De grote Kickstarter/Gamefound thread

Ondertussen geleverd. De vrouw was niet content.

Spel ziet er zeer mooi uit! Paul Grogan heeft een instructiefilpje... slechts 1 uur uitleg :D
 
Late pledge gezet voor the queen's dilemma. The king's dilemma komt vaak op tafel en valt heel erg goed in onze groep, hoge verwachtingen van the queen's dilemma als ik het zo lees :)
 
Gisteren is 20 strong van Chip Theory Game toegekomen. (Solo dice game)
Kwaliteit van de dobbelstenen is voor hun standaard ondermaats en dat voor een dobbelspel... Had dit niet gedacht van CTG.
Ben benieuwd of ze dit nog op de een of andere manier gaan fixen.


Gaat hier iemand Spirit Fire backen? Er is zo weinig over te vinden maar toch trekt het me aan... Nog 15 uur te gaan.
 
Net ook is op gekeken ziet er wel tof uit :) wel nog nooit iets gebacked. Als je dat doet wordt het dan pas betaald als ze het verzenden of hoe moet ik dit zien bij hun?
Als het project gefund is, betaal je nadat de Kickstarter is afgelopen. En dan is het hopen dat je je spel krijgt.
Gaan ze bijvoorbeeld failliet of foefelen ze met het geld, dan kun je naar je spel (of je geld) fluiten.

Risico is wel klein. Van de meer dan 000 projecten die ik al gebackt heb, zijn er maar 2 of 3 niet geleverd, al worden er momenteel nog steeds naar oplossingen gezocht.
 
Net ook is op gekeken ziet er wel tof uit :) wel nog nooit iets gebacked. Als je dat doet wordt het dan pas betaald als ze het verzenden of hoe moet ik dit zien bij hun?
Wat Joeri dus al zegt. In dit geval nu is de gewone kickstarter nu voorbij en is het wachten tot de pledge manager. Dit wil zeggen dat de standaard campaign van het backen voorbij is wat in dit geval vooral invloed heeft op de manier van betalen.

Ik heb het spel gebacked voor zijn volledige content op één add-on na omdat ik dit nu kan betalen in schijven, dit voelt veel zachter voor de rekening. Wat hier wel nog niet bij zit is de effectieve verzendkosten en taksen als die er nog bij komen. Die betaal je pas veel later wanneer ze de pledge manager afsluiten ( die nog moet starten en waar je alles nog kan bestellen ). Het grote verschil is hier dan dat alles wat je koopt via de mangere je wel in één grote hap moet betalen, met taks en verzending allemaal bij.

In mijn geval kan het zijn dat als er nog een paar leuke add-ons bij komen in die manager dat ik mss nog iets bij koop en als ik dat af rond betaal ik gewoon die extra's + de verzending val alles nog. Het is dus een gedeelde betaling een jaar op voorhand terwijl voor nieuwe mensen het een totaal betaling zal zijn ook een jaar op voorhand, want de release is gepland voor eind. 2024.

In het geval van dit project, het is een gekend bedrijf ( GoOnBoard ) dat in het verleden al grote games heeft uitgebracht zoals The Witcher: Old World, wat een groot succes was en een steengoeie game is. Dus vertrouwen is er wel in dit project. Ze hebben ook meer dan 4 miljoen dollar opgehaald, wat niet mis is xD
 
In het geval van dit project, het is een gekend bedrijf ( GoOnBoard ) dat in het verleden al grote games heeft uitgebracht zoals The Witcher: Old World, wat een groot succes was en een steengoeie game is. Dus vertrouwen is er wel in dit project. Ze hebben ook meer dan 4 miljoen dollar opgehaald, wat niet mis is xD
Holy Grail Games was nochtans ook geen onbekende met enkele populaire kickstarters. 't Is ook gepasseerd voor die mannen.
Gelukkig wel de spellen ter waarde van 3500 euro ontvangen via via.
 
Holy Grail Games was nochtans ook geen onbekende met enkele populaire kickstarters. 't Is ook gepasseerd voor die mannen.
Gelukkig wel de spellen ter waarde van 3500 euro ontvangen via via.
Dat de kans er nog steeds is geloof ik zeker, maar hij zal toch kleiner zijn denk/hoop ik. Please don't break my bubble xD
 
Thanks voor de info. Toch eens kijken of er wat toffe games op staan.

Zag inderdaad dat je in stukken per maand kon betalen wat inderdaad mindere hap in 1 keer is uit de rekening.
 
Thanks voor de info. Toch eens kijken of er wat toffe games op staan.

Zag inderdaad dat je in stukken per maand kon betalen wat inderdaad mindere hap in 1 keer is uit de rekening.
Afhankelijk van wat je interesse is in de game kan je ook wachten tot deze uit komt in retail. De kans lijkt me enorm klein dat als deze game uit komt, hij nadien niet naar retail gaat gaan. Zelf de stand alone spin-off RONIN versie gingen ze tijdelijk beperkt in retail uitbrengen, dus de main game en de twee expansions verwacht ik sowieso ook wel. Maar als je natuurlijk echt alles wilt.. ja dan zal het backen worden of nadien in aftermarket zoeken.

Dus als je zegt ik heb gewoon interesse om dit eens te proberen ( het spel ) dan is het echt zo zot nog niet om gewoon te wachten. Je hebt minder risico's, je kan reviews bekijken ook tegen dan, de game zal meer kosten, maar je gaat misschien wel geen verzending enzo betalen waardoor het ongeveer gelijk uit gaat komen. Dus het is een beetje de vraag wat wil je zelf.
 
Afhankelijk van wat je interesse is in de game kan je ook wachten tot deze uit komt in retail. De kans lijkt me enorm klein dat als deze game uit komt, hij nadien niet naar retail gaat gaan. Zelf de stand alone spin-off RONIN versie gingen ze tijdelijk beperkt in retail uitbrengen, dus de main game en de twee expansions verwacht ik sowieso ook wel. Maar als je natuurlijk echt alles wilt.. ja dan zal het backen worden of nadien in aftermarket zoeken.

Dus als je zegt ik heb gewoon interesse om dit eens te proberen ( het spel ) dan is het echt zo zot nog niet om gewoon te wachten. Je hebt minder risico's, je kan reviews bekijken ook tegen dan, de game zal meer kosten, maar je gaat misschien wel geen verzending enzo betalen waardoor het ongeveer gelijk uit gaat komen. Dus het is een beetje de vraag wat wil je zelf.
Ga moeten samen zien met de vrouw 😅.

Wel al wat gekeken ratyl ziet er ook wel iets tof uit.
 
A die crowdfinder is misschien ook wel iets intressant. Die kopen dan eigenlijk die bundels voor retailers waarschijnlijk?
Klopt. Of ze maken afspraken om spellen goedkoper te krijgen, want niet elke uitgever heeft een retailer pledge.
Daarnaast organiseren ook gewone mensen (dus geen winkel) er groepsaankopen op. Ik heb er 94 gedaan, maar ben er (zo goed als) mee gestopt.
 
Terug
Bovenaan