De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Knap geparkeerd wel idd.

Staan er daar ergens borden dat die plaatsen enkel door EV's mogen gebruikt worden?
enkel aan de oprit van die grote parking.

Heb ook al gemailed naar de uitbaters en die zeiden dat ze de verf hebben staan om de plekken effectief aan te duiden maar dat ze er de tijd niet voor vinden (en misschien met het weer ook?)

Af en toe wel al eens mensen over aangesproken als ik daar aankwam met <25% batterij en wou laden en dan krijg je doodleuk te horen dat ik maar moest oprotten want er staat niet aangeduid dat ze dat niet mogen. :sop:

enkel aan de oprit van die grote parking.

Heb ook al gemailed naar de uitbaters en die zeiden dat ze de verf hebben staan om de plekken effectief aan te duiden maar dat ze er de tijd niet voor vinden (en misschien met het weer ook?)

Af en toe wel al eens mensen over aangesproken als ik daar aankwam met <25% batterij en wou laden en dan krijg je doodleuk te horen dat ik maar moest oprotten want er staat niet aangeduid dat ze dat niet mogen. :sop:
De uitbaters? Dus het betreft een privé-parking?
Dan mogen ze nog borden en verf gebruiken al dat ze willen, als het geen openbare weg is, valt er niets aan te doen jammergenoeg.

De uitbaters? Dus het betreft een privé-parking?
Dan mogen ze nog borden en verf gebruiken al dat ze willen, als het geen openbare weg is, valt er niets aan te doen jammergenoeg.
Jup, gaat over de Huygebaert site in Mechelen, waar onderandere een Bowling, Edirt, karaoke, Indoor trampoline park, padel, crossfit, etc zit.

Heb ook al wel door inderdaad dat doordat het privé terrein is er geen handhaving zal kunnen zijn, maar hopelijk als er wat duidelijkere borden & beschildering staat gaan de mensen toch een beetje moeite doen ipv zo antisociaal te doen als wat nu het geval is

Daarnet eentje op de parking van Colruyt, Peugeot 208. Moest gewoon achteruit naast iemand parkeren (aan andere kant gewoon asfalt, geen dorpel ofzo).
Ze heeft 7x moeten proberen om er in te rijden, deur open, over haar schouder kijken ipv spiegels, uiteindelijk uitstappen en gaan kijken hoe ver ze nog achteruit kon (het is een 208 he, die parking pas vlot een 7-reeks in). Om dan te eindigen op 1.5m van de auto naast haar.

Als je zo weinig inzicht hebt in de grootte van uw auto, lever uw rijbewijs dan in he.

Dan een beetje later, een vrachtwagen die hier de poort rechts in moet:

Was dus naar links gedraaid zodat hij mooi recht achteruit kon rijden. Hij blokkeerde nog ongeveer een kwart van de rijweg en reed al achteruit. Is er daar een pipo die van de andere kant komt die er niks beter op vond dan achter die manouvrerende vrachtwagen door te rijden. Hoe gatachterlijk kunt ge nu zijn?

..., maar hopelijk als er wat duidelijkere borden & beschildering staat gaan de mensen toch een beetje moeite doen ipv zo antisociaal te doen als wat nu het geval is
lol, zo naïef...
Toen mijn kinderen nog naar de basisschool gingen, zag ik daar dagelijks auto's de meest gortige overtredingen maken om maar geen minuut te moeten stappen naar school:
* parkeren op zebrapaden
* parkeren op de stoep
* parkeren in het midden van de weg
* parkeren voor de ingang van de school (en zelfs letterlijk die ingang blokkeren).
Je kan het je niet inbeelden, en toch gebeurde het (en waarschijnlijk nu nog steeds).

Dus nee, wat borden en verf zal echt niet helpen om de asocialiteit van bepaalde individuen te bekampen. En zeker niet als dan er geen handhaving kan gebeuren...

