De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Veel chauffeurs die zich lijken af te vragen of die ronde borden met cijfers op langs de weg de winnende lotto-nummers zijn of de meest aangeraden menu-optie bij de afhaalchinees. Maar het lijkt geen verband te houden met hun snelheid :crazy:

Leuk zo die wegenwerken op de E19. Gecombineerd met de geweldige regeling van de verkeerslichten in Mechelen zit alles lekker dicht in en rond Mechelen. Ongelooflijk.

Welk volstrekt RUND bij AWW kwam op het lumineus idee om zowel op de A12 als E19 in beide richtingen voor kilometers wegenwerken uit te voeren voor de hele zomer, waarbij alles op 2 armtierige strookjes wordt geduwd. En uiteraard alles ten zuiden van Mechelen zodat je aan de N16 ook geen hol hebt. En dan nog eens van zuid naar noord werken op de E19 zodat verkeer dat de N16 neemt tussen de A12 en E19 richting Antwerpen gegarandeerd de hele zomer lang in die fuik terecht komt.

Hele verbinding Antwerpen-Brussel op misschien ~60% capaciteit, 2 maand lang. De belangrijkste verbinding in het land met massa’s doorgaand verkeer helemaal afknijpen.

Oh, en ‘s avonds dodo doen, in’t weekend pintelieren en tijdens het bouwverlof doen we rien de knots en laten we onzen brol liggen waar’t ligt.

U kunt nu dus genieten van in de ochtendspits te staan om 6h, en in de avondspits om 20h30... Op een vrijdag

Laatst bewerkt:
Gisteren nog 2u30 gereden van Gent naar Mol. Toch vermoeiend, dat aanschuiven.

Ergernis hier.

T-kruispunt.

Ik wil naar links afslaan. Wat doen sommige achterliggers? Langs het fietspad voorbijsteken. Geen idee waarom maar ik word daar zo kwaad van. Wacht toch gewoon in plaats van de ongeduldige paljas uit te hangen.

Welk volstrekt RUND bij AWW kwam op het lumineus idee om zowel op de A12 als E19 in beide richtingen voor kilometers wegenwerken uit te voeren voor de hele zomer, waarbij alles op 2 armtierige strookjes wordt geduwd. En uiteraard alles ten zuiden van Mechelen zodat je aan de N16 ook geen hol hebt. En dan nog eens van zuid naar noord werken op de E19 zodat verkeer dat de N16 neemt tussen de A12 en E19 richting Antwerpen gegarandeerd de hele zomer lang in die fuik terecht komt.

Hele verbinding Antwerpen-Brussel op misschien ~60% capaciteit, 2 maand lang. De belangrijkste verbinding in het land met massa’s doorgaand verkeer helemaal afknijpen.

Oh, en ‘s avonds dodo doen, in’t weekend pintelieren en tijdens het bouwverlof doen we rien de knots en laten we onzen brol liggen waar’t ligt.

U kunt nu dus genieten van in de ochtendspits te staan om 6h, en in de avondspits om 20h30... Op een vrijdag
Bijkomend ook al het lokaal verkeer uit Leest dat ook de N16 wordt opgeduwd tot aan het bouwverlof 🤡.

Alsook werken aan de nieuwe afrit op A12 in Puurs waardoor ook daar veel lokaal verkeer dat van Willebroek normaal de A12 'overstak' nu de afrit verder er af moet en via N16 moet gaan met lange files aan die afrit tot gevolg 🤡.

Welk volstrekt RUND bij AWW kwam op het lumineus idee om zowel op de A12 als E19 in beide richtingen voor kilometers wegenwerken uit te voeren voor de hele zomer, waarbij alles op 2 armtierige strookjes wordt geduwd.
Is het dan ooit anders geweest bij AWV? Nul komma nul rekening houden met andere wegenwerken. Hier in de regio zijn nog situaties geweest waarbij de omleiding van werken van AWV ook weer omgeleid werden door werken van AWV en die tweede omleiding werd dan ook weer omgeleid door werken van AWV. En dat zijn allemaal hoofdwegen hé. In diezelfde periode waren de toegangswegen van 3 van de 5 opritten naar de E17 vanuit Zuid-West-Vlaanderen afgesloten door wegenwerken.

Los daarvan, naast het kaarsrechte stuk E17 tussen Kortrijk en Waregem waar constant accidenten gebeuren in de ochtendspits is het nu op het kaarsrechte stuk E403 tussen Kortrijk en Roeselare om de vijf botten van dat. Geen idee wat iedereen heeft gesnoven op dat traject.

...

Los daarvan, naast het kaarsrechte stuk E17 tussen Kortrijk en Waregem waar constant accidenten gebeuren in de ochtendspits is het nu op het kaarsrechte stuk E403 tussen Kortrijk en Roeselare om de vijf botten van dat. Geen idee wat iedereen heeft gesnoven op dat traject.

Ik snap dat ook niet, de afgelopen jaren regelmatig ongevallen gezien op dat stuk E17. Veel te dicht op elkaar rijden op het 3e rijvak, remgolven en teveel auto's die zich er van het middenvak nog tussen wringen denk ik. Maar inderdaad bizar dat er op zo'n simpel stuk zoveel ongevallen gebeuren.

Wel veel volk dat aan een slakkengang op het derde vak zit in te halen waardoor je constant treintjes krijgt. Je moet daar alleszins heel alert rijden in de spits.
Ik rij daar bij druk verkeer vaak gewoon rechts aan 90. Veel tijd verlies je niet en het voelt toch veel gemoedelijker aan.

Terug
Bovenaan