijgedrag en een middelvinger.

Haha :shy: Eigenlijk had ik die snelheid er niet bij moeten zetten. Maar wat is dan het juiste om te doen in die situatie? Ik kan gerust ff gezellig naar rechts tussen twee camions gaan plakken om dan gewoon terug opnieuw naar links in hetzelfde rijtje te gaan staan. Ik snap dat die gast vooruit wou, maar indien ik zou opschuiven, leek het probleem in mijn ogen niet opgelost. Rechts nen hoop camions, en links een rij mensen waarvan de eerste nu eenmaal niet sneller lijkt te willen rijden.

En los daarvan ist nog altijd een debiel en kinderachtig om anderen dan maar in gevaar te brengen met wat stoer rijgedrag en een middelvinger.
Als je niet naar rechts kan valt er weinig aan te doen. Als je natuurlijk een beetje ruimte hebt kan je u de stress besparen en dat onding voorlaten zodat hij iemand anders lastig valt.
Je kan ook voor optie 3 kiezen en alles toesmijten en kijken wat er gebeurt 🤣

Opzij gaan om hem voorbij te laten, terug links gaan, in zijn gat plakken en beginnen flashen.

Wel opletten voor de brake check die er dan aan komt!

De technische marge blijft gewoon bestaan, dus 127 gps snelheid gaat gewoon nog oké zijn. Of houden jullie er echt rekening mee dat er daarop nog een extra marge is?
Ik wist zelfs niet dat het zo erg was, in Brussel pas vanaf 47 in zone 30, lol.
Snap ook niet goed dat er zoveel mensen zijn die denken dat die technische marge wegvalt, ook al wordt het overal duidelijk vermeld. Op FB ook al een paar de uitleg gegeven nadat ik ze een rant zag posten er over. Er verandert toch helemaal niets voor de meesten? Wie ging er nu idd uit van een extra marge?

Wtf was dat gisteren avond / nacht.
Eerst een auto die met enkel zijn dageijlichten aan reed.
Dan twee fietsers die langs elkaar reden, de ene op het fietspad de andere er langs op de weg en dat op een drukke steenweg.
Nog wat later een fiets zonder lichten, gelukkig wel op het fietspad, ietsje verder drie fietsers zonder licht, 2 op het fietspad de derde gewoon op de weg aan het rijden, alle 3 zonder licht en nog een stuk verder nog een fietser zonder licht.

Hoe weinig personen er zich bewust van zijn dat een doorlopend fietspad op een kruispunt wel degelijk een (de enige?) uitzondering is op de voorrang van rechts.

Hoe weinig personen er zich bewust van zijn dat een doorlopend fietspad op een kruispunt wel degelijk een (de enige?) uitzondering is op de voorrang van rechts.
Ze maken het op typisch belgische manier ook niet echt duidelijk of gemakkelijk hé.

Nuja gemiddelde weggebruiker snapt al de meest basisregels niet, laat staan dat ze het verschil zien en kennen tussen een wel- en niet doorlopend fietspad. 90% snapt geeneens het concept van pinken en wanneer dat ge dat moet doen. Zolang dat geel lampke heeft gebrand als ze ergens zijn afgedraaid is alles ok.

De nieuwste farce hier in de buurt. Doe eens een gokje hoe snel je hier mag rijden. (Erg oude street view opname ook, asfalt ligt er al jaren wel deftig bij.)
70 want buiten bebouwde kom? nope
50 dan? Zo was het tot recent door een zone 50 op het ganse grondgebied behalve enkele invalswegen.
Toen ik er daarstraks passeerde bleek zone 30 nog maar wat belachelijker doorgevoerd te zijn. Nu dus ook al op amper bebouwde wegjes op den buiten :oink:. Ik vraag me af welke schepen of politieker er in die straat woont.

Dubbel frappant wanneer je net terug bent van een korte vakantie in Wallonië waar zulke wegen gewoon 90 zijn of per uitzondering 70. Het moet hier in Vlaanderen niet veel zotter gaan worden.

De nieuwste farce hier in de buurt. Doe eens een gokje hoe snel je hier mag rijden. (Erg oude street view opname ook, asfalt ligt er al jaren wel deftig bij.)
70 want buiten bebouwde kom? nope
50 dan? Zo was het tot recent door een zone 50 op het ganse grondgebied behalve enkele invalswegen.
Toen ik er daarstraks passeerde bleek zone 30 nog maar wat belachelijker doorgevoerd te zijn. Nu dus ook al op amper bebouwde wegjes op den buiten :oink:. Ik vraag me af welke schepen of politieker er in die straat woont.

Dubbel frappant wanneer je net terug bent van een korte vakantie in Wallonië waar zulke wegen gewoon 90 zijn of per uitzondering 70. Het moet hier in Vlaanderen niet veel zotter gaan worden.
Op de street view was het trouwens toch al 50. Er staat een bordje einde bebouwde kom 100m verder.

Ja inderdaad verkeerd gezien. Nu met die nieuwe zone 30 is het wel doorgetrokken tot aan de gemeentegrens. Loopt dus gewoon verder buiten bebouwde kom.

Terug
Bovenaan