De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ben je nu serieus?
Instellen op een uur of met een knopje?

Ja, koelen in de zomer, verwarmen in de winter. Eigenlijk gewoon de climatisatie aanzetten op de ingestelde temperatuur. Moest je dat uitzetten heb ik wel geen idee wat die doet. Ik heb clima control altijd aanstaan.

En dat kan vanuit de BMW app op de GSM (via de cloud, dus van waar dan ook). Ik zet in de winter de verwarming aan als ik opsta en eer ik gedouched ben enzo is de wagen gewoon op temperatuur. De zetelverwarming kan hierbij ook mee ingeschakeld worden bvb (hangt van de buitentemp af).

Volgens mij kan dat ook met de configureerbare knop op de sleutel, maar dan moet je er al bij staan natuurlijk.
Je kan nog meer dingen doen in de app, zoals wagen openen/sluiten, een 360 graden foto nemen rond de wagen etc.

IMG-9366.png
 
Ben je nu serieus?
Instellen op een uur of met een knopje?
Zo vreemd is dat niet, denk ik. Veel auto's zijn tegenwoordig gewoon rondrijdende computers.


Eigen irritatie: gsm's die je wel mag hanteren als ze in een houder steken. Allemaal goed en wel hoor. Vanochtend hing ik achter zo'n geval die een goeie 2 km constant op zijn gsm bezig zat. Regelmatig lichtjes naar links of rechts afwijken. Snelheid minderen gaandeweg. Een keer met de grootlichten teken gedaan maar had hij niet door natuurlijk. Even later dan toch maar de claxon gebruikt want het werd bijna gevaarlijk eerlijk gezegd. Dan had hij het ineens door.
 
Zo goed als elke recente (hybride/elektrische) auto heeft een app waarmee je de auto van op afstand kan inschakelen/koelen/verwarmen. Een Dacia Spring van 15k kan dit
Mijn Volkswagen van 60000€ heeft dit ook. Maar je moet er wel nog extra een abonnement bij nemen voor 150€/jaar (het eerste jaar gratis), wat ik vertik.
 
Zo goed als elke recente (hybride/elektrische) auto heeft een app waarmee je de auto van op afstand kan inschakelen/koelen/verwarmen. Een Dacia Spring van 15k kan dit

En vooral in Scandinavische landen hadden ook diesels en benzines dat wel vaker als optie. Ze gebruikten dat dan eerder om de auto voor te verwarmen in de winter, maar dat werkte even goed om te koelen in de zomer.

Echt een niet te onderschatten voordeel aan elektrische auto's!
 
Gisterenochtend op weg naar het werk, op de steenweg tussen Leuven en Brussel, dus een best drukke verkeersader.

Vertraagd verkeer: iedereen zit vast achter 2 tractoren van de gemeente die bermen maaien (die typische maai-arm op de tractor en aanhangwagen achter de tractor).
Ze waren niet aan het maaien, maar onderweg. Bon.

Ineens stopt alles. Beide tractoren staan stil, midden van hun rijvak. Geen berm te bespeuren. (Ongeveer stonden ze ter hoogte van de donkere auto naast dat Italiaans restaurant in de verte aan de rechterkant: https://www.google.be/maps/@50.8964736,4.6229324,3a,63.2y,273.78h,85.22t,356.74r/data=!3m7!1e1!3m5!1sWE4pklQMMZ8sSJFQrmfT1w!2e0!6shttps://streetviewpixels-pa.googleapis.com/v1/thumbnail?cb_client=maps_sv.tactile&w=900&h=600&pitch=4.778471798204052&panoid=WE4pklQMMZ8sSJFQrmfT1w&yaw=273.78243268603984!7i16384!8i8192!5m1!1e1?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDYyMy4wIKXMDSoASAFQAw==)

Bon, mss dat daar 20m verder een mini-strookje gras begint achter de vangrail.
Maar vanwege tegenliggend verkeer stond iedereen dus stil. Tractoren bewegen ook niet, maken geen aanstalten om te maaien, en staan nog altijd midden van het rijvak.

