De grote BBQ thread

Ok vergeet de iberico ribfingers, onze slager heeft een Dry Aged assortiment :drool:
Weet er trouwens iemand wel stuk dit is, heet dit cote de boeuf?

Wel de eerste keer dat ik zo'n stuk ga maken, wish me luck
Is dat die keurslager in het centrum?
Ben daar ooit al wel is een groot stuk vlees gaan halen voor low&slow, ik was van plak om nog eens terug te gaan voor een stuk dry aged vlees.
 
Is dat die keurslager in het centrum?
Ben daar ooit al wel is een groot stuk vlees gaan halen voor low&slow, ik was van plak om nog eens terug te gaan voor een stuk dry aged vlees.
Yes, eerste keer dat ik daar dry aged gekocht heb.

Hij heeft trouwens een webshop waar je eens kan rondneuzen.
 
Ok dat was een lekker stukje vlees misschien een beetje teleurgesteld voor wat het gekost heeft maar ik had de Kettle niet echt goed onder controle, liep constant te warm, ik vermoed door de wind. Misschien volgende keer nog eens proberen maar dan iets trager garen.
Heb je een mogelijkheid om je BBQ ergens beschut te zetten uit de wind?
 
Heb je een mogelijkheid om je BBQ ergens beschut te zetten uit de wind?
Op deze moment niet, het enige plekje dat wat een beetje beschut is, wordt in de zomer voor de vuilnisbakken gebruikt, niet ideaal om naast te koken dus.

Vanavond trouwens terug BBQ maar gewoon hot en fast. Het kan niet altijd mijn zin zijn he :unsure:
 
Vandaag voor niets naar Carmans gereden hopende een Iberico presa aan de haak te slaan...😭

Dan maar grain fed picanha reverse seared op whisky chips gemaakt.
 
Over Carmans/Van Zon gesproken ... Die accepteren geen particuliere klanten meer, toch niet in Beerse. Particulieren die een klantenkaart hebben gelukkig wel. Particuliere webshops zoals Gustor lijken me een pak duurder.
 
Vorige week is na een lange, BBQ loze periode (apartementsleven in afwachting tot ons huis af was) mijn Kamado Joe Classic aangekomen. Na een reeks "gewone" BBQ heb ik hem gisteren eindelijk een eerste keer op de proef gesteld: Pulled Pork. Hot & Fast volgens de methode van Smoking Dad BBQ met een stuk spiering van > 3kilo van de Makro.
Heerlijke bark, fantastisch resultaat!

huKlLVn.jpeg


VQlEdNS.jpeg


oaGV08r.jpeg
 
Iberico rib fingers liggen erop. Nog een dik half uur te gaan. Blijft mooi stabiel op 150 graden. Al een kleiner stukje geproefd en dat smaakt alvast naar meer!
 
Ik neem aan dat 150 graden niet de temperatuur van uw vlees is :unsure:
Gezien de grootte van een iberico fingers lijkt me dat straf. Ze zijn net op. Geslaagd, perfecte cuisson! Blues hog rub (classic) is goed maar er moet volgende keer iets extra bij. Nog wat lakken met o.a. hoisin en iets pittigs.
 
Gisteren mijn Weber in elkaar gestoken, maar nu zit er een zwart plastieken bakje waarvan de functie mij niet helemaal duidelijk is. Stond ook niets over in de handleiding en of de 3D guide voor de installatie...
Iemand een idee waarvoor dit dient?
Zie hieronder foto's.


 
Gisteren mijn Weber in elkaar gestoken, maar nu zit er een zwart plastieken bakje waarvan de functie mij niet helemaal duidelijk is. Stond ook niets over in de handleiding en of de 3D guide voor de installatie...
Iemand een idee waarvoor dit dient?
Zie hieronder foto's.


Zie het toevallig net passeren in Belgian BBQ group op facebook, is blijkbaar een maatbeker voor briketten. Zou in de handleiding staan ook, dus mss erover gelezen?
 
Ik ben vooral op zoek naar lekkere, gezonde en snel te maken side-dishes (koud) die je paar dagen na elkaar kan eten
Dus als iemand er heeft, let me know!
 
Als het slecht weer is, kan de Weber Pulse 2000 elektrische bbq dan binnen gebruikt worden onder de dampkap? Of geeft deze teveel rookontwikkeling?

Zijn er mensen met ervaringen met dit toestel? Zowel goede als slechte zijn welkom 🙂
 
Ik ben vooral op zoek naar lekkere, gezonde en snel te maken side-dishes (koud) die je paar dagen na elkaar kan eten
Dus als iemand er heeft, let me know!
https://dagelijksekost.een.be/gerechten/salade-van-rode-biet-veldsla-en-feta vind ik lekker
Coleslaw uiteraard ook (vinegar based, niet met mayo), wordt enkel beter met wat te staan
maissalade met tomaat, basilicum, ajuin, citroensap
aardappelsalade is ook altijd lekker, eventueel met enkel mosterd/citroensap als je geen mayo wilt gebruiken. Ik dump er altijd een kilo verse kruiden in, die mayo is sowieso wat meer om het romig te maken dan echt voor de smaak
 
Terug
Bovenaan