De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Niet zozeer een ergernis maar meer WTF.

Gisteren naar huis gereden en aan een redelijk groot rond punt, was toevallig niet super druk, liep een vrouw midden van het rond punt gewoon over en stapte rond in het midden van de straat mee met de richting van het verkeer op het rond punt zelf.
Ik stop op het rond punt achter haar en claxoneer kort, mevrouw draait haar om kijkt wat misnoegd om vervolgens verder te stappen.
Ik laat raampje zakken zodra ze verder stapte (dus in het midden van de rijbaan met het verkeer mee): ''Mevrouw u beseft dat dit super gevaarlijk is?''
''Ja meneer''

Overal voetpaden rond FYI

Stapt gewoon verder ... :wtf: :laugh:

Hoe doe je dat dan, want die bestanden zijn toch te grooit om via e-mail te versturen? En welk adres is dat dan? Eens zien of ze dat hier in het dorp ook hebben?
Dat zijn allemaal blokjes van 1 minuut bij mij (je kan dat instellen in de opname opties van je dashcam), compressed is dat zeker te versturen via mail.
Ga anders eens naar de website van je politiezone. Daar kun je wel coördinaten vinden.
Hier is dat [email protected]

Gisteren een gatachterlijk jong trezeke met ne witte golf 4 komt achter mij aangevlogen, gatplakken van het kan niet dichter.
Komen we in een dubbele bocht waar een bushalte is en een meisje zit te wachten die ze kende. Wou ze goeiendag doen maar met de gsm in 1 hand en het stuur in het andere heeft ze die bijna aangereden om daarna op het tegenrichtingsvak te knallen. Gelukkig voor haar kwam er net niemand de 2de bocht uit.
Ik heb mij gewoon aan de kant gesmeten en ze laten doorgaan, wou niet dat deze nog 1 seconde langer achter mij reed. Daarna heb ik ze nog kilometers zien gatplakken en inhalen bij voorliggers om aan het einde van mijn rit 1 wagen verder te zijn dan mij, en ik hield me netjes aan de snelheidslimieten.

Mooi voorbeeld gezien van hoe slecht rijgedrag accordeonfiles veroorzaakt: rijtje van 15-tal auto's achter een tractor die aan een constante snelheid van ~40 km/u rijdt. En toch krijg je op het eind van die rij auto's remgolven waarbij ze constant van snelheid wisselen tussen 20 en 70 km/u :rolleyes:

Had ik daarnet met dezelfde fuck you mentaliteit op de rotonde in Hannut gereden, was ik 2x gecrashed op 1 rondje.
Je zou toch denken dat de Waalse kant weet hoe een rotonde werkt, ze hebben er immers genoeg.

In het terugrijden naar huis ineens een enorme stortbui. In combo met de zon konden we niets meer zien. Maar ff aan de kant gezet tot het wat over was. :unsure: Dat was toch effe schrikken.

Voorbije nacht nam ik de afrit van de autostrade, nam er een auto voor mij die afrit tegen hooguit 30 km/u :wtf: Hij reed voor de bocht al erg traag waardoor ik sterk moest remmen en dan vervolgens tjukken tegen dus maximaal 30. Ik had even zelfs het gevoel dat die ergens voor mij ging stoppen dus ik hield uiteindelijk wel wat afstand voor het geval dat. We rijden vervolgens beide de steenweg op in dezelfde richting en die bleef gewoon verder 30 rijden :wtf: Zo snel mogelijk voorbij gestoken hoor. Geen idee wat daar de bedoeling van was maar dat is toch gewoon om problemen vragen.

Vanmorgen een Mercedes EQB met een sticker van de haven zelf op. Niemand op de baan behalve wij 2, trapt die gewoon vol op zijn rem midden van de rotonde. Ja hallowkes.

Reed ervoor ook al raar. Heel de tijd gekke remmomenten ofzo. Heeft een EQB single pedal driving? Misschien daar nog onwennig mee ofzo?

