De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Nog irritanter (en gevaarlijker) dan bumperklevende auto's: bumperklevende vrachtwagen, model 20+ ton. Alsof in mijn gat komen boren de slak voor mij die ~60 rijdt waar je 70 mag, ineens zal doen versnellen.
Was die niet zoveel als mogelijk aan het uitbollen om dan kort nadien wel een normale afstand te houden?

Ben met zo'n gatplakker camionchauffeur eens bij groen licht gewoon blijven staan tot het weer rood was. En maar toeteren dat 'm deed 😂

Was die niet zoveel als mogelijk aan het uitbollen om dan kort nadien wel een normale afstand te houden?

Ben met zo'n gatplakker camionchauffeur eens bij groen licht gewoon blijven staan tot het weer rood was. En maar toeteren dat 'm deed 😂

Nee, hij heeft toch een kilometer of 2 vlak aan mijn achterbumper gereden, dan kon ik mijn voorganger voorbij en ging hij daarbij plakken.

Ook eens voorgehad. Ik was aan 93km/h aan het inhalen op een 90 weg en die vrachtwagen maar bumperkleven en fahren...
En op snelweg bij sneeuw eens ene op het middenvak gezien die ook aan het bumperkleven was bij de auto voor hem. Het ging niet snel genoeg terwijl er echt een dik pak sneeuw lag. Iedereen reed aan 40-50km/h.

Als iemand bij mij begint te bumper kleven, ga ik niet per se vertragen, maar wel meer afstand pakken tegenover mijn voorligger. Zodat ik wat zachter kan remmen als het voor mij opeens stropt zodat de bumperklever niet in m'n gat vliegt.

Vrouwen die niet kunnen oversteken, omdat ze geen afstanden/snelheden kunnen inschatten en/of niet assertief genoeg zijn.
Niet dat ik mij erger aan het feit dat het vrouwen zijn natuurlijk, maar als het voorkomt is het 95% van de keren een vrouw. Ze staan te wachten aan het zebrapad, mijn tegenligger is al volledig gestopt en ik ben van 50 tot pakweg 5 per uur vertraagd want het is nog meer dan 10 meter tot aan het zebrapad. Of gisteren waren ik met de fiets en naast mij een bus quasi aan het vooruitkruipen omdat er twee aan het zebrapad stonden.
En u dwaas blijven aanstaren ipv gewoon beginnen te stappen, terwijl ge al de hele tijd oogcontact hebt en duidelijk tot quasi stilstand vertraagd zijt, maar neen ge moet eerst een soort knieval ofzo maken om duidelijk te maken dat ze echt mogen oversteken. Of de ergste soort: ge zijt met de fiets en laat u al proactief uitbollen om er mooi achter te kunnen als ze beginnen oversteken (op een comfortabele afstand, niet er op 20 cm van doorvlammen) - slaan die ineens in paniek EN KEREN TERUG, zoals een kat doet. Jezus.

Vrouwen die niet kunnen oversteken, omdat ze geen afstanden/snelheden kunnen inschatten en/of niet assertief genoeg zijn.
Niet dat ik mij erger aan het feit dat het vrouwen zijn natuurlijk, maar als het voorkomt is het 95% van de keren een vrouw. Ze staan te wachten aan het zebrapad, mijn tegenligger is al volledig gestopt en ik ben van 50 tot pakweg 5 per uur vertraagd want het is nog meer dan 10 meter tot aan het zebrapad. Of gisteren waren ik met de fiets en naast mij een bus quasi aan het vooruitkruipen omdat er twee aan het zebrapad stonden.
En u dwaas blijven aanstaren ipv gewoon beginnen te stappen, terwijl ge al de hele tijd oogcontact hebt en duidelijk tot quasi stilstand vertraagd zijt, maar neen ge moet eerst een soort knieval ofzo maken om duidelijk te maken dat ze echt mogen oversteken. Of de ergste soort: ge zijt met de fiets en laat u al proactief uitbollen om er mooi achter te kunnen als ze beginnen oversteken (op een comfortabele afstand, niet er op 20 cm van doorvlammen) - slaan die ineens in paniek EN KEREN TERUG, zoals een kat doet. Jezus.
De mijne doet dat ook, wat ze ook doet is bv. wachten aan een rood voetgangerslicht wanneer er links en rechts geen kat te bespeuren is... Maar dan echt geen kat éh...

