De grote BBQ thread

veel geld voor een kleine kamado die dan nog eens niet geglazuurd is, van een ongekend merk is, lage garantievoorwaarden heeft en zonder platesetter komt. Ik zou hem laten voor wat hij is, het is gewoon rip off, zeker gezien de adviesprijs die echt wel veel te hoog is, voor die prijs heb je een merk met 20 jaar garantie
 
veel geld voor een kleine kamado die dan nog eens niet geglazuurd is, van een ongekend merk is, lage garantievoorwaarden heeft en zonder platesetter komt. Ik zou hem laten voor wat hij is, het is gewoon rip off, zeker gezien de adviesprijs die echt wel veel te hoog is, voor die prijs heb je een merk met 20 jaar garantie
kben wel benieuwd welk merk je hebt voor die prijs :)
 
De Joe Junior is ook rond de 500 euro volgens mij. En dan heb je een van de 2 topmerken (Big Green Egg is het andere, maar hun mini is wat te duur volgens mij).

Maar ja, weet dat die oppervlakte beperkt is. Goed om vlees te searen of om voor twee te koken. Maar een etentje met vrienden zal al nipter worden. Tenzij je het niet erg vindt om nog een andere BBQ er naast te zetten.

Edit: op IBood, zijn ze daar serieus? "Met zijn grootte is hij ideaal voor barbecues voor grote groepen". o_O
 
Ik ben vooral op zoek naar lekkere, gezonde en snel te maken side-dishes (koud) die je paar dagen na elkaar kan eten
Dus als iemand er heeft, let me know!
Watermeloen in fijne blokjes snijden
Rode ajuin fijn versnipperd
Munt
Olijfolie
Citroen sap erover

Lekker fris en lekker met bulgur of quinoa.
 
Binnenkort een eerste keer voor een ‘grote’ groep BBQ’n: 8 a 10 personen.

Iemand tips/inspiratie voor gerechten/menu? Ik wil uiteraard niet gewoon brochettes en worsten bakken, maar wil anderzijds niet te veel hooi op mn vork nemen (nu ik geen ervaring heb met dergelijk aantal gasten).

Dacht mss aan ribbetjes op voorhand (bv. dag ervoor) te preppen en dan op de dag zelf enkel nog af te bakken.
 
Binnenkort een eerste keer voor een ‘grote’ groep BBQ’n: 8 a 10 personen.

Iemand tips/inspiratie voor gerechten/menu? Ik wil uiteraard niet gewoon brochettes en worsten bakken, maar wil anderzijds niet te veel hooi op mn vork nemen (nu ik geen ervaring heb met dergelijk aantal gasten).

Dacht mss aan ribbetjes op voorhand (bv. dag ervoor) te preppen en dan op de dag zelf enkel nog af te bakken.
pulled pork op een zelfgebakken broodje

en niet vergeten, it's all about the sides
 
Binnenkort een eerste keer voor een ‘grote’ groep BBQ’n: 8 a 10 personen.

Iemand tips/inspiratie voor gerechten/menu? Ik wil uiteraard niet gewoon brochettes en worsten bakken, maar wil anderzijds niet te veel hooi op mn vork nemen (nu ik geen ervaring heb met dergelijk aantal gasten).

Dacht mss aan ribbetjes op voorhand (bv. dag ervoor) te preppen en dan op de dag zelf enkel nog af te bakken.

Dat kan je zeker doen. Nadien eventueel nog een mooi stuk rundsvlees, revearse sear. Dan moet je dat ook enkel nog maar dichtschroeien.

Recept ribbetjes:

Als je het rundvlees ook op een andere manier wil serveren:

Zijn mijn 2 go to bbq recepten. Dit weekend beide nog gemaakt en alweer complimenten over gekregen. Makkelijk te maken, niet al te veel werk mits goeie prep en super lekker.
 
pulled pork op een zelfgebakken broodje

en niet vergeten, it's all about the sides

Dat had ik ook al in gedachten, misschien toch overwegen!

