De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Fysieke verkeersagressie:

Ik rij gisterenavond iets na 18u naar huis van het werk, ik rij uit de ondergrondse parking en draai de baan op, 100m verder kruispunt.

Ik draai af naar rechts maar ik zie enkele fietsers afkomen die willen oversteken, er is enkel een voetpad maar uit ervaring weet ik dat die tegen een snelheid gewoon oversteken dus ik wacht, allemaal keurig licht aan en sommige met fluovestje.

Iedereen is voorbij, althans dat dacht ik, ik draai af en ik zie ineens iemand afkomen met zijne fiets zonder licht, in het zwart gekleed.

Ik rem maar natuurlijk te laat, kerel botst tegen auto, vliegt over/op de motorkap en valt op de grond.

Ik stap uit, toevallig paar omstaanders die ook dichterbij komen.

Springt die kerel recht, begint die mij uit te schelden, vliegt naar mij, pakt mijn keel vast, zijn handen en gezicht onder het bloed. (

Al goed ben ik 1m93 en 105 kg droog aan de haak dus ik duw mij los van die gast, begin zelf te roepen dat hem geen licht aanhad, veel te snel reed om over te steken,…

Roept hem vanalles terug, wilt mij slagen, ik ontwijk en hou zijn slagen tegen, of hij kan ook gemist hebben want ging allemaal zo snel.

Ik duw hem achteruit paar keer, laatste keer valt hem achterover half op zijne fiets. (Ik kreeg ineens doemscenario’s dat hem slecht was neergekomen)

Ondertussen had iemand de politie al gebeld blijkbaar want combi stond er ineens, begon die kerel uit te pakken tegen de politie.

Kerel opgepakt, verklaringen afgenomen, papieren ingevuld en ik mocht beschikken.

Ik heb niks aan mijne auto alleszins, mss klein krasje van zijne band

2u later was ik thuis en toen was ik nog aan het beven.

Frappante was dat er mensen aan het filmen waren, al gezocht op youtube maar heb mezelf niet teruggevonden :unsure:

Ipv te wachten tot je een afspraak hebt bij tesla kan je het beter gewoon zelf doen. Dit is niet zo moeilijk, het kan via de instellingen. Je hoeft niet aan de koplamp zelf te prutsen.
Het probleem is net dat ik in 2019 het zelf had gedaan in de instellingen nadat ik veel klachten kreeg van pharende tegenliggers.
Na m'n eigen aanpassing was het nl. goed, net laag genoeg om geen tegenliggers te verblinden.

T.e.m. de keuring was dus alles goed en dus geen pharen meer gehad van tegenliggers.

Het 'leek' dus goed, maar toen ik in april naar de keuring ging, afgekeurd... Meteen bij Tesla geweest en terug gereden naar de keuring, en mocht er nog snel tussen en 't was dan wel goed... Sinds deze winter dus weer pharende tegenliggers... In de zomervakantie nochtans ook enkele verplaatsingen gedaan in 't donker en nul klachten...

Een fietser die hard op mijn wagen timmert en brult dat ik beter moet opletten want dat ik hem bijna overhoop reed.

Ja ik geef toe: Uitzonderlijk had ik de fietser inderdaad niet tijdig opgemerkt, maar hij reed op het voetpad rechts.
Het fietspad is echter links van de rijbaan (in beide richtingen). Hij moet daar niet zijn hé (tenzij hij daar ergens moest zijn = niet dus)

Het probleem is net dat ik in 2019 het zelf had gedaan in de instellingen nadat ik veel klachten kreeg van pharende tegenliggers.
Na m'n eigen aanpassing was het nl. goed, net laag genoeg om geen tegenliggers te verblinden.

T.e.m. de keuring was dus alles goed en dus geen pharen meer gehad van tegenliggers.

Het 'leek' dus goed, maar toen ik in april naar de keuring ging, afgekeurd... Meteen bij Tesla geweest en terug gereden naar de keuring, en mocht er nog snel tussen en 't was dan wel goed... Sinds deze winter dus weer pharende tegenliggers... In de zomervakantie nochtans ook enkele verplaatsingen gedaan in 't donker en nul klachten...

Volgens mij is het echt wel een fout van Tesla. Vandaag opnieuw enkel last gehad van tesla's. Van andere autos heb ik vrijwel geen last (achter en zij-spiegels dimmen automatisch).
Ik gok dat die groot licht assistent langs geen kanten werkt?

