De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Mensen die met ingeklapte zijspiegels rondrijden, hoe erg ben je dan met autorijden bezig vraag ik me af. De eerste bocht heb je dat toch door.

Ik heb een beetje hetzelfde gevoel met mensen die ruitenwissers aan hebben staan op snelle stand terwijl het kurkdroog is, hoe erg zijt ge uitgezoned om dat niet te merken.

Laatst bewerkt:
Mensen met Premium wagens (Audi) dat hun pinkers vergeten, dat is toch een automatisme lol.

Zeg, dat is wel een voorrecht van BMW rijders!

Maar los van de clichés erger ik me daar ook aan, al heb ik meer en meer de indruk dat dat al lang niet meer samengaat met bepaalde merken. Gepensioneerden in hun Nissan o.i.d. zijn daar precies ook sterk in.

Mensen met Premium wagens (Audi) dat hun pinkers vergeten, dat is toch een automatisme lol.
Toen ik naar Audi switchte was dat wel moeilijk in het begin. Maar ik heb het intussen goed onder de knie, en niet meer pinken is een automatisme geworden.

Vorige maand had ik per ongeluk nog eens gepinkt, maar gelukkig had niemand het gezien.

Zeg, dat is wel een voorrecht van BMW rijders!

Maar los van de clichés erger ik me daar ook aan, al heb ik meer en meer de indruk dat dat al lang niet meer samengaat met bepaalde merken. Gepensioneerden in hun Nissan o.i.d. zijn daar precies ook sterk in.
Oh, onlangs eens meegereden met m'n stiefvader, 4 x gespot op een ritje van 10min...
Vermoedelijk gaan wij jonge mensen op onze oude dag ook wel hetzelfde tegenkomen...

Ik heb 35km achter mijn Opa gereden van 92jaar lol en die is gene ene keer vergeten zijn pinkers te gebruiken lol
Ik reed percies achter ne jonge gast lol rijd heel vlotjes haha

De wereld is klein. Vorige week eens moeten remmen en wat uitwijken omdat een tegenligger in een oude Hilux half op mijn weghelft reed wegens sms'en, toen uiteraard ook mijn claxon nog eens goed getest.
Vandaag exact dezelfde Hilux als tegenligger die zijn bocht volledig mist in bebouwde kom waardoor ik op parkeerstrook moet uitwijken. Opnieuw zijn gezicht gewoon naar beneden gericht.
Zulke types zijn hun rijbewijs gewoon niet waard.

Toch schitterend wat AWV qua belijning heeft uitgespookt rond Aalbeke op de E17 en E403. Naar efficiëntie is het ongetwijfeld beter, mocht de bewegwijzering ook duidelijk zijn.

Dagelijkse kost:

E17 richting Frankrijk. 4 vakken, meest rechtse vak is om het tankstation op te rijden maar dat is zo vaag dat er constant voertuigen zich nog rap op het tweede vak moeten persen.

E403 ter hoogte van Wevelgem: Het rechtervak is om afrit Wevelgem te nemen, maar dat wordt pas op het einde duidelijk. Daardoor constant vrachtwagens die zich op het laatste moment nog rap op het middenvak moeten gooien. Vanochtend alweer één die er niet meer tussen geraakte en dan maar over het verdrijvingsvak reed om dan uiteindelijk op de rijstrook van de oprit vanuit Wevelgem richting de tunnel te belanden. Dat verkeer op de oprit kan die aankomende vrachtwagen niet zien dus tis hopen dat je daar dan niet op kletst.
Triestig dat het zo slecht is aangeduid want voor verkeer dat vanaf oprit Wevelgem naar de tunnel moet is het stukken beter zoals het nu is t.o.v. dat korte invoegstrookje vroeger.

En t was alweer twee weken geleden dus weer een accident tussen Waregem en Deerlijk. Geen idee waarom het zo vaak prijs is op dat stuk, dat is gewoon een recht stuk autostrade.

Toch schitterend wat AWV qua belijning heeft uitgespookt rond Aalbeke op de E17 en E403. Naar efficiëntie is het ongetwijfeld beter, mocht de bewegwijzering ook duidelijk zijn.

