De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Of als er plots een politiewagen opduikt op de autostrade. Dat is altijd hilarisch om te zien hoe iedereen "stilvalt" :laugh:
Meestal haal ik die in aan 126 km/u op CC.
Zo eens een zwaantje ingehaald, kon er niet tegen en zette me aan de kant. Kwam dan af dat z'n motor nog maar net geijkt was enz... Maar geen bewijs natuurlijk en na identiteitscontrole weer de weg op zonder gevolgen.

Zo eens een zwaantje ingehaald, kon er niet tegen en zette me aan de kant. Kwam dan af dat z'n motor nog maar net geijkt was enz... Maar geen bewijs natuurlijk en na identiteitscontrole weer de weg op zonder gevolgen.
Als hij echt wilt "onaangepast rijgedrag"

Vecht het dan maar aan die boete

Als dat een gewone combi van de lokale is die even de snelweg op moet, gaan die zelfs niet reageren als je te snel rijdt. Patrouilles van de wegpolitie gaan zich ook niet bezighouden met iemand die rond de 130 voorbijsteek, dat is veel te banaal om tijd aan te verspillen. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen zoals die van @kinxton maar gelukkig is dat zeldzaam.

Stond afgelopen weekend achter iemand aan het rood licht, en zag die persoon constant naar rechts beneden kijken. Wat dus sterk lijkt alsof die op de gsm zit aan het rood licht. Het wordt groen. Ik wacht even, maar na een achttal seconden, wat enorm lang is aan een groen licht, beslis ik om even te toeteren. En geen lange, zware toet, maar gewoon zo kort en zo licht mogelijk, een kleine bip. Je weet wel wat ik bedoel, gewoon een heel beleefde attentie-toet.

Die persoon voor mij schiet wakker en vertrekt. Een 50 meter verder zet ze zich aan de kant van de weg, mss om verder op de gsm te zitten. In het voorbijrijden geeft ze mij een gigantische middelvinger met een gezicht dat compleet vertrokken is van haat. Nog nooit gezien zoiets, zo kwaad kijken. Was geschikt voor horrorfilms dadde. Ik wil niet weten wat ze had gedaan als ik een lange toeter had gedaan.

Ik snap dat je slecht nieuws kan krijgen op je gsm dat je onmiddellijk wil behandelen, maat zet je dan gewoon direct aan de kant he zeg.

Exact hetzelfde voorgehad. "Onze teller is geijkt, en wij reden al 130". AHA, meneer gaf dus toe zelf te snel te rijden. Nu, ben de discussie maar niet aangegaan en ben ook mogen doorrijden zonder boete.

Exact hetzelfde voorgehad. "Onze teller is geijkt, en wij reden al 130". AHA, meneer gaf dus toe zelf te snel te rijden. Nu, ben de discussie maar niet aangegaan en ben ook mogen doorrijden zonder boete.
Zij mogen dat wel. Ooit eens de uitleg gehoord dat dat is omdat ze zo niet constant tussen dezelfde voertuigen rijden en dus meer overtredingen opmerken. Als ze trager rijden dan toegelaten zitten ze ook niet tussen dezelfde voertuigen, maar niemand gaat nog iets fout doen.

Zij mogen dat wel. Ooit eens de uitleg gehoord dat dat is omdat ze zo niet constant tussen dezelfde voertuigen rijden en dus meer overtredingen opmerken. Als ze trager rijden dan toegelaten zitten ze ook niet tussen dezelfde voertuigen, maar niemand gaat nog iets fout doen.
Ik dacht altijd dat ze gewoon de verkeersregels dienen te volgen als ze niet prioritair rijden

Een vrouw die tussen 2 geparkeerde auto's random staat te wachten om over te steken, met een doos in haar handen. Ze steekt haar voet uit om teken te doen dat ze over wil, ik rij die gewoon voorbij natuurlijk, want fuck dat. Bekijkt die mij teleurgesteld dat ik niet random stop om die over te laten. Eeh hallo, je staat geen 100 meter van een zebrapad. Steek daar over en ik stop met plezier. Wtf.

Ah en in de spits naar de dierenarts gereden om eten. Ik stond tot op de parking te wachten om de straat in te mogen om aan de lichten af te kunnen slaan :sop:

Een vrouw die tussen 2 geparkeerde auto's random staat te wachten om over te steken, met een doos in haar handen. Ze steekt haar voet uit om teken te doen dat ze over wil, ik rij die gewoon voorbij natuurlijk, want fuck dat. Bekijkt die mij teleurgesteld dat ik niet random stop om die over te laten. Eeh hallo, je staat geen 100 meter van een zebrapad. Steek daar over en ik stop met plezier. Wtf.

Ah en in de spits naar de dierenarts gereden om eten. Ik stond tot op de parking te wachten om de straat in te mogen om aan de lichten af te kunnen slaan :sop:
Enkel verplicht binnen de 20m van een zebrapad geloof ik

Van een middelvinger gesproken. Gisteren na training blijf ik proper achter een fietser in een fietsstraat die ellenlang is. Maar goed, ik heb nu eens 0,0 problemen met een fietsstraat.

Achter mij een kerel die zo dicht op mij reed alsof ik mijn remorque meehad. Plots wijkt hij uit, haalt mij en de fietser volle petrol in ter hoogte van een zebrapad. Steekt terwijl zijne middelvinger op naar mij. En vlamt vollen bak weg.

Hoe gefrustreerd kan je zijn. :laugh:

Hij reed er zonder te remmen op in

Triest. :frown:

Zelf ook een keertje mee gemaakt dat een bestuurder met zijn camionette vol op mij inreed.
Maar ik had gelukkig toen geen voorligger (ik stond voor het rood licht te wachten)

En hier betrof het 2 vrachtwagens hé. Dan ben je helemaal kansloos.
Als het lot jou zo gelegen is, is het gewoon gedaan met jou.

Hij reed er zonder te remmen op in

Triest. :frown:

Zelf ook een keertje mee gemaakt dat een bestuurder met zijn camionette vol op mij inreed.
Maar ik had gelukkig toen geen voorligger (ik stond voor het rood licht te wachten)

En hier betrof het 2 vrachtwagens hé. Dan ben je helemaal kansloos.
Als het lot jou zo gelegen is, is het gewoon gedaan met jou.
Ja, ik heb hetzelfde ook al eens meegemaakt, jaren terug, gelukkig ook maar met een camionet en ik zag het aankomen waardoor ik heb kunnen anticiperen (genoeg ruimte gehouden van mijn voorligger).
En enkele weken terug had ik bijna weer prijs, maar dat kon wel veel erger afgelopen zijn.
Vorige week had ik nog bijna prijs, auto voor mij gaat plots vol in de remmen zonder reden, ik moet uiteraard hetzelfde doen, maar moet ook uitwijken om niet in zijn koffer te zitten (stond stil ter hoogte van zijn achterdeur) en de zware bestelwagen die achter mij reed stond stil op millimeters van zijn koffer.
Ik was dus blij dat ik daar niet tussen zat.
Begon dienen pipo nog van zijn oren te maken op mij ipv zicht te excuseren voor zijn zotte toeren.
Toen ik hem erop attent maakte dat alles gefilmd was (dashcam) is hij gewoon door gereden.

Bellen in de auto is toch echt een vergif hè.
Stond daarstraks aan een verkeerslicht te wachten. Het werd groen voor mij, maar denk maar niet dat ik al kon doorrijden, want uit de kruisende richting begon er nog ene af te slagen. Uiteraard flagrant door het rood, en als bonus was hij ook nog vrolijk aan het bellen FU gast

Terug
Bovenaan