De vorige keer liepen we hand in hand en heb ik ze meegesleurd. En dan zagen dat het een slecht voorbeeld is als er bv. andere mensen met kinderen wel staan te wachten... (bij een rood voetgangserslicht aan een zebrapad)
Bij een zebrapad zette ze zelfs eens enkele stappen terug uit schrik wanneer we overstaken... :ROFLMAO:

Ze zegt dat de politie in haar land en dan vooral hoofdstad, daar zwaar op tilt... Ook wel meer verkeer natuurlijk.

Een zebrapad is hier heilig.

De mijne doet dat ook, wat ze ook doet is bv. wachten aan een rood voetgangerslicht wanneer er links en rechts geen kat te bespeuren is... Maar dan echt geen kat éh...

De vorige keer liepen we hand in hand en heb ik ze meegesleurd. En dan zagen dat het een slecht voorbeeld is als er bv. andere mensen met kinderen wel staan te wachten... (bij een rood voetgangserslicht aan een zebrapad)
Bij een zebrapad zette ze zelfs eens enkele stappen terug uit schrik wanneer we overstaken... :ROFLMAO:

Ze zegt dat de politie in haar land en dan vooral hoofdstad, daar zwaar op tilt... Ook wel meer verkeer natuurlijk.

Een zebrapad is hier heilig.
Lijkt mij eigenlijk ook maar normaal dat ge wacht aan een rood licht? Dat wordt toch ook verwacht van automobilisten en fietsers, waarom dan niet van voetgangers?

Tuinbouwer die zijn (groot) transportmiddel gebruikt als wapen op de weg. Eerst niet ritsen op een complex af/oprit knooppunt, nadien de pechstrook gebruiken als rijstrook aan volle snelheid. Met firmanaam en telefoonnummer op het voertuig uiteraard. Waanzin...

Laatst bewerkt:
De werken in Kortrijk/Gullegem 😡
Was er vanmorgen terwijl ze de situatie aan het aanpassen waren ook geen ongeval in de tunnel onder de luchthaven waardoor alles in het 100 liep? Normaal zou het morgenochtend minder erg moeten zijn.
Het is een pak drukker op de E403 richting Aalbeke ook, staat daar om de vijf botten dicht. En het gatachterlijke AWV vindt er niet beter op dan op hetzelfde moment ook wat te werken op het klaverblad van Aalbeke.

Kortrijk/Gullegem duurt idd veel en veel te lang en moest 20 jaar geleden al gerealiseerd zijn.

Heerlijk toch nu het weer wat donkerder wordt 's ochtends. Pummels op de baan die met hun zwarte e-step rondrijden zonder verlichting en oh ja, ook volledig in het zwart gekleed zijn. Bonuspunten als ze ook nog op het fietspad tegen de richting in rijden. En een 10 op 10 als ze ook nog op hun smartphone bezig zijn. Vanochtend eentje die het evenwicht wat verloor en bijna onderuit ging toen die opeens opkeek en ik eraan kwam gefietst. Ik had al enkele keren gebeld en 1 keer geroepen maar wat dacht je, ook de hoofdtelefoon stond volledig open waarschijnlijk.

F*cking randdebielen.

Heerlijk toch nu het weer wat donkerder wordt 's ochtends. Pummels op de baan die met hun zwarte e-step rondrijden zonder verlichting en oh ja, ook volledig in het zwart gekleed zijn. Bonuspunten als ze ook nog op het fietspad tegen de richting in rijden. En een 10 op 10 als ze ook nog op hun smartphone bezig zijn. Vanochtend eentje die het evenwicht wat verloor en bijna onderuit ging toen die opeens opkeek en ik eraan kwam gefietst. Ik had al enkele keren gebeld en 1 keer geroepen maar wat dacht je, ook de hoofdtelefoon stond volledig open waarschijnlijk.

