De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Baan waar je 70 mag, twee baanvakken. In drie stukken "verdeeld" door 2 verkeerslichten. Eerste deel is met traject controle.
Ik rij daar een treintje voorbij aan 73 op CC. Stoppen voor het licht, ik sta nog links. Terug vertrekken, tweede deel geen trajectcontrole meer. Nog maar net het licht voorbij en der zit er al één te bumperkleven. Rustig op een gat gewacht, terug CC op en verder. Die achter me geeft meteen een flinke dot gas en knalt weg. Wordt trouwens door veel volk voorbij gestoken, ahja want geen trajectcontrole meer, dan moeten we profiteren!

Tweede licht staat ook rood. Alles komt samen en natuurlijk wil iedereen liefst links staan want dat is het snelle vak. Ik blijf rechts en kan zo ver doorschuiven zodat ik naast de bumperklever van daar voor sta. Licht springt op groen en bumperklever reageert heel laat.
Kruispunt over, terug CC op, ik nader een vrachtwagen en ga naar links. Ondertussen zie ik in m'n spiegel de bumperklever rijden, op't gemake, helemaal geen haast meer.

Derde licht: weer rood: ik sta al stil en zie de bumperklever naderen. En surprise, surprise: mevrouw was haar GSM aan't checken.
Licht springt op groen en weer blijft ze staan..

Ik snap dat echt niet. Eerst zo gejaagd en opgefokt zijn en bumperkleven om dan 2 minuten totaal het omgekeerde te doen om het oh zo belangrijke bericht op haa GSM te lezen.

Baan waar je 70 mag, twee baanvakken. In drie stukken "verdeeld" door 2 verkeerslichten. Eerste deel is met traject controle.
Ik rij daar een treintje voorbij aan 73 op CC. Stoppen voor het licht, ik sta nog links. Terug vertrekken, tweede deel geen trajectcontrole meer. Nog maar net het licht voorbij en der zit er al één te bumperkleven. Rustig op een gat gewacht, terug CC op en verder. Die achter me geeft meteen een flinke dot gas en knalt weg. Wordt trouwens door veel volk voorbij gestoken, ahja want geen trajectcontrole meer, dan moeten we profiteren!

Tweede licht staat ook rood. Alles komt samen en natuurlijk wil iedereen liefst links staan want dat is het snelle vak. Ik blijf rechts en kan zo ver doorschuiven zodat ik naast de bumperklever van daar voor sta. Licht springt op groen en bumperklever reageert heel laat.
Kruispunt over, terug CC op, ik nader een vrachtwagen en ga naar links. Ondertussen zie ik in m'n spiegel de bumperklever rijden, op't gemake, helemaal geen haast meer.

Derde licht: weer rood: ik sta al stil en zie de bumperklever naderen. En surprise, surprise: mevrouw was haar GSM aan't checken.
Licht springt op groen en weer blijft ze staan..

Ik snap dat echt niet. Eerst zo gejaagd en opgefokt zijn en bumperkleven om dan 2 minuten totaal het omgekeerde te doen om het oh zo belangrijke bericht op haa GSM te lezen.
Als ik met de motor ben is het wel altijd lachen hoe hard zo mensen verschieten als ik er plots langs sta aan een licht. Mensen zitten ook echt de domste dingen ooit te doen: Ooit eentje gehad die een of ander Facebook filmpje over Otters aan het kijken was. Okay Otters zijn top, maar om dat dan te bekijken terwijl je aan het rijden bent...ze bleef trouwens ook kijken toen ze haar bocht nam.

Verder wel ooit (zachtjes) op iemand zijn raam getikt toen het al 5 seconden groen was en deze nog niet vertrokken was, zat zo gefocussed op de gsm. Met die tik vloog die gsm van het verschikken dan wel letterlijk door de lucht. Goed gelachen toen.

Centrum van Meerhout en deelgemeenten zijn een tijdje terug zone 30 geworden.
Het voelt gewoon debiel aan om daar 30 te moeten rijden. :wallbash::wallbash:

Ik ben pro zone 30 in stadskernen en schoolomgevingen maar dit is gewoon belachelijk

hsAI9c3.jpeg

Komend van Gent, E40 richting Brussel willen oprijden. Ze zijn daar aan die oprit aan't werken, ge moet over de pechtstrook. De kerel voor mij zag het niet zo goed, dus hij is in't midden van de baan efkes gestopt om het eens te checken.