Ze hebben jammergenoeg gelijk.

De wegcode vereist in artikel 70.2.1, 3°, h dat er een bord met onderbord moet aangeven dat het enkel voor plugin voertuigen is. https://www.wegcode.be/nl/regelgeving/1975120109~hra8v386pu#ny15pdic8z

Bij een parking met weinig palen is dat jammer dat de eigenaar dat niet gedaan heeft. Maar op een parking vol palen, meer dan nodig, discrimineer je de andere autobezitters

Mensen met nen Dacia.
Ofwel rijden ze 60 waar ze 70 mogen, 40 waar ze 50 mogen, remmen ze voor en na elke trajectcontrole-flitspaal, gebruiken ze amper pinkers of rijden ze continu links op een viervaksbaan. 🤬

Mensen met nen Dacia.
Ofwel rijden ze 60 waar ze 70 mogen, 40 waar ze 50 mogen, remmen ze voor en na elke trajectcontrole-flitspaal, gebruiken ze amper pinkers of rijden ze continu links op een viervaksbaan. 🤬
Ik heb daar altijd een theorie voor gehad. Weinig mensen met een beetje liefhebberij omtrent auto's/verkeer, gaan de allergoedkoopste auto kopen die er te vinden is. Een liefhebber met weinig budget gaat voor hetzelfde budget een mooie tweedehands kopen, maar diegene die er zich niets van aantrekt wil per se een nieuwe voor de garantie.
En iemand met minder van die liefhebberij, heeft automatisch ook minder feeling. 't Is niet wetenschappelijk onderbouwd, maar zo voelt het toch vaak aan.
Mijn pa rijdt met niets anders dan berlingo's, daar wil je nu ook niet achter zitten hoor :lol:

Dat gepiep gaat niet zijn door die ingeslepen randjes, want je blokken zijn net andersom ingeslepen. Geen enkele remschijf/blok slijt perfect recht af, dus dat is de oorzaak niet. Meestal is de oorzaak van zoiets te harde remblokken. En de oorzaak daarvan is meestal te weinig rijden er mee, of eens te warm geworden. Of je moet circuitremmen hebben zitten, ik heb dat op een vorige auto nog gehad en ze konden mij horen komen van 5km ver als ik ergens moest remmen.

Dat gezegd, 4x240 euro voor schijven? Welk type Ferrari is dat? Ik krijg geen velg onder de 17" rond mijn remmen, geventileerde schijven, vooraan ook 1 rij geperforeerd, ik kom niet aan die prijs ze, en tis Brembo.
Laatste optie van afslijten als ze dan op hun minimum komen zou ik al niet over nadenken, weggesmeten geld.

Hoe lang zitten ze er op? Dat kan ook al iets zeggen.
Dus zachtere remblokken zou de moeite zijn om te proberen? Te warm geworden? Kan, ik ben 2de eigenaar.

't Kan 160 euro zijn ook. Geen idee meer, het kwam op een 1000 euro (snel gerekend) om ze alle 4 te laten vervangen. Vooraan (of achteraan) geventileerde schijven in 2 delen, andere kant niet. Vooraan bij achteraan zal dus ook wel schelen in prijs. Ook Brembo btw.

Auto is van 2018. 50k km. Ik doe niet zoveel baan. Nog steeds dezelfde remschijven.
Het gepiep is echt bij momenten heel hard, zoals je zegt: ze horen me van heel ver afkomen. Stoort mij en m'n vrouw enorm.

Laatst genoemde denkt waarschijnlijk dat de kostelijke velgen als bescherming voor de remschijven dient. 😢

Dus zachtere remblokken zou de moeite zijn om te proberen? Te warm geworden? Kan, ik ben 2de eigenaar.

't Kan 160 euro zijn ook. Geen idee meer, het kwam op een 1000 euro (snel gerekend) om ze alle 4 te laten vervangen. Vooraan (of achteraan) geventileerde schijven in 2 delen, andere kant niet. Vooraan bij achteraan zal dus ook wel schelen in prijs. Ook Brembo btw.

