De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Honden mogen niet loslopen. Alleen op privaat domein, tijdens jacht en in hondenweides.
Jawel hoor, er zijn verschillende plekken aan de zee waar je hond mag loslopen.

Reed ik daarstraks op een gewestweg en verderop moest ik rechtsaf. Er reed al een SUV Audi dicht achter mij, dus deed mijn pinker al tijdig aan om aan te geven dat ik ga vertragen en afslaan. Nu zag ik op het fietspad al een familie rijden, die kwamen nogal snel afgereden, dus ik liet die eerst passeren voordat ik die straat in reed uiteraard. Niet daar de zin van die Audi blijkbaar want die begin te toeteren en voorbij te steken. Dom wijf, moest ik die hele familie onderuit rijden ofwa? Van dat soort gedrag kan ik echt kwaad worden.

Op de A12 daarstraks richting Brussel kom ik ingevoegd vanaf de oprit in Puurs. Weinig verkeer maar er kwam een pipo aan op het middelste vak en die ging een beetje verder dan naar het linkse vak. Bleef daar heel de tijd hangen tegen 90. Kom ik aan het kruispunt in Breendonk aan den Duvel en wil ik naar het middelste vak gaan omdat er wel wat vrachtwagens rechts stonden. Wat denk je? Komt die pipo daar ook net aan en schuift net dan weer op naar het middelste vak. Sta ik daarachter aan de rode lichten, springt op groen en iedereen vertrekt. Weer op zijn dooie gemak en haalde nu nog geeneens 90. Dan voorbijgestoken en in mijn spiegels daarna zie ik die heel de tijd nog op het middelste vak hangen terwijl iedereen hem voorbijsteekt. Je zou dan denken een gepensioneerde zondagsrijder, maar nee een jong koppel.
:wallbash:

Je zou dan denken een gepensioneerde zondagsrijder, maar nee een jong koppel.
Ik krijg daar soms de kriebels van als ik denk aan hoeveel van dit soort volk er rond rijdt. Zo in een soort van bubbel, zich totaal niet bewust van wat er rond hun gebeurt.

En je kan daar ook geen lijn in trekken. Soms gaat het om mensen die druk gesticulerend aan het converseren zijn, anderen zijn met hun GSM bezig. Je hebt natuurlijk van dat egoïstisch kutjesvolk dat enkel aan zichzelf denkt (Rijstrook wissel is een risico, dus ik blijf enkel op de voor mij ideale plaats rijden. Ik moet binnen 20km een verkeerswissel pakken en ga alvast op de "juiste" plaats rijden)

enz enz

Tijdens de middagpauze een wandeling door Mechelen stad. Het is wat goed weer en ja hoor, dan worden de idiote gevallen in hun achterlijke patserbakken ook weer wakker. Gans de binnenstad is fietsstraat dus wat doen we dan? Met de getunede Golf tot 3 keer toe hard optrekken met het bijhorende lawaai tot net achter de fietser die je niet voorbij kan. Bravo jongens, bravo.

In zone 30 met 30 op cc een bumperklever.
Op zich niks speciaal, wel de eerste keer dat het een bomma in een brommobiel is.

Blijven kleven tot ze een zijstraat in moest.
Enkelrichting straat, tegen de richting in, maar waarschijnlijk heeft mevrouw geen rijbewijs(waarom zou je anders met zoiets rondrijden) dus ze kon het niet weten zeker :rolleyes:

Enkelrichting straat, tegen de richting in
- Ik heb mij daar ook een keertje aan bezondigd. Ik was een enkelrichting straat ingereden en ik kwam uit op 'werken'.
Maar er stonden overal verbordsborden wegens die werken en de enige manier om er terug uit te rijden was .. ja dat was het nu net. Deze was er wettelijk niet meer. 3 wegen naar Rome waren afgesloten en de 4de was dus een enkelrichting straat. :tongue:

Dit is het vreemdste dat ik ooit heb meegemaakt. Zoiets begrijp ik niet goed dat / hoe dit mogelijk is en als ik dat hier post dan geloven de meesten mij vermoedelijk niet. (Ik zal wel een bordje gemist hebben!) Maar het was echt zo.

