De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

:wtf:

Pl5VG0B.png


Dat is geen C3 bord hé, maar C24b:

En het onderbord is dus ook een uitzondering op dat bord.

En dan nog, het geen éénrichtingsstraat, je kan u nog altijd keren. Al geef ik toe dat er het beter eerder geplaatst hadden.

Toen ik er voorbij reed leek dat op een zwaailamp ofzo ipv een vlam, ben niet terug gaan kijken.
Keren kan ja, maar op dat punt vertik ik het duidelijk toch. Is volgens mij maar eerstegraads overtreding...

Ik had dat bord (duidelijk) zelfs nog nooit van mijn leven gezien, terwijl ik vermoed dat dat in 2000 (jaar dat ik mijn rijbewijs gehaald heb) ook al bestond.
 
Toen ik er voorbij reed leek dat op een zwaailamp ofzo ipv een vlam, ben niet terug gaan kijken.
Keren kan ja, maar op dat punt vertik ik het duidelijk toch. Is volgens mij maar eerstegraads overtreding...

Ik had dat bord (duidelijk) zelfs nog nooit van mijn leven gezien, terwijl ik vermoed dat dat in 2000 (jaar dat ik mijn rijbewijs gehaald heb) ook al bestond.
Dan zou het een verbod zijn op prioritaire voertuigen? :unsure: (bestaat uiteraard niet)
Maar je hebt dus niets fout gedaan.
 
:wtf:

Pl5VG0B.png


Dat is geen C3 bord hé, maar C24b:

En het onderbord is dus ook een uitzondering op dat bord.

En dan nog, het geen éénrichtingsstraat, je kan u nog altijd keren. Al geef ik toe dat er het beter eerder geplaatst hadden.
Dat bord heb ik werkelijk nog nooit gezien. En ik ben iemand die om de zoveel maanden voor de lol een aantal proefexamens theorie rijbewijs B aflegt en al verschillende jaren geabonneerd is op de Kleinste Verkeersquiz
 
Ik had dat bord (duidelijk) zelfs nog nooit van mijn leven gezien, terwijl ik vermoed dat dat in 2000 (jaar dat ik mijn rijbewijs gehaald heb) ook al bestond.
Dat bord heb ik werkelijk nog nooit gezien. En ik ben iemand die om de zoveel maanden voor de lol een aantal proefexamens theorie rijbewijs B aflegt en al verschillende jaren geabonneerd is op de Kleinste Verkeersquiz
Het is een bord dat zelden gebruikt wordt en ver niemand kent, omdat het op bijna niemand van toepassing is.
Wat wel zeer duidelijk is, zelfs als je het nog nooit gezien hebt, is dat het geen algemeen bord C3 is. Wat @HUSKE er wel van maakte.
 
Het is een bord dat zelden gebruikt wordt en ver niemand kent, omdat het op bijna niemand van toepassing is.
Wat wel zeer duidelijk is, zelfs als je het nog nooit gezien hebt, is dat het geen algemeen bord C3 is. Wat @HUSKE er wel van maakte.
Uit jouw screenshot dacht ik eerst, serieus, dat dat een standaard bord C5 was waar iemand als grap een sticker van een onploffing had opgeplakt.
 
Eigenlijk verbazingwekkend dat er niet meer ongevallen gebeuren. Gisteren op de Antwerpse ring: ik rijd op het rechtervak, rechts van me nog de vakken van de oprit van Berchem die er bij komt. Links van me een vrachtwagen. Daar links van een wagen, met pinker naar rechts op die zich aan't laten uitzakken is om zo achter de vrachtwagen in te voegen. Heel duidelijk te zien dat die z'n pinker op staat en dat er een gat is.
Komt er ene van de oprit Berchem, die ziet dat gat ook en steekt zonder pinker mijn vak over om meteen achter de vrachtwagen te eindigen.
De wagen links die dus z'n pinker op had was ook al half naar rechts geschoven waardoor ze bijna tegen elkaar zaten, gelukkig kon die net terug naar z'n eigen vak.

Da's ofwel niet opletten van diegene die invoegt van oprit of gewoon moedwillig ambetant doen.

