De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Op zo'n momenten zou ik willen dat we in botsauto's zaten en dat je de overtreder (die zwarte yaris dus) gewoon kon rammen :unsure:
Dat zou het nog zijn se, geen autoloze zondag maar botsotodag!
Iedereen dat wilt meedoen koopt een botsauto, ombouw op accu en de straat op! Er zou een pak minder frustratie zijn in het dagelijks verkeer.
Dan kunt ge gewoon zeggen, ik zal u zondag wel hebben.
im-watching-you-ill-be-watching.gif

Ik zet me met mijn Peugeot Partner ook meestal links. En 9/10 keer ben ik sneller weg dan de anderen.
Dan hoop ik dat ik je niet tegenkom wanneer ik met een snelle auto onderweg ben. Ik ben een rustige chauffeur en zal me dus wel inhouden als het gebeurt, maar op een forum zal ik toch eens ventileren over zo'n situaties. Met een Peugeot Partner zal ik altijd zoveel mogelijk rechts aanhouden.

Dan hoop ik dat ik je niet tegenkom wanneer ik met een snelle auto onderweg ben. Ik ben een rustige chauffeur en zal me dus wel inhouden, maar op een forum zal ik toch eens ventileren over zo'n situaties. Met een Peugeot Partner zal ik altijd zoveel mogelijk rechts aanhouden.
Van mij mag iemand met een trage auto gerust links staan, zolang hij snel reageert op groen en ook goed gas geeft. Tegenwoordig trekt iedereen op gelijk een zak patatten, dus als die met zijn trage auto na zijn snelle start meteen rechts gaat, zodat de snellere er voorbij kunnen, is er niets aan de hand.
Vorige week op de ring van Roeselare nog een jonge dame met een mini voor me. Ze reed al wat vreemd, maar zette zich aan de lichten direct links, naast een oude Toyota. Ik had de natuurlijke ingeving om gewoon achter die Toyota te gaan staan en ik kreeg nog gelijk ook. De twee auto's achter mij hebben haar trouwens ook nog rechts kunnen inhalen voor ze besefte dat er file achter haar was.

Van mij mag iemand met een trage auto gerust links staan, zolang hij snel reageert op groen en ook goed gas geeft. Tegenwoordig trekt iedereen op gelijk een zak patatten
Idd, zelf nog ondervonden toen ik ooit een peugeot 108 met 60pk meekreeg als vervangwagen. Ongelofelijk traag.
Wellicht een 0 tot 100 in bijna 20 sec.
En toch, trek daar 'vlot' mee op en je bent gewoon bij de 10% snelste chauffeurs in het verkeer.

Ik heb er ook nooit een punt van gemaakt dat een trage wagen langs links staat, zolang ze maar vlot reageren.

Bomma die omwille van de wekelijkse markt beslist van in de ochtendspits zich in het verkeer te wagen met de auto...
20 km/u in een zone 50! Als je niet sneller dan dat kan rijden, moet je toch beseffen dat het een goed moment is om de auto te laten staan en gebruik te maken van andere manieren.

Bomma die omwille van de wekelijkse markt beslist van in de ochtendspits zich in het verkeer te wagen met de auto...
20 km/u in een zone 50! Als je niet sneller dan dat kan rijden, moet je toch beseffen dat het een goed moment is om de auto te laten staan en gebruik te maken van andere manieren.
Ik kwam daarstraks een bomma tegen die het bord om te stoppen bij een wegversmalling compleet negeerde, dus ik heb geleerd dat er toch heel nipt 2 auto's tussen passen. Ik zat wel al met mijn wiel op de borduur, maar gelukkig hebben onze spiegels elkaar niet geraakt. Ze zijn dus niet allemaal traag, die bomma's. Deze was te snel.

Die kon er overduidelijk niet tegen dat hij ingehaald werd.
Niet te zien op het filmpje, maar hij maakte niet al te vriendelijke handgebaren.

En nadat ik nipt gepasseerd was bleef hij opschuiven, hij raakte net niet m'n rechterachterkant.
Kijk, in zo'n situatie nadat ik hem ingehaald heb, zou ik traag afremmen tot stilstand en verhaal gaan halen. Dergelijke gevaarlijke situaties creëren kan gewoon niet.

Brommertjes die beginnen te claxoneren op een fietspad waar je maximaal 25 mag en gefrustreerd raken als je hen duidelijk maakt dat je al 25 op je fiets aan het rijden bent.

Volgende keer een voetje en 45 tegen de eerstvolgende paal.
Huh? Die van achter jou komen?

Weer een mooi staaltje van totaal gebrek aan verkeersinzicht vanochtend.
Ik moet hier de afrit hebben. Daar komt ook een (relatief korte) oprit op uit. Met andere woorden: die op de oprit rijdt moet de voorsorteerstrook van de afrit over om dan de ring op te kunnen.

Ik rij op die strook, Volvo op de oprit rechts van mij. Op rechtse vak van de ring best wel wat verkeer. Ik laat al wat plek zodat die Volvo makkelijk en vroeg opzij kan zodat hij tijd genoeg heeft voor een gaatje te zoeken in't verkeer.
Tussen twee vrachtwagens is het perfecte plekje maar dat scheurt hij voorbij. Maar niet snel genoeg om de eerste vrachtwagen voor te zijn. In plaats van dan weer te vertragen om terug op hoogte van dat gat te komen gaat hij vol op de rem.
Kerel stond opeens stil, kon er langs via de pechstrook..

