De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

En als er dan een ongeval gebeurd dan kunnen ze al dat verkeer omleiden via de Scheldelaan waar men de laatste jaren van 90km/u naar 70km/u is gegaan en op redelijk wat stukken zelfs naar 50km/u. Dan nog los van het feit dat men bepaalde stukken van 2 rijstroken naar een enkele rijstrook heeft gebracht om dan ook nog eens te zwijgen over dat verkeersinfarct dat elke keer ontstaat aan de Boudewijnsluis omdat daar al jaren de 2de brug is afgebroken en het havenbedrijf geen enkele intentie heeft om die te vervangen. Gaat daar nog plezant worden om te gaan werken.

tol voor de kennedy? man man, ze willen heel Vlaanderen in de war sturen. Moest de Ring niet zo’n essentiële verbinding vormen tussen heel wat streken zou het nog aanvaardbaar zijn, maar nu.
Ahja de Antwerpse regering heeft weer beslist. Het is hemeltergend hoeveel beslissingen Vlaanderen eigenlijk maakt ten bate van Antwerpen. Spoiler, het merendeel van de Vlamingen woont daar niet en werkt daar zelfs niet.

Steeds terugkerende ergernis op rotonde in Geel.
Staat duidelijk aangegeven met platen en pijlen.
1ste en 2de afslag rechts vak, 3de afslag links vak.

Staat dat aangegeven? Nog nooit op gelet.

Ik moet zeggen dat ik soms ook binnenbaanvak neem om 2de afslag te pakken als er rechts een mega rij staat. -.- Ik bedenk me nu ook juist dat er eigenlijk geen 1ste afslag is :lol:

Mijn ergernis de laatste tijd is de straatverlichting.
Ik heb altijd graag 's nachts rond gereden, maar die led straatverlichting die ze tegenwoordig overal aan het plaatsen zijn, die is zo fel dat het vaak pijn doet aan de ogen.

Vrijdag in de ochtend als het nog pikkedonker is: Een zwarte citroën waarbij de chauffeur gewoon zonder lichten rondrijdt en ook zijn pinkers niet opzet wanneer hij naar recht rijdt aan de lichten. Ik heb liggen flashen met mijn lichten maar hij reageerde daar niet op. Uiteindelijk reed hij ergens een oprit op.

Zaterdagavond als het pikkedonker is: Een wat ouder man in een zwart pak die gewoon vlak voor mijn neus oversteekt zonder te kijken op een onverlichte weg. Had ik 1 seconde eerder daar geweest dan ... Dat was echt levensgevaarlijk.

En wat ik echt niet begrijp is.: 99% van de mensen die niet of niet goed kijken of er een wagen aangereden komt als ze oversteken zijn mensen van mijne leeftijd of ouder (ik ben er 48). Dat is dus echt een mirakel dat die mensen nog 'springlevend zijn' Ik meen dat laatste dus echt

Mijn ergernis de laatste tijd is de straatverlichting.
Ik heb altijd graag 's nachts rond gereden, maar die led straatverlichting die ze tegenwoordig overal aan het plaatsen zijn, die is zo fel dat het vaak pijn doet aan de ogen.
Het kan erger. Hier schakelen ze in de nacht tijdens heel rustige uren (héél laat in de nacht) de straatverlichting uit op bepaalde locaties wegens besparingen bij de gemeente.

Nu valt dit niet meer op, maar enkele jaren geleden toen ze dit invoerden viel dat natuurlijk op :tongue:
(Heel goed verlichte straten die plots pikkedonker waren)

Het kan erger. Hier schakelen ze in de nacht tijdens heel rustige uren (héél laat in de nacht) de straatverlichting uit op bepaalde locaties wegens besparingen bij de gemeente.

Nu valt dit niet meer op, maar enkele jaren geleden toen ze dit invoerden viel dat natuurlijk op :tongue:
Hier is dat al jaren van 11u30 tot 4u30, met uitzondering van weekends en feestdagen.

Ik woon in een appartement op 2de verdiep en juist buiten het gebouw is zo'n straatverlichting. Vind ik niet zo erg want het brengt genoeg licht binnen om het licht binnen uit te laten. :p

Maar deze week hebben ze die verlichting weggehaald en enkel de laagste helft ervan blijft. Zal hoogstwaarschijnlijk vervangen worden door iets anders en hoop nu dat het niks irritants gaat zijn. :(

Is net goed. De lichtvervuiling in Vlaanderen is heel erg en het wordt tijd dat daar iets aan gedaan wordt imo. Als iedereen ervoor zorgt dat hij/zij gezien kan worden, is straatverlichting nergens voor nodig. Wegmarkeringen dan nog fluorescerend maken en het is helemaal oké.