Auto is van 2018. 50k km. Ik doe niet zoveel baan. Nog steeds dezelfde remschijven.
Het gepiep is echt bij momenten heel hard, zoals je zegt: ze horen me van heel ver afkomen. Stoort mij en m'n vrouw enorm.

Laatst genoemde denkt waarschijnlijk dat de kostelijke velgen als bescherming voor de remschijven dient. 😢
Op die km stand is alles vervangen niet normaal, of de vorige eigenaar was echt een varken. Ik zou beginnen met enkel de blokken (rekening houden dat die efkes gaan ingereden moeten worden op "oude" schijven). Het zijn ook de harde blokken die het geluid maken en niet de schijven.
Ik zou nu ook niet per se naar zachter type van blokken gaan kijken, maar gewoon standaard, zachte blokken gaan ook sneller slijten en weer sneller kosten geven. Komt het geluid enkel van vooraan, zou ik zelfs enkel de voorste vervangen.

De geventileerde gaan idd vooraan zitten. Achteraan is meestal gewoon een enkele schijf bij een normale wagen. De voorste krijgen het meeste te verduren, vandaar dat ze daar geventileerde steken. Ik trek veel remorken en moet de achterste eerder vervangen, blijkbaar vangen die het duwen van de remork op, maar als je maar af en toe, of zelfs nooit, een remork trekt, gaan bij u de voorste het probleem zijn.

Op die km stand is alles vervangen niet normaal, of de vorige eigenaar was echt een varken. Ik zou beginnen met enkel de blokken (rekening houden dat die efkes gaan ingereden moeten worden op "oude" schijven). Het zijn ook de harde blokken die het geluid maken en niet de schijven.
Ik zou nu ook niet per se naar zachter type van blokken gaan kijken, maar gewoon standaard, zachte blokken gaan ook sneller slijten en weer sneller kosten geven. Komt het geluid enkel van vooraan, zou ik zelfs enkel de voorste vervangen.

De geventileerde gaan idd vooraan zitten. Achteraan is meestal gewoon een enkele schijf bij een normale wagen. De voorste krijgen het meeste te verduren, vandaar dat ze daar geventileerde steken. Ik trek veel remorken en moet de achterste eerder vervangen, blijkbaar vangen die het duwen van de remork op, maar als je maar af en toe, of zelfs nooit, een remork trekt, gaan bij u de voorste het probleem zijn.
Hangt ook van het type wagen af he. Als je pakweg een M3 koopt, dan weet je ook wel dat je na 2 jaar nieuwe schijven mag steken...

Vanmorgen drie tractoren met beerkarren achter die gewoon doodleuk de weg blokkeerden. De ene was beer aan het overpompen naar de andere (stonden schuin achter elkaar) en een derde stond er half in de berm naast voor whatever reden. M.a.w. er kon geen mens meer langs, zelfs geen fietser. Enen zat in zijn tracteur en de 2 andere (boerenzonen van 20 à 25jr. schat ik) liepen rond die beerkarren te draaien. Ik moest les gaan geven en had al mijn sportkleding aan, daardoor wel een minuut of 5 à 10 speling maar te weinig om te keren en een andere weg te pakken. Ik claxonneer en 1 van die gasten maakt een wegwerpgebaar en zegt iets waardoor die andere moet lachen. Normaal stap ik niet uit omdat dat blijkbaar nogal intimiderend overkomt voor sommigen maar gezien de situatie toch even op die gasten afgestapt. Daarbij zie ik dat er aan de andere kant ook al 3 auto's staan wachten en er een vierde komt aanrijden. Ik zeg tegen die met zijn rode kop 'ja gasten wat is hier de bedoeling?' "Jaaaaaaah ge gaat nog een minuutje of 10-15 moeten wachten, we kunnen niet tegelijk "iets onverstaanbaars" op het veld". Ik zeg "dacht het niet jongen da's hier wel openbare weg hé en ik moet gaan werken" (is bij-jobke maar soit doet niet terzake) De andere gromde iets met het merk van mijn auto als laatste woord, maar ik ging gewoon onverstoorbaar door "Dus tenzij gij mij hier een toestemming kunt voorleggen om de weg af te sluiten zou ik graag hebben dat ge uw beerkar NU verzet." Intussen was boer nr.3 uit zijn tractor nedergedaald, een trol van rond de 50 en twee koppen kleiner die begon te briesen en roepen. Ik voegde er aan toe "By the way mijn dashcam is hier alles aan het opnemen as we speak".(dat was ook zo trouwens) Roodkop en boerenzoon nr. 3 stuurden de trol weer naar zijn tractor en zijn dan samen, aan 20 km/h doorgereden, tot aan het volgende kruispunt. Oh ja ik was nog net op tijd om mijn les te starten...

