De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Fixed.

Die bestuurder was aldus langs de verkeerde kant de éénrichtingsstraat ingereden en wilde naar rechts de straat uitrijden.
Ik kwam van de juiste kant en ik reed dus gewoon links die straat in. Hij mocht daar dus gewoon niet zijn.

Dat kan natuurlijk gebeuren (denk ik?) maar dat hij erg kwaad was op mij, was dus eigenlijk onterecht. Hij moet gewoon beter opletten dat hij de juiste rijrichting volgt he. :tongue:
Ik kan de bal fout slaan, maar is de voorrangsregel niet absoluut? Als je uit een straat komt waar je niet mag uitkomen heb je nog steeds voorrang dacht ik - ik ben te lui om het op te zoeken maar er zitten er hier genoeg die maar al te graag zeggen dat ik ongelijk heb en die zullen het wel be- of ontkrachten.

Wat haat ik Brussel, los van de rijvaardigheden die de meesten daar niet hebben, is mijn laadklep tijdens het laden gevandaliseerd en heb ik deze op de grond teruggevonden. Fucking mongolen. Ik heb een VW waarbij de laadklep vanvoor zit, ik heb deze dan nog een beetje dichtgeklapt zodat die niet volledig open staat, maar toch zijn ze erin geslaagd om het af te breken.

Laatste keer dat ik evenwijdig met de laadpaal ga laden. Vanaf nu laad ik enkel maar wanneer ik loodrecht kan parkeren tov de laadpaal.
Heb ik ook altijd een beetje schrik voor als ik mijn plug-in achterlaat - het is nog nieuw voor mij, maar het kan bijna niet anders dan dat dit de auto er meer doet uitspringen dan een ‘gewone’ auto…

Ik kan de bal fout slaan, maar is de voorrangsregel niet absoluut? Als je uit een straat komt waar je niet mag uitkomen heb je nog steeds voorrang dacht ik - ik ben te lui om het op te zoeken maar er zitten er hier genoeg die maar al te graag zeggen dat ik ongelijk heb en die zullen het wel be- of ontkrachten.

Bovendien is het daar ook trouwens geen voorrang van rechts. Ik was misschien (alweer) niet duidelijk genoeg. Hij kwam van links (uit de eenrichtingsstraat) en wilde naar rechts afslaan. (de straat uitrijden). En ik kwam van de hoofdbaan en wilde links die straat in rijden.

Het had vriendelijk geweest van mij en misschien had ik hem achteraf bezien, wel beter voorrang gegeven zodat hij daar weg geraakte,
maar ik was daar dus wettelijk tot niks verplicht.

Laatst bewerkt:

Bovendien is het daar ook trouwens geen voorrang van rechts. Ik was misschien (alweer) niet duidelijk genoeg. Hij kwam van links (uit de eenrichtingsstraat) en wilde naar rechts afslaan. (de straat uitrijden). En ik kwam van de hoofdbaan en wilde links die straat in rijden.

Het had vriendelijk geweest van mij en misschien had ik hem achteraf bezien, wel beter voorrang gegeven zodat hij daar weg geraakte,
maar ik was daar dus wettelijk tot niks verplicht.
I stand corrected dan!

Baan van 90. De kleinste Dacia die er bestaat komt in m'n gat plakken. Ik rij 94 op CC. Ik haal enkele wagens in en vanaf ik kan schuif ik op. Kerel achter mij zit zich zichtbaar te ergeren. Jonge kerel met de hipste zonnebril aan.

Ik schuif op, meneer heeft misschien 20 seconden achter mij gereden. Bij het inhalen kijkt hij mijn auto binnen en zit te zuchten terwijl hij nee-knikkend doorrijdt.

Ik begrijp sommige mensen toch echt niet. En dat kruipt soms meer onder m'n vel dan gezond is. Ik jaag mij daar soms echt in op. Stopt die gast op dezelfde parking als ik, vraag ik gegarandeerd wat het probleem was. 9 op 10 valt dan plots uit de lucht 'ah nietske nietske, vanwa?'

Edit: ik jaag me er in op wanneer ze heel dicht tegen mij komen hangen, niet door hun gebaren welteverstaan.
Even advocaat van de duivel spelen: 94cc = 90 werkgelijke snelheid, 6km/h marge aan <100km/h. Je rijdt dus 6km/h onder de flitsbare snelheid.

