De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ik had daarstraks dan weer volledig het tegenovergestelde (2 keer zelfs).

Ik zie 2 mensen klaarstaan om het zebrapad over te steken. Ze kijken logischerwijs in mijn richting dus ik doe duidelijk teken dat ik ze gezien heb en ze kunnen oversteken. Natuurlijk blijven die nog secondenlang staan tot ik effectief vlak voor het zebrapad tot stilstand ben gekomen. :sop:

Dan een voorrang van rechts waar ik een auto zie afkomen. Die chauffeur kijkt eerst in plaats van blindelings zijn voorrang te nemen. Hier ook weer hetzelfde: ik knipper ruim op voorhand met mijn fahren, maar meneer vertrekt natuurlijk pas op het moment dat ik quasi stilsta. Zeer ergerlijk.

Ik sta klaar om over te steken met mijn zoon van 3 jaar. Ik laat hem altijd zelf kijken of er wagens afkomen. In de verte komt er ene af. Ik leg hem uit dat hij altijd moet wachten tot de wagen stopt omdat je nooit zeker bent dat de bestuurder jou gezien heeft.

Perfect voorbeeld, want de chauffeur had ons duidelijk niet gezien ondanks hij al van heel ver afkwam. In tegendeel, meneer geeft gas bij en rijdt meer dan 50.

Op het moment hij ons passeert ziet hij ons staan en ik steek mijn duim in de lucht. En dan heeft meneer nog het lef om lelijk te doen omdat ik m'n duim in de lucht stak.

'Doe maar uw oogjes dicht manneke, papa gaat eens babbelen met de chauffeur'.
"Papa gaat de chauffeur een peer geven".

Ik zie 2 mensen klaarstaan om het zebrapad over te steken. Ze kijken logischerwijs in mijn richting dus ik doe duidelijk teken dat ik ze gezien heb en ze kunnen oversteken. Natuurlijk blijven die nog secondenlang staan tot ik effectief vlak voor het zebrapad tot stilstand ben gekomen. :sop:

Dan een voorrang van rechts waar ik een auto zie afkomen. Die chauffeur kijkt eerst in plaats van blindelings zijn voorrang te nemen. Hier ook weer hetzelfde: ik knipper ruim op voorhand met mijn fahren, maar meneer vertrekt natuurlijk pas op het moment dat ik quasi stilsta. Zeer ergerlijk.
Ik ben zo iemand die vertrekt wanneer iemand zijn richtingaanwijzer opsteekt. Naar mijn ervaring wachten de meesten tot het aankomend voertuig effectief begint in te draaien.

Edit: ik weet dat wanneer ze toch doorrijden en tegen mij botsen, ik in fout ben.

Ik vertrouw medebestuurders niet echt. Ge moet maar 1 op 100 hebben die fout pinkt of niet stopt en je hebt het vlaggen.

Heb een hekel aan van die auto's die dan teken doen dat ze je zien maar niet zichtbaar vertragen. Ik ga echt geen Russische roulette spelen dat ze weldegelijk nog gaan stoppen (zeker als ik kinderen mee heb en niet gewoon kan wegspringen worst case).

Ik vertrouw medebestuurders niet echt. Ge moet maar 1 op 100 hebben die fout pinkt of niet stopt en je hebt het vlaggen.

Heb een hekel aan van die auto's die dan teken doen dat ze je zien maar niet zichtbaar vertragen. Ik ga echt geen Russische roulette spelen dat ze weldegelijk nog gaan stoppen (zeker als ik kinderen mee heb en niet gewoon kan wegspringen worst case).
Dit vooral. Sommigen minderen niets van vaart terwijl ze teken doen om over te steken. Een milliseconde later zitten ze nogmaals te zwaaien van 'alé, steekt nu toch over!'.

Fuck off.

Ik ook niet, dus ik kan hun manier van doen ergens wel begrijpen hoor. Het is door zo'n figuren dat sommigen effectief wachten tot een voertuig effectief stilstaat. Het is alleen ergerlijk voor normale mensen zoals jij en ik die wel gewoon gaan stoppen.

Ge moet maar 1 op 100 hebben die fout pinkt of niet stopt en je hebt het vlaggen.
Of iemand die pinkt om 50 meter na het kruispunt een oprit van een huis op te rijden. Het hoeft zelfs niet altijd fout pinken te zijn.

Bij diegenen die effectief fout pinken moeten we er de toepasselijke superheld maar op af sturen:

Ik ook niet, dus ik kan hun manier van doen ergens wel begrijpen hoor. Het is door zo'n figuren dat sommigen effectief wachten tot een voertuig effectief stilstaat. Het is alleen ergerlijk voor normale mensen zoals jij en ik die wel gewoon gaan stoppen.
Ja inderdaad. Maar als de auto wat normaal vertraagd dan steek ik wel over, men kan gewoon niet verwachten dat men al begint over te steken nog voor uit je acties duidelijk is dat je aan het stoppen bent.

Bij pinken ben ik wel altijd aangeleerd om daar nooit op te vertrouwen en altijd te wachten tot de auto duidelijk aan de maneuver begint. Pinker laten opstaan van een vorige afslag ofzo valt zeker wel voor.

Een grayzone is wanneer je er wel nog veilig tussen kunt, maar het wel onbeleefd dichtbij zou zijn moest de auto niet aan het pinken zijn. In dat geval ben ik in mijn recht (en veilig) om vooruit te gaan :p. Komt vooral op ronde punten voor waar iedereen ook wel traag rijd (en pinkers vaak fout staan)

Ik vind dat niet zo raar. Met fel zonlicht weerspiegelend in het glas zoals vandaag kan het goed zien dat gij van buitenaf quasi onzichtbaar zijt. Dus tenzij ge u raampje had opengedraaid had en buiten met uw arm aan het zwaaien waart, is het goed mogelijk dat ze uw saluatie totaal niet gezien hebben.