Zelfgebakken broodjes zal sowieso wel moeilijk gaan, want hebben nog geen echte goede oven (pre renovatie tijdperk).

Dat kan je zeker doen. Nadien eventueel nog een mooi stuk rundsvlees, revearse sear. Dan moet je dat ook enkel nog maar dichtschroeien.

Recept ribbetjes:

Als je het rundvlees ook op een andere manier wil serveren:

Zijn mijn 2 go to bbq recepten. Dit weekend beide nog gemaakt en alweer complimenten over gekregen. Makkelijk te maken, niet al te veel werk mits goeie prep en super lekker.
Dedju dat ziet er inderdaad top uit. Voor dat tweede lijkt een bakplaat mij wel handig?
 
Dat had ik ook al in gedachten, misschien toch overwegen!

Zelfgebakken broodjes zal sowieso wel moeilijk gaan, want hebben nog geen echte goede oven (pre renovatie tijdperk).


Dedju dat ziet er inderdaad top uit. Voor dat tweede lijkt een bakplaat mij wel handig?

Ik heb mijn entrecote gewoon reverse sear gemaakt en dan zo dun mogelijk gesneden. De kaas 2 seconden op de grill laten smelten en over het vlees doen.
 
Binnenkort een eerste keer voor een ‘grote’ groep BBQ’n: 8 a 10 personen.

Iemand tips/inspiratie voor gerechten/menu? Ik wil uiteraard niet gewoon brochettes en worsten bakken, maar wil anderzijds niet te veel hooi op mn vork nemen (nu ik geen ervaring heb met dergelijk aantal gasten).

Dacht mss aan ribbetjes op voorhand (bv. dag ervoor) te preppen en dan op de dag zelf enkel nog af te bakken.
Als side: voorgekookte maïskolven kopen (of er zelf koken om wat te besparen). Die kan je altijd nog eens in twee doen (of zelfs 3 indien voldoende groot) om meer mensen te serveren. Gewoon even grillen en ondertussen regelmatig borstelen met een mengsel van olijfolie en cajunkruiden (indien het niet in je kruidenrek staat is het zelf makkelijk te maken door paprika, zout, oregano, ... te mengen, exacte mix vind je online wel).
Tot nu toe vinden mijn gasten dat altijd tof.
 
Als het slecht weer is, kan de Weber Pulse 2000 elektrische bbq dan binnen gebruikt worden onder de dampkap? Of geeft deze teveel rookontwikkeling?

Zijn er mensen met ervaringen met dit toestel? Zowel goede als slechte zijn welkom 🙂
Niemand?
 
Elektrische contactgrillen, wat Weber Pulse 2000 me wel lijkt te zijn, mogen binnen gebruikt worden. Geen idee of je gewone dampkap de rookontwikkeling gaat weg krijgen aangezien ik vermoed deze niet direct onder de dampkap gaat staan.
 
@nestorius , klopt!

Ja, ik zou zeggen dat het zeker wel mogelijk is, maar wel afhankelijk van hoe proper de roosters en de schaal is, en wat je erop maakt.
Ik heb van de week nog gebarbecued, en toen zag ik toch een redelijke rookontwikkeling bij het opstarten naar 300°. Maar dat was dus omdat hij niet erg proper was (de schaal was smerig zelfs, van afgelopen marinade de vorige keer, vergeten :( ). Anders is de rookontwikkeling erg beperkt.

Na die opstart was het trouwens weer gewoon oké. Met grillen nog niet echt een probleem gehad. Maar op de tafel zonder dampkap zou ik het toch niet doen.

Edit: Ik maak op uit je post dat je er nog geen hebt? Mispak je niet aan hoe groot hij is. Ik weet niet of hij op mijn aanrecht past onder de dampkap, als het deksel openstaat.
 
Terug
Bovenaan