Ik heb net echt de meest suïcidale speedpedelec ooit gezien. Ik draai de Amerikalei in Antwerpen op. Dat is een baan met 2 rijvakken aan 1 kant, 2 busstroken in het midden, en dan 2 rijvakken de andere richting uit.

Een speedpedelec schiet zonder twijfel volledig door het rood op pak een meter of 2 van mijn wagen. Ik schrik en denk al "damn". Ik kijk naar links, waar gewoon een bus tegen degelijke snelheid aan komt: "Daar gaat die natuurlijk wel voor stoppen". SIKE. Gewoon aan volle snelheid voor die bus in, zelfs met een uitwijkmanoeuvre van die fiets scheelde het misschien 15-20cm.

Dat je nog het risico wil nemen om over een auto te vliegen...tja...maar met vol tempo voor een bus in rijden?

Ik denk dat die 45 op een speedpedelec niet voor de snelheid staat, maar eerder voor het iq.

Ik ga de voorste vervangen en kijken wat het geeft. Dikke merci!

Gisteren ook het toppunt van kinderen het goede voorbeeld geven gehad.

Klein druk kruispunt met verkeerslichten. Ik sta als eerste voor rood. Komt een moeder met een kind van ik gok 6 jaar van rechtover aan de rechterkant gewandeld, kijkt of er nog verkeer uit de zijstraat komt en steekt over door rood naar mijn hoek.

Tegen dat ze aan mijn hoek is worden de lichten van de zijstraten rood. Op dat moment beslist ze ook om met haar kind het zebrapad recht voor mij over te steken omdat we toch nog stilstaan.

Ze is nog maar aangezet, wij krijgen groen. Ik vertrek tegen dat ze de middellijn bereiken. Begint die toch niet van haar tak te maken tegen mij.

Had ik tijd over, was ik graag gestopt om wat lessen te geven in kleuren van verkeerslichten en het goede voorbeeld geven naar je kind. Ik laat de Darwin waard overhandigen door de volgende persoon als ze dit nog eens doet.

Daarnet toch een serieus WTF momentje gehad. Ik sta hier te wachten op de plaats van die grijze Mercedes. Alé, ik kom afgereden en net voor mij springt het op oranje. In de tegengestelde richting staat er een oud meetje te wachten om linksaf te slaan.
Ipv dus af te slaan als het rood wordt, rijdt ze vooruit tot op het zebrapad voor mijn neus. Geen idee wat daar het gedacht achter was, maar het kruispunt kwam natuurlijk blok-toe te staan. Gelukkig was ik met de moto en kon ik er tussen slalommen. Ik zag nog dat de chauffeur die recht door moest zijn ruitje naar beneden deed en haar aan maande om net hetzelfde te doen.
Zelf had ik geen tijd om ze uit te kafferen want ...

