De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Iemand benadelen door zonder aanleiding op zijn gezicht te slaan, sta me toe geen wet nodig te hebben om dat niet te doen.

Maakt een vallende boom geluid als er niemand in de buurt is?
Als er niemand is om een overtreding vast te stellen, is er dan wel een overtreding geweest?

Als iemand een bord verkeerd plaatst en jullie enkel nog in cirkels kunnen draaien, gaan jullie dan allemaal blindelings blijven draaien want dat is de wet?
"ja, maar er was toch niemand, dus ik deed toch geen overtreding"?

Ah, de klassieker onder de excuses 'ja maar ik doe dat altijd en ik heb nog nooit een boete gehad'. Als die rechter daarover moet beslissen veegt die dat argument ook van tafel hoor.

Niveau op deze pagina :crazy:

On topic: de gemeente heeft 1 weg in de buurt doodlopend gemaakt, waardoor het doorgaand verkeer richting 1 (langere) weg geduwd wordt. Deze weg staat helaas vol met auto's geparkeerd aan 1 kant van de baan, en er zijn wat lichte bochten waardoor je aankomend verkeer nauwelijks ziet, waardoor er heel wat gesukkel is van auto's en bussen om zich erdoor te manoeuvreren.
Geen verbetering volgens mij, mss hopelijk op termijn dat er gewoon minder auto's doorrijden.

Kermis in Herenthout.

Dat was daarstraks toch bizar. Ik mocht Herenthout niet in wegens die kermis. Ik wilde dan gewoon een bocht maken van 180 graden. Maar ze hadden het lumineuze idee om daar tijdelijk zowat van elke straat een éénrichtingsstraat te maken dus terugkeren mocht NIET. :unsure:

Je werd dan richting bevel gepusht maar toen ik dacht richting Heist te rijden van die zijde .. forget it! Ook daar kreeg ik ineens te maken met verbordsborden richting Heist / Itegem en ik werd .. 1x raden .. terug richting de kermis gestuurd. :laugh:

Het viel me al op dat er enorm veel wagens de verbodsborden negeerden en gewoon illegaal doorreden. Maar na een paar rondjes te draaien begreep ik waarom. :tongue:

Hoogstwaarschijnlijk was er wel ergens een weg naar huis, maar ik had echt geen zin ne toer te doen die 4x zo groot was als normaal, dus ik ben dan ook maar doorgereden. Mijn GPS stuurde mij ook continue in rondjes dus dat schoot ook niet op.

Hopelijk straks geen boete lol.

Is nochtans een bekende discussie:
leuk als discussie bij een pint op een avond, maar hier is er sowieso perceptie want het gaat over mensen die te snel willen rijden en zich ergeren aan mensen die gewoon de wettelijke limiet rijden. Dus de perceptie is er, alleen niet door de politie. Je veroorzaakt ook ergernis en maakt de situatie gevaarlijker (en neen, je moet dit niet extreem maken, gewoon gevaarlijker) door in iemands gat te gaan boren en zelfs al door te snel te rijden (ondanks uw superreflexen en 50k jaarlijkse rijervaring) want fysica en ons lichaam heeft zijn wetten en beperkingen waar je niet rond kan. Dat is realiteit, ondanks wat uw persoonlijke perceptie (of gebrek eraan) is.

Mensen zonder inzicht.

Hier in de buurt is een vervelende voorrang van rechts. Het huis op den hoek heeft een redelijk hoge haag en ge ziet vrij laat het verkeer van rechts komen. Nu zijn ze aan de het huis aan het werken. Er komt een nieuw dak op en der staatnne vrachtwagen en kraan op de baan. Ik moet dus links rijden tot aan het kruispunt. Ik bol dus voorzichtig de kraan voorbij en kom voorzichtig van achter de camion uit.
Komt er ene van rechts, die naar links moet (waar ik dus rij). In plaats van gewoon te wachten en mij voorbij te laten, direct claxon en beginnen indraaien. Uiteraard staat er ondertussen ook al iemand achter mij. Dus ik kan ni weg.
En ni willen inzien dat em ondanks zijn voorrang beter had gewacht. Ge komt die straat uit, ziet rechts van u ne vrachtwagen en toch denkt ge dat het ok is om maar in te draaien.