Rijden in het donker is ook veel minder vermoeiend vind ik.

Gisteren één van de domste chauffeurs ooit of zo? Reed achter mij en aan het bumperkleven omdat het niet snel genoeg ging. Wel, misschien eens kijken naar de vrachtwagen die voor mij rijdt en dan weet je toch dat het niet sneller kan.
Zie je op de autostrade ook veel; rechtervak met camions aan 90 en linkervak met autos tegen 110-120. Zijn er altijd van die idioten die net na een camion het rechtervak opschieten, optrekken en zich dan hopeloos vastrijden achter de volgende camion die nog geen 50m verder rijdt. Hoe kan je die nu niet gezien hebben??
Altijd leuk om het al kleine gat met m'n voorligger even toe te rijden om zo'n pipo's te kloten :smile: Hebben die nu niet door dat ze die irritante en gevaarlijke remgolven veroorzaken?

Donkere weg, 2 auto's langs elkaar lukt maar redelijk smal, dus als je niemand ziet afkomen rijd je meer in het midden. Plots zie ik nog een loper, zonder iets van verlichting, zonder iets fluo, nul komma nul zichtbaarheid. Ik snap zoiets echt niet. Gelukkig wel aan de juiste kant aan het lopen.

Autostrade, ziekenwagen komt met zwaailichten en sirene aan dus auto's op het linkervak schuiven op naar het middenvak. Tot daar: prima.
Ziekenwagen is voorbij, de auto voor mij gaat direct terug naar het linkervak en trekt snel op; auto ervoor geeft minder gas maar snokt wel even goed naar het linker vak. Het scheelde niets of ze hadden een 2e ziekenwagen mogen bellen, er zat nog een 30-tal cm tussen wanneer ze elkaar zagen.
Ik weet niet aan wie van de 2 ik me het meest ergerde: de auto vlak voor mij die toch kan verwachten dat die voor hem ook naar het linkervak terugkeert, of die ervoor die blindelings opschuift.

Autostrade, ziekenwagen komt met zwaailichten en sirene aan dus auto's op het linkervak schuiven op naar het middenvak. Tot daar: prima.
Ziekenwagen is voorbij, de auto voor mij gaat direct terug naar het linkervak en trekt snel op; auto ervoor geeft minder gas maar snokt wel even goed naar het linker vak. Het scheelde niets of ze hadden een 2e ziekenwagen mogen bellen, er zat nog een 30-tal cm tussen wanneer ze elkaar zagen.
Ik weet niet aan wie van de 2 ik me het meest ergerde: de auto vlak voor mij die toch kan verwachten dat die voor hem ook naar het linkervak terugkeert, of die ervoor die blindelings opschuift.
De tweede, want die maakt zijn manoeuvre als laatst.

Ik heb dat zelfs ook eens meegemaakt op een iet of wat andere manier. Er reed een ziekenwagen voor mij en ik reed daar wat achter. Dus al die auto's daarvoor gaan aan de kant, maar verminderen logischerwijs dus tamelijk in snelheid. Ziekenwagen voorbij en dan één of andere simpele die zich zonder kijken terug naar links smijt, waardoor ik daar bijna opknal. :wallbash:

De tweede, want die maakt zijn manoeuvre als laatst.

Ik heb dat zelfs ook eens meegemaakt op een iet of wat andere manier. Er reed een ziekenwagen voor mij en ik reed daar wat achter. Dus al die auto's daarvoor gaan aan de kant, maar verminderen logischerwijs dus tamelijk in snelheid. Ziekenwagen voorbij en dan één of andere simpele die zich zonder kijken terug naar links smijt, waardoor ik daar bijna opknal. :wallbash:
Ik vind dat toch niet zo zwart wit precies?

Hou moet die voorganger verwachten en aanvoelen dat degene achter hem plots zoveel harder optrekt?

Ik bedoel, ik kan ook scenario's bedenken waarbij ik naar links begin te pinken met ruim voldoende plaats, mij dan 1-2 seconden later naar links begin te begeven, maar de pipo achter mij dacht dat dat pinken voor hem een signaal was om vol gas te gaan geven.

Staat dat aangegeven? Nog nooit op gelet.

