De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

- het aantal vrachtwagens dat zich niets aantrekt van het inhaalverbod op de e34
- vanmorgen camion aan de werken op e34. Dat gaat daar (richting a`pen) redelijk snel van 90 naar 70. wat ik dus ook doe. Camion die nog redelijk ver achter mij hangt, begint direct te fahren en ge ziet dat hij dus niet van plan is vaart te minderen. Ondanks het inhaalverbod, begint hij me dan ook in te halen. Ge kunt het al raden: als hij mij bijna ingehaald heeft, belanden we aan de werken waar men een s-bocht moet nemen naar de linkerrijbaan - een bocht die de meeste camions maar tegen 60 nemen. Hij mag dus in de ankers waardoor ik dus weer vol naast hem beland (want ik kan mijn snelheid behouden). Begint hij dan maar naar rechts te pinken en wil hem naar mijn vak komen. Maar wel terug aan mijn snelheid rijden he. Voor mijn eigen veiligheid uiteindelijk maar afgeremd zodat hij kon invoegen en ben hem dan voorbij gegaan. Echt, als ik zo`n mannen bezig zie, snap ik dat er regelmatig een camion los in een file inrijdt. Als er kilometers op voorhand al waarschuwingen staan dat er werken zijn, mag je uw interesse in de borden langs de weg wel wat vergroten en u er aan houden.

Daarstraks, iets na 17h stond er in Bevingen op de Naamsesteenweg (N80) (voor de mensen die de locatie kennen) een camionet van Q-Team midden op de straat om de banden van een auto te wisselen.
Alle verkeer zitten op te houden, dat met dit weer en op zo een drukke moment.
Gaat dat dan een stukske verder doen waar alle voertuigen aan de kant van de weg kunnen staan.

Daarstraks, iets na 17h stond er in Bevingen op de Naamsesteenweg (N80) (voor de mensen die de locatie kennen) een camionet van Q-Team midden op de straat om de banden van een auto te wisselen.
Alle verkeer zitten op te houden, dat met dit weer en op zo een drukke moment.
Gaat dat dan een stukske verder doen waar alle voertuigen aan de kant van de weg kunnen staan.
Misschien sneeuwkettingen op nen achteraandrijver aant leggen? :ROFLMAO:

Misschien sneeuwkettingen op nen achteraandrijver aant leggen? :ROFLMAO:
Nee, winterbanden door zomerbanden aan het vervangen :rofl:

Auto stond geparkeerd op de inrit voor een huis (dat van de eigenaar van de auto vermoed ik) en de camionet van de mannen van Q-Team stond op de straat, met oranje zwaailichten op het dak op.
Ze waren de winterbanden van de velgen aan het halen en er lagen zomerbanden klaar om erop te leggen.

pff, 3 lichte blutsen op mijn motorkap opgemerkt zonder enig idee te hebben waarvan ze afkomstig zijn.
Ik vermoed ergens van sneeuw of ijs dat van één van de terrassen/dak is gevallen...

Daarstraks op de E313 van Hasselt richting huis (richting Antwerpen) aan het rijden. Ik ben op het linkervak een auto aan het voorbij steken, ik hang halverwege haar flank en plots beslist ze dat ze ook naar links wilt. Die blijft dus naar links uitwijken terwijl ik gelijk ne zot aan het tuten ben. Uiteindelijk op de rem moeten gaan want die geit had gewoon los tegen mijn wagen gezeten. Uiteraard het gewoonlijke zwaaiende handje van "Whoopsie poepsie". Tegen mijn aard in ook wat vrij kwade gebaren gemaakt en ze uiteindelijk voorbij gestoken. Is normaal niet van mijn gewoonte, maar als ze zoiets absoluut debiel doen op een slechte dag, dan hebben ze het zitten. Ze had het blijkbaar goed door dat ik fameus kwaad was want ze heeft zichzelf fameus laten uitzakken en zelfs als ik rechts 100 reeds (eventjes achter een vrachtwagen, was kort aan mijn afrit) durfde ze me nog niet voorbij rijden.

pff, 3 lichte blutsen op mijn motorkap opgemerkt zonder enig idee te hebben waarvan ze afkomstig zijn.
Ik vermoed ergens van sneeuw of ijs dat van één van de terrassen/dak is gevallen...
Know the feeling, hier ook al een lichte kras opgemerkt op redelijk nieuwe wagen die 90% van de tijd stilstaat door de Corona. Denk dat iemand er tegen heeft gezeten tijdens parkeren of wegrijden (achterbumper straatkant). Vind het wel bizar dat het zo een fijne kras is, denk enkel maar door de clearcoat.

