De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Goeie tip. Nog niet bij stil gestaan.
Het meest verwarrende was dat op de hoek vant straat ook een parkeermeter stond.
In sommige gemeentes lijkt het er soms op alsof ze het met opzet zo moeilijk maken. Ik moest tot begin dit jaar regelmatig in Oostende parkeren. Daar lopen betaalzone, blauwe zone, laden en lossen en bewonersplekken precies gewoon door elkaar.

Een kleine tip voor de toekomst: borden betreffende het parkeren worden op een oranje paal geplaatst. Als je je ergens parkeert waar je niet bekend bent, gewoon even rond kijken of je een oranje paal ziet staan en even gaan kijken wat er op staat.
Zou ondertussen niet meer gebruikt worden?

Edit: blijkbaar wat te rap, 't zou pas bij de 'nieuwe wegcode' zijn ?

Ik ken dat artikel idd, maar tot nu toe ben ik nog nergens iets anders tegengekomen dan de oranje paal.
Imo ook dikke zever dat het niet meer verplicht zou zijn om oranje te gebruiken. Werken met verschillende kleuren in de wegcode is niet om een kleurrijk wegennet te krijgen.
Het geval van @MorGo7h is al 1 goed voorbeeld waarom die oranje kleur nuttig is.

Iemand op een stepje, defect voorlicht en met de gsm bezig die frontaal op mij af kwam gereden. Gelukkig was er naast het fietspad nog een meter klinkers waar ik op uit kon wijken.
Ik dacht dat ik relaxer ging zijn door altijd met de speedy naar het werk te fietsen dan met de auto te rijden maar dat slaat toch een beetje tegen.
Het gevaar komt gewoon van alle kanten in't Stad, gelukkig is het stukje kaaien maar 10% van heel het traject. De rest is wel genieten van het fijne fietsen.

Edit: blijkbaar wat te rap, 't zou pas bij de 'nieuwe wegcode' zijn ?
Eigenlijk is dat toch ontzettend krom? Als je als chauffeur een regeltje overtreedt volgt er onmiddellijk een boete, ook al was het met goede bedoelingen. Maar als gemeentes de regels overtreden door geen oranje paal te zetten dan zullen we wel gewoon de regels aanpassen.

In plaats van de verantwoordelijken voor die palen op de vingers te tikken omdat ze hun werk niet goed doen.

Iets dat iedereen wel eens kan voorhebben en op zich onschuldig is, maar met een (te) duur gevolg.
Een kleine tip voor de toekomst: borden betreffende het parkeren worden op een oranje paal geplaatst. Als je je ergens parkeert waar je niet bekend bent, gewoon even rond kijken of je een oranje paal ziet staan en even gaan kijken wat er op staat.
Het kan zijn dat ik verkeerd ben: maar een zone wordt toch aangeduid "aan de rand van de zone".
Dus concreet: wanneer je een zone binnenrijdt en eens in de zone wordt dat niet herhaald.

Ik herinner me ne maat die parkeerde in de buurt van't Sportpaleis en boete kreeg omwille van het vergeten van z'n schijf. We hebben toen opgezocht waar die zone begon en dat was aan de brug van den azijn, in Merksem, dik ne kilometer verder en niks meer aan het Sportpaleis zelf.
Goeie tip. Nog niet bij stil gestaan.
Het meest verwarrende was dat op de hoek vant straat ook een parkeermeter stond.
Kan je geen bezwaarschrift indienen? Misschien dat ze het wel door de vingers zien?

Kan je geen bezwaarschrift indienen? Misschien dat ze het wel door de vingers zien?
Ik heb gebeld naar die firma en de situatie uitgelegd. Die madam verstond het wel, maar kon niks doen.
Ik vermoed dat ik ook niet veel verder ga komen met een bezwaarschrift. Het is gelukkig "maar" 25euro, dus zal ze wel gewoon betalen i.p.v. er nog tijd in te steken. Ik beschouw het als een levensles 😅

Het kan zijn dat ik verkeerd ben: maar een zone wordt toch aangeduid "aan de rand van de zone".
Dus concreet: wanneer je een zone binnenrijdt en eens in de zone wordt dat niet herhaald.

Ik herinner me ne maat die parkeerde in de buurt van't Sportpaleis en boete kreeg omwille van het vergeten van z'n schijf. We hebben toen opgezocht waar die zone begon en dat was aan de brug van den azijn, in Merksem, dik ne kilometer verder en niks meer aan het Sportpaleis zelf.