Of ik ben gevoelig aan de koplampen die Tesla gebruiken :p

Ik weet niet waarover jullie allemaal klagen hoor. Ik ben hier nu al een paar dagen in Albanië aan het rondrijden en het verkeer hier is toch echt :wallbash::help:
Gewoon parkeren op een rondpunt, is er geen plaats, geen probleem dan gaan we gewoon dubbel parkeren. AMG's en consoorten die in het stad rechts inhalen, 150 vlammen op de 'autostrade', straathonden overal, Belgische wegen zijn een biljartlaken vergeleken met hier,...

De voorste mistlichten zitten laag bij de grond omdat ze onder de mistbanken door de weg voor je moeten verlichten.
De achterste moeten niets verlichten, die moeten gezien worden.
Waarom denk je anders dat zo veel auto’s hun mistlampen op kofferhoogte hebben en niet op bumperhoogte.
De voorste mistlichten dienen om zelf te zien en om gezien te worden, de achterste dienen enkel om gezien te worden, dat klopt, maar dat doet er verder niks toe.
Waarom? Omdat het makkelijker is, omdat het esthetisch mooier in te bouwen is bij de bestaande achterlichten.
Als je de kans hebt moet je de test eens doen welke je het beste en van het verste kan zien.
Ik kan het je ook zeggen, die in de bumper die laag over de weg schijnen zijn bij hele felle mist van verder te zien en dus veiliger dan die die hoger geplaatst zijn.
En ze verblinden amper tot niet, wat het dus ook veiliger maakt wanneer de lichten gebruikt zouden worden wanneer dat eigenlijk niet zou mogen.

Ik weet niet waarover jullie allemaal klagen hoor. Ik ben hier nu al een paar dagen in Albanië aan het rondrijden en het verkeer hier is toch echt :wallbash::help:
Gewoon parkeren op een rondpunt, is er geen plaats, geen probleem dan gaan we gewoon dubbel parkeren. AMG's en consoorten die in het stad rechts inhalen, 150 vlammen op de 'autostrade', straathonden overal, Belgische wegen zijn een biljartlaken vergeleken met hier,...

Ah, zoals in grote delen van Brussel dus? 😆

Ergernis deze ochtend: een kraan die tijdens de ochtendspits aan 15 km/u op een N-baan rijdt waar je 70 mag, om 1 of andere rol te transporteren. Een tractor was 2 à 3 keer zo snel geweest, vrachtwagens bestaan ook nog altijd. En niet voor een korte afstand, kilometers (en dan was het eindelijk mijn beurt om hem voor te steken, de laatste in de file heeft er misschien 10 km achter gezeten)

Situatie: 2 parallel wegen: één straat die beiden verbindt, daar ligt de school van de twee jongsten. 170m verder nog een straat die beiden verbindt: verkeer toegelaten in beide richtingen. De straat van de school is enkel richting.
Deze ochend rijdt er ene achteruit in om geen "omweg" te moeten maken. Ik het eens nagemeten op Google maps: het gaat over ocharme 500 meter.

Van waasland naar Westhoek gereden, mooie dingen gezien... Auto's op band 3 aan minder dan 90, waardoor camions moeten inhalen.

Blijven hangen op band 1 aan 100, rechts mooi vrij. Als je bang bent of kunt niet rijden in het donker, pak de n weg.

Was plezant ritje.

Daarjuist ene die nie snel genoeg vooruit ging op een kruispunt, stond bij het indraaien naar links bijna stil, en dus 3 x moeten claxoneren, wat een grap die mens, uit miserie 'm over volle witte lijnen moeten voorbij steken om dan in m'n kont gephaard te worden. Als ge niet goed meer ziet in 't donker moet ge 's nachts ook niet meer gaan autorijden eh. Dringend tijd dat die gevaarlijke mensen uit het verkeer gehaald worden met verplichte medische proeven...

Het is nu meer dan 5 jaar geleden dat ik nog eens een boete heb gekregen voor te snel rijden. (22/11/2018)

WHERE THE FUCK IS MIJNE GRATIS SLEUTELHANGER ??????????? :headshake::headshake::headshake:

Ik heb zonet een boete gekregen omdat ik bovenstaande brulde tegen de politie op straat :headshake::headshake::headshake:
Een grapje hé :tongue:

Hevige regen, slecht zicht door opspattend water, aquaplaning, mogelijk gladder etc. En toch zijn er nog pipo's op de snelweg die het concept van veilige afstand houden niet kennen. Of anderen die zonder iets van verlichting maar 80 km/u op de snelweg rijden.