Niet echt een ergernis, maar dit lijkt me de beste plaats om het te zetten.

Daarstraks rijdt er iemand voor mij de baan op, en ik hoor een beetje een raar geluid. Het kon van een band op een betonbaan zijn, maar het klonk wat vervormd. Efkes later zie ik wat lichte rook van het rechter achterwiel komen. Die auto was dus gewoon aan het rondrijden met een platte achterband. Dan toch maar wat beginnen faren uit de hoop dat die mens het zou zien en toch eens zou nadenken of er iets mis zou kunnen zijn, maar zoals verwacht volgde er geen reactie. Waarom zou em ook mijn lichten zien als hij het waarschuwingslampje niet eens ziet (wat waarschijnlijk nog vergezeld was van een piepje) en een platte achterband niet opmerkt. Ik heb dan ook maar niet liggen toeteren om de buren niet te storen, het had waarschijnlijk toch niks uitgehaald. Ik moest ook de andere kant op na mijn geflikker, om verdere manieren te vinden om die mens wakker te schudden had ik geen tijd meer. En zijn velg was waarschijnlijk toch al om zeep. Hij of zij zal het wel gemerkt hebben kort daarna vermoed ik.

Zaterdag avond (nacht, voor 12h uiteraard), ik was naar huis aan het rijden, zie ik plots een auto achter mij heel snel naderen (ik reed de max snelheid 70 km/h), komt in mijn gat hangen (zat zo dicht dat ik zijn koplampen zelfs niet meer zag), om dan weer vol gas mij voorbij te vlammen wanneer gij zeker was dat er geen tegenliggers waren.
Hij had waarschijnlijk schrik voor een boete als hij niet op tijd thuis was, maar niet voor een boete voor te snel rijden ....

Op den E313 is het precies wel elke dag feest nu. 2 doden op een paar dagen en constant ongevallen bij die werken in Geel.

Op den E313 is het precies wel elke dag feest nu. 2 doden op een paar dagen en constant ongevallen bij die werken in Geel.
Mensen zouden eens beter uit hun doppen moeten kijken en wat meer gefocused zijn tijdens het rijden. Zo'n werken worden echt kilometers op voorhand aangegeven.

Chauffeurs die hun voorrang van rechts keihard nemen om dan het volgende kruispunt 500 meter verderop een voorrang van rechts keihard te negeren...
Hoe hypocriet kan je zijn.

Wielertoeristen die geen voorrang van rechts kennen.
Als wielertoerist zijnde ook een ergernis van mezelf, veel te veel mannen die denken dat alles maar moet wijken.

Een andere ergernis is dan weer iedere wagen die dan maar stopt bij ieder kruispunt of oversteek om mij voor te laten, terwijl ik duidelijk stop of voorrang wil verlenen.

Nu, ik begrijp het wel, gezien de velen die zich er dus geen bal van aantrekken, maar dat leidt niet zelden tot idiote situaties waarbij ge daar dus met zn twee naar elkaar zit te kijken van “alé, rijdt verder”..

Een andere ergernis is dan weer iedere wagen die dan maar stopt bij ieder kruispunt of oversteek om mij voor te laten, terwijl ik duidelijk stop of voorrang wil verlenen.

Nu, ik begrijp het wel, gezien de velen die zich er dus geen bal van aantrekken, maar dat leidt niet zelden tot idiote situaties waarbij ge daar dus met zn twee naar elkaar zit te kijken van “alé, rijdt verder”..
Ik heb dezelfde ergernis, maar dan vanuit het standpunt van autobestuurder.
Ik begrijp de mensen die iedere keer alles dichtsmijten om een fietser die nota bene geen voorrang heeft totaal niet.
Het is door deze mensen dat veel fietsers gaan denken dat iedereen toch gewoon voor hen stopt, of ja, zelfs denken dat ze effectief wel voorrang hebben.