Het was redelijk goed gemist en dat heeft iedereen toch door als je eens buiten kijkt, denk ik. Nee hoor. Op sommige stukken met echt dichte mist zijn er nog snullen die zonder iets van verlichting rondrijden.

Vanmorgen 5h30 sta ik 4de in een rij aan een licht te wachten om af te draaien naar links.
Recht van ons uit een zijstraat komt ene afgereden en stopt.
Licht springt op groen , we zetten aan en mijnheer uit de zijstraat knalt em gewoon voor me in.
Ik rij door , raak de lul bijna maar de lul rijdt ook door. Ik rem , klaxoneer en ben gek van woede aan't worden.
Mijnheer doet z'n raamke open en flipt me the finger. Heb z'n nummerplaat genoteerd.
Volgende die me zo iets lapt rij ik gewoon los in de flank.
Ik ben 't ni beu maar kotsbeu. F*cking asociale egoïsten. Das toch echt niet meer normaal.

Fietsers op zoek naar ziekenverlof..

Op een 70 baan rij ik 3 fietsers voorbij, met de mountainbike maar netjes achter elkaar op het fietspad

Paar 100m is een verkeerslicht en ik heb rood dus ik stop (maar al echt op de streep) en richtingaanwijzer aan naar rechts. 1 vak met een verhoog/middenberm als scheiding voor de tegenliggers

Achter mij zie ik de fietsers afkomen, nu in het midden van de straat (het fietspad is er nog altijd maarja)

Moment dat ze zo goed als bij mij zijn springt het om groen.
2 komen er links voorbij me gevlogen met een sprong op en af dat verhoog en ene komt rechts voorbij. Ze gaan alle3 gewoon rechtdoor

Ik claxoneer omdat ik het een gevaarlijke situatie vond, als ik niet oplet en meteen aanzet gaat die rechts los over de motorkap en als ene van die 2 links mist dan weet ik ook niet waar die heen vliegt.
Blijf gwn 2 fcking seconde achter mij of zet u rechts.
Maar door dat claxoneren krijg ik dus nog 3 woeste blikken in mijn richting + wat scheldwoorden en armbewegingen..

De volgende die nog zo'n stunten uithaalt of voorrang ben ik ook niemeer voorzichtig. Wet van de sterkste dan maar. De (rechts)verzekering zal het wel oplossen. Het is hun leven en gezondheid, niet die van mij ffs

Fietsers op zoek naar ziekenverlof..

Op een 70 baan rij ik 3 fietsers voorbij, met de mountainbike maar netjes achter elkaar op het fietspad

Paar 100m is een verkeerslicht en ik heb rood dus ik stop (maar al echt op de streep) en richtingaanwijzer aan naar rechts. 1 vak met een verhoog/middenberm als scheiding voor de tegenliggers

Achter mij zie ik de fietsers afkomen, nu in het midden van de straat (het fietspad is er nog altijd maarja)

Moment dat ze zo goed als bij mij zijn springt het om groen.
2 komen er links voorbij me gevlogen met een sprong op en af dat verhoog en ene komt rechts voorbij. Ze gaan alle3 gewoon rechtdoor

Ik claxoneer omdat ik het een gevaarlijke situatie vond, als ik niet oplet en meteen aanzet gaat die rechts los over de motorkap en als ene van die 2 links mist dan weet ik ook niet waar die heen vliegt.
Blijf gwn 2 fcking seconde achter mij of zet u rechts.
Maar door dat claxoneren krijg ik dus nog 3 woeste blikken in mijn richting + wat scheldwoorden en armbewegingen..

De volgende die nog zo'n stunten uithaalt of voorrang ben ik ook niemeer voorzichtig. Wet van de sterkste dan maar. De (rechts)verzekering zal het wel oplossen. Het is hun leven en gezondheid, niet die van mij ffs
Ik heb al gemerkt dat als je op claxonneert op fietsers omwille van een onveilige situatie dat de meerderheid daarvan gepikeerd reageert.

Doet me denken aan een voorval van vorig jaar ergens waar ik claxonneerde op een paar fietsers die bergaf kwamen in een smalle straat. Die zaten duidelijk over de snelheidslimiet en ik had mij ondertussen al stilgezet op de baan. Ik verwachtte dus dat die fietsers zich ook zouden aanpassen aan de situatie door sterk te vertragen, maar dat deden ze niet. Ze waren wellicht gepikeerd dat ik daar stond terwijl ik moeilijk mijn auto kan wegtoveren natuurlijk.