Ik vind rijden in Albanië echt zalig. Die mensen zijn geen gefrustreerde apen achter het stuur zoals een groot deel van de bestuurders in België. Als je wil inhalen op een smalle weg is effe claxonneren genoeg en je voorliggers gaan opzij (in België zouden ze in het midden van de baan beginnen rijden zodat je zeker niet voorbij kan), je hebt altijd en overal parkeerplaats omdat je overal mag parkeren (zelfs op de autosnelweg op de rechterrijstrook), je rijdt gewoon zo snel je wil (is dat nu 50 onder de max. snelheid of 50 erboven) en anderen moeien zich niet door te beginnen flikkeren met de lichten, als je wil inhalen en er komen tegenliggers af gaan zowel de tegenliggers als de auto's die je wil inhalen met alle plezier wat opzij zodat je alvast kan inhalen, ...

In België gunt men elkaar nog geen centimeter, in Albanië is men super verdraagzaam t.o.v. elkaar.

Van waasland naar Westhoek gereden, mooie dingen gezien... Auto's op band 3 aan minder dan 90, waardoor camions moeten inhalen.

Blijven hangen op band 1 aan 100, rechts mooi vrij. Als je bang bent of kunt niet rijden in het donker, pak de n weg.

Was plezant ritje.
Uw post verwart mij enorm. Het eerste rijvak is toch aan de rechterkant?!? :confused: Waasland en Westhoek liggen in België dus daar kan het ook al niet aan liggen.

MECHELEN
Wtf. toen gent de knip ging doen was dat overal uitgesmeerd in de kranten, maar ik moest de vrijdag in mechelen zijn en da's voor mij nog een pak erger dan Gent.
Waze wist gewoon ook niet hoe hij mij moest sturen.
Het gaat mij niet verbazen als ik daar een paar 100 euro's aan boetes gereden heb, blijkbaar plots vol straten "enkel voor bus of ambulance", maar die staan wel vol geparkeerde auto's dus het ziet er normaal uit?
'tis donker, het regent, aan de stationsbuurt kijk je naar fietsers en voetgangers, bij mijn 2e rondje zag ik dat ik een bord genegeerd had..

Straat waar vroeger een voorsorteervak was dat plos weg is, dus ik dacht "ik sorteer voor om naar links te gaan", was ik plots den douchebag da iedereen fout inhaalde om vooraan aan de rij te moeten gaan staan.

'tis ook niet ZO lang geleden dat ik daar nog geweest ben, maar een bordje "gewijzigde verkeerssituatie" kon er niet af.

Ik vind van mezelf dat ik ne goede chauffeur ben, en dees was echt geleden van mijn voorlopig rijbewijs dat ik nog zo gestresseerd achter het stuur heb gezeten.

Echt superchill, zo'n 3x hogere dodentol. 🥹
Verandert toch niks aan het feit dat het daar fijner rijden is? Het is normaal dat je minder doden hebt als je praktisch overal maar 30 of 50 mag rijden, maar dat zorgt voor frustraties en daarbij ook het nodige egoïsme (bvb. "Als ik 30 moet rijden, jij ook. Je komt er niet langs").

We kunnen de snelheidslimieten nog naar omlaag halen, dat is nog veiliger. Een auto dient om vooruit te geraken, niet om stapvoets te rijden.

Geef mij maar het verkeer van ginder met de daarbijhorende stijging van verkeersdoden. Ik wil niet in een wereld leven die overveilig maar oersaai is.

Ergernis gisteren: parkeergarage met nog minstens 200 vrije plaatsen, maar toch moet er een pipo net na de inrit minuten wachten omdat er op -1 een auto zal wegrijden. Zie dat hij moe wordt van op -2 te parkeren en daar de lift of trap te moeten nemen...
In de tijd dat hij daar stond aan te schuiven en de boel te blokkeren, kon de file van intussen 15 auto's achter hem vlot doorgereden zijn naar een ander verdiep en geparkeerd hebben.

Geef mij maar het verkeer van ginder met de daarbijhorende stijging van verkeersdoden. Ik wil niet in een wereld leven die overveilig maar oersaai is.

Saai en voorspelbaar is toch net goed bij dit soort dingen? Het gaat gewoon over verplaatsingen, voor de kick ga je toch iets als een hobby moeten doen of zo.

Terug
Bovenaan