Bij vertraagd verkeer ben ik de eerste om wat meer te vertragen of volledig te stoppen om een fietser even over te laten steken.

Ik nader een kruispunt, ik heb voorrang van rechts. Van links nadert er een tractor met aanhgangwagen en die gaat eerst op het kruistpunt zijn. Dus die rijdt gewoon door, geen probleem. Wanneer ik op het kruispunt ben zit ik ter hoogte van de aanhangwagen.

De tractor wordt gevolgd door een camionette en ik zie die gewoon gas bij geven om zo dicht mogelijk achter die tractor te zitten zodat em ni moet stoppen. Toch voorzichtig wat vooruit gegaan om te laten zien dat ik niet van plan ben m'n voorrang af te geven. Zeker niet wanneer hij extra moeite doet em me dat te beletten. Voorzichtig het kruispunt op, hij stopt en begint van z'n tak te maken.

Daarstraks stond ik voor het rode licht om linksaf te slaan, het word groen, ik volg de auto's voor mij en wanneer ik het licht passeer springt het op oranje, na mij volgen er nog 4!!! auto's.
Dat zijn er dus zeker 2 en waarschijnlijk zelfs 3 die door het rood reden.

Unpopular opinion: mijn ergernis is dat ik maar niet geflitst word.

De laatste maanden heb ik redelijk wat moeten auto-pendelen en had ik ook heel veel haast. Ik heb dus regelmatig te snel gereden, iets wat ik anders zelden doe. Ik verwachtte mij dus sowieso wel eens aan een boete vroeg of laat. Niet dus. Echt ongelofelijk hoe klein de pakkans is hier in België. En dat is ook algemeen geweten precies. Ik ben er eens beginnen op letten:
- Op autostrades (120 km/u) en bebouwde kommen, valt het nog redelijk goed mee.
- Maar Op de banen waar je 90, 70 en 30 mag, wordt er tijdens de spits consistent door quasi iedereen te snel gereden. Als ik mijn cruisecontrol instel op 94 km/u, dan word ik letterlijk door iedereen ingehaald. De enigen die mij niet inhalen zijn wagens die praktische redenen hebben om niet sneller te rijden: vrachtwagens (en dan nog), auto's met volgeladen aanhangwagens of eens een verdwaalde tractor (omdat ze simpelweg niet harder kunnen). Echt verbijsterend. Hoe ik sommige auto's voorbij zie vlammen op de baan waar ik vroeger als 12-jarig manneke dagelijks met mijn fiets moest oversteken... Crimineel gewoon. En dus vooral de systematiek shockeert me.
Dat betekent dat er gewoon een cultuur ontstaan is waarbij de pakkans zodanig klein is dat niemand zich nog aan de snelheidsregels houdt.

En dit terwijl ik vroeger het gevoel had dat er wél veel geflitst werd. Toen reed ik alleen sporadisch eens in het weekend. Het enige wat dat kan verklaren is dat ze volgens mij tijdens de spitsuren véél minder flitsen dan tijdens het weekend, 's avonds, etc.

En die andere ergernis wordt steeds erger; die spuuglelijke SUV's die gemaakt zijn voor mensen die niet met de auto kunnen rijden. Die hype blijft ook een ergernis eerste klas. Mensenlief, wat zijn die auto's fucking LELIJK. Rijdende schoendozen. Precies een gewone auto waar ze dan plots meer dan een halve meter carrosserie tussen geplakt hebben. Om toch maar wat groter te kunnen zijn dan die van hun buurman. Compensating much.
Ik heb soms goesting om mij een Fiat 500 aan te schaffen, er vervolgens een grote schoendoos van 3 meter hoog bovenop te kleven met het opschrift: "Ben ik nu gewonnen?".
En fuck, mensen in een SUV kunnen echt niet met een auto rijden. Het gaspedaaltje hebben ze allemaal makkelijk gevonden. Op een pedaal duwen, dat kunnen ze nog. Maar tussen de lijntjes blijven op een dubbele rotonde? Ho maar. Daar heb je meer dan één hersencel voor nodig precies.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan