De grote Kickstarter/Gamefound thread

stupid_noob

Administrator
Heb je een interessante boardgame tegengekomen op Kickstarter?
Zijn er boardgames via Kickstarter waar je nog op wacht?
Post het allemaal hier!

Hier persoonlijk wacht ik nog op enkele:



 
Ik wacht ook nog op Space Race, is de laatste Kickstarter die ik nog gebacked heb. Thema spreekt me énorm aan en het basis kaartspel was al de moeite, dus hoge verwachtingen.

The Belgian Beers Race is er één die ik gemist heb, het thema spreekt me aan (Orval 😋) maar het is net iets te mager uitgevoerd en de gameplay mist ook dat tikkeltje om een aankoop aan die prijs te rechtvaardigen. Misschien dat ik het ooit nog koop als ik het in de winkel tegenkom, maar ik zou het zelfs dan toch eerst willen proberen.

Ik hoop dat er volgend jaar alsnog een nieuwe Kickstarter komt voor (een uitbreiding van) Spheres of Influence de Risk-killer volgens meerdere bronnen die helaas zéér moeilijk nog te krijgen is. Was normaal dit jaar geweest maar ja, corona...
 
Voor Space Race doe ik de vertaling.

Ik wacht nog op 20+ Kickstarters. Is een verslaving :/
Deze week nog Dale of Merchants 3 en Almanac: The Dragon Road ontvangen. En Kingdom Rush zou ook voor heel binnenkort moeten zijn, net zoals The Few and Cursed.
 
Ik wacht nog op Company of Heroes en Rival Restaurants. Hollywood Racers zou misschien toch ook nog opgeleverd worden voor de backers van de eerste kickstarter, dus die zit er misschien ook nog aan te komen.
 
De laatste die ik gebacked heb (RPGs niet meegerekend, waar daarvan krijg ik minstens iedere maand een boek toe in 2021), is Here To Slay.
Een hele leuke spin-off van Unstable Unicorns.
 
Kickstarters waar ik nog op wacht:

(Is eigenlijk geen KS maar wordt samen geleverd)
(Enkel de box + de uitbreiding, de rest had ik al)
(Op dit moment wel spijt van want vrees dat ik de tijd en volk niet ga vinden om deze nog te spelen)
Ter info Gloomhaven campaign wel volledig voltooid.


Als ik dit lijstje zo bekijk, komt er wel nog veel af... heb me voorgenomen om in 2021 minder te kopen.
Qua kickstarters heb ik in mijn hoofd om enkel nog Vital Lacerda games te backen. Hopelijk kan ik me hieraan houden.
 
In principe is het enige dat ik volgend jaar ga backen de nieuwe uitbreiding van Unfair, maar ja. Ik dacht dat vorig jaar ook :unsure:
 
De uitbreiding voor Vindication staat nu op Kickstarter. Hoewel ik het basisspel al even heb liggen, heb ik het nog niet gespeeld. Ga wel voor de expansion denk ik :p

https://www.kickstarter.com/projects/orangenebula/vindication-board-game-and-chronicles-expansion
Je kan natuurlijk ook eerst het spel eens spelen alvorens de uitbreiding te backen, lol.

Onze eerste kennismaking met Vindication was niet denderend. De relics waren naar onze mening niet balanced en in het algemeen kwam het voor ons heel luck based over. Ik had gewonnen door heel de tijd mijn relic te abusen terwijl de rest het spel wel normaal speelden. Het spel liet een wrange nasmaak na en we hebben het niet meer gespeeld. We hadden nochtans hoge verwachtingen voor dit spel. Qua spelonderdelen ziet het er wel schitterend uit :)
 
Laatst bewerkt:
Amai, ben niet echt mee in dat wereldje. Maar zoveel spellen kopen is sowieso niet aan mij besteed, die krijg ik nooit (voldoende) gespeeld. Speel ook liever één (goed) spel vijf keer dan vijf spellen één keer, bij wijze van spreken.
 
Het enige waar ik nog op wacht is Seize the Bean. Mijn god, wat was dat een misrekening van datum... Maar goed, het is Kickstarter, dus je weet het van op voorhand :p
 
Het enige waar ik nog op wacht is Seize the Bean. Mijn god, wat was dat een misrekening van datum... Maar goed, het is Kickstarter, dus je weet het van op voorhand :p
Ja die heb ik ook. Samen met Unbroken de 2 grootste Kickstarter fiasco's voor mij.
Nu goed, bij Seize the Bean hebben ze wel altijd goed gecommuniceerd.
 
Ja die heb ik ook. Samen met Unbroken de 2 grootste Kickstarter fiasco's voor mij.
Nu goed, bij Seize the Bean hebben ze wel altijd goed gecommuniceerd.
Heb jij Unbroken al ontvangen? Ik weiger bij te betalen maar vrees dus dat ik het spel nooit ga zien.
 
Ja die heb ik ook. Samen met Unbroken de 2 grootste Kickstarter fiasco's voor mij.
Nu goed, bij Seize the Bean hebben ze wel altijd goed gecommuniceerd.
Dat is wel waar, daar ben ik toch al blij om. En sinds een paar weken is er nu toch licht aan het einde van de tunnel. Het zal 2,5j te laat toekomen, maar zoals het er nu naar uitziet, zal het toekomen :D
 
Nee, heb ook niet bijbetaald dus vrees voor hetzelfde lot.
Joepie, we zijn al met 3!

Ik wacht op niet zo veel meer, eigenlijk. Sword & Sorcery, Middara, Dice Throne Adventures, Sleeping Gods en Frosthaven. En Unbroken, en mijn sleeves van Mage Company. Maar die ga ik nooit zien. En nog een heleboel nieuwe content voor Kingdom Death, maar dat zal ook niet voor het eerste jaar zijn wss.
 
Blijkbaar was mijn lijstje van hierboven zelfs niet compleet heb ondertussen volgende kickstarters ontvangen:

- Mint Cooperative (samen met Mint Works en Mint Delivery) Die laatste mist helaas onderdelen.
- The Fair Youth - uitbreiding van Black Sonata.

Ik denk dat ik best mijn Kickstarters eens begin bij te houden in Excel ofzo :D
 
Eigenlijk geen Kickstarter, maar wel een project dat middels crowdfunding tot leven moet komen.


Is van een héél grote naam in de boardgame wereld (en normaal op Kickstarter). Zijn de makers van Nemesis, Nemesis Lockdown, Etherfields, This War of Mine, Tainted Grail en Lords of Hellas. Is het eerste project dat via hun pledge manager (Gamefound) gefund wordt. En het is nu al een succes. Op 3 minuten is hun doel van 50.000 dollar gehaald. Zal vermoedelijk ook een miljoenenproject worden zoals eerder vermelde games.
 
Ik probeer niet al te veel Kickstarter projecten meer te backen, maar heb me naast de ene die ik nog heb open staan van Space Race, de voorbij maand toch nog laten verleiden tot één extra, slechts €40 zonder verzendkosten:
Creature Comforts

Het thema spreekt me wel aan, mooie componenten, is eenvoudig en kan met casual gamers gespeeld worden, tot 5 spelers zonder expansion is ook een plus.
 
Terug
Bovenaan