Uiteindelijk zijn er wat gaten en beginnen auto's de 2 tractoren voorbij te steken. Dan is het mijn beurt, en ik kijk eens wat de chauffeur in de 1e tractor bezig is: die zat lekker gezellig met zijn FUCKING GSM te TELEFONEREN. En parkeert zich even midden op een steenweg in de ochtendspits!!!

Terwijl hij net een strook van +200m voorbij gereden is waar die op zijn gemak even kon stilstaan zonder andere mensen te hinderen. Zo iemand wens ik dikke pijnlijke aambeien toe zeg, wtf.

Ja ik jaag me op aan mensen die egoïstisch zijn en totaal geen benul hebben van hun omgeving.
Uiteraard heb ik goed getoeterd bij het passeren.
 
Ja, koelen in de zomer, verwarmen in de winter. Eigenlijk gewoon de climatisatie aanzetten op de ingestelde temperatuur. Moest je dat uitzetten heb ik wel geen idee wat die doet. Ik heb clima control altijd aanstaan.

En dat kan vanuit de BMW app op de GSM (via de cloud, dus van waar dan ook). Ik zet in de winter de verwarming aan als ik opsta en eer ik gedouched ben enzo is de wagen gewoon op temperatuur. De zetelverwarming kan hierbij ook mee ingeschakeld worden bvb (hangt van de buitentemp af).

Volgens mij kan dat ook met de configureerbare knop op de sleutel, maar dan moet je er al bij staan natuurlijk.
Je kan nog meer dingen doen in de app, zoals wagen openen/sluiten, een 360 graden foto nemen rond de wagen etc.

IMG-9366.png
Yup ik heb ook die mogelijkheid met mijne cupra.
 
Mijn auto kost €85.000! Of zijn we niet aan het stoefen met hoe duur onze wagen is?

Ik heb geen wagen, ik rij met de wagen van Arval die mijn werkgever leased…

Onze eigen wagen was nieuw 16040€ tijdens het autosalom in 2024. Zoveel geven we uit aan een wagen. Een auto is op uitzonderingen na verloren geld, niet teveel aan uit geven :).
 
Voorligger stopt aan het stopbord zoals het moet, maar pakt dan zijn gsm en begint wat te tokkelen. Ik claxonneer eens kort, hij schrikt en rijdt verder. 2km verder moet hij stoppen aan het rode licht, pakt weer zijn gsm en begint wat te tokkelen. Het wordt groen, na een seconde of 5 claxonneer ik iets minder kort. Kerel steekt zijn middelvinger op en valt dan stil. :lol:
Echt een bizarre ziekte die gsm.
 
Voorligger stopt aan het stopbord zoals het moet, maar pakt dan zijn gsm en begint wat te tokkelen. Ik claxonneer eens kort, hij schrikt en rijdt verder. 2km verder moet hij stoppen aan het rode licht, pakt weer zijn gsm en begint wat te tokkelen. Het wordt groen, na een seconde of 5 claxonneer ik iets minder kort. Kerel steekt zijn middelvinger op en valt dan stil. :lol:
Echt een bizarre ziekte die gsm.
afgelopen weken ook al een aantal keer gezien met fietsers en voetgangers: ze staan aan een rood licht, beginnen ze te tokkelen, het wordt groen, die blijven tokkelen, terug rood. Natuurlijk minder erg dan achter het stuur van een auto of camion, maar toch... 't is wel zot hoe dat mensen er echt constant mee bezig zijn.
 
Fietsers die als ze een auto of andere fietser kruisen hapen alsof ze nog nooit een andere mens/auto/gezien hebben.

Steeds grappig als ge dan terugkijkt, ze ineens weer voor zich uitkijken alsof ze zich betrapt voelen.
 
Terug
Bovenaan