- Markt ergens in Brussel. Alleen stond het verbodsbord aan het einde van de straat ipv aan het begin en dat was ook een enkelrichting straat. Een agent stond toen toevallig ook net achter mij (hij wist het dus ook niet en zat ook vast) en heeft dan teken liggen doen aan het rijtje achter ons om achteruit de straat terug uit te rijden. (en dan het bordje ook verplaatst)

Ach ja soms maak je wat mee in je leven :D

Laatst bewerkt:
Een klassiekertje:

De vicieuze cirkel van:
- Op het linker rijvak vormt zich een treintje, soms tot in het absurde
- Als rebel doe ik daar uiteraard niet aan mee en ga ik "telkens" (lees: als het de moeite is natuurlijk) netjes terug naar rechts
- Maar o wee als je dan nog eens naar links wil gaan. Mooi op tijd het pinkertje opsteken. Niet drummen. Geduldig wachten tot mensen het kunnen zien en wat ruimte kunnen laten. Netjes. Hoffelijk.
Maar dat is buiten de gefrustreerde zieltjes op het linker rijvak gerekend, die laten je er met geen stokken meer tussen natuurlijk. Het is zelfs een toenemend fenomeen dat ze nog extra versnellen zodat je er zéker niet tussen kan.

Wat gaat er eigenlijk om in die hersentjes? Dat je 2 rijstroken hebt: "één voor de auto's en één voor de camions"?
Hun gedrag resulteert in twee zaken:
- Kilometerslange treintjes op links
- Mensen die rechts rijden en naar links willen opschuiven, die zullen dat niet meer hoffelijk doen maar die zullen beginnen drummen. Omdat ze er anders toch niet tussen geraken.

Een klassiekertje:

De vicieuze cirkel van:
- Op het linker rijvak vormt zich een treintje, soms tot in het absurde
- Als rebel doe ik daar uiteraard niet aan mee en ga ik "telkens" (lees: als het de moeite is natuurlijk) netjes terug naar rechts
- Maar o wee als je dan nog eens naar links wil gaan. Mooi op tijd het pinkertje opsteken. Niet drummen. Geduldig wachten tot mensen het kunnen zien en wat ruimte kunnen laten. Netjes. Hoffelijk.
Maar dat is buiten de gefrustreerde zieltjes op het linker rijvak gerekend, die laten je er met geen stokken meer tussen natuurlijk. Het is zelfs een toenemend fenomeen dat ze nog extra versnellen zodat je er zéker niet tussen kan.

Wat gaat er eigenlijk om in die hersentjes? Dat je 2 rijstroken hebt: "één voor de auto's en één voor de camions"?
Hun gedrag resulteert in twee zaken:
- Kilometerslange treintjes op links
- Mensen die rechts rijden en naar links willen opschuiven, die zullen dat niet meer hoffelijk doen maar die zullen beginnen drummen. Omdat ze er anders toch niet tussen geraken.
Iemand die van rechts wil opschuiven naar links laat ik er meestal wel tussen als er ruimte voor is en als dit lukt zonder al te bruusk te remmen, maar als zo'n asociale pipo langs rechts voorbij komt geknald trap ik toch ook op het gaspedaal zodat die zijn beurt moet afwachten.

Iemand die van rechts wil opschuiven naar links laat ik er meestal wel tussen als er ruimte voor is en als dit lukt zonder al te bruusk te remmen, maar als zo'n asociale pipo langs rechts voorbij komt geknald trap ik toch ook op het gaspedaal zodat die zijn beurt moet afwachten.
Same, geen probleem wanneer iemand gewoon voorbij rijdt. Die persoon volgt gewoon de regels en ik ben de sukkelaar in het treintje.
Iemand die voorbij knalt komt er niet tussen.

Ik laat toch ook meestal gewoon ruimte. En ik vind op dat vlak de meeste mensen toch ook erg hoffelijk.
Toch op de boerenbuiten.

Reed ik daarstraks op een gewestweg en verderop moest ik rechtsaf. Er reed al een SUV Audi dicht achter mij, dus deed mijn pinker al tijdig aan om aan te geven dat ik ga vertragen en afslaan. Nu zag ik op het fietspad al een familie rijden, die kwamen nogal snel afgereden, dus ik liet die eerst passeren voordat ik die straat in reed uiteraard. Niet daar de zin van die Audi blijkbaar want die begin te toeteren en voorbij te steken. Dom wijf, moest ik die hele familie onderuit rijden ofwa? Van dat soort gedrag kan ik echt kwaad worden.

Ik kom dat eigenlijk ook tijd van tijd tegen.

Ik wil rechts afslaan, rechts pinken, fietser in mijn rechterspiegel. Ik wacht schoon totdat de fietser voorbij is voordat ik rechts afslag.

"TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT"
En die fietser is duidelijk in het gezichtsveld van de auto achter mij die ook rechts moet afslaan.

