De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Lijkt het zo, of kwam die Yaris oncomfortabel dicht bij die tegenligger tijdens dat voorbijsteken?
Mijn CC heb ik niet uitgezet, die bleef gewoon op 95, maar ik was wel half metertje meer aan de kant gegaan en was klaar om te remmen. Ik zag al aankomen wat hij ging proberen en zowel ik als de tegenligger zijn gelukkig kalm gebleven. Hij was al aant slipstreamen voor het inhalen, maar eens in de wind moest de 1000cc toch even slikken, in ne moto marcheert da blijkbaar beter, of hij was zijnen turbo thuis vergeten.
Moest ik flik zijn zou ik hier een PV proberen te maken zodat de rechter hem waarschijnlijk zijn proeven laat herdoen, want dit was echt wel gevaarlijk ja.

Mijn CC heb ik niet uitgezet, die bleef gewoon op 95, maar ik was wel half metertje meer aan de kant gegaan en was klaar om te remmen. Ik zag al aankomen wat hij ging proberen en zowel ik als de tegenligger zijn gelukkig kalm gebleven. Hij was al aant slipstreamen voor het inhalen, maar eens in de wind moest de 1000cc toch even slikken, in ne moto marcheert da blijkbaar beter, of hij was zijnen turbo thuis vergeten.
Moest ik flik zijn zou ik hier een PV proberen te maken zodat de rechter hem waarschijnlijk zijn proeven laat herdoen, want dit was echt wel gevaarlijk ja.
Op zich een brede weg waar je elkaar die ruimte gewoon kan geven. In veel landen wordt er standaard zo ingehaald.
Ik zou er gewoon zo mee omgegaan zijn zoals jou, had evt nog m'n gas gelost. Er zijn al zo weinig plaatsen hier waar je nog in kan/mag halen, zeker met zo'n autootje, dus als er iemand voorbij wil en ik kan hem/haar die ruimte geven, doe ik dat gewoon.

Daarnet reed ik op een rond punt en ik zie hoe een vrouw in een SUV het rond punt wilde oprijden net voor de neus van mijn voorganger (die er dus op reed). Bij mij maakt ze dan een handgebaar alsof het een schandaal is dat niemand haar voorrang geeft.

Er zijn dus ook mensen die denken dat verkeer dat het rond punt oprijdt voorrang heeft.

90 doen op de GPS, maar pastoep, ne Yaris wou er absoluut voorbij zenne... Een geluk dat ik hem wat extra plaats gaf, vooral uit medelijden in feite. Ne kilometer verder deed hij zeker 100! Yaris Powaaaa :laugh: En overbodig te zeggen dat ik er 30 sec later weer achter hing in een zone 30, en hem zelfs bij de oprit van de autostrade weer voorbijging. Manmanman...

Is dat eigenlijk geen aygo powaaaa of vergis ik me😅

Onlangs ook staan aanschuiven aan een kruispunt met lichten waar ze in de andere richting iets verderop aan't werken zijn waardoor het verkeer daar trager gaat. Mensen bleven gewoon maar aanschuiven toen het in die richting groen was, zonder het kruispunt vrij te houden. Met als gevolg dat een dame met een grote wagen gewoon midden op het kruispunt stond toen het voor mij groen werd. En dan zo'n beetje stom de handen omhoog steken van "oeps"...
Aan een kruispunt hier tussen Lede en Aalst is dat ook dagelijkse kost in de spits.
Rijden rijden rijden tot alles vol staat, en wanneer het groen is voor de andere richting kunnen er hoop en al 3 autos door, wat dus nog meer onnodige file veroorzaakt.