F*cking randdebielen.
Kom ik dagelijks tegen 's ochtends met mijn fiets op mijn trajectje van 1,8 km van Antwerpen Zuid tot aan het Kiel. Gewoonweg een jungle is dat daar. 4 weken zijn we ver in het academiejaar en ik kon al 8 keer in de kliniek zijn beland mocht ik niet uitgeweken hebben. Ik rijd nochtans aan de juiste kant van het nieuw aangelegde fietspad. Het zal ooit wel eens prijs zijn...

Lijkt mij eigenlijk ook maar normaal dat ge wacht aan een rood licht? Dat wordt toch ook verwacht van automobilisten en fietsers, waarom dan niet van voetgangers?
Dus bij een rood licht aan een voetpad, met in de verste verte geen verkeer te bespeuren, bv. 's nachts, steken jullie niet over?

Dus bij een rood licht aan een voetpad, met in de verste verte geen verkeer te bespeuren, bv. 's nachts, steken jullie niet over?
's Nachts zullen er waarschijnlijk geen kleine kinderen staan wachten aan die lichten...

Ik doe het meestal ook niet. Toch zeker niet in een omgeving waar je het voorbeeld zou moeten geven. Er zijn echter wel situaties waarin ik het wel zou doen, afhankelijk van de locatie en het tijdstip.

Dus om op uw vraag te antwoorden: voor mij is dat geen zwart-witte ja of nee.

F*cking randdebielen.
Vorige zomer, rond middernacht: Ik rij langs een boerenbaantje aan een kruispunt. Komt daar plots een stepke uit de andere straat gesjeesd aan minstens 30. Negeerde de voorrang van rechts, zwart gekleed, geen verlichting in het pikdonker. Eén seconde later en ik had die mee.

Ik snap niet dat die dingen nog op de baan mogen. Zelfs als ze braaf reglementair rijden: Als je daarmee valt klets je recht op uw aangezicht en mag je blij zijn als je niet levenslang verminkt bent.

Vorige zomer, rond middernacht: Ik rij langs een boerenbaantje aan een kruispunt. Komt daar plots een stepke uit de andere straat gesjeesd aan minstens 30. Negeerde de voorrang van rechts, zwart gekleed, geen verlichting in het pikdonker. Eén seconde later en ik had die mee.

Ik snap niet dat die dingen nog op de baan mogen. Zelfs als ze braaf reglementair rijden: Als je daarmee valt klets je recht op uw aangezicht en mag je blij zijn als je niet levenslang verminkt bent.
Niet ver van waar ik woon is ook zo'n voorrang van rechts, maar de richting die voorrang moet verlenen komt van het station. Daar al dikwijls gevloekt op zo'n stepgeval dat aan hoge snelheid (en inderdaad vaak amper zichtbaar) die voorrang negeert.

Ik rij ook bijna dagelijks in Brussel en daar is het sowieso al chaos, enkel heb je daar nu van elke kant ook nog die steps die overal tussenrijden, aan relatief hoge snelheid. Nuja, het hoog aantal letselgevallen van mensen op steps is gewoon bewezen dacht ik.

Goh ja, ik ben een steprijder.
Dat ding is gewoon pokkehandig als ge in een stad woont.
Onze staan begrenst op 20 per uur en we dragen een helm.

Als we allemaal groener moeten zijn dan moeten we ook andere vormen van mobiliteit toelaten waarbij mensen geneigd zijn om ze te gebruiken.

Dat vnl tieners ze misbruiken, goh ja dat kan maar mensen die zonder licht op hun step rijden gaan op de fiets nu ook niet plots hun licht aandoen en netjes rijden.

In mijn geval was het nu iemand met een e-step. Ik postte het omdat het zo flagrant was maar ik kom zulke, gelijkaardige gevallen ook (quasi dagelijks) tegen op hun fiets of zo. Idioten blijven idioten, welk vervoermiddel ze ook gebruiken.

Terug
Bovenaan