De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Dagelijks genoeg ergernissen om te posten, maar veelal same shit as usual dus niet zo interessant, maar daarstraks toch ene die ik het de moeite waard vind om te posten:

Ik reed rustig op de autostrade op het rechtse vak tegen 110 CC of zo, op een gegeven moment werd ik links ingehaald door een andere auto. Paar momenten later zie ik dat die duidelijk zijn snelheid verminderde (bewust of niet idk), waardoor ik hem natuurlijk weer terug inhaalde langs rechts omdat mijn snelheid hetzelfde bleef logischerwijs.

Waarom??? :unsure:

Gisteren op de N49 richting Knokke tussen de Audi garage en Carrefour. Een camion die uitbolt van 70 naar 30-ish... ter anticipatie van een voertuig die 50-80m verder ging oprijden... Zit daar dan eens achter... Gelukkig kunnen inhalen, en die auto smeet zich dus echt bijna voor die camion zonder voorrang te geven, kan het maar niet begrijpen... En neen, die camion is zelfs niet ingedraaid, maar reed gewoon verder achter die auto.

En dan in Knokke zelf op de Lippenslaan, over 300m, 2 x achter een verschillende wagen gereden waarbij die plots stoppen, en een bejaarde boomer achterin op de passagierszetel, strategisch rechts gepositioneerd het raam opende, een kort praatje begon met iemand op het voetpad, met de typisch Knokse m'as tu vu allure, mon ami! Dan heb je echt zin om eens goed te claxonneren eh, in het laatste voertuig stapte dan na het m'as tu vu gesprekje een bejaard madammeke uit met 'r wandelstok. Het duurde 2min eer die er volledig uit was, achter mij een file wagens.
Aan de overkant van de Lippenslaan wel telkens vrije parkeerplaatsen... Maar neen, mevrouw moest daar haar praatje doen en uitstappen, zonder rekening te houden met de rest van de wereld.

(Het was een poosje geleden dat ik nog in Knokke was geweest.)

Mensen die op een supermarkt parking zich midden over 2 plaatsen zetten, en dan natuurlijk nog zo dicht mogelijk bij de ingang.
In plaats van een rustige plaats in een uithoek te kiezen...

Gisteren kwam ik terug aan mijn auto en ene stond geparkeerd tegen mijn achterbumper.

Zijn ruit stond nog open, niemand te bespeuren.

Foto's genomen en wat vooruit gereden om schade op te meten. In eerste instantie niets te zien.
Sensoren werken nog en geen zichtbare schade.

Vermoedelijk als ik achteraf iets op merk, te laat om iets mee te doen Wss?

Het hoort hier niet echt thuis want het is geen ergernis, iedereen doet wat ie wil, maar het valt me wel op dat ondanks de dure brandstofprijzen en nakende energiecrisis iedereen blijft vlammen op de snelwegen en vooral blijft remmen en optrekken alsof het niets kost. Weinig verkeersinzicht precies. Of allemaal een tankkaart van het werk :)

Hier ook niet echt een ergernis, maar eerder een klein WTF‑momentje.
Ik was aan het rijden in een zeer lange, rechte straat. Er reed niemand voor me en er kwam ook niemand achter me.
Plots zie ik, zo’n 100 meter voor mij, iemand de straat opkomen die teken doet dat ik moet wachten, terwijl hij tegelijk naar een auto wijst die achteruit een oprit aan het afrijden was, alsof hij wilde aangeven dat het oké was om achteruit te rijden.
Perfect begrijpelijk dat je iemand een teken geeft om te tonen dat de kust veilig is, maar daarom het ‘verkeer’ ,in dit geval enkel mijn auto, tegenhouden door letterlijk op straat te gaan staan… dat had ik toch nog niet eerder meegemaakt.
:biglaugh:

Deze ochtend de zoveelste elektrische fietser tegengekomen die rijvaardigheid ontbreekt. Die fiets reed met de dame in kwestie, niet andersom. En ze had nog grote manieren ook. Zo hard in 't midden van de fietsstraat fietsen met veel gezucht en gedoe, dat ze tegenliggende fietsers begon te hinderen.

