De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?


  • Totaal aantal stemmers
    50
Zondag is het weer de toertocht van Straf in Bergaf in Opwijk (https://www.facebook.com/StrafInBergaftoertocht/?locale=nl_BE).

Vorig jaar hebben @Airjinx en ikke de gravelrit tot een goed einde gebracht. Kandidaten voor deze editie? T zou zondag droog moeten blijven en 16°. Wel wat wind, maar volgens het KMI steeds in de rug.
Amai, t was een stuk lastiger dan vorig jaar door de modderige stukken én door de wind. Op sommige vlakke stroken was het stoempen om aan 15km/u te geraken…
Uiteindelijk binnen gerold voor een hamburger na 118km, 1124hm’s en een gemiddelde van 21,6.

Merci voor het uitstekende gezelschap @Airjinx . Alleen ging dit een ferme uitdaging zijn!
 
We hebben er veertig minuten langer over gereden als vorig jaar, yes het was pittig! De laatste jaren lijkt er vaker veel wind te staan maar dit was wel extreem.

Vooral content dat we de ganse rit droog hebben kunnen rijden. Na een kilometer of 25 dacht ik dat we al veel sneller terug aan de start gingen staan 😬😅
 
Iemand toevallig ervaring met Prime Orra wielen?

Krijgen vrij goede reviews:


650b versie is online te vinden voor 240 euro of zelfs nog geen 100 euro op Scandinavische websites (indien legite :unsure:).
Prime is het in-house merk van CRC en Wiggle. Die zijn een aantal maanden geleden gestopt met verkopen buiten de UK, dus dat zou wel eens de prijzen kunnen verklaren.

Dat zijn zeker geen verkeerde dingen voor het geld.
 
Knoop doorgehakt: via via nog een kortingscode kunnen bemachtigen en voor 675 euro de Hunt 35 Carbon Gravel set besteld. 1490g, dat zal een groot verschil geven.

Om nog eens terug te komen hierop.
Ondertussen al in ontvangers mogen nemen? En tevreden van?
 
Om nog eens terug te komen hierop.
Ondertussen al in ontvangers mogen nemen? En tevreden van?
Toevallig, ik ging hier net posten dat ik ze terug zal sturen. Ik heb ze zonet uit de (onbeschadigde) doos gehaald en dit is toch niet wat ik verwacht. Het achterwiel is chipped op sommige plaatsen. Er zit ook zo'n grote zichtbare lijn in, maar dit is waarschijnlijk puur visueel. Als ik dit vergelijk met de Light Bicycle velgen met DT Swiss naven die 10% meer kosten, zijn de Hunt's toch teleurstellend.









 
Laatst bewerkt:
Toevallig, ik ging hier net posten dat ik ze terug zal sturen. Ik heb ze zonet uit de (onbeschadigde) doos gehaald en dit is toch niet wat ik verwacht. Het achterwiel is chipped op sommige plaatsen. Er zit ook zo'n grote zichtbare lijn in, maar dit is waarschijnlijk puur visueel. Als ik dit vergelijk met de Light Bicycle velgen met DT Swiss naven die 10% meer kosten, zijn de Hunt's toch teleurstellend.
Lol.
Die lijn lijkt mij op het eerste zicht gewoon van het Carbon te zijn, niks ernstig dus en hoort wel een beetje bij een licht setje dat dun gecoat is.
Maar die stukken dat eraf zijn is wel iets te veel van het goeie qua gewichtsbesparing :p

Nee terecht dat je dit niet accepteert. Slordig dat ze dit durven opsturen zo…
Lijkt erop dat dit gewoon een retourzending is van iemand die heel bruut de banden erop gewrongen heeft met ijzeren bandenlichters.
 
Das echt jammer want leek me wel een goeie wielset qua prijs/kwaliteit. Ook maar overslaan dan.
Probleem is dat ik bijna geen andere gravel wielset vind met microspline hub (buiten dan de nieuwe DT Swiss GR1600). Iemand nog een idee? Rij nu rond met de standaard Dt Swiss Gravel LN wielset maar zoek ze toch te vervangen.
 
Das echt jammer want leek me wel een goeie wielset qua prijs/kwaliteit. Ook maar overslaan dan.
Probleem is dat ik bijna geen andere gravel wielset vind met microspline hub (buiten dan de nieuwe DT Swiss GR1600). Iemand nog een idee? Rij nu rond met de standaard Dt Swiss Gravel LN wielset maar zoek ze toch te vervangen.
Bij veel naven kan je gewoon zonder problemen de body vervangen door een andere standaard - dat kost ca. 60 euro (bij DT Swiss).
 
Lol.
Die lijn lijkt mij op het eerste zicht gewoon van het Carbon te zijn, niks ernstig dus en hoort wel een beetje bij een licht setje dat dun gecoat is.
Maar die stukken dat eraf zijn is wel iets te veel van het goeie qua gewichtsbesparing :p

Nee terecht dat je dit niet accepteert. Slordig dat ze dit durven opsturen zo…
Lijkt erop dat dit gewoon een retourzending is van iemand die heel bruut de banden erop gewrongen heeft met ijzeren bandenlichters.
Volledig akkoord, maar die lijn stoort me ook te veel. In die prijs- en gewichtsklasse heb je dat bij de concurrentie niet.
Het kan natuurlijk pech zijn, maar dan heb ik toch niet te veel vertrouwen in de 'Victor' die het QC documentje ondertekend heeft dat aan de wielen vast zat. Dat document was gedateerd op 29 april.

Spijtig. Ik denk dat de value dan toch eerder bij hun Alu velgen ligt.
Mijn DT LN velgen doen op dit moment goed hun werk. Geen haast om er iets anders op te leggen.
 
Laatst bewerkt:
Deze ochtend een rit gedaan met de gravelbike ten zuiden van Valenciennes. Alles goed berijdbaar behalve een 3 tal stroken die echt vettig waren. Je rijdt daar 90% van de tijd in niemandsland. :love: . 2 hertjes, een eekhoorn en een vos gekruist. :cool:

 
Deze ochtend een rit gedaan met de gravelbike ten zuiden van Valenciennes. Alles goed berijdbaar behalve een 3 tal stroken die echt vettig waren. Je rijdt daar 90% van de tijd in niemandsland. :love: . 2 hertjes, een eekhoorn en een vos gekruist. :cool:

Ik zie die eerste foto, een mottige grasstrook :puke:
Echt walgelijk zulke stroken. Maar voor de rest precies wel een leuke regio!
 
Terug
Bovenaan