De grote Kickstarter/Gamefound thread

Etherfields is onlangs toegekomen en zijn we aan bezig
Tainted Grail 2de wave ook - hadden we overgenomen van iemand anders dus moet er zelf nog om.. Zal voor deze kerstvakantie zijn. Campaign zal te herbeginnen zijn..
Middara staat ook op hold..
Persoonlijk kijk ik uit naar Tanaras (de uitbreiding voor co-op), Hel , Frosthaven, 7th Citadel, Stormsunder

Er komen er nog een aantal aan (Oath, Wonderlands War) & Dale of Merchants 3 is ook onlangs geleverd
 
Eigenlijk geen Kickstarter, maar wel een project dat middels crowdfunding tot leven moet komen.


Is van een héél grote naam in de boardgame wereld (en normaal op Kickstarter). Zijn de makers van Nemesis, Nemesis Lockdown, Etherfields, This War of Mine, Tainted Grail en Lords of Hellas. Is het eerste project dat via hun pledge manager (Gamefound) gefund wordt. En het is nu al een succes. Op 3 minuten is hun doel van 50.000 dollar gehaald. Zal vermoedelijk ook een miljoenenproject worden zoals eerder vermelde games.
Hier ben ik echt over aant twijfelen...
Ziet er super uit, maar twijfel of ik er de tijd voor ga vinden, en of het spel element leuk genoeg gaat zijn. (ipv semi interactief verhaal aan elkaar voorlezen...)
 
Ik verwacht Bloodborne heel binnenkort!


En deze op langere termijn ook (het is een verslaving, oa dankzij crowdfinder)

Frosthaven heeft iemand anders in mijn gaming groep gebacked, kwestie van eerlijk te verdelen xD
 
Nog nooit kickstarter gedaan, ik ben van het idee, als het goed is komt het wel retail. Ik kijk wel uit naar adventures of neverland :)
 
Nog nooit kickstarter gedaan, ik ben van het idee, als het goed is komt het wel retail. Ik kijk wel uit naar adventures of neverland :)
Mag je zeker niet van uitgaan. Er zijn spellen die enkel via KS beschikbaar zijn, en nog meer spellen waarvan de KS exclusives toch de moeite zijn tegenover de retail game...
Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk.
 
Mag je zeker niet van uitgaan. Er zijn spellen die enkel via KS beschikbaar zijn, en nog meer spellen waarvan de KS exclusives toch de moeite zijn tegenover de retail game...
Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk.
Idem maar ik moet mezelf ergens een filter geven. Ik merk via de FB groepen dat er zoveel mensen spellen aankopen via KS en deze nog ongeopend al doorverkopen. Daar kunnen wellicht verschillende redenen aan de basis liggen, maar meestal lijkt het toch omdat het spel toch net niet dat is.
 
Idem maar ik moet mezelf ergens een filter geven. Ik merk via de FB groepen dat er zoveel mensen spellen aankopen via KS en deze nog ongeopend al doorverkopen. Daar kunnen wellicht verschillende redenen aan de basis liggen, maar meestal lijkt het toch omdat het spel toch net niet dat is.
Is meestal om winst te (proberen) maken.
 
Eigenlijk geen Kickstarter, maar wel een project dat middels crowdfunding tot leven moet komen.


Is van een héél grote naam in de boardgame wereld (en normaal op Kickstarter). Zijn de makers van Nemesis, Nemesis Lockdown, Etherfields, This War of Mine, Tainted Grail en Lords of Hellas. Is het eerste project dat via hun pledge manager (Gamefound) gefund wordt. En het is nu al een succes. Op 3 minuten is hun doel van 50.000 dollar gehaald. Zal vermoedelijk ook een miljoenenproject worden zoals eerder vermelde games.

Nog nooit een boardgame gebacked op een Kickstarter, maar voor alles is er een eerste keer. Op de valreep nog gepledged si voor de gewone core. De campagne is net afgelopen. :cool:
 
Darwin's Journey is ook live en heeft al meer dan 350.000 euro opgehaald. Mooi bedrag toch al.
Ik heb Spirits of the Forest en Tang Garden via Kickstarter en zijn 2 mooie producties. Vind deze nu wel wat prijzig (de deluxe toch).
 
Ah, ken dat niet. Voor in de toekomst dan! :D
Hou uw portefeuille maar onder controle.
Ik heb de opstart meegemaakt en ben al veel geld kwijt. Maar moest ik alles via KS zelf gebackt hebben, was ik nog veel armer.

CrowdFinder is dus een initiatief waarop iedereen (waaronder ik) group pledges kunnen organiseren met maar 1 doel: veel besparen.
 
Hou uw portefeuille maar onder controle.
Ik heb de opstart meegemaakt en ben al veel geld kwijt. Maar moest ik alles via KS zelf gebackt hebben, was ik nog veel armer.

CrowdFinder is dus een initiatief waarop iedereen (waaronder ik) group pledges kunnen organiseren met maar 1 doel: veel besparen.

Goh, ik ben niet van plan om zo extreem te gaan als u ze :p. Maar het was inderdaad handig geweest om dat enkele uren ervoor al te weten.
Soit, ik ben momenteel nog lang zoet met Eldritch Horror, Arkham Horror tcg en Pandemic.
 
Ik probeer niet al te veel Kickstarter projecten meer te backen, maar heb me naast de ene die ik nog heb open staan van Space Race, de voorbij maand toch nog laten verleiden tot één extra, slechts €40 zonder verzendkosten:
Creature Comforts

Het thema spreekt me wel aan, mooie componenten, is eenvoudig en kan met casual gamers gespeeld worden, tot 5 spelers zonder expansion is ook een plus.
Ziet er wel tof uit! Heeft wel wat weg van Everdell precies? Alé, de dierenmeeples en het thema dier en bos en seizoenen :)
 
Heb me net ook nog ingeschreven via crowdfinder voor dat spel :) Men 2de kickstarter ooit, de eerste moet ik nog altijd eens spelen :/
 
Heb me net ook nog ingeschreven via crowdfinder voor dat spel :) Men 2de kickstarter ooit, de eerste moet ik nog altijd eens spelen :/
We zijn nu al met 117. Da's al eens de moeite.
Is mijn tweede grootste group pledge nu. De eerste plaats is voor Project L (met de expansion). Daar zijn we met 155 😅
 
Terug
Bovenaan