Vandaag ritje gedaan met de motor. We waren met 6 moto's. Toch ongelooflijk hoe weinig inzicht sommige chauffeurs hebben.
Al goed en wel dat die aan 50 per uur over de boerenwegeltjes willen tjaffelen maar als je 10+ plaatsen passeert waar je je eens 5 seconden langs de kant kunt zetten om ons te laten passeren maar gewoon blijft verder tjaffellen, :angry: :angry: :angry:

Of gewoon eens inhouden als er een wegversmalling is maar de eerste motor is de eerste ter plaatse, dan is het toch net zo hoffelijk om al de rest te laten passeren ipv u er tussen te willen wringen :mad:

Daarnet groot WTF-moment en 't is dat ik niet vol doorreed of er waren brokken van gekomen:

Iemand voor mij op een gewoon baan begint naar links te pinken, maar maakte nog niet direct een manoeuvre. Vervolgens week hij uit naar het andere baanvak. Ik wil aanzetten om door te rijden en hem dus te passeren langs rechts, zij het niet dat die opeens alles terug omgooit naar rechts om daar ergens een oprit op te rijden. :wtf:

Waarom pink je naar links als je rechts een oprit wil opdraaien??? Het is dat ik er vlak achter zat en we sowieso al traag aan het rijden waren, maar als ik hier van op een afstandje aan kwam gereden met hogere snelheid dan was ik er wellicht los opgereden.

Vrijdag was ik samen met mijn vriendin en dochter op weg naar een pretpark.

Op de snelweg mooi 120 aan het rijden op het middenvak want rechtervak vol vrachtwagens.

We komen langs een oprit en er vliegt daar een marginaal met een minivan (zonder pinken en aan een veel hogere snelheid dan ons) de baan op direct naar het middenvak.

Hij komt net voor ons op het middenvlak gevlogen, maar daar reed al een BMW. De minivan vliegt op 30 cm na in de flank van de BMW, die licht uitwijkt naar links, maar uiteindelijk rijden ze met 2 op het middenvak.

Minivan rijdt verder al slalommend door alle vakken, maar de BMW (vermoedelijk woest omdat de minivan hem bijna van de baan had gereden) blijft er als een zot achter rijden op 1 meter afstand.

Minivan nam uiteindelijk een afslag en de BMW is er ook achter aan gegaan. Geen idee hoe het afgelopen is, maar op zo een moment voel je u wel onveilig op de baan. Aan zo snelheden zijn zulke toeren levensgevaarlijk.

De tamheid van sommige mensen. Deze ochtend tijdens het wandelen passeer ik bijna de bakker in het dorp. Net voor de bakker zijn er 2 parkeerplaatsen die meestal op dat uur quasi altijd bezet zijn. Een beetje terug (35 stappen, ik heb het geteld) zijn er nog 4 parkeerplaatsen waar er meestal maar 1 auto staat. Nu waren die allemaal vrij. Toch is dat voor sommigen nog te ver blijkbaar.

Want iemand stond te wachten tot 1 van de 2 geparkeerde auto's aan de bakker wegreed om dan op die plaats te kunnen gaan staan. In de tijd dat die stond te wachten en zich uiteindelijk geparkeerd had, had ze zich een beetje terug al kunnen parkeren en zat ze al terug in haar auto met haar bestelling, denk ik. Dan komt er ook nog eentje aan die de 4 lege plaatsen gewoon voorbijrijdt en dan net voorbij de bakker zich met zijn 4 pinkers op half op het voetpad zet.

Want ja, we zouden toch maar eens 35 stappen moeten zetten om onze koffiekoeken te gaan halen he.

Er is me de laatste tijd iets opgevallen en ben er nu ook meer op gaan letten. Denk dat zeker 80% van de mensen die mijn straat indraaien (doodlopende verkaveling, dus bestemmingsverkeer) het niet nodig vinden om hun manoeuvre aan te geven met hun pinker.

Is dit dan gewoon een kwestie van automatische piloot? Of is de redenering van "iedereen weet toch dat ik hier moet zijn, dus ik doe de moeite niet om met mijn vingertje tegen dat stokje te duwen"?