Wat verder aan een T-splitsing (allemaal fietsstraat) linksaf slaan zonder kijken waardoor ze 2 elektrische fietsers die van rechts kwamen zwaar hinderde en die alles mogen toesmijten. Madam heeft dan nog de pretentie om te beginnen roepen op die fietsers. Terwijl ze van haar tak aan 't maken was schoot haar motorke terug in gangk en kreeg haar stuur een onverwachte draai zodat ze bijna aan den overkant op de borduur vlamde. Dan enorm gefrustreerd doorrijden en 3 kinderen op hun fiets inhalen terwijl er een tegenligger afkomt.

Gefrustreerd kakwijf zeg. Blijf thuis de volgende keer.

Deze ochtend de zoveelste elektrische fietser tegengekomen die rijvaardigheid ontbreekt. Die fiets reed met de dame in kwestie, niet andersom. En ze had nog grote manieren ook. Zo hard in 't midden van de fietsstraat fietsen met veel gezucht en gedoe, dat ze tegenliggende fietsers begon te hinderen.

Wat verder aan een T-splitsing (allemaal fietsstraat) linksaf slaan zonder kijken waardoor ze 2 elektrische fietsers die van rechts kwamen zwaar hinderde en die alles mogen toesmijten. Madam heeft dan nog de pretentie om te beginnen roepen op die fietsers. Terwijl ze van haar tak aan 't maken was schoot haar motorke terug in gangk en kreeg haar stuur een onverwachte draai zodat ze bijna aan den overkant op de borduur vlamde. Dan enorm gefrustreerd doorrijden en 3 kinderen op hun fiets inhalen terwijl er een tegenligger afkomt.

Gefrustreerd kakwijf zeg. Blijf thuis de volgende keer.
Nu het al eens wat beter weer is kom ik ze op mijn fietsrit van kantoor naar huis ook altijd tegen: de al wat oudere mensen die na maanden stilzitten hun elektrische fiets nog eens bovenhalen om nog eens een ritje te doen. Nog gevaarlijker in combinatie met fietsstraten waar die denken dat ze de koning te rijk zijn en zich aan geen verkeersregels meer moeten houden.

Naar niks kijkend, oversteken waar het hun belieft. En het beste is altijd als je achter hun komt gereden op het fietspad en hen wil voorbijsteken. Mijn fietsbel gaat, dan zie je hun stuur even schudden van het verschieten, even achteromkijkend precies of er komt een lawine af om dan nog eens na te denken wat links en rechts is om dan naar rechts uit te wijken.

Heerlijk hé.

Naar niks kijkend, oversteken waar het hun belieft. En het beste is altijd als je achter hun komt gereden op het fietspad en hen wil voorbijsteken. Mijn fietsbel gaat, dan zie je hun stuur even schudden van het verschieten, even achteromkijkend precies of er komt een lawine af om dan nog eens na te denken wat links en rechts is om dan naar rechts uit te wijken.

Heerlijk hé.
Een paar weken geleden zo op de baan gedreven door ene.
Ik bel ene keer: geen reactie, ik bel nen tweede keer: hij schrikt en schiet naar rechts. Net wanneer ik er naast komt vindt em dat em teveel naar het voetpad is uitgeweken en stuurt em terug naar links. Gelukkig dat ik snel genoeg en er geen verkeer was zodat ik de baan kon op rijden.

Oudere man die zijn voorrang aan rechts probeerde af te dwingen, hoewel hij tegen het verkeer reed in een eenrichtingsstraat. En echt totaal niet beseffen waarom ik van mijn oren maakte en niet wilde stoppen. :sop:

Serieus ongeval gebeurd blijkbaar op de E314 richting Leuven, ik reed richting Hasselt en was ineens ook sterk vertraagd verkeer. "Tiens, toch weer niet om er als een kudde koeien op te gaan gapen zeker?!" Jawel dus ... :unsure:

Ietske verder een camion die opeens besloot om een andere camion in te halen, terwijl er een inhaalverbod geldt.

Als ik vervolgens bijna thuis ben komt er ineens een Mercedes SUV, die mij perfect zag aankomen, uit een klein straatje een voorrangsweg opgereden waardoor ik weer sterk mocht afremmen.

Het was weer plezant op de baan :unsure:

Nu het al eens wat beter weer is kom ik ze op mijn fietsrit van kantoor naar huis ook altijd tegen: de al wat oudere mensen die na maanden stilzitten hun elektrische fiets nog eens bovenhalen om nog eens een ritje te doen. Nog gevaarlijker in combinatie met fietsstraten waar die denken dat ze de koning te rijk zijn en zich aan geen verkeersregels meer moeten houden.