Dagelijkse kost:

E17 richting Frankrijk. 4 vakken, meest rechtse vak is om het tankstation op te rijden maar dat is zo vaag dat er constant voertuigen zich nog rap op het tweede vak moeten persen.

E403 ter hoogte van Wevelgem: Het rechtervak is om afrit Wevelgem te nemen, maar dat wordt pas op het einde duidelijk. Daardoor constant vrachtwagens die zich op het laatste moment nog rap op het middenvak moeten gooien. Vanochtend alweer één die er niet meer tussen geraakte en dan maar over het verdrijvingsvak reed om dan uiteindelijk op de rijstrook van de oprit vanuit Wevelgem richting de tunnel te belanden. Dat verkeer op de oprit kan die aankomende vrachtwagen niet zien dus tis hopen dat je daar dan niet op kletst.
Triestig dat het zo slecht is aangeduid want voor verkeer dat vanaf oprit Wevelgem naar de tunnel moet is het stukken beter zoals het nu is t.o.v. dat korte invoegstrookje vroeger.

En t was alweer twee weken geleden dus weer een accident tussen Waregem en Deerlijk. Geen idee waarom het zo vaak prijs is op dat stuk, dat is gewoon een recht stuk autostrade.
AWV: Agentschap voor Wegenwerken en Verkeersopstoppingen.

Op sommige plekken is het inderdaad triestig qua signalisatie. Bijvoorbeeld op de E40 komende van Brussel staat de (nogal korte) afrit richting E17 Antwerpen/Kortrijk aangegeven met een onverlicht en niet-reflecterend bord. En dat is al jaren zo, voor één van de belangrijkste verkeerswisselaars van het land...

Dagelijkse kost:

Idd, maar ook het stukje ervoor, er zijn 3 vakken voor het ei, maar bewijzering toont enkel dat de 2 linkse vakken 'rechtdoor' zijn en het rechtse vak voor de R8. maar het zijn de 3 vakken die rechtdoor gaan. waardoor veel vrachtwagens dus naar het middenvak gaan, terwijl dit imho niet nodig is.

enkele weken geleden daar nog een dodelijk ongeval gebeurd.. nu, dit heeft wss niks te maken met de belijning, maar toch.

Gisteren toevallig ook nog eens op dat stuk E17 gereden. De belijning heeft zeker zijn nut en reden, maar de borden kloppen totaal niet waardoor je heel wat onnodige weefmanoeuvres ziet.

In mijn ervaring is het niet pinken idd geswitched van BMW naar vooral Audi en de suv Volvo's. Waar ik me ook enorm aan stoor is dat de voorbije weken gemiddeld 50% van de mensen op een voorsorteerstrook gewoon niet meer pinkt. Tis niet omdat je enkel naar links kan afslaan, dat je niet meer moet pinken :angry:

Ik heb zo'n dynamische richtingsaanwijzers op mijn Audi. 't Zou zonde zijn om dat niet te gebruiken. Hoe kunnen de andere weggebruikers anders weten dat ik super cool ben?!

Dorpsstraat om de Steenweg op te rijden.
Auto voor mij (Ford focus) rijdt de Steenweg op naar links, terwijl je overduidelijk een vrachtwagen zag afkomen. Ik zeg nog tegen men passagier "ik hoop dat die snel genoeg optrekt.." niet dus
Camion naar links en knalt er voorbij. Die in de focus kon terug naar huis voor proper ondergoed 😂

E313. Wagen gaat naar rechts voor de afrit. Bijna op het eind van de afrit knalt die terug naar het rechterrijvak over het verdrijvingsvak. Goed dat op het middenvak plaats was voor die wat daar rechts reed.

Hasselt centrum. 2 auto's voor mij stoppen ze voor een fietser die haaientanden heeft, andere rijrichting stopt niet. Bijna fietser geweest.