Gisteren aan het invoegen voor de Kennedytunnel: auto voor mij rijdt reglementair 70 km/u op het rechtervak, minstens 30 meter voor mij, voor hem ook tientallen meters niemand te zien; op de invoegstrook komt 1 of ander kot ook aan 70 km/u rijden, gaat exact rechts van die auto hangen tot op het einde van de invoegstrook en pinkt dan naar links. Gelukkig wijkt die auto voor mij uit om hem erin te laten.
In plaats van dat dat rechter kot zich een paar meter laat terugvallen zodat hij alle ruimte heeft om in te voegen zonder iemand te hinderen... :rolleyes:

Waarom zou hij moeten remmen ?
Diegene die invoegt kan toch ook effe licht op de rem trappen en dan invoegen achter hem …waarom persé tot het einde rijden van de invoegstrook om dan te ritsen (lees u eigen erin duwen ) zodat het achterop komend verkeer moet vertragen en stoppen ????
Probeer gewoon om te blijven rijden …en als het moet effe op de rem en iets vroeger invoegen maar blijven rijden . ;)

Diegene die invoegt kan toch ook effe licht op de rem trappen en dan invoegen achter hem …waarom persé tot het einde rijden van de invoegstrook om dan te ritsen (lees u eigen erin duwen ) zodat het achterop komend verkeer moet vertragen en stoppen ????
Probeer gewoon om te blijven rijden …en als het moet effe op de rem en iets vroeger invoegen maar blijven rijden . ;)

Dat was precies mijn punt, die rechtse maakte een gevaarlijke situatie waar het absoluut niet nodig was, hij had genoeg andere mogelijkheden om voor of achter die linker auto in te voegen. Zelfs zijn gas even lossen was voldoende geweest...

Dat was precies mijn punt, die rechtse maakte een gevaarlijke situatie waar het absoluut niet nodig was, hij had genoeg andere mogelijkheden om voor of achter die linker auto in te voegen. Zelfs zijn gas even lossen was voldoende geweest...
Oesje , verkeerd gelezen dan . ;)
Tracht dat ook altijd te doen als ik daar sta aan te schuiven maar er zijn er dus steeds die persé helemaal tot vandoor moeten rijden om zich daar dan tussen te wringen ….ook al is er ruim plaats om eerder in te voegen …

Da's toch echt wel geen duidelijke combinatie ook. Dat onderste bord impliceert dat iedereen 100 euro moet betalen, behalve mensen die laden en lossen. EN dat het betalend parkeren is, door de borden er boven.
Dat is inderdaad verwarrend. Moest goed kijken en naar die "forfait 100 euro" zoeken.

Ik had onlangs een beetje het omgekeerde. Ik moest op de E40 (richting Luik) de afrit hebben voor het klaverblad Heverlee, dat zijn daar dus twee rijstroken. In plaats van dat de meerderheid daar mooi naar rechts doorschuift om de resteren auto's te laten invoegen, bleven ze daar achterlijk links rijden. Ik kwam dus op een bepaald punt exact evenwijdig met zo'n auto terwijl ik ondertussen al jaar en dag mijn pinker had opstaan. Ik was ondertussen dus ook al gas aan het lossen, maar moven? Neen hoor. Gewoon koppig links blijven rijden. Of wel bewust irritant doen, of wel onbewust incapabel rijgedrag. Beide verschrikkelijk irritant. Dus ja ik moest mij verder laten uitzakken en gelukkig liet degene achter die paljas wel wat plaats om mij er tussen te laten. Al reed die daar uiteraard ook onnodig links ipv rechts.

Wat betreft dat invoegen, ik dacht dat het verplicht was om door te rijden tot het einde en dan pas in te voegen...
Maar dan moet je wel natuurlijk uitgaan van het scenario dat iedereen er 1 iemand tussen laat en je zo dus vlot kunt ritsen.

Wat betreft dat invoegen, ik dacht dat het verplicht was om door te rijden tot het einde en dan pas in te voegen...
Dat gaat over ritsen, niet over het oprijden van een autosnelweg.
Maar dan moet je wel natuurlijk uitgaan van het scenario dat iedereen er 1 iemand tussen laat en je zo dus vlot kunt ritsen.
De oprit van een autosnelweg is nooit ritsen, wegens bord B1 (omgekeerde driehoek).
Ook bij verkeerswisselaars waar snelwegen elkaar kruisen, is ritsen niet van toepassing.
Trouwens, ritsen is ook enkel van toepassing bij sterk vertraagd verkeer. Dat leek mij hier ook al niet van toepassing, aangezien beide auto's de max toegelaten snelheid reden.

Terug
Bovenaan