Dat klopt idd wat je zegt, dat maakt het in veel gevallen nog lastiger. Maar uit het verhaal leidde ik af dat hij net in de straat stond waar de zone veranderde.

Ik heb er jammer genoeg 2 keer achter gereden in de files vandaag, welke mafkees zet zijn handtekening onder zo'n ontwerp?
En dat dan nog onderweg van/naar Interclassics Brussel, het doet echt pijn aan je ogen!
Om nog te zwijgen van die kerstboom vooraan rond de grille :fingerguns_r:

XM_0002_230605_Van-Poelgeest_BMW-XM-9583.jpg

Laatst bewerkt:
Wtf is dat zelfs? Een BMW?
Kon evengoed een AI mashup zijn.
Toch ook 2x moeten kijken, dacht dat het een Chinees ding was. :laugh:

Nu, dat BMW hun grootste afzetmarkt in China heeft, of wil krijgen, is geen geheim natuurlijk. Je merkt het bij zowat elke Europese fabrikant van luxewagens, steeds meer stemmen ze af op de Chinese markt en krijgen wij dingen die we niet willen.

Ik heb er jammer genoeg 2 keer achter gereden in de files vandaag, welke mafkees zet zijn handtekening onder zo'n ontwerp?
En dat dan nog onderweg van/naar Interclassics Brussel, het doet echt pijn aan je ogen!

Ik kom zo een gedrocht dagelijks tegen, met gepersonaliseerde nummerplaat erbovenop.

Ziet er echt uit als plastieken Chinese brol.

Het exemplaar dat ik tegenkwam, volgens mij 2 keer dezelfde trouwens, vergreep zich dan ook nog eens aan asociaal rijgedrag, 2 keer fout :biglaugh: voor de prijs vanaf..... 130.750 euro ( tot 204.300euro ). Of geld koopt geen smaak :oink:

Ik heb gebeld naar die firma en de situatie uitgelegd. Die madam verstond het wel, maar kon niks doen.
Ik vermoed dat ik ook niet veel verder ga komen met een bezwaarschrift. Het is gelukkig "maar" 25euro, dus zal ze wel gewoon betalen i.p.v. er nog tijd in te steken. Ik beschouw het als een levensles 😅
Ik krijg altijd de indruk dat een eerste lijnshulp (telefoon / email) bijna nooit iets zelf kan doen. Die worden volgens mij aangeworven om u (en anderen) gewoon af te schepen aan een 99+% ratio.

[Of ze sturen uw vraag / klacht zogezegd door naar de juiste dienst en daarna hoor je nooit nog iets. :frown:]

Waarom vinden mensen het precies algemeen OK om na het parkeren tijdens het uitstappen hun deur tegen de wagen ernaast te zetten? Heb geen bluts ofzo maar zie wel duidelijk een afdruk dat er een deur heeft tegen gestaan.. zie dit ook vaker op parkings wanneer ik de auto zit en andere bestuurders observeer. Steek op z’n minst uw hand ertussen of laat iets meer ruimte? :sop:

Waarom vinden mensen het precies algemeen OK om na het parkeren tijdens het uitstappen hun deur tegen de wagen ernaast te zetten? Heb geen bluts ofzo maar zie wel duidelijk een afdruk dat er een deur heeft tegen gestaan.. zie dit ook vaker op parkings wanneer ik de auto zit en andere bestuurders observeer. Steek op z’n minst uw hand ertussen of laat iets meer ruimte? :sop:
Die denken dan "waarom vinden mensen het zo erg dat er een krasje/deukje in hun wagen is" 🥴

Al gehad dat ik in de auto zat te wachten op vrouw die even de winkel binnen was om pakketje op te halen.
Auto zet zich rechts naast mij en zwaait deur volle bak open...klets ertegen, stapt uit en wil doorgaan.

Awel?
Geen probleem meneer, is maar auto hé. Kleine kras geen probleem.
WTF, da zal ik wel beslissen zeker?

Liever dat dan per ongeluk de deur toch tegen de andere auto stoten.

Ik vind het nog wel iets hebben :unsure:

Ik vind het nog wel iets hebben :unsure:
Hier in de gemeente rijdt de lokale dakwerker er mee maar dan in de groen-gouden kleurencombo en eerlijk ik vind het ook wel iets hebben. Het is eens iets anders dan de zoveelste X5 (wat ik ook wel een mooie SUV vind). Vind ik het DE mooiste, leukste? dat ook weer niet.

Terug
Bovenaan