Iets verder: baan met twee baanvakken waar ge 90 moogt. Iets voor verkeerslichten steek ik ne vrachtwagen voorbij. Omdat ik een licht nader ga ik ni meteen naar rechts. Als het dan rood en ik moet remmen zit ik imo in de weg van die vrachtwagen. En ja, 't wordt oranje, dus ik rem. Die vrachtwagen rechts achter me rijdt gewoon door. Begint die achter me te flippen en te gebaren. Like dude: ik kon op't gemak remmen dus rem ik. Als ik ni voor u reed, had ge ook moeten stoppen hoor. En als ik rechts had gereden dan had ik ofwel ne camion in m'n koffer of had die alles moeten dicht knallen.

Daarstraks na de afrit van de autostrade kom ik aan het kruispunt aan grote baan waar pal tegenover een parking van een restaurant is. Ik sta te wachten wanneer ik links de steenweg kan opdraaien, terwijl er op die parking ook iemand stond te wachten om naar ook links te gaan.

Het is een vrije drukke baan bij momenten en zeker om naar links te gaan kan je daar soms wel eventjes staan wachten. Op het moment dat ik een gaatje zie wil ik vertrekken en natuurlijk doet die auto tegenover vanop die parking hetzelfde :sarcastic: Mag al niet en dan ook nog eens op een manier dat ze mijn doorgang blokkeert waardoor ik alles moet dichtsmijten en los in het midden van dat kruispunt stilsta. Ze kon mij perfect langs achteren kruisen of eventueel zelfs langs voren indien ze scherp haar bocht neemt. Nee, natuurlijk recht naar mij toe.

Vervolgens heb ik niet meer de mogelijkheid om mijn weg verder te zetten want er was ondertussen terug aankomend verkeer. Gelukkig waren ze achter mij niet direct gevolgd (of hadden ze de situatie goed ingeschat) waardoor ik terug wat achteruit kon rijden en opnieuw kon wachten op een gaatje.

Voor hetzelfde geld kan ik niet meer achteruit en rijden ze los op mij waardoor ik in fout ben omdat ik een kruispunt blokkeer door dat achterlijk mens. En dan zou je inderdaad daar eigenlijk gewoon beter 'los op rijden', maar bon. Gelukkig niets ergs gebeurd.

Daarstraks in een smallere fietsstraat hier in het dorp was ik vijfde en laatste in een rijtje auto’s. Iedereen reed er gewoon 30 en achter mij ene met een brommer die daar duidelijk niet tegen kon. Eerst paar keer revven en vervolgens springt die het voetpad op om ons allemaal voorbij te steken. :wtf:
Nog een geluk dat er niemand een winkel kwam buiten gestapt of die had hij los mee gehad.

Laatst bewerkt:

Haha en na een klacht kreeg hij nog 'ongelijk' ook. Typisch.

Ik zie ze ook in België tot zoiets 'gek' in staat. Onlangs was hier ook iemand die ongelijk kreeg na een boete voor te snel rijden, en nadat hij / zij ongelijk kreeg zijn ze nog snel de juiste zone bordjes gaan plaatsen (maar hij /zij had dus wél gelijk - helaas had hij / zij al betaald). Wie was dit ook alweer? :support:

Echt ongelooflijk wat men 'soms' durft doen om toch maar een boete te kunnen geven. Absurd tot en met.

Gisterenavond kwam ik redelijk vlot aan een kruispunt waar het licht net op tijd op groen sprong om zonder te remmen rechts af te slaan. Aan de overkant stond een wagen links te pinken om dezelfde straat in te rijden. Geeft die geit blijkbaar plankgas met het gedacht mij de pas af te snijden (die zal gedacht hebben dat ik een slak was ofzo?). Had het helaas veel te laat opgemerkt omdat ik nog eens goed rechtsachter aan het checken was (spiegel en schouder), want dat ligt aan de grote markt waar wel eens een fietser durft opdoeken uit onverwachte hoek (hebben ook groen).
Ik heb alles mogen dichtgooien terwijl zij zo hard ging afsnijden dat ze bijna een wachtende auto frontaal meehad.