De splitsing van de ring richting E34/E313 is ook zo'n punt. Wring u der maar tussen, fuck wie der al rijdt en liefst nog zo laat mogelijk.
Ik laat altijd wel genoeg plek en zit er niet mee in om iemand tussen te laten. Maar time dat dan ook wat goed.. als ge ziet dat er remgolf is, omdat er ene nog later wil invoegen, wacht dan met opschuiven. Niks zo tof dat er ene voor u duikt terwijl ge aan't remmen zijt en uwe remweg een pak in kort.
 
Ook deze?
S8eeE7D.png

Mja, ik had het juist al vermoed ik dat velen optie 1 gekozen zullen hebben. Ik vermoed ook dat veel automobilisten gewoon de speciale gevallen voor fietsers niet weten of onthouden als ze zelf nooit fietsen. En op zich zijn 1 & 3 fout, maar beter te voorzichtig. Er niet inrijden is geen fout tegen de wegcode als fietser, maar het mag wel ;)
Ja die idd, en ik vermoed hetzelfde.
 
Vandaag was ik mijn eigen ergernis: vervangwagen mee gekregen van de garage, automaat maar geen zo'n intuïtief systeem om die in achteruit te krijgen. Mijn collega die stond te wachten terwijl ik in de parking stond te sukkelen, zal ook gedacht hebben "bij welke doos cornflakes hebben ze die een rijbewijs meegegeven".
Achteruitrijcamera aan zetten was gelukkig wel snel gevonden.
 
Vandaag was ik mijn eigen ergernis: vervangwagen mee gekregen van de garage, automaat maar geen zo'n intuïtief systeem om die in achteruit te krijgen. Mijn collega die stond te wachten terwijl ik in de parking stond te sukkelen, zal ook gedacht hebben "bij welke doos cornflakes hebben ze die een rijbewijs meegegeven".
Achteruitrijcamera aan zetten was gelukkig wel snel gevonden.
Welke wagen, als ik vragen mag? Zoiets basics als de rijrichting selecteren zou toch intuïtief moeten zijn ongeacht wie met de auto rijdt, dus dat lijkt mij hoedanook een ergonomische misser van de fabrikant.
 
Welke wagen, als ik vragen mag? Zoiets basics als de rijrichting selecteren zou toch intuïtief moeten zijn ongeacht wie met de auto rijdt, dus dat lijkt mij hoedanook een ergonomische misser van de fabrikant.

BMW. Het kan ook gewoon aan mij liggen, combinatie van een pook die naar zijn oorspronkelijke stand terugkeert wat het verschil tussen licht vooruit (neutraal) vs. verder vooruit (achteruit) gevoeliger maakt + de unlock knop die precies niet goed reageerde waardoor ik blijkbaar de pook naar links duwde bij het indrukken van die knop - waardoor ik de versnellingsbak in manuele stand zette.

Mijn laatste 2 BMW's waren elektrisch en daar hadden ze net de pook vervangen door zo'n schuiver, anders was ik dat systeem sowieso gewoon; daarvoor reed ik met een andere automaat met een ander soort pook die niet naar dezelfde stand terugkeerde (en waar de "unlock" knop wel direct reageerde, dat voelde ook meer als een fysieke knop).
 
Zijn er hier ook die gans hun gemeente afschuimen op zoek naar een plek in de schaduw om volgende dag niet meteen in een bakoven te zitten?
Ik begin iets later dan de meeste mensen en zelfs dan nog tracht ik mijn wagen ergens te zitten op een plek waar die niet in de volle zon staat, mocht ik een dagje thuis zijn. Vaak is er net geen plek, je kent het wel, twee meter tussen twee wagens in :angry: of een tekort aan hoogbouw / bomen.
 
Zijn er hier ook die gans hun gemeente afschuimen op zoek naar een plek in de schaduw om volgende dag niet meteen in een bakoven te zitten?
Ik begin iets later dan de meeste mensen en zelfs dan nog tracht ik mijn wagen ergens te zitten op een plek waar die niet in de volle zon staat, mocht ik een dagje thuis zijn. Vaak is er net geen plek, je kent het wel, twee meter tussen twee wagens in :angry: of een tekort aan hoogbouw / bomen.

Nee, ik kan mijn wagen vanop afstand koelen, wel zo handig bij dit weer.
 
Terug
Bovenaan