Heerlijk hé.

Héél herkenbaar, helaas. :laugh:

Een paar weken geleden zo op de baan gedreven door ene.
Ik bel ene keer: geen reactie, ik bel nen tweede keer: hij schrikt en schiet naar rechts. Net wanneer ik er naast komt vindt em dat em teveel naar het voetpad is uitgeweken en stuurt em terug naar links. Gelukkig dat ik snel genoeg en er geen verkeer was zodat ik de baan kon op rijden.

Oh ja, bonuspunten als die ook nog eens een knoert van een achteruitkijkspiegel op hun fiets hebben geïnstalleerd. Waarom ze de investering hebben gedaan weet ik niet, want ze kijken er niet in en ze verschieten dan nog als je achter hunt komt rijden en belt.

Dat is over het algemeen wel iets wat me ergert. Als je met de auto leert rijden, wordt je aangeleerd (alé ik indertijd toch) om zeer regelmatig ook in uw achteruitkijkspiegel te kijken. Dat is een reflex die je als fietser ook zou moeten hebben en ik toch ook probeer toe te passen. Helaas zijn er weinig anderen die dat doen.

IMG-0079.jpg

Geen woorden voor. Begrijp niet hoe dom je kan zijn. Uiteraard schade aan onze Audi ...
Die je hopelijk kunt verhalen op de Citroën-chauffeur?

stilstaande file van iets na Lokeren tot het tankstation van Kalken. Ik was met de motor, dus lekker door de file denk je dan, maar wtf mensen: hoe moeilijk is het om die reddingstrook te maken. Als een vierde van de auto's het deed, zal het veel geweest zijn. Ik heb zelfs drie keer echt gewoon moeten stoppen omdat ik er zelfs met de motor niet tussen kon. En ene keer was het dan nog door zo'n tuttefrutbakske van een fiat 500.

Weer zo één die aan 40 rijdt waar er om de 100 meter borden van 70 km/u staan. Als je dan ziet dat de chauffeur meer naar zijn passagier naast hem zit te kijken tijdens de koffieklets, denk je toch dat hij misschien meer voor zich moet kijken zodat hij meer kans maakt om 1 van die borden wel te zien.

Incidentje op de E403: Camion tegen brug gekletst waardoor de volledige snelweg richting Brugge is afgesloten. Wat doet het verkeerscentrum met de dynamische borden op de E17 in Kortrijk? Bericht zetten dat het verkeer naar Ieper (A19) moet omrijden via de R8. Terwijl het de E403 richting Brugge is die volledig is afgesloten. Resultaat: Het verkeer richting Brugge rijdt zich compleet vast op de E403. (ja, verkeer richting Ieper moet idd ook even over die E403)

Was het pas gebeurd en moest men snel schakelen? Neuh, het was al >12u bezig.

In onze wijk waar we wonen zijn ze fiber aan het leggen. Daarvoor staan er redelijk wat signalisatieborden in onze wijk.

Tijdens een bui afgelopen weekend, is zo een breed signalisatiebord omgewaaid en tegen mijn auto gevallen, toen de auto op de oprit stond.

Ik heb hiervan camera beelden en ook mijn dashcam heeft het voorval vastgelegd.

Ik ga morgen naar de politie een PV laten opmaken.

Maar hoe groot is de kans dat de aannemer van de werken, gaat tussenkomen in de schade aan mijn voertuig?

Het betreft een leasingwagen en heb een vrijstelling van 750 euro...

Normaal zou (de verzekering van) de aannemer moeten tussenkomen. Kans bestaat dat de politie geen proces-verbaal zal opmaken gezien het een onopzettelijke beschadiging betreft en geen verkeersongeval.

Al eens geprobeerd om zelf naar de aannemer te gaan en EAF in te vullen?

Laatst bewerkt:
Normaal zou (de verzekering van) de aannemer moeten tussenkomen. Kans bestaat dat de politie geen proces-verbaal zal opmaken gezien het een onopzettelijke beschadiging betreft en geen verkeersongeval.

Al eens geprobeerd om zelf naar de aannemer te gaan en EAF in te vullen?

Schade deze avond pas vastgesteld en iedereen was al weg van de werf.

Op de borden staat LKW Tech BE als aannemer, maar als ik deze Google, zou deze afgelopen zomer failliet zijn verklaard. Dus via de gemeente, de werkelijke aannemer eens achterhalen.

Terug
Bovenaan