Ik sta aan te schuiven aan een kruispunt. Ik rijd voorbij een Delhaize (aan de rechterzijde van de weg).

Dus ik heb 2 keuzes: De klootzak uithangen en gewoon aanschuiven net achter mijn voorligger, waardoor ik de afrit van de delhaize blokkeerde (want het was stilstaand verkeer) of de afrit vrij houden. Ik kies voor het tweede (ik verloor er 0 seconden door, want ik kon toch niet doorrijden)

Dus een dame knikt en wuift eens naar mij (ik deed trouwens geen teken van rijdt maar door, ik ging er vanuit dat ze dit zelf maar moest bepalen), en steekt dan heel rustig de hele rijbaan over (ze moest naar links) zonder te kijken naar het andere rijvak. Daar kwam natuurlijk net een wagen aan (die ook totaal niet aan het opletten was) en bam .. het scheelde echt niks. Centimeters :frown:

camion van de Colruyt die mij als voetganger op de parking van de Colruyt de weg afsnijdt om dan geblokkeerd te staan achter een auto en dan maar wat in haar gat begint te duwen (het vrouwke deed er wel lang over en kon duidelijk de lengte van haar auto niet inschatten, maar toch... )
“Hoffelijk en veilig verkeer: daar werk ik aan” staat er dan achteraan op die camion. Twas duidelijk dat hij nog maar net beginnen werken was. Zeker als ge al zo'n stoten uithaalt op de parking van het bedrijf waar ge voor werkt.

Ik sta aan te schuiven aan een kruispunt. Ik rijd voorbij een Delhaize (aan de rechterzijde van de weg).

Dus ik heb 2 keuzes: De klootzak uithangen en gewoon aanschuiven net achter mijn voorligger, waardoor ik de afrit van de delhaize blokkeerde (want het was stilstaand verkeer) of de afrit vrij houden. Ik kies voor het tweede (ik verloor er 0 seconden door, want ik kon toch niet doorrijden)

Dus een dame knikt en wuift eens naar mij (ik deed trouwens geen teken van rijdt maar door, ik ging er vanuit dat ze dit zelf maar moest bepalen), en steekt dan heel rustig de hele rijbaan over (ze moest naar links) zonder te kijken naar het andere rijvak. Daar kwam natuurlijk net een wagen aan (die ook totaal niet aan het opletten was) en bam .. het scheelde echt niks. Centimeters :frown:

Klassieker. Mensen vergeten precies hun verstand in de afdeling "diepvriesproducten" als ze van de parking van een supermarkt afrijden.
Of ze willen heel graag weten hoe het voelt om gehakt te zijn :thinking:

Mss interpreteerde ze dat je haar groen licht gaf om over te steken omdat je plaats liet? Sowieso stom van haar om niet te kijken, en duidelijk miscommunicatie van haar kant.

Ik sta klaar om over te steken met mijn zoon van 3 jaar. Ik laat hem altijd zelf kijken of er wagens afkomen. In de verte komt er ene af. Ik leg hem uit dat hij altijd moet wachten tot de wagen stopt omdat je nooit zeker bent dat de bestuurder jou gezien heeft.

Perfect voorbeeld, want de chauffeur had ons duidelijk niet gezien ondanks hij al van heel ver afkwam. In tegendeel, meneer geeft gas bij en rijdt meer dan 50.

Op het moment hij ons passeert ziet hij ons staan en ik steek mijn duim in de lucht. En dan heeft meneer nog het lef om lelijk te doen omdat ik m'n duim in de lucht stak.

'Doe maar uw oogjes dicht manneke, papa gaat eens babbelen met de chauffeur'.
Ik vermoed dat dat dan aan een zebrapad was?

Auto voor mij rijdt tergend traag (40km/h op een steenweg waar je 70 mag.
Dan begint hij heel langzaam te remmen tot stilstand, maar ik zie geen pinker, dus ik heb geen flauw idee wat zijn bedoeling is.
Na ruim 10 seconden stilstand midden op de baan wil ik hem uiteindelijk inhalen, maar een fractie van een second voor ik aanzet zie ik plots een mama met 3 kindjes van voor hem komen.

Dienen lompen aap is dus midden op een steenweg gestopt om mensen te laten oversteken. Achter mij was in de verste verte niemand te zien.
Voor hetzelfde geld haal ik hem in net als die mensen oversteken.

Ik heb echt een hekel aan vals, onnodig en gevaarlijk "hoffelijk" gedrag.

Neen, ik leer mijn zoon van 3 jaar los de straat over te lopen waar het hem uitkomt.

Natuurlijk was dat aan een zebrapad.
Wat een belachelijke reactie is dit nu weer?

Je leert je zoon niet om "los de straat over te lopen waar het hem uitkomt", want je zegt zelf dat je hem leert om te kijken naar het verkeer en pas over te steken wanneer de auto's stoppen.

Ik stelde alleen die vraag omdat je in jou bericht niet zegt dat het aan een zebrapad is en dat dat net wel een heel belangrijk punt is, omdat auto's aan een zebrapad zouden moeten stoppen, maar dit niet moeten doen wanneer er geen zebrapad is (al zullen heel wat mensen dat wel doen).

Dus in plaats van zo te gaan reageren beter eerst zelf zien dat je de situatie juist schetst, want wij kunnen hier op het forum niet weten wat die situatie juist was, we zijn hier geen helderzienden!

Terug
Bovenaan