Ik moet zeggen dat ik soms ook binnenbaanvak neem om 2de afslag te pakken als er rechts een mega rij staat. -.- Ik bedenk me nu ook juist dat er eigenlijk geen 1ste afslag is :laugh:

Ik kom altijd van de andere kant en daar wel.
Links: E313, Rechts: E34 (en centrum)
https://www.google.com/maps/@51.151...ajkVnGXeWR6w79Ig!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

Deze ochtend: fietser op een koersfiets die uit principe weigert van op het fietspad te rijden, liever op de 40 cm brede strook tussen de rijbaan en het fietspad. Terwijl het fietspad aangelegd is in exact hetzelfde materiaal en er zelfs beter bij ligt dan die tussenstrook of de rijbaan.

Zo iemand zou je toewensen dat hij meegesleurd wordt in de slipstream van een vrachtwagen en onzacht in aanraking komt met het fietspad, dan heeft hij het toch eens van dichtbij gezien. Risico op een hersenschudding is er niet, daarvoor moet je eerst hersenen hebben :rolleyes:

Deze ochtend reed ik een aantal kilometer achter een autootje dat zijn lichten niet aan had. Er hing een L op het achterraam, maar er leek ook wel een kind op de passagierszetel te zitten. Heb zeker 5 keer met mijn lichten geknipperd, maar zonder gevolg... De remlichten deden het.

Ook deze ochtend voor het eerst een fietser (pedelec) als bumperklever gehad. Ik neem aan dat die nog enkele km/h sneller wilde gaan door in mijn slipstream te blijven aan een kleine 50km/h. Hij reed een heel stuk letterlijk tegen mijn achterbumper, wat erg vervelend is met dat fel fietslicht dat recht in de achteruitkijkspiegel schijnt. No way dat zo'n fiets even snel kan stoppen als een wagen, dus als ik ergens hard voor moest remmen, had ik een extra passagier erbij.

Ik vind dat toch niet zo zwart wit precies?

Hou moet die voorganger verwachten en aanvoelen dat degene achter hem plots zoveel harder optrekt?

Ik bedoel, ik kan ook scenario's bedenken waarbij ik naar links begin te pinken met ruim voldoende plaats, mij dan 1-2 seconden later naar links begin te begeven, maar de pipo achter mij dacht dat dat pinken voor hem een signaal was om vol gas te gaan geven.
Afgaande op zijn post veronderstel ik dat auto 2 tegen veel lagere snelheid terug naar het linkervak schuift, als dat klopt is dat in de eerste plaats al dom. Eerst terug snelheid maken op uw eigen vak en dan pas terug naar het linkervak lijkt mij veel veiliger. Tenzij je zelf vastzit achter een slak, maar dan hoor je gewoon te wachten tot het linkervak vrij is, zeker als je niet kan inschatten aan welk snelheidsverschil men daar rijdt.

En jouw vergelijking lijkt me niet van toepassing op hetgeen dat Noctilucus gepost heeft. Daar was auto 1 namelijk al aan het optrekken.

Afgaande op zijn post veronderstel ik dat auto 2 tegen veel lagere snelheid terug naar het linkervak schuift, als dat klopt is dat in de eerste plaats al dom. Eerst terug snelheid maken op uw eigen vak en dan pas terug naar het linkervak lijkt mij veel veiliger. Tenzij je zelf vastzit achter een slak, maar dan hoor je gewoon te wachten tot het linkervak vrij is, zeker als je niet kan inschatten aan welk snelheidsverschil men daar rijdt.

En jouw vergelijking lijkt me niet van toepassing op hetgeen dat Noctilucus gepost heeft. Daar was auto 1 namelijk al aan het optrekken.
Afgaande op, Als, als, als dan, tenzij, lijkt me, ...

Dat was inderdaad mijn boodschap. Het is niet zwart wit. Jij interpreteert het zo, iemand anders interpreteert het anders of stelt zich de situatie anders voor.

Wij waren er niet bij, dus kunnen geen zwart wit conclusies trekken over juist of fout.

Afgaande op, Als, als, als dan, tenzij, lijkt me, ...

Dat was inderdaad mijn boodschap. Het is niet zwart wit. Jij interpreteert het zo, iemand anders interpreteert het anders of stelt zich de situatie anders voor.

Wij waren er niet bij, dus kunnen geen zwart wit conclusies trekken over juist of fout.
Ik heb dan ook nergens gezegd dat het altijd zwart-wit is :unsure:

Ik ga af op hetgeen ik lees in zijn post en dat lijkt mij vrij duidelijk.

Feit is dat auto 2 als laatste een manoeuvre maakt, dus hij is in fout bij een eventuele aanrijding.

Terug
Bovenaan