De grote BBQ thread

Merci voor de info! Nu weet ik het nog minder.
graag gedaan :unsure:
 
graag gedaan :unsure:
Alles eens doorlezen op 't gemak gisteren. Eigenlijk moet ik gewoon voor de WGA gaan dus.

Merci voor uw moeite! WGA it is.
 
Again, de weber go anywhere is gewoon ongeëvenaard. Zowel voor op reis of voor thuis. Het is niets voor niets dat daar ganse groepen over zijn op internet. Ik heb de gewone en de gasversie trouwens.

Is de gasversie ook een aanrader? Ik heb een kettle maar zeg al langer dat het ideaal zou zijn om in de week snel te kunnen bakken een gasbbq te hebben. Echter geen zin om daar massa's geld aan uit geven. De WGA gas lijkt me ideaal daarvoor. Zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen.
 
Is de gasversie ook een aanrader? Ik heb een kettle maar zeg al langer dat het ideaal zou zijn om in de week snel te kunnen bakken een gasbbq te hebben. Echter geen zin om daar massa's geld aan uit geven. De WGA gas lijkt me ideaal daarvoor. Zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen.
De gasversie werkt wel redelijk prettig hoor maar zonder tweaks kan je daar enkel mee grillen. Low en slow lukt niet gezien je niet laag genoeg in temperatuur raakt (ik krijg hem op de laagste stand rond de 140 graden) . En op de laagste stand durft hij ook wel eens uitwaaien bij veel wind. Maar eigenlijk werkt dat wel top voor zo'n klein ding enkel jammer dat die weber gasbussen zo duur zijn (ik kan ongeveer 5 a 6 uur grillen met 1 bus ) maar cadac heeft ook gasbussen die identiek zijn maar bijna de helft goedkoper. En ook heeft cadac een slang die past op je weber om hem op een gasfles te kunnen koppelen. Voor erbij is het een goeie barbecue, enkel wat onhandig om te kuisen. (Maar dat is bij veel gassers zo)
 
Is de gasversie ook een aanrader? Ik heb een kettle maar zeg al langer dat het ideaal zou zijn om in de week snel te kunnen bakken een gasbbq te hebben. Echter geen zin om daar massa's geld aan uit geven. De WGA gas lijkt me ideaal daarvoor. Zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen.
Iets als https://www.coolblue.be/nl/product/687587/campingaz-party-grill-400.html kan ook een optie zijn.

Ik had een WGA op kolen voor mee te nemen op kampeertrips en heb die een aantal jaar geleden vervangen door een party grill.
Het is een veelzijdiger toestel en je mag op veel kampings geen kolen gebruiken als het te droog is.
 
Hier sewwes filet mignon met montreal rub testen.
Eerst wat roken daarna searen.
 
Kom net van Carmans, deze meegepakt voor straks op de BBQ

Edit: we zijn vertrokken
950C4F99-EF6B-4B7B-8D92-EE26F1C0606E.jpeg
 

Bijlagen

  • DEA85F05-60B6-40CA-96AB-4604456C1EDE.jpeg
    DEA85F05-60B6-40CA-96AB-4604456C1EDE.jpeg
    3,7 MB · Weergaven: 4
  • F9D808BB-1594-420E-96C7-6201950784F2.jpeg
    F9D808BB-1594-420E-96C7-6201950784F2.jpeg
    2 MB · Weergaven: 4
  • 665D3378-905A-4120-9734-D0991DF11065.jpeg
    665D3378-905A-4120-9734-D0991DF11065.jpeg
    3,2 MB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Zeg maar waar en wanneer we er moeten zijn

Sorry heb alles zelf opgegeten, wat een uitvinding die ribfingers:drool:

Deze keer de minion methode gebruikt, twaalf brandende kooltjes op een hoopje koude komen en temperatuur bleef mooi rond de 150-160. Juist een uitschieter naar 199 maar dat kwam door de wind.
 
Wij hebben momenteel een grote weber BBq, maar die is in feite te groot om aan te steken als je eens met z’n 2 wil bbqen.

Daarom zijn we op zoek naar iets klein voor die situatie, en waarom niet een tafel bbq?
Ervaringen met tafelbbq?
 