;)

Die gast moet idd niet gatplakken en scheef kijken

Even advocaat van de duivel spelen: 94cc = 90 werkgelijke snelheid, 6km/h marge aan <100km/h. Je rijdt dus 6km/h onder de flitsbare snelheid.

;)

Die gast moet idd niet gatplakken en scheef kijken
Snelheidsafwijking is wel erg verschillend hoor per auto. Bij mijn huidige wagens, om volgens Waze 120 km/h te rijden, moet ik respectievelijk 122, 124 en 128 op teller zetten. Ik rij gewoon altijd toegestane snelheid op Waze, zo is er meer dan genoeg marge om niet geflitst te worden.

Er zijn de laatste dagen precies veel met grote EV sedans met klein-piemel-complex op de baan. Ze moeten precies kunnen bewijzen dat ze écht wel een snelle wagen hebben wanneer ik er met de moto kom naast staan aan de lichten. Daarstraks een i4, gisteren een Taycan. Maar dat lompe gewicht is precies toch een handicap als ik ook doortrek :laugh:
Als ik in een van mn vlottere wagens zit trek ik steevast vlot door maar zelden voluit en dan zie ik wel wat die naast mij doet. Als een motard of een andere sprintbom dan doortrekt laat ik die gewoon gaan. Als die inhouden en het is een mooie vrije baan trek ik zelf door. Werkt eigenlijk redelijk goed, nooit dwaze races zo.

Maar dat wordt dan gecompenseerd door de mensen op ronde punten die mij proberen dood te rijden door mij de pas af te snijden als ik op de binnenste baan zit. :unsure:

Vandeweek weer eentje die stil stond om op te draaien op rechterbaanvak en dus het buitenste vak pakt, ik rijd linkerbaanvak op en meteen aan de binnenkant want ik moest de tweede afslag hebben (net zoals die nozem). Ik doe dat op een doodnormaal tempo met momentum, maar die mens ging zo hoog in de toeren met zijn Astra dat het boven mijn muziek uitkwam… Om dan rechts achter mij te stranden wanneer we de afrit pakken en dat baanvak vervolgens terug wordt herleid naar 1 baanvak, dus ik geef even gas om ruimte te krijgen om in te voegen. Maar na enkele tientallen meters worden het terug twee baanvakken voorafgaand aan een nieuw rond punt, waarbij ik opnieuw de tweede afrit moet hebben dus ik ga weer langs binnen. Die kerel had hopelijk geen passagiers mee want die gooide zijn wagen bijna in de bossen om op te trekken op dat buitenste baanvak en mij voorbij te steken en dus de pas af te snijden… Maar dit keer is de afrit één baanvak en ik ga niet stilstaan op een rond punt, dus ik voeg na de eerste afrit in op het buitenste baanvak om veilig de afrit te pakken. En ik doe dat met echt een autolengte voorsprong na beetje gas geven.

Gaat die claxonerend in mijn nek hangen terwijl ik achter iemand anders hang. :unsure:

Ik probeer gewoon uw debiel ego te ontwijken zonder dat ik zelf stil moet staan op de baan, idioot.

Ik race ook niet, totaal geen interesse in. Als ik vooraan aan het licht sta of een rondpunt af moet op een gewestweg waar je 90 mag ofzo —> kickdown.

Denk dat mijn auto dagelijks de rode zone van de toerenteller ziet, mits hij warm staat (en ja, ik kijk naar de olie en niet naar de watertemperatuur).

Ik betaal taks voor het volledige vermogen, dan wil ik het volledige vermogen gebruiken :P

Overigens geen echte ergernis, maar wel iets dat aantoont dat Jan Modaal toch niet zoveel kent van auto’s en merken.

Ik nam eind april een nieuwe leasing in ontvangst: Jeep Compass 4xe.

Conversaties op het werk en met klanten/kennissen gaan als volgt:

“Heb je nu eindelijk uw nieuwe leasing al? Wat heb je eigenlijk gekozen?”
“Een Jeep”
“Ah ok. En van welk merk?” (Ze alluderen dan natuurlijk op het feit dat men een Jeep als verzamelnaam voor een SUV/SAV ziet)

*zucht*

Neen, triene, je rijdt zelf niet met een Jeep, je rijdt met een SUV van Mercedes. :P

Overigens geen echte ergernis, maar wel iets dat aantoont dat Jan Modaal toch niet zoveel kent van auto’s en merken.