Soms zie je zo'n dingen dat je denk "wtf is dees allemaal 😅" Op een rit van 15-20 minuten getuige van 3 potentieel zware ongevallen

Langs het kanaal in Brussel vlamde een gast aan 50kmh per uur op het fietspad met een soort elektrische fatbike die wat gestyled was als een ouderwetse caferacer. De kerel had een motocrosshelm aan. Moest duidelijk niet trappen om vaart te maken. Had geen nummerplaat.

Ik heb hem met mijn speedpedelec terug ingehaald omdat hij toch moest vertragen voor ander verkeer en heb hem gezegd (ok, naar hem geroepen) dat het schandalig was dat hij met zo'n ding rondreed. Niet dat hij mij verstond wsl.

De complete wetteloosheid op de fietspaden in Brussel is een terreur. Eigenlijk geen wonder dat het af en toe tot situaties zoals die jongen op die step leidt. Zo'n jongen ziet ook gewoon alle volwassenen op tweewielers de regels volledig negeren en extreem roekeloos rondrijden, dus waarom zou ie het zelf niet doen?

Langs het kanaal in Brussel vlamde een gast aan 50kmh per uur op het fietspad met een soort elektrische fatbike die wat gestyled was als een ouderwetse caferacer. De kerel had een motocrosshelm aan. Moest duidelijk niet trappen om vaart te maken. Had geen nummerplaat.

Ik heb hem met mijn speedpedelec terug ingehaald omdat hij toch moest vertragen voor ander verkeer en heb hem gezegd (ok, naar hem geroepen) dat het schandalig was dat hij met zo'n ding rondreed. Niet dat hij mij verstond wsl.

De complete wetteloosheid op de fietspaden in Brussel is een terreur. Eigenlijk geen wonder dat het af en toe tot situaties zoals die jongen op die step leidt. Zo'n jongen ziet ook gewoon alle volwassenen op tweewielers de regels volledig negeren en extreem roekeloos rondrijden, dus waarom zou ie het zelf niet doen?

Waarschijnlijk dit consoort gedrocht? Het ziet er niet alleen debiel uit, het is het ook.

Er staat ook dit bij. Tenenkrullend vind ik dit:

Fatbike v20 opvoeren

Wil jij je Fatbike V20 opvoeren? Dan is het goed om te weten dat dit absoluut niet mag! Doordat de Fatbike volgens de wet als fiets wordt gezien, is de maximumsnelheid 25 kilometer per uur. Daarbij komt ook dat de accu niet meer vermogen mag kunnen leveren dan 250 Watt. Natuurlijk zijn er manieren om dit te omzeilen en om je Fatbike op te voeren, maar verstandig is het. De manier om dit te doen, is door je huidige display te vervangen door een display waarin de nodige aanpassingen zijn gedaan. Vergeet niet dat het ontzettend gevaarlijk is om je fatbike V20 harder te laten rijden dan de maximale toegestane snelheid en je in het geval van ongelukken ook problemen kunt krijgen met je verzekeraar. Je kunt je voorstellen dat wanneer jouw fatbike harder gaat dan de maximumsnelheid, de kosten door je verzekeraar volledig op jou kunnen worden verhaald. Denk dus heel goed na voordat je ook maar een poging doet om je Fatbike V20 op te laten voeren.

Kan dit ergens gemeld worden ofzo? Want ik vind dit echt degoutant. Bijna even degoutant als de pop-up van hun nieuwsbrief met de 2 coolste jongens van een jaar of 15 op zo'n schlemiel van een fiets. Zum kotsen. Ik hoop oprecht dat hier asap gepaste wetgeving rond komt.

Edit: 't zal eerder max 14 jaar zijn

De achterlijkheid van het uitzicht van een fatbike is met geen woorden te beschrijven. Godverdomme wat kijk ik met een diepe afkeer naar die gedrochten.

Ik heb zo'n dynamische richtingsaanwijzers op mijn Audi. 't Zou zonde zijn om dat niet te gebruiken. Hoe kunnen de andere weggebruikers anders weten dat ik super cool ben?!
Ik heb ze zelfs met mijn OBDeleven zo gecodeerd dat ze in comfort-mode nu 5 keer pinken i.p.v. 3! :D

Terug
Bovenaan