Hier in Gent betaalt de overtreder rechtstreeks aan het takelbedrijf.Als dat geen vergunde/officiële inrit of parkeerplaats is weet ik dat nog niet zo zeker. Uiteindelijk is bvb wegslepen voor uw inrit ook op eigen kosten dacht ik, eventueel te verhalen op de eigenaar vd wagen die wel alle stallingskosten enzo moet betalen. Als dat wettelijk uiteindelijk een legitieme parkeerplaats blijkt kunnen al die kosten wel eens voor u zijn.
Fun fact: voor zo´n dingen mogen (of alleszins toch tot paar jaar terug in minstens 1 stad) parkeerwachters ook geen "retributies" uitschrijven omdat dat een inbreuk op de verkeerswetgeving is en niet het parkeerreglement.
Enkel wanneer je niet-overtreders wilt takelen (bvb. auto’s die geparkeerd staan terwijl je borden voor een parkeerverbod plaatst en er tijdens het parkeerverbod nog altijd staan) is het voor eigen rekening.
), achter mij een golfke met 2 witte racing strepen over zijn auto. De volvo rijdt heel die oprit 50km/h. Ik kijk in mijn spiegel en dat golfke hangt half over de pechstrook wanneer we in de bocht zitten. Dude als ge tegen die snelheid uwe bocht al moet afsnijden, mankeert er ofwel iets aan uw auto ofwel aan u. En dan komen we gelijk met de snelweg. Halverwege het oprijstuk (en dat is daar best lang) worden we nog steeds ingehaald door camions omdat de Volvo nikskes optrekt. Why? Dat ge in de bocht niet durft, oke, maar eenmaal ge op dat recht stuk zit, gaat ge toch geen 70 blijven bollen? Rij dan binnendoor als ge niet op de snelweg durft rijden.