De grote (flits)boetes thread

ook van mij foto getrokken.
Om 8:07 geflits op weg naar werk. Die dag alternatieve route genomen op te kijken of er minder verkeer op mijn weg was. 66 gecorrigeerd waar 50 mag, 89€ Te betalen
 
Onaandachtig rondrijden omdat je aan het bellen bent, vind ik erger dan te snel rijden hoor. Als je niet meer aandachtig genoeg bent door het bellen, doe je het gewoon niet, handsfree of niet.
Je wilt niet weten bij hoeveel mensen dit voorvalt hoor. Om maar niet te zeggen bijna iedereen. Het is niet onaandachtig voor het verkeer, het is onaandachtig voor de borden en alle andere bijkomstige troep. Er zijn maar een bepaald aantal zaken waar je mee bezig kunt zijn, dat is nu eenmaal gewoon een feit.

Ik bel niet graag handsfree omdat ik dit ook bij mezelf ervaar.
 
76 aan de flitspaal in temse aan de brug om 23.30, naar 71 en 50€
edit, zal dan 77 geweest zijn...
:wallbash:
 
Laatst bewerkt:
101 gecorrigeerd op de buitenring thv. Zaventem. Nu is mijn hele systeem aan het wankelen want ik passeer daar 10 keer per week en bijna altijd aan 110km/h op cruise control, dat is 105km/h op GPS en normaal gezien dus <100km/h gecorrigeerd :unsure:

Er zijn geen zekerheden meer!!
 
101 gecorrigeerd op de buitenring thv. Zaventem. Nu is mijn hele systeem aan het wankelen want ik passeer daar 10 keer per week en bijna altijd aan 110km/h op cruise control, dat is 105km/h op GPS en normaal gezien dus <100km/h gecorrigeerd :unsure:

Er zijn geen zekerheden meer!!
Uw gps kan er ook een paar km naast zitten he.
 
101 gecorrigeerd op de buitenring thv. Zaventem. Nu is mijn hele systeem aan het wankelen want ik passeer daar 10 keer per week en bijna altijd aan 110km/h op cruise control, dat is 105km/h op GPS en normaal gezien dus <100km/h gecorrigeerd :unsure:

Er zijn geen zekerheden meer!!
De mijne zit er maar 2 à 3 km/h naast, teller /CC tegen GPS snelheid, dus ik zet hem op 107 op de R0 nu.
Eens per abuis tegen 108 de flitspaal gepasseerd en hij flitste toch niet, dus aan 107 zit ik zeker safe.
Aan 110 hoogstwaarschijnlijk een extra rijtaks van 53€ :)

By the way, staat er ergens ter hoogte van Zaventem ne flitser? Of was het ne mobiele? Ik dacht dat de dichtstbijzijnde net voor de E40 wisselaar stond als je van de kant 4 armen afkomt richting Zaventem...
 
By the way, staat er ergens ter hoogte van Zaventem ne flitser? Of was het ne mobiele? Ik dacht dat de dichtstbijzijnde net voor de E40 wisselaar stond als je van de kant 4 armen afkomt richting Zaventem...
Ja die was het. Machelen/Diegem eigenlijk maar op de brief stond Zaventem. Echt bizar want ik passeer die 100en keren per jaar. Ga ook 108km/h instellen in het vervolg.
 
Klootzakken zijn het. Om 19u48 geflitst, net begin bebouwde kom (50 dus), ik reed er 58 (wss nog aan het afremmen, want dat stuk gaat van 90 naar 50...) gecorrigeerd naar 52.

53 euro dat weldra uit EIGEN ZAK naar de POLITIE gaat, mensen die mij nog nooit met iets hebben geholpen in het verleden. Moest het nog naar de arme kindjes gaan, het zou mij een plezier doen, maar het gaat naar oude zakken die wellicht al dat geld willen investeren in het vernieuwen van hun flitsers om NOG MEER BOETES te kunnen geven. Strontvolk.
 
Klootzakken zijn het. Om 19u48 geflitst, net begin bebouwde kom (50 dus), ik reed er 58 (wss nog aan het afremmen, want dat stuk gaat van 90 naar 50...) gecorrigeerd naar 52.

53 euro dat weldra uit EIGEN ZAK naar de POLITIE gaat, mensen die mij nog nooit met iets hebben geholpen in het verleden. Moest het nog naar de arme kindjes gaan, het zou mij een plezier doen, maar het gaat naar oude zakken die wellicht al dat geld willen investeren in het vernieuwen van hun flitsers om NOG MEER BOETES te kunnen geven. Strontvolk.
Ge kunt ambetant zijn voor een boete, geen probleem. Maar het is 50 en niet 52 (dus eigenlijk 58 want die correctie is bedoeld als correctie en niet als marge om sneller te kunnen rijden).

Ofwel houdt ge u aan de snelheid ofwel betaalt ge de boete, zo moeilijk is het niet.
 
Idem...hier ook al eens occasioneel mogen schrijven na het ontvangen van een "vingertik", en den enige waar ik op sakker is mezelf!

Ge kunt hier op uwen teller al tussen de 7 en 10 km/h rapper dan de limiet bollen eer ze u 53€ aansmeren, wat inderdaad meer is dan bijna alle andere landen die ik ken.
Dus per abuus juist een klein tikkeltje te rap is niet echt een excuus!
 
Klootzakken zijn het. Om 19u48 geflitst, net begin bebouwde kom (50 dus), ik reed er 58 (wss nog aan het afremmen, want dat stuk gaat van 90 naar 50...) gecorrigeerd naar 52.

53 euro dat weldra uit EIGEN ZAK naar de POLITIE gaat, mensen die mij nog nooit met iets hebben geholpen in het verleden. Moest het nog naar de arme kindjes gaan, het zou mij een plezier doen, maar het gaat naar oude zakken die wellicht al dat geld willen investeren in het vernieuwen van hun flitsers om NOG MEER BOETES te kunnen geven. Strontvolk.
Gaat echt niet allemaal naar de politie zulle, een deel gaat naar de schatkist en een deel naar het verkeersveiligheidsfonds.
 
Ofwel houdt ge u aan de snelheid ofwel betaalt ge de boete, zo moeilijk is het niet.
Mee akkoord, zolang je maar niet durft te beweren dat je zelf nog nooit (onbewust) te snel hebt gereden in je leven.
Mijn vader beweerde dat altijd. Op 30 jaar nooit te snel gereden en 0 boetes (dat laatste was wel waar) Tot ik het beu was.

De eerstvolgende keer dat hij dan chauffeur voor mij speelde, stuurde ik hem een baan op waar een bord moeilijk te zien was (Dat stond net na een boom maar het was wel nog goed zichtbaar). Je mag 1x raden of hij zich aan de snelheid hield of niet. :tongue:
 
Terug
Bovenaan