“Een Jeep”
“Ah ok. En van welk merk?” (Ze alluderen dan natuurlijk op het feit dat men een Jeep als verzamelnaam voor een SUV/SAV ziet)

*zucht*

Neen, triene, je rijdt zelf niet met een Jeep, je rijdt met een SUV van Mercedes. :p
Dat vind ik nu wel een vreemd gegeven. Dat dat bij veel mensen het geval is, ga ik overigens zeker mee akkoord. Maar Jeep wordt veel voor SUV gebruikt, net zoals er over "pampers" wordt gesproken als men het eigenlijk over "luiers" heeft. Of (toen dat nog gebruikt werd), "Ne kodak" voor fototoestel.

En zo zijn er nog wel heel wat merknamen die als "soortnaam" gebruikt worden. Zoals jij het formuleert komt het (en dat is niet slecht bedoeld) wat elitair en taalpuristisch over, maar eigenlijk is het niet vreemd of ongewoon.

Dat vind ik nu wel een vreemd gegeven. Dat dat bij veel mensen het geval is, ga ik overigens zeker mee akkoord. Maar Jeep wordt veel voor SUV gebruikt, net zoals er over "pampers" wordt gesproken als men het eigenlijk over "luiers" heeft. Of (toen dat nog gebruikt werd), "Ne kodak" voor fototoestel.

En zo zijn er nog wel heel wat merknamen die als "soortnaam" gebruikt worden. Zoals jij het formuleert komt het (en dat is niet slecht bedoeld) wat elitair en taalpuristisch over, maar eigenlijk is het niet vreemd of ongewoon.
Jaja, er zijn genoeg voorbeelden, ik weet het. Een thermos of Bic, iemand?

Zeker niet de bedoeling om elitair over te komen, ik vind het grappig als ik de mensen hun gezicht zie als ik ‘een Jeep dus’ zeg.

En ja, ergens had ik verwacht dat meer mensen dat wisten. What was I thinking, er zijn er hier die verkondigen dat ze met een ‘auto van de Golf-garage’ (VW Passat) rijden, of die antwoorden ‘ik doe een week met een tank’ als je eens polst wat hun auto verbruikt uit interesse.

Niet echt een ergernis, maar ik vind niet meteen een beter topic. Daarnet op de ring rond Brusselaar gaf de GPS een melding: Waarschuwing voor snel opkomend hoog water.

Ik keek nog eens even rond, maar het overstromingsgevaar leek mij toch eerder beperkt vandaag. :unsure:

Er zal iemand iets fout hebben ingegeven bij de radio vermoed ik? Het was info van de TMC.

“Een Jeep”

*zucht*

Neen, triene, je rijdt zelf niet met een Jeep, je rijdt met een SUV van Mercedes. :p
das zoals die mensen die een motor ook een brommer noemen. :angry: Kheb zo een collega: 'ha, vandaag met de brommer?' Sta ik daar met mijne Versys en in motorpak :p

Jaja, er zijn genoeg voorbeelden, ik weet het. Een thermos of Bic, iemand?

Zeker niet de bedoeling om elitair over te komen, ik vind het grappig als ik de mensen hun gezicht zie als ik ‘een Jeep dus’ zeg.

En ja, ergens had ik verwacht dat meer mensen dat wisten. What was I thinking, er zijn er hier die verkondigen dat ze met een ‘auto van de Golf-garage’ (VW Passat) rijden, of die antwoorden ‘ik doe een week met een tank’ als je eens polst wat hun auto verbruikt uit interesse.

Vragen of ze een Leopard of een Challenger bedoelen? :devilish:

1200px-Leopard_2_A5_der_Bundeswehr.jpg

Mensen die geen zin hebben om te stoppen als ze een hindernis aan HUN kant hebben GRMBBL. Elke week een aantal wel. Dan moet ik in de remmen en soms uitwijken... Niet dat ik die voorrang blind neem, ik ben hoffelijk daarin. Maar anderen, te lui of te lomp om te stoppen en daarmee soms anderen in gevaar brengen. En ik heb het oa over mensen die nog kunnen stoppen en die u al van ver zien komen ...

Begint zo wat als dat 'niet pinken' te worden voor sommigen.

“Een Jeep”

*zucht*

En nog maar eens... Het merk Jeep is vernoemd naar het type auto. Niet omgekeerd. Jij bent hier dus degene die niks van merken kent ;)

Terug
Bovenaan