Verder lijkt het percentage aan mensen dat braindead in hun auto zit toch stilaan eenzame hoogten te bereiken. Daarnet een ritje van een half uur, en toch weer 2x abrupt moeten uitwijken om een aanrijding te voorkomen met chauffeurs die dachten dat ze alleen op de wereld waren of zo :sop:

Het bouwverlof is gedaan zeker?

Ik wil de autosnelweg oprijden en ik kom net parallel met een treintjes camion. Een stuk of 5/6 achter elkaar. Geen mogelijkheid tot veilig invoegen. De keuze was of wel serieus mijn snelheid verminderen en achteraan invoegen, maar dan had ik het idee dat ik het verkeer achter mij sterk zou hinderen of wel optrekken en een stuk over de pechstrook en daarna invoegen. Ik heb maar voor het tweede gekozen (toegegeven niet echt een ergernis jegens de camions, want die deden niets fout natuurlijk).

E314. Camions mogen daar niet inhalen tussen 5u en 20u. Ik zie in de verte weer een treintje camions rijden zeg en natuurlijk vond daar eentje het nodig om te gaan inhalen. Ik houd logischerwijs wat afstand van die camion voor mij en dat was blijkbaar het teken voor een andere camion om hetzelfde te gaan doen. Echter was dit levensgevaarlijk want mijn voorkant was al voorbij het achterste punt van zijn opligger. Baf pinker op en direct naar links. Serieus verschieten. Ik heb serieus mogen remmen en dat met een camionette die in mijn gat hing. Die camionchauffeur heeft van mij een lichtconcert van jewelste gekregen en achteraf nog eens geclaxonneerd toen ik hem voorbij ging. Zijn reactie? Wat flashen naar mij. :unsure:

Wat later rijd ik op de R0 en wil ik de afrit Machelen/Antwerpen nemen. Ik begeef mij op een normale manier naar het linkervak van die afrit, want rechts reed er al volk. Ik zie in de verte een zwarte Taxi bestelwagen afkomen tegen hoge snelheid die hetzelfde wou doen. Die chauffeur begint daar opeens op mij te flashen als een zot. Geen idee waarom. Misschien uw snelheid eens aanpassen aan het verkeer, meneer? Dan kom je zulke dingen niet tegen.

Het rustig naar het werk rijden is weer voorbij precies :angry:

Centrum van Meerhout en deelgemeenten zijn een tijdje terug zone 30 geworden.
Het voelt gewoon debiel aan om daar 30 te moeten rijden. :wallbash::wallbash:

Ik ben pro zone 30 in stadskernen en schoolomgevingen maar dit is gewoon belachelijk

hsAI9c3.jpeg
Dat zijn dan ook de locaties waar je, als je 40km/u rijdt op de teller je effectief gewoon beboet gaat worden hé.

En alweer meerdere Nederlanders tegengekomen die netjes 100km/u rijden op het meest linkse rijvak op de autosnelweg.
Het is 120km/u in België kerels en al zeker helemaal links. Zo hou je de boel dus helemaal op.

Gisteren iets gedaan wat niet van m'n gewoonte is.
Op weg naar huis na een BBQ, een uur of negen, kalm op de baan. In de verte een wielertoerist op de baan in plaats van op het fietspad. Ik kom dichter en meneer gaat meer in't midden van de baan rijden, zet zich rechtop en rijdt zo zonder aan z'n stuur verder.

Ik ga er ruim naast en claxonneer eens. Krijg ik ne middenvinger in de spiegel te zien. Effe gestopt en hij spring meteen op't fietspad.
Raam naar beneden gedaan wanneer hij passeerde. Eerste reactie: "mag ik daar ni effe rijden ofwa?".

Jezus, nee gast. En het was ni effe, het was ook ni om af te slaan ofzo, ge wou gewoon op de baan omdat ge dat toffer vindt. En dan gaat ge nog zonder handen in't midden vd baan rijden. Echt mongool.
Zo ook aan hem gemeld.

Zoals ik zei, normaal reageer ik daar ni op. Maar als ge ni alleen naast het fietspad gaat rijden maar los in't midden en dan nog van oren ga maken wanneer daar reactie op komt, dan verdient ge wel eens onder uw voeten te krijgen.