En zo komen we bij mijn 2de ergernis van vandaag. Ik heb een 'nieuwe' wagen gekocht via My Way maar mijn oude weg heb ik weg gedaan via 'wijkopenautos'. Die dus deze morgen weg gedaan en vlak na de middag kreeg ik dan telefoon dat ze de nieuwe niet gekeurd kregen (herkeuring na installatie trekhaak) omdat mijn nummerplaten niet op die wagen hingen. Ik dus op de moto tot daar gereden en de nummerplaten afgegeven.
Zodoende mag ik pas maandag avond achter de wagen :angry:

Ik heb net echt de meest suïcidale speedpedelec ooit gezien. Ik draai de Amerikalei in Antwerpen op. Dat is een baan met 2 rijvakken aan 1 kant, 2 busstroken in het midden, en dan 2 rijvakken de andere richting uit.

Een speedpedelec schiet zonder twijfel volledig door het rood op pak een meter of 2 van mijn wagen. Ik schrik en denk al "damn". Ik kijk naar links, waar gewoon een bus tegen degelijke snelheid aan komt: "Daar gaat die natuurlijk wel voor stoppen". SIKE. Gewoon aan volle snelheid voor die bus in, zelfs met een uitwijkmanoeuvre van die fiets scheelde het misschien 15-20cm.

Dat je nog het risico wil nemen om over een auto te vliegen...tja...maar met vol tempo voor een bus in rijden?

Ik denk dat die 45 op een speedpedelec niet voor de snelheid staat, maar eerder voor het iq.
Je zou toch bijna hopen dat die een keer onderuit worden worden gemaaid en meerdere keren op hun hoofd stuiteren zodat het verstand misschien wordt losgeschud?

Hier ook onlangs: Ik ben 's avonds rustig aan het wandelen naast een baan met twee rijvakken. Opeens zie ik daar een kind van 10 jaar of zo helemaal in het midden van die baan rijden met zijn e-step. En dan nog beginnen zigzaggen van links naar rechts :wtf: Het is geen kaarsrechte baan waar je ver voor u uit kunt kijken, dus één auto zich niet aan de snelheid hield en hij had mogelijks prijs.

De wegen rond Poperinge. Ik stel me daar al lang de vraag wie er daar nog met een moto durft rijden, of hoe gezond het is voor het onderstel van je auto. Vandaag dan zelf klapband gereden in een nieuwe put die ik nog niet kende, aan 10kmh onder de toegelaten snelheid.
Toch maar direct aangifte gedaan bij de politie om eventueel mijn kosten terug te krijgen. 260 euro voor nen band en hij lag er nog geen 5000km op. Zeer vriendelijke en behulpzame agent, mag ook gezegd, zei dat er op dat stuk dagelijks zijn die aangifte doen, tot gebroken schokdempers toe, maar de gemeente verschuilt zich achter een bord "weg in slechte staat".

De wegen rond Poperinge. Ik stel me daar al lang de vraag wie er daar nog met een moto durft rijden, of hoe gezond het is voor het onderstel van je auto. Vandaag dan zelf klapband gereden in een nieuwe put die ik nog niet kende, aan 10kmh onder de toegelaten snelheid.
Toch maar direct aangifte gedaan bij de politie om eventueel mijn kosten terug te krijgen. 260 euro voor nen band en hij lag er nog geen 5000km op. Zeer vriendelijke en behulpzame agent, mag ook gezegd, zei dat er op dat stuk dagelijks zijn die aangifte doen, tot gebroken schokdempers toe, maar de gemeente verschuilt zich achter een bord "weg in slechte staat".
In hoeverre is dat van toepassing eigenlijk voor zo'n dingen? Ben daar wel benieuwd naar eigenlijk.

Ik vind het logisch dat je dan sowieso uw snelheid aanpast, maar ja bon als dat een weg is met vijfhonderd putten ben je op den duur meer naar de putten aan het kijken dan naar het verkeer ...

Terug
Bovenaan