In plaats van onmiddelijk op de toeter te duwen, kan men toch 2 seconden effekes nadenken en de situatie inschatten? Of is dat een automatische reflex van sommigen?

De parking aan school... Letterlijk bijna elke dag dat er wel iemand ergens tegen knalt omdat ze toch maar rap rap weg moeten zien geraken.
Vandaag weer eentje op stevig tempo achteruit tegen de basketpaal gereden...

De parking aan school... Letterlijk bijna elke dag dat er wel iemand ergens tegen knalt omdat ze toch maar rap rap weg moeten zien geraken.
Vandaag weer eentje op stevig tempo achteruit tegen de basketpaal gereden...
Wetende dat er daar kleine kinderen lopen, zijn de meesten die daar hun eigen (klein)kind komen afzetten of ophalen gewoon absurd onverantwoord. Die paal is niks, dat is een dosis karma, maar vroeg of laat is het een kleine.
Bij ons ook, 7 verbodsborden negeren om toch maar op een halve meter van de poort te kunnen parkeren om hun kind af te halen. Daardoor moeten alle andere kinderen blind de straat over want die auto staat het zicht te belemmeren en mensen met een maxicosi kunnen er soms gewoon niet meer langs. En elke dag opnieuw zijn het dezelfden die dat doen. Diezelfden die ook "vergeten" van de poort terug dicht te doen zodat de kinderen niet zomaar van de speelplaats naar straat kunnen. Egoïsme ten top.

Wetende dat er daar kleine kinderen lopen, zijn de meesten die daar hun eigen (klein)kind komen afzetten of ophalen gewoon absurd onverantwoord. Die paal is niks, dat is een dosis karma, maar vroeg of laat is het een kleine.
Bij ons ook, 7 verbodsborden negeren om toch maar op een halve meter van de poort te kunnen parkeren om hun kind af te halen. Daardoor moeten alle andere kinderen blind de straat over want die auto staat het zicht te belemmeren en mensen met een maxicosi kunnen er soms gewoon niet meer langs. En elke dag opnieuw zijn het dezelfden die dat doen. Diezelfden die ook "vergeten" van de poort terug dicht te doen zodat de kinderen niet zomaar van de speelplaats naar straat kunnen. Egoïsme ten top.
Heel herkenbaar. De onze zitten op een kleine wijkschool, verkeer daar valt nog enorm goed mee.
Al is de school wel populairder geworden en dat merk je aan het toegenomen verkeer. De school ligt in een eenrichtingstraat en je ziet regelmatig iemand er achtwaarts in rijden om toch in de straat geparkeerd te staan. In plaats van 5 meter verder in de andere straat te parkeren.
De "hoofdbaan" die naar de school leidt is een fietsstraat. Ook daar worden ik en m'n kinderen altijd vlot voorbij gestoken door ouders die hun krootst komen oppikken.

Ik weet het: m'n 3 jarige rijdt ni rap maar er is een perfect alternatief voor die fietsstraat. Als ge der ni wilt achter hangen, neem dan aub die andere weg.

Op de hoofschool is het helemaal een ramp. Ze hebben daar zo'n octopusstraat/bareel gezet een aantal jaar geleden en die is gewoon kapot gereden. Gemeente heeft die nog altijd ni gemaakt maar nadarhekken geleverd. Daar moet dan iemand blijven bij staan want anders hebt ge nog ouders die die verzetten.

Ja, ik denk echt oprecht dat een schoolomgeving dé gevaarlijkste plek op de openbare weg is. En dan absoluut niet door het onvoorspelbare gedrag van kinderen, maar puur door ouders/grootouders die blijkbaar kinderen niet kalm kunnen afzetten...

Feit is wel dat als iemand langs rechts voorbij kan komen gereden dat jij per definitie verkeerd aan het rijden was.

Feit is wel dat als iemand langs rechts voorbij kan komen gereden dat jij per definitie verkeerd aan het rijden was.
Niet per se. Als er links een rij auto's bezig is met een rij vrachtwagens in te halen, win je er ook niets mee door te gaan zigzaggen. Er zijn dan altijd wel ongeduldigaards die het kleinste gat rechts gebruiken om rechts in te halen.
Ik ben enige tijd terug zelf ook rechts ingehaald geweest door zo'n DPD koerier. Ik haal een camion in, maar de veiligheidsafstand om terug naar rechts te gaan vond de koerier blijkbaar te lang duren, dus coupeerde hij de camion maar om rechts in te kunnen halen.

Terug
Bovenaan