Er is me de laatste tijd iets opgevallen en ben er nu ook meer op gaan letten. Denk dat zeker 80% van de mensen die mijn straat indraaien (doodlopende verkaveling, dus bestemmingsverkeer) het niet nodig vinden om hun manoeuvre aan te geven met hun pinker.

Is dit dan gewoon een kwestie van automatische piloot? Of is de redenering van "iedereen weet toch dat ik hier moet zijn, dus ik doe de moeite niet om met mijn vingertje tegen dat stokje te duwen"?

Verder lijkt het percentage aan mensen dat braindead in hun auto zit toch stilaan eenzame hoogten te bereiken. Daarnet een ritje van een half uur, en toch weer 2x abrupt moeten uitwijken om een aanrijding te voorkomen met chauffeurs die dachten dat ze alleen op de wereld waren of zo :sop:
ik denk gewoon nonchalant zijn, want velen pinken ook niet meer om het rondpunt af te rijden.

Was rustig in een zone 30 aan't rijden. Kom aan een T-splitsing van rechts (met voorrang van rechts, nog altijd zone 30), neem mijn voorrang want er was niemand op dat moment, komt er ene aangevlogen die mijn voorrang niet wou geven, maar was al op de baan gedraaid.

Heeft diej zot helemaal op het ander vak moeten uitwijken stond zelfs naast mij en was dan vies gezind en tekens naar mij aan't doen. Heb gewoon mijn duim uit mijn panodak gestoken en eens in de handen geklapt en ben verder gereden, hij heeft ver achter mij gebleven, den achterlijke zot!

Mensen letten echt niet meer op!

Laatst bewerkt:
Gisteren op de R0 toch ook weer een rijdend cliché gezien. Het is vertraagd verkeer op een punt dat er weefbewegingen gebeuren tussen het rechtse vak en een op/afrit. Ik moet gewoon rechtdoor dus ik zet me links waar het toch net iets vlotter gaat. Voor mij een bestelwagen, op het middenvak een vrouw in een Discovery. Die Discovery probeert eerst naar links te komen voor de bestelwagen, maar echt zonder dat er plaats voor is, bestelwagen rijdt een constante snelheid dus na naar links te bewegen trekt ze terug aan haar stuur om op haar vak te blijven.

En dan was het aan mij, want tussen bestelwagen en mijn wagen was toch ook 3-4 meter afstand dus met een plotse beweging doet ze net hetzelfde. Ik moest wel remmen of ze zat tegen mijn motorkap dus ik claxonneer uiteraard. Mevrouw pannikeert en slingert terug naar het midden, waarna ze in de spiegel ziet dat ze ondertussen wel plaats heeft, blijft even in het midden rijden om in haar zijspiegel wat kwaad naar mij te kijken, en voila missie geslaagd.

E314. Camions mogen daar niet inhalen tussen 5u en 20u. Ik zie in de verte weer een treintje camions rijden zeg en natuurlijk vond daar eentje het nodig om te gaan inhalen. Ik houd logischerwijs wat afstand van die camion voor mij en dat was blijkbaar het teken voor een andere camion om hetzelfde te gaan doen. Echter was dit levensgevaarlijk want mijn voorkant was al voorbij het achterste punt van zijn opligger. Baf pinker op en direct naar links.
Ge hebt een van mijn top ergernissen op de Expressweg Zelzate-Antwerpen verwoord, of anders gezegd je bent een beetje m'n ergernis :oi22: Normaal gezien in de spitsuren ook inhaalverbod maar daar trekken ze zich geen kloten van aan.
Dus allemaal camions op rechts, ene begint tergend traag in te halen met achter hem een rij auto's waaronder mezelf die al wat geirriteerd beginnen kijken van hoe lang dat nog gaat duren.
Ge ziet dan ook al van ver aankomen dat minstens 1 van die andere camions op rechts hetzelfde wil doen waardoor ge daar nog veel langer gaat achter hangen. De meeste autobestuurders hebben dat door en houden de afstand wat kleiner (op dat moment rij je 80-90 waardoor dat ook kan) zodat we eerst allemaal kunnen passeren vooraleer de volgende camion aan z'n avontuur begint. Maar dikwijls is er dan ene pipo die zoveel afstand houdt dat de volgende camion kan beginnen inhalen voor we gepasseerd zijn, op zo'n moment kan ik echt m'n stuur beginnen opvreten man :angry:

Terug
Bovenaan