Tot daar aan toe, maar dan 40 TAFFELEN WAAR GE 50 MOOGT!!! GE ZIJT GEHAAST OF GE ZIJT HET NI, TRUT!
Zo'n mensen mogen ze de auto persen, rijbewijs verscheuren en alles opnieuw laten doen.
en daarna: de kogel

Ach de wet. De wetgeving staat vol met bizarre wetten die onderhevig zijn aan de tand des tijds. Wetten veranderen. Wetten mogen in vraag gesteld worden. Wetten mogen overtreden worden.
Dus ik mag de wet die zegt dat je zo rechts mogelijk moet rijden ook in vraag stellen…

Tot daar aan toe, maar dan 40 TAFFELEN WAAR GE 50 MOOGT!!! GE ZIJT GEHAAST OF GE ZIJT HET NI, TRUT!
Zo'n mensen mogen ze de auto persen, rijbewijs verscheuren en alles opnieuw laten doen.
en daarna: de kogel
Niet overdrijven he ;)

MAAR ik heb altijd de indruk dat de helft van België vergeten is hoe ze gas moeten geven van het moment dat er één miezerige druppel regen valt. :tongue:

Limiet 30km/u --> 20km/u
Limiet 50km/u --> 25km/u (zo nog net geen 30 dan :support: )
Limiet 70km/u --> 45km/u (toch geen 50 zeker? Dat is te snel! Help! :D)
Limiet 90km/u --> 65km/u
Limiet 120km/u --> 90km/u (100 is dan al echt met krampen)

Laatst bewerkt:
Dus ik mag de wet die zegt dat je zo rechts mogelijk moet rijden ook in vraag stellen…
Zeker. Waarom niet? Heb je nog nooit een bepaalde wet in vraag gesteld?

Daarom niet gezegd dat het zo ook beter zou zijn. Maar bvb in vele staten vd usa zie je dat die wet niet geldt, of in andere landen is het zelfs links ipv zo rechts mogelijk;).
Dat zijn keuzes die gemaakt moeten worden obv veel factoren waaronder de beschikbare infrastructuur.

Zeker. Waarom niet? Heb je nog nooit een bepaalde wet in vraag gesteld?

Daarom niet gezegd dat het zo ook beter zou zijn. Maar bvb in vele staten vd usa zie je dat die wet niet geldt, of in andere landen is het zelfs links ipv zo rechts mogelijk;).
Dat zijn keuzes die gemaakt moeten worden obv veel factoren waaronder de beschikbare infrastructuur.
Maar die wet dient om overtreden te worden, dus alle linksplakkers hebben gelijk?

Gisterenavond op terugweg naar de kust rij ik op 't linkervak om een middenplakker in te halen aan 123 km/u op de teller. Op 't rechtervak af en toe wat verkeer maar zeer kalm, madam kon perfect op het rechtervak gaan, neen, ze beslist gas te geven, dan weer even niet en dan weer wel, en zo ging dat 5 min verder met de onmogelijkheid haar in te halen, tot er ene in m'n gat zat. Dan maar uit miserie zelf plankgas gegeven en rechts gaan rijden. Mocht ik agent zijn en het wettelijk kader dit zou toelaten, neem ik 'r rijbewijs af en mag ze het opnieuw doen.

Sommige mensen kennen dus echt cruise control niet... Ofwel was het moedwillig... Ik weet het niet, maar in de 14 jaar dat ik m'n rijbewijs heb kwam tot nu toe zoiets net als middenplakken vaker voor met allochtonen (geen idee hoe ik ze anders beter kan vernoemen?) precies of ze hun rijbewijs van hun land van afkomst hier hebben ingeruild en dus nooit echt rijlessen hebben gevolgd, niet allen hoor maar enkel deze dat ik zelf zag natuurlijk... Want ja, een rijbewijs in sommige Afrikaanse landen koop je nu eenmaal zonder lessen te volgen als je dat niet wil natuurlijk... En met bewijzen hiervan moet ik niet afkomen want ik heb er zelf eentje gekocht toen ik even uit België was. Praktisch voor ginder zodat ik m'n Belgische rijbewijs niet kwijtspeel voor als ik terug in Europa ben.

Terug
Bovenaan