De grote Kickstarter/Gamefound thread

Oathsworn krijgt wel veruit de beste reviews ooit op BGG.
Zeer hard mee opletten bij kickstarters, zeker bij dure kickstarters. Vaak is dat vooral een kwestie van "het spel heeft mij zodanig veel geld gekost dat ik in mijn hoofd niet kan toegeven dat het misschien zijn geld niet waard is." KD:M krijgt ook zijn hoge reviewscores door fanboys die er duizenden euro's aan gehangen hebben, maar dat wordt daar nog uitgebalanceerd met de mensen die een 0 geven omdat er af en toe een flieter te zien is op een mini.

Ik weet nog dat Oathsworn initieel op KS gekomen was als een soort "goedkope" versie van KD:M, maar als ik die prijzen bekijk hebben ze dat plan inderdaad gewoon laten varen en is het nu in dezelfde prijsklasse beland. €182 euro maakt het zelfs mét crowdfinder-korting nog duurder om het spel met standees te pakken dan bv een Gloomhaven/Frosthaven.

'k Heb het spel nog niet gespeeld, maar met die prijzen mag het toch wel enorm unieke en baanbrekende gameplay zijn, of met componenten van ongeziene kwaliteit.
 
Zeer hard mee opletten bij kickstarters, zeker bij dure kickstarters. Vaak is dat vooral een kwestie van "het spel heeft mij zodanig veel geld gekost dat ik in mijn hoofd niet kan toegeven dat het misschien zijn geld niet waard is." KD:M krijgt ook zijn hoge reviewscores door fanboys die er duizenden euro's aan gehangen hebben, maar dat wordt daar nog uitgebalanceerd met de mensen die een 0 geven omdat er af en toe een flieter te zien is op een mini.

Ik weet nog dat Oathsworn initieel op KS gekomen was als een soort "goedkope" versie van KD:M, maar als ik die prijzen bekijk hebben ze dat plan inderdaad gewoon laten varen en is het nu in dezelfde prijsklasse beland. €182 euro maakt het zelfs mét crowdfinder-korting nog duurder om het spel met standees te pakken dan bv een Gloomhaven/Frosthaven.

'k Heb het spel nog niet gespeeld, maar met die prijzen mag het toch wel enorm unieke en baanbrekende gameplay zijn, of met componenten van ongeziene kwaliteit.
100% eens met alles wat je zegt hoor. Veel reviewers geven het ook echt wel enorm sterke beoordelingen, het zal zeker geen slecht spel zijn, integendeel. Maar of het nu het beste spel ooit gaat zijn ? Ik betwijfel het ook wel. Ga hem ook laten passeren aan mij, er komen nog genoeg andere dingen aan die mij interessant lijkt (zeker Heroes of might & magic 3) en tis niet over 20 eur dat we hier spreken :)
 
Ik denk het persoonlijk niet, het zwakste element aan Chip Theory vind ik altijd de aspecten die met hun dice rolling te maken hebben :unsure:
 
Denken jullie dat Mutant Year Zero Zone Wars een goeie gaat zijt?
Ben grote fan van Free League en heb tal van RPGs van hun. Maar ik heb geen idee of dit wat gaat worden.
 
Al lang niets meer gebacked (of überhaupt iets gekocht), maar voor deze kriebelt het toch: https://www.kickstarter.com/projects/archonstudio/homm3boardgame?ref=3t8w8p&token=a088593e

Als kind echt de oren van mijn ouders hun hoofd afgezaagd om HOMM3 te mogen hebben, elke keer we in Dreamland moesten zijn eventjes langs de gamesrayon passeren om de cover te bewonderen, en toen ik het uiteindelijk kreeg uren en uren gespeeld. Maar goed, daarom is het bordspel nog niet top natuurlijk. Het kriebelt toch enorm. Als de prijs een beetje schappelijk is ...
 
Al lang niets meer gebacked (of überhaupt iets gekocht), maar voor deze kriebelt het toch: https://www.kickstarter.com/projects/archonstudio/homm3boardgame?ref=3t8w8p&token=a088593e

Als kind echt de oren van mijn ouders hun hoofd afgezaagd om HOMM3 te mogen hebben, elke keer we in Dreamland moesten zijn eventjes langs de gamesrayon passeren om de cover te bewonderen, en toen ik het uiteindelijk kreeg uren en uren gespeeld. Maar goed, daarom is het bordspel nog niet top natuurlijk. Het kriebelt toch enorm. Als de prijs een beetje schappelijk is ...
https://www.kickstarter.com/projects/archonstudio/homm3boardgame

Is vanaf nu live :D. Ik zie te veel miniaturen -> skip 😅
 
Ook al een tijdje niets meer gebacked, maar nu toch twee ineens:

  • De uitbreiding voor Oceans: Legends of the Deep
  • De uitbreiding voor Hidden Leaders: Forgotten Legends
Ik zie een trend. 😅

Moeten nog binnenkomen:
  • Wayfarers of the South Tigris, hopelijk zeer binnenkort.
  • Clash of the Ardennes, hopelijk tegen Kerstmis
  • Astro Knights, hopelijk volgend voorjaar.
  • Darwin's Journey: "ooit"
De tweede en vierde zijn al ruim over datum, de derde, die gaat de vooropgestelde datum niet halen maar ook niet veel te laat zijn.

Maar ook ik heb nog een klein stukje shelf of shame, dus no worries. 🤷‍♂️
 
Clash of the Ardennes, hopelijk tegen Kerstmis
Hier ook gebacked en weer al een tijd niks meer over gehoord. Vraag me af of deze wel nog goedkomt. Met de hogere prijzen van hout en transport zou de mens er wel eens niets meer aan over kunnen houden…
Darwin's Journey: "ooit"
Lang getwijfeld om deze te backen en uiteindelijk niet gedaan. Misschien maar beter ook als ik het zo zie 🙈.
 
HOMMIII ga ik overslaan. Ik zou dan de full monty willen, en dat is echt te duur.

Maar anderszijds wel Mutant Year Zero en Slay The Spire gebacked. Fuck it!
 
Idem maar ik vraag me bij zo'n dingen af hoe stevig die cube randomizer is op lange termijn. blijft "gewoon" karton uiteindelijk.
hangt er van af hoe er ge mee omgaat zeker :D - maar 'k zit wel een beetje met hetzelfde dilemma.. wait and see zeker? :)
 
Terug
Bovenaan