Geen idee hoe het afgelopen is want invoegen vanuit stilstand lijkt me nog moeilijker..

Daarnet mij serieus moeten inhouden om iemand niet uit z'n auto te sleuren. Zo goed als van de baan geramd tijdens een (imo meer dan gerechtvaardigd) inhaalmanoeuvre.

Vooraf: Zwarte Yaris 2 auto's voor mij rijdt tergend traag. 40km/h waar je 70km/h mag. Om aan een bord "verboden +3,5ton" te remmen tot 30km/h.

De "actie" is op 1:13.

Da's echt gewoon expres traag rijden om zich dan te laten voorbijsteken waarna hij dus zulke manoeuvres kan uithalen. Kutvolk.

Geen idee wat die trouwens probeert te bereiken want als die u effectief raakt valt hij in kosten. :wtf:

Daarnet mij serieus moeten inhouden om iemand niet uit z'n auto te sleuren. Zo goed als van de baan geramd tijdens een (imo meer dan gerechtvaardigd) inhaalmanoeuvre.

Vooraf: Zwarte Yaris 2 auto's voor mij rijdt tergend traag. 40km/h waar je 70km/h mag. Om aan een bord "verboden +3,5ton" te remmen tot 30km/h.

Amai. Ik was sowieso gestopt om die zijn vet te geven. Ben heel kalm, maar iemand die me moedwillig van de baan zou rijden zou me serieus pisnijdig krijgen.

Wie moet er dan ook in Berlare zijn... das uw eerste fout :unsure:

Dat soort gasten zou hun rijbewijs kwijt moeten zijn.

Ik heb ooit ook eens uitgeweken om een inhalende chauffeur tegen te houden, maar dat was omdat die in alle haast niet gezien had dat er in volle vaart een voertuig uit de bocht ging komen. Niet om een ander te koeionneren.

Voor de zoveelste keer door een onnozel mens de pas afgesneden op een afslag naar rechts op een kruispunt. Midden in de bocht mij gewoon bijna platrijden. Gsm in de hand en maar wat draaien aan dat stuur.

Heb dit zelf ook al enkele keren meegemaakt. Ik verschiet niet van je filmpje, typisch weer iemand die niet kan verdragen dat hij ingehaald wordt.
Zielig gedrag. Een onbewuste fout moet je gewoon laten passeren imo, zelfs als het een gevaarlijke situatie creëerde. Nobody's perfect. Maar in dit geval zou ik ook verhaal gaan halen. Dit is duidelijk doelbewust jouw leven en anderen hun leven in gevaar brengen.

Zo ben ik ooit bij het inhalen (waar het mocht, al is dit zelfs bij een overtreding niet goed te praten) van de weg gereden in de graskant waarbij ik net op tijd voor een brugpijler stilstond. Ben daarna die persoon achterna gereden, bij twee rode verkeerslichten uitgestapt om verhaal te halen, maar het werd elke keer net groen toen ik aan zijn wagen stond en hij kon niet snel genoeg weg zijn elke keer. Hij durfde mij ook totaal niet aankijken. Had spijtig genoeg een belangrijke afspraak dus heb uiteindelijk moeten afhaken.

Zo zie je hoe egocentrisch men hier in ons landje is. In de meeste landen geven ze je extra ruimte als je wil inhalen. Hier gaat men dikwijls versnellen of je van de weg drukken. En waarvoor? Wat winnen ze erbij?

Laatst bewerkt:
Zo'n gasten hebben dikwijls ne micropiemel en willen dat op een of andere manier compenseren, den dezen doet dat door express traag te rijden en achterliggers te baiten om in te halen, om ze dan vervolgens de pas af te snijden. Zo voelen ze zich de baas: "ik controleer uw snelheid en laat u pas voorbij als ik dat wil".

Zulke idioten zijn hoogstwaarschijnlijk sociopaten en/of psychisch gestoord imo.

Zo zie je hoe egocentrisch men hier in ons landje is. In de meeste landen geven ze je extra ruimte als je wil inhalen. Hier gaat men dikwijls versnellen of je van de weg drukken. En waarvoor? Wat winnen ze erbij?
Ik heb vorige maand op Kreta rondgereden en daar gingen de mensen bewust aan de kant om zich te laten voorbijsteken. Zelfs tot volledig op de pechstrook/naast het rijvak, wel natuurlijk indien mogelijk.

In begin verschoot ik daarvan en begreep ik daar niks van. Logisch ook als je van België komt. Na verloop van tijd en na enkele herhalingen begon ik wel door te hebben dat ze het de inhalende chauffeur makkelijker wilden maken.

Hier ga je dat nooit zien.

Daarstraks ook een goei: ik rijd hier Melsbroek binnen om naar Brucargo te gaan. Ik rijd achter een camion en het rechterrijvak is voor de bussen. Opeens worden wij daar langs rechts voorbijgestoken vlak voor het opdraaien van een rondpunt. Levensgevaarlijke om dat bij een camion te doen.

Terug
Bovenaan