Wij hebben momenteel een grote weber BBq, maar die is in feite te groot om aan te steken als je eens met z’n 2 wil bbqen.

Daarom zijn we op zoek naar iets klein voor die situatie, en waarom niet een tafel bbq?
Ervaringen met tafelbbq?
Ik zat met hetzelfde probleem. Hetgeen bij mij de drempel heeft verlaagd is een gasbbq.

Heck, ik heb er gisteren (vlaamse) bolognaise op gemaakt. Gietijzeren pot op de zijbrander, alle individuele ingrediënten eerst keihard bakken op de plancha, paprika’s roosteren boven het vuur om nadien te pellen. En eens de pot vol was, verplaatst naar de bbq zelf, deksel dicht (maar geen deksel op de pot) en als oven gebruiken zonder directe vlam.

Dat zou ik nooit gedaan hebben met een bbq op kolen, en ik heb de hele tijd buiten staan koken = heaven
 
Wij hebben momenteel een grote weber BBq, maar die is in feite te groot om aan te steken als je eens met z’n 2 wil bbqen.

Daarom zijn we op zoek naar iets klein voor die situatie, en waarom niet een tafel bbq?
Ervaringen met tafelbbq?

Ik heb het al niet met tafelbbq's, dat klinkt idilischer dan het is.

Ik steek de Kettle zelfs aan voor mij alleen maar dat vraag inderdaad wat werk. Ik denk dat gas dan eerder iets voor jouw is, gewoon aansteken, de temperatuur instellen en wachten tot alles klaar is en als puntje bij paaltje komt, even lekker.

Er zijn allicht ook een hoop kleine modelletjes. Waaronder de GoAnywhere waar we het over hadden.
 
Wij hebben momenteel een grote weber BBq, maar die is in feite te groot om aan te steken als je eens met z’n 2 wil bbqen.

Daarom zijn we op zoek naar iets klein voor die situatie, en waarom niet een tafel bbq?
Ervaringen met tafelbbq?
Mijn ouders hadden een Cobb. Mooi toestel, maar voelde meer aan als gourmet. Je moet ook het deksel er telkens over zetten wil je iets of wat het bakken vooruit laten gaan.

Ik zou zeggen: wil je gezellig aan tafel bakken, koop u dan gewoon een klassiek gourmettoestel, dat is ook nog leuk in de winter binnen.
Wil je echt een BBQ maar dan in het klein, kijk dan even naar die Weber GoAnywhere van hierboven of een Smokey Joe.
Of eventueel een Joe Junior of Egg minimax als je de luxueuzere kant wil uitgaan.
 
@nestorius mijne Weber Go Anywhere is toegekomen. Miljaarde dat is klein (maar dat is eigenlijk the whole point).

Ik had misschien beter eerst eens ergens de verschillende modellen in het echt gaan bekijken. Ze zullen dat ongetwijfeld staan hebben in de Supra Bazar in Gullegem. Die Smokey Joe zal er waarschijnlijk ook als speelgoed uitzien denk ik.

Een vraagje, ik vind op the interwebs soms een 'Weber Jumbo Joe' terug. Dat trekt er al meer op maar is natuurlijk een pak groter. Aangezien ik die meestal thuis zal gebruiken dan op reis, leek me dat ook een leuke optie. Echter vind ik daar nergens iets over terug. Wordt dat niet verkocht in Europa misschien?
 
Sorry heb alles zelf opgegeten, wat een uitvinding die ribfingers:drool:

Deze keer de minion methode gebruikt, twaalf brandende kooltjes op een hoopje koude komen en temperatuur bleef mooi rond de 150-160. Juist een uitschieter naar 199 maar dat kwam door de wind.

Hoe lang laat jij die erop liggen aan 150°?

Ik ga mijn laatste fingers dit weekend ook ontdooien en verorberen. Vorige keer enkel rub gebruikt, maar ik zou nu wel eens durven af te lakken met een sausje.
 
Hoe lang laat jij die erop liggen aan 150°?

Ik ga mijn laatste fingers dit weekend ook ontdooien en verorberen. Vorige keer enkel rub gebruikt, maar ik zou nu wel eens durven af te lakken met een sausje.

Ik heb het niet getimed, juist op gevoel maar het was niet meer dan een uur en half denk ik.
 
Terug
Bovenaan