Kan iemand mij eens uitleggen waarom sommige idioten bij een afrit altijd moeten wachten tot de laatste moment om in te voegen? Miljaar, wat erger ik mij daar aan bij momenten. E40 richting Luik afrit Heverlee bv. Een afrit waar je al van bijna een km op voorhand kan invoegen en toch zie ik daar quasi dagelijks paljassen wachten tot zowat de allerlaatste moment om in te voegen. Al vaak gehad daar dat ik op mijn rem moet gaan omdat ze zich er alsnog tussen wurmen. Ik heb daar ook al een paar keer dergelijke chauffeurs in de mot gehad en dan weiger ik gewoon ze nog tussen te laten, krijg je vervolgens een boze blik natuurlijk. Ja bruur, ge hebt godverdomme tijd en ruimte genoeg gehad om in te voegen. Pech dan hoor.
Bijkomende ergernis bij afritten en dan degene twee rijvakken: chauffeurs die constant links (te traag) blijven rijden. Waarom? Het moet bijna wekelijks zijn dat ik wel eens een treintje van meerdere auto's gewoon langs rechts inhaal omdat die daar links blijven plakken. Ik weet niet zeker of dat mag op afritten, ik dacht dat dat afhing van het type bord dacht ik hier eens gelezen te hebben(?). Maar bon het zal mij worst wezen, ik heb mij al genoeg geërgerd aan die situaties.