knight-rider
Well-known member
Afgelopen week zag ik 's avonds zelfs nog een vrachtwagen rijden met enkel zijn dagrijlichten aan.Soms zeer stereotiep. Bompa die met dagrijlichten door een goed verlichte bebouwde kom aan het bollen is. Zelfs na donker.
Gelukkig was het ook eentje waarbij de achterlichten mee branden met de dagrijlichten vooraan.
Weinig? Er rijden toch nog altijd heel wat oudere auto's rond die nog geen dagrijlichten hebben, wel steeds minder uiteraard.Het heeft wel als nadeel dat de weinige auto's die nog geen daglichten hebben, serieus minder beginnen op te vallen.
Nu ik moet zeggen dat dat voor mij toch niet echt verschil maakt, ik heb elke auto gezien, dagrijlichten of niet.
Wat wel gevaarlijk is zijn de auto's die 's avonds en soms zelfs 's nachts rondrijden zonder lichten.
Wat ook nog gevaarlijk is, zijn motorrijders die met hun grote lichten aan rondrijden (of met een hele hoop ledverlichting), omdat ze anders niet gezien worden volgens hen. Zij verblinden autobestuurders op die manier en dat kan voor ongevallen zorgen.