Vanmorgen een Mercedes EQB met een sticker van de haven zelf op. Niemand op de baan behalve wij 2, trapt die gewoon vol op zijn rem midden van de rotonde. Ja hallowkes.

Reed ervoor ook al raar. Heel de tijd gekke remmomenten ofzo. Heeft een EQB single pedal driving? Misschien daar nog onwennig mee ofzo?
Da's sowieso iemand die de bedoeling had om het ontkoppelingspedaal in te drukken ipv de rem. Niet gewoon om met een elektrische wagen te rijden dus.

Da's sowieso iemand die de bedoeling had om het ontkoppelingspedaal in te drukken ipv de rem. Niet gewoon om met een elektrische wagen te rijden dus.
Dan heb ik hem op zijn eerst ochtend te pakken gehad, zoiets ben je normaal toch wel snel gewoon. Ach ja.

Dat ze in Mechelen fietsvriendelijk willen zijn, allemaal goed he. Maar zet uw onnozele bloembakken dan niet vlak aan de kruispunten zodat zowel voor fietser als automobilist het zicht belemmerd wordt. :angry:
Aan de Brusselpoort staat er al die belachelijke houten constructie waardoor ik als fietser meer moeite heb om auto's te zien afkomen en omgekeerd zij mij ook niet. En nu hebben ze op deze hoek ook van die onnozele bakken gezet.

Dat ze in Mechelen fietsvriendelijk willen zijn, allemaal goed he. Maar zet uw onnozele bloembakken dan niet vlak aan de kruispunten zodat zowel voor fietser als automobilist het zicht belemmerd wordt. :angry:
Aan de Brusselpoort staat er al die belachelijke houten constructie waardoor ik als fietser meer moeite heb om auto's te zien afkomen en omgekeerd zij mij ook niet. En nu hebben ze op deze hoek ook van die onnozele bakken gezet.
Net voor de brusselpoort erger ik mij bijna dagelijks aan de oversteek voor de fietsers op de Plaisancebrug. Daar staan borden & haaietanden op het fietspad, en toch rijden die daar allemaal gewoon door zonder te stoppen of te kijken.

Als ik er zelf voorbij fiets stopt nagenoeg elke auto daar ook voor mij, das een van de dingen die ik het meest vervelend vind in het verkeer. Volg gewoon de regels, en ga dan hoffelijk zijn, ipv de regels te negeren om hoffelijk te zijn maar zo eigenlijk potentieel gevaarlijke situaties te veroorzaken /endrant

Gereden naar Zweden met caravan. Duitsland blijft imo een absoluut schijtland om te rijden, continue werken en de mentaliteit is ook niet meer wat het 10 jaar geleden was. Bij een ongeval op de rechterrijstrook moet je je ook even vakkundig in een te klein gat duwen omdat ze je anders vast zetten, enige verschil is dat ze precies eerder afgeven dan een Belg.
Dan Denemarken, compleet ander verhaal, je zet je pinker op om in te halen, en de eerste die de mogelijkheid heeft om op te schuiven doet dat ook gewoon, voor de rest heel aangename mentaliteit daar.
Dan nog een 800 km diep in Zweden gereden tot nu toe. Iedereen rijdt hier standaard te snel, maar we laten je wel gerust als jij zelf gewoon volgens de regels rijdt, daar kan ik ook nog mee leven.
De diesel is hier ook een stuk goedkoper en dat komt goed uit, met dat spel achter mijn auto zuipt die plots 10-11l ipv 6-7, terwijl ik constant 90-95 rij op de snelweg :unsure:.

Als je iets anders ziet, heeft het een andere nummerplaat.

Langer, hoger, dikkere motoren, knap afgewerkt zonder richting tuning te gaan... Heel mijn ding.
Ach, ik dacht dat je het op de road trains had waar ze daar mee experimenteren. Maar klasse hebben ze ook wel als het gaat om het uitzicht. Ipv de belgische liefhebbers met hun kerstbomen.

Terug
Bovenaan