De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Iemand van de kanten van Putte of zo die kan zeggen waarom er hier 2 keer lichten na mekaar staan? Ik zie echt net nut niet van dat eerste...

Ik ken de regio niet, maar ken wel dergelijke situaties. Het licht waar je eerst aankomt wordt eerder rood, zodat het kruispunt enkele 10-tallen meters vroeger stil komt te staan. Meestal om zwaar vervoer dat, in dit geval, van links komt hun bocht te kunnen laten maken.
Het verkeerslicht er na, staat er dan om mensen die de parking van die winkel rechts afrijden, toch te laten stoppen, zodat ze niet zomaar dat kruispunt oprijden terwijl de andere rijrichting groen heeft.

Ik ken de regio niet, maar ken wel dergelijke situaties. Het licht waar je eerst aankomt wordt eerder rood, zodat het kruispunt enkele 10-tallen meters vroeger stil komt te staan. Meestal om zwaar vervoer dat, in dit geval, van links komt hun bocht te kunnen laten maken.
Het verkeerslicht er na, staat er dan om mensen die de parking van die winkel rechts afrijden, toch te laten stoppen, zodat ze niet zomaar dat kruispunt oprijden terwijl de andere rijrichting groen heeft.
Moet ik op letten of de ene lichten eerder op rood springen als de volgende wanneer ik er nog eens passeer. Nog niet op gelet of bij stilgestaan. Gelukkig moet ik op die baan niet teveel zijn :p.

Ik rij op een voorrangsweg. In de andere richting staat een bus stil aan zijn halte. Auto in die richting wil natuurlijk geen 30 seconden wachten dus steekt die bus voor ook al ziet hij mij afkomen (je moet trouwens al een redelijk kalf zijn om een bus voor te steken die net voor een kruispunt stilstaat, maar dat terzijde) en blijft na het voorsteken nog half op mijn rijvak rijden, kwestie van nog wat extra gevaarlijke situaties te creëren.

10 seconden erna schiet er zich een auto vanuit een zijstraat rechts voor mijn neus. Die had tenminste nog het besef om een verontschuldigend handje op te steken.

Achter mij zeker voor 50 meter geen enkele andere auto. Mensen moeten dringend eens leren dat ze beter 30 seconden kunnen wachten dan een nodeloos ongeval te riskeren.

Daarnet dan een ander geval: een Duitser die ofwel onder invloed was, ofwel bezig met het volgende Ardennenoffensief te plannen op zijn gsm want:
- Snelheid varieerde van 42 tot 80 km/u allemaal op die ene baan waar je duidelijk 70 mag. Als hij dan de 80 aantikte, werd dat gevolgd door remmen ipv gewoon minder gas te geven of uit te bollen
- De helft van de tijd met zijn linker kant een eind op het gearceerde middenvak
- Voor de verandering af en toe ook eens rechts 20 cm op het fietspad rijden

Op zich doen ze niks verkeerd. Maar soms kan je toch uw gezond verstand eens gebruiken. Voor mijn bouwwerf staat er regelmatig een auto geparkeerd. Opnieuw: op zich en wettelijk doen zij niks mis. En als er grotere zaken of leveringen moeten gebeuren, vraag wel ik parkeerverbod aan.

Maar als het zoals nu regelmatig kleine zaken zijn, ga ik dat niet telkens aanvragen. Kost mij geld ook. En als er langs dezelfde kant nog verschillende andere parkeerplaatsen zijn, vraag ik mij af waarom je juist voor een werf moet gaan parkeren? Gisteren stond er weer iemand terwijl er verder nog plaatsen genoeg zijn. Ze kwamen pleisterwerken en moesten gelukkig met niks zwaar sleuren of zo dus konden ze zich nu wel een beetje verder parkeren. Maar toch...

Het zal wel aan mij liggen zeker.

Op zich doen ze niks verkeerd. Maar soms kan je toch uw gezond verstand eens gebruiken. Voor mijn bouwwerf staat er regelmatig een auto geparkeerd. Opnieuw: op zich en wettelijk doen zij niks mis. En als er grotere zaken of leveringen moeten gebeuren, vraag wel ik parkeerverbod aan.

Maar als het zoals nu regelmatig kleine zaken zijn, ga ik dat niet telkens aanvragen. Kost mij geld ook. En als er langs dezelfde kant nog verschillende andere parkeerplaatsen zijn, vraag ik mij af waarom je juist voor een werf moet gaan parkeren? Gisteren stond er weer iemand terwijl er verder nog plaatsen genoeg zijn. Ze kwamen pleisterwerken en moesten gelukkig met niks zwaar sleuren of zo dus konden ze zich nu wel een beetje verder parkeren. Maar toch...

Het zal wel aan mij liggen zeker.
Ik heb er nog nooit bij stil staan dat zoiets ambetant zou kunnen zijn. Als er geen parkeerverbod is zou ik zelfs eerder daar gaan staan ipv voor iemand anders zijn/haar gevel te parkeren.

Ik heb er nog nooit bij stil staan dat zoiets ambetant zou kunnen zijn. Als er geen parkeerverbod is zou ik zelfs eerder daar gaan staan ipv voor iemand anders zijn/haar gevel te parkeren.
In het weekend denk ik ook zo, maar op een weekdag zet ik me toch liever ergens anders. Het ambetant zijn is 1 ding, maar ik ben dan eerder bang voor schade aan de auto als die daar plots met bouwmaterialen langs moeten.

Goh, quasi alle volgende huizen in de straat hebben een grote oprit. Dus alle parkeerplaatsen bevinden zich voor een haag of tuinafsluiting. Tussen de tuinen en die parkeerplaatsen ligt ook nog een voet- en fietspad. Vlak voor een gevel sta je daar dus niet.

Goed bezig. Kan niet super goed zien op de beelden hoe lang de lichten al op rood staan en weet niet hoe zwaar die geladen is maar ik denk dat hij toch wel tijd genoeg had om te stoppen.

Goed bezig. Kan niet super goed zien op de beelden hoe lang de lichten al op rood staan en weet niet hoe zwaar die geladen is maar ik denk dat hij toch wel tijd genoeg had om te stoppen.
Lichten knipperen al rood vanaf begin van de video, dus tijd genoeg om te reageren. Je zit pas remlichten aangaan als de slagbomen naar beneden komen en dan schrikt hij. Was dus gewoon niet aan het opletten. Misschien de zon op de lichten? Zon zit er aan schaduw te zien nu ook niet pal op, maar zou buiten niet opletten enige verklaring zijn voor mij.
Het ziet er mij een 18-tonner uit en je ziet bijna geen beweging van de laadbak of chassis als hij daar even de elandtest nabootst, dus die is absoluut niet zwaar geladen.

Het voertuig raakt vervolgens bijna de slagbomen én een tegenligger.

Euhm? :laugh:
Ja dat laatste klopt niet. Maar had die tegenligger daar een 10-tal sec eerder geweest dat had hij die mens nooit kunnen ontwijken en had hij er boenk opgezeten. Misschien bedoelen ze dat?

File door een ongeval op de E17 en het was weer prijs.
Auto voor me wordt duidelijk door Waze afgeleid naar anderhalf-vaks buitenbaantjes. Dat je daar op rechte stukken met perfect uitzicht zonder zijstraten 40 km/u rijdt in plaats van de toegelaten 70, tot daar aan toe. Maar aan die snelheid zou je toch 20m moeten kunnen vooruitkijken, zien dat er een tegenligger afkomt en 10 seconden wachten op een plaats waar je vlot met 2 kan passeren. Niet dus, 3 keer na elkaar rijdt die chauffeur tot aan de tegenligger, verplicht die van bijna in de gracht te rijden.

Dan naar de oprit van de autostrade. Daar is 80 km/u natuurlijk de ideale snelheid om in te voegen vlak voor de neus van een vrachtwagen die vlot 90 rijdt zodat die ook moet remmen. En op de oprit zonder reden nog 2 keer kort remmen (met 1 remlicht). Ook maar 1 koplamp die brandde.

De gemiddelde knolselder heeft meer verkeersinzicht...

De gemiddelde knolselder heeft meer verkeersinzicht...
Ergerlijk, gevaarlijk om daar achter te rijden ook.
Soms haal ik op opritten zelfs wagens langs rechts in om toch nog voor hen en een reeks vrachtwagens te zijn, enorm gevaarlijk als je achter zo'n slak zit die moet oprijden en waarvoor vrachtwagens moeten uitwijken of op de remmen gaan. Die mensen zouden ze direct hun rijbewijs moeten afnemen.

Ik pleit voor camerasystemen op elke oprit om dit probleem actief aan te pakken! 🧐

Ergerlijk, gevaarlijk om daar achter te rijden ook.
Soms haal ik op opritten zelfs wagens langs rechts in om toch nog voor hen en een reeks vrachtwagens te zijn, enorm gevaarlijk als je achter zo'n slak zit die moet oprijden en waarvoor vrachtwagens moeten uitwijken of op de remmen gaan. Die mensen zouden ze direct hun rijbewijs moeten afnemen.

Ik pleit voor camerasystemen op elke oprit om dit probleem actief aan te pakken! 🧐

Die met de vrachtwagen precies ook want het is niet de bedoeling dat die gaan uitwijken of afremmen op de autostrade

De Blancefloerlaan op Linkeroever is toch ook 1 grote grap. Een bende gefrustreerde mensen komt er uit de file terecht. Die worden dan voor 1 of andere reden allemaal naar 1 rijstrook geperst. Hier zit natuurlijk altijd wat asociaal volk bij wat over het verdrijvingsvlak vliegt om zich dan tussen - door de gsm afgeleide - mensen te zwieren. Om dan uiteindelijk gewoon terug op 2 banen terecht te komen.

Ongelofelijk dat hier niet meer ongevallen gebeuren.

Het leven als speedpedelecer: nog maar eens claxons en handgebaren naar uwe kop krijgen omdat ge in een zone 50 op de weg rijdt en niet op het fietspad.

Ik merk bij mezelf dat ik het moelijker en moeilijker heb om dit gewoon te negeren. Momenteel heel blij dat er nog niemand is gestopt om verhaal te komen halen, ik weet niet of ik er rustig onder zou blijven.

Ik merk bij mezelf dat ik het moelijker en moeilijker heb om dit gewoon te negeren. Momenteel heel blij dat er nog niemand is gestopt om verhaal te komen halen, ik weet niet of ik er rustig onder zou blijven.
Als ik jou was zou ik ASAP werk maken van een bikecam.

Het leven als speedpedelecer: nog maar eens claxons en handgebaren naar uwe kop krijgen omdat ge in een zone 50 op de weg rijdt en niet op het fietspad.

In welke omgeving heb jij dat zo vaak voor eigenlijk? Stadscentrum, of eerder 50-banen die qua inrichting en zo eerder 70 aanvoelen?

Ok, ik doe totaal niet zoveel kilometer als u met mijn sp, maar ik heb dat eigenlijk nog nooit voorgehad. In tegendeel, al af en toe gehad dat ik aanvoelde dat ik "in de weg" reed, maar de auto's bleven mooi geduldig